[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 15:22

ik heb gister de microgynon gekregen en wat schetst mijn verbazing: de prijs is exact hetzelfde als de regivon (of hoe je ook schrijft) die ik had meegekregen! nu begrijp ik er helemal niets meer van. Gelukkig kan ik nu wel gewoon bij m'n oude pil blijven

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 16:19

Ligt het aan mij of heet de microgynon een prijsstijging ondergaan?

Alytuiere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:29

nou ik heb ook regevidon meegekregen, maar let wel even goed op veranderingen e.d. De ' werkende' stoffen zijn gelijk van al die pillen, maar er zitten niet exact dezelfde stoffen in...

Myryana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 21:50

Ik heb vandaag een Mirena spiraal laten zetten. Heb er de eerste half uur goed last van gehad.. krampen deden echt pijn.

Ik was ook bloednerveus toen ze hem gingen zetten.

Tessebes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:29

Weet iemand wat over de bijwerkingen van Mirena na het plaatsen? Ik heb hem nu sinds februari en ik heb al een tijdje last van mijn onderrug, alsof ik ongesteld ben, maar dat ben ik dus niet. Verder moet ik onwijs veel plassen. Ik was heel even bang dat ik zwanger was, maar uit de test bleek van niet. Iemand toevallig de bijsluiter bij de hand?

Myryana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:49

Heb de bijsluiter hier liggen.. ik typ het even over.

In de eerste maanden na het inbrenen van Mirena kunnen buik- of rugklachten voorkomen. Meestal verdwijnen deze klachten spoedig.

Andere bijwerkingen zijn:
Huidaandoeningen zoals bijv acne,
Hoofdpijn
toename van vaginale afscheidng,
depressie
vochtophoping
misselijkheid
gewichtsverandering
gespannen borsten
haaruitval
zweten
verhoogde bloeddruk.

Over het plassen staat niks in. Er staat wel bij: Waarschuw uw arts of apotheker als bij u een bijwerking optreedt die niet word vermeld in deze bijsluiter, of die u als ernstig ervaart.

Tessebes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 18:01

Ok, super bedankt voor de moeite!
Ik kijk het nog een weekje aan en heb ik er dan nog last van dan ga ik even langs de HA.

loesjuhh

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 20:14

Ik heb een vraag over de pil: mag je 11 dagen doorslikken zodat het goed uitkomt i.v.m. vakantie, of is dit te veel?

jufloontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 11:06

Dat is geen enkel probleem hoor om 11 dagen door te slikken! Ik slik zelfs 3 strippen achter elkaar door, wel in overleg met de HA en gyno! Je hebt soms wel meer kans op een doorbraakbloeding!

Enne om nog even terug te komen op het microgynon verhaal.... ...ik heb nu ook die andere variant ervan en deze verschilt wel degelijk iets van de micro en ik merkte het ook direct. Had veel last van hoofdpijn en beetje raar gevoel van onder...
Daarom ben ik nu voor een tijdje gestopt met de pil en moet zeggen dat ik me ook stuk lekkerder voel!

jimdebrit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 14:43

Als je 1x hebt overgegeven, niet door ziekte, maar door overmatig alcoholgebruik, is je pil dan gelijk een week niet meer betrouwbaar?

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:03

Hoeveel tijd zat er tussen het innemen van je pil en het overgeven? Als je nl 's morgens je pil hebt ingenomen en je gaat 's avonds een keertje over je nek, dan hoef je je geen zorgen te maken.

loesjuhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 15:22

Marije_jiplover schreef:
Hoeveel tijd zat er tussen het innemen van je pil en het overgeven? Als je nl 's morgens je pil hebt ingenomen en je gaat 's avonds een keertje over je nek, dan hoef je je geen zorgen te maken.

op mijn doosje staat 4 uur.. maar ik weet niet of het per pil kan verschillen? maar als dat niet het geval is hoef je je dus geen zorgen te maken.

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:15

loesjuhh schreef:
Ik heb een vraag over de pil: mag je 11 dagen doorslikken zodat het goed uitkomt i.v.m. vakantie, of is dit te veel?

Ik dacht dat het zo was dat je dan ook direct een hele strip door moest slikken, althans dat vertelde ze mij in de apotheek! Het is in principe toch ook zo dat je weer in week 1 begint, die het 'gevaarlijkst' is? Je zou dan halverwege week 2 stoppen... Volgens mij kan je hem dan beter helemaal doorslikken!

PPPeet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:48

Ik slik al een jaar of drie de pil Ministat en ik vroeg me af of er mensen zijn die hier bekend mee zijn? Ik zit me namelijk af te vragen waarom mijn arts die heeft voorgeschreven destijds. Ik heb geen last van acne of andere problemen en begrijp dus niet waarom hij niet gewoon Microgynon heeft voorgeschreven zoals bij de meesten hier.

Dus weet iemand wat het verschil is tussen minisat (gewoon een één fase pil) en Mycrogynon? Zit er over te denken om Microgynon te vragen bij de huisarts of zouden jullie dat niet doen?

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 21:52

Volgens mij is het zo dat zolang je geen stopweek hebt ingelast, je altijd min of meer in week 3 blijft hangen. En dus maakt het volgens mij ook niet uit of je de pil 1 dag of 10 dagen of 3 weken doorslikt.
Ik heb een 3-fasenpil geslikt en als ik wilde doorslikken kon ik alleen de pillen uit de laatste fase gebruiken.
Kortom, je kunt in principe het aantal dagen doorslikken dat je zelf wilt. Zodra je een stopweek hebt ingelast moet je wel weer minimaal 21 dagen slikken voordat je weer een stopweek inlast. En je stopweek mag ook maximaal 7 dagen duren.

Essepoester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:35

Ik heb het idee dat ik van de microgynon meer 'puisten' krijg, zou dat kunnen?

Kady_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 22:48

thabs schreef:
Ik heb het idee dat ik van de microgynon meer 'puisten' krijg, zou dat kunnen?

haha wat toevallig, dat idee heb ik bij mezelf namelijk ook

nikkigioa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-06 23:31

Bij mij is het juist tegenovergesteld. Ik had echt nooooit pukkels maar sinds ik met de pil gestopt ben wel! Grrrr.......

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 08:26

Hmmm, ik ga als proef de Nuvaring gebruiken. Wilde ook niet meer aan de pil omdat ik die al veertien jaar slikte en ik kreeg er migraine van.
Samen met mijn huisarts dus naar andere oplossingen gezocht en we kwamen hierbij uit. Je krijgt veel minder hormonen binnen omdat die rechtstreeks naar de baarmoeder gaan en niet je hele bloedbaan doorhoeven zoals met de pil. Het is gewoon een doorzichtige, plastic ring van flexibel materiaal. Ben erg benieuwd. Ga het drie maanden proberen.

MiepprinZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:53

dems75 schreef:
Hmmm, ik ga als proef de Nuvaring gebruiken. Wilde ook niet meer aan de pil omdat ik die al veertien jaar slikte en ik kreeg er migraine van.
Samen met mijn huisarts dus naar andere oplossingen gezocht en we kwamen hierbij uit. Je krijgt veel minder hormonen binnen omdat die rechtstreeks naar de baarmoeder gaan en niet je hele bloedbaan doorhoeven zoals met de pil. Het is gewoon een doorzichtige, plastic ring van flexibel materiaal. Ben erg benieuwd. Ga het drie maanden proberen.

Grappig, rol op jou zelfde moment dit topic binnen. Ik ga morgen naar de huisarts met het voorstel om over te stappen op de nuvaring want wat ik aan info heb gelezen vind ik dat toch het fijnste. Niet elke dag aan denken, maar wel door kunnen gebruiken om je menstruatie uit te te kunnen stellen..

Mensen met goede en of slechte ervaringen?

odetteke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 10:59

Ik heb net de eerste ring er op zitten. Qua hormonen ofzo merk ik geen veranderingen (maar daar is het waarschijnlijk ook nog te vroeg voor). Ik voel hem niet zitten. Af en toe schrik ik nog weleens van: "sh*t ik heb al een paar dagen de pil vergeten!" als ik de strip nog zie liggen in mijn nachtkastje

Joleen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 12:24

Ik heb geen goede ervaringen met de Nuvaring. Kan hem er niet goed inkrijgen. Het blijft gewoon niet zitten. Zakt bij mij telkens naar beneden. Wel balen hoor, want de pil vind ik ook helemaal niks!

_Jolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:43

Ik ben eigenlijk ook een beetje zat van de pil, heb nu al een aantal jaren microgynon 30, ben er een stuk dikker van geworden en vergeet hem heel vaak te slikken..

Nu wil ik dus iets waar ik niet elke dag aan moet denken. Hebben jullie misschien ideeen?

en hoe zit het met het spiraaltje als je vriend groot geschapen is, gaat dat wel goed?

MiepprinZ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 14:48

Hoeveel eigen bijdrage betalen jullie voor de nuvaring eigenlijk?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 15:06

Ik betaal 19.40 eigen bijdrage per 3 maanden