Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 14:36

Juist vingers wijzen hoeven we niet te doen en wellicht kunnen we nu dus ook gewoon stoppen. Ook het feit of een gesprek wel of niet opgenomen mag worden het antwoord is al paar blz terug gegeven dus klaar.

Wat blijven mensen toch hangen in iets wat helemaal in dit topic niet relevant is.

Mando

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 14:42

Hey meid, hoe is het gegaan vandaag?
Heb je toch nog bloed kunnen laten prikken?

Ik hoop dat je goed geholpen bent vandaag.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 14:45

juval schreef:
SansaS schreef:
Ik vind het echt bizar dat moeder in dit geval niet voor haar kind opkomt en als ze toch vrij genomen had gaat rondbellen dit nu is. Bloedprikken en uitslag doorkrijgen is namelijk peanuts. Dat kan 9 van de 10 keer ook telefonisch door de arts.

misschien om dat het 'kind' in kwestie een volwassen vrouw van 29 jaar is?

Mijn volwassen kinderen vinden het echt niet oké als ik me met alles in hun leven bemoei, alleen als ze er expliciet om vragen/toestemming geven bemoei ik me daarmee.

Laten we aub niet de moeder blamen, die is er druk genoeg mee met al het heen en weer rijden en steunen van ts.

Indien jouw kind (ongeacht of hij / zij volwassen is) al maandenlang leeft op een hapje appel + een slokje cola per dag.
Dan kom jij niet in actie?
Ik kan me simpelweg niet voorstellen dat een moeder (en / of andere familieleden) dan niet ingrijpen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 15:16

Er is gevraagd om te stoppen met deze discussie!!! En het leek gestopt te zijn.

TS hoe is het gegaan vandaag?
Eigenlijk hoop ik dat ze bezig zijn om je eens echt te onderzoeken.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 18:00

Hopelijk betekent radiostilte dat ze met je bezig zijn.

Er moet me wel iets van het hart. Stop alsjeblieft met haar moeder hier zo lelijk neer te zetten. Ts is niet wilsonbekwaam dus is ze geen gesprekspartner voor het ziekenhuis. Wet op de privacy.

Niet alleen voor jou een knuffel maar ook voor je moeder die jou zo helpt. Hoop alleen niet dat ze hier meeleest. :(:) :(:)

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-24 18:23

Je mag als patient zeggen dat iemand anders namens jou het woord mag voeren, of dat informatie gedeeld wordt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-24 09:04

Gisteren bij de internist geweest, bloed geprikt en ook nog bij de diëtist geweest. Andere medicijnen voorgeschreven gekregen in de hoop m'n maag rustig te krijgen en minder misselijk te worden..

Internist heeft het gisteren nog wel even over opname gehad, maar hij hoopte toch echt heel erg dat met de medicijnen ik me met een beetje beter voel en eten en drinken wat beter gaat, zodat ik fitter geopereerd kan worden en dan gewoon kan opknappen.

Diëtist kon nu niet heel veel doen. Afgesproken dat als het weer een beetje beter gaat, ik meteen weer begin met drinkvoeding. En ik moest even kijken naar een bepaalde vitamine kauwtablet en de Lidl heeft eiwit poeder, die je aanmaakt met water ipv melk. Als drinken een beetje gaat moest ik dat proberen.

Word vandaag gebeld door de andere arts.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:09

Dat klinkt al een stuk beter! Zo te horen zijn ze serieus met jou bezig, niet alleen lichamelijk maar ook met jouw algemene welzijn. Nu maar hopen dat de medicatie snel z’n werk gaat doen!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:11

Fijn ts dat je toch gisteren naar het ziekenhuis hebt kunnen gaan. Klinkt in elk geval hoopgevend wat er nu is ingezet en ik duim enorm dat je door de nieuwe medicatie beter kunt eten en drinken.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:12

Waarom doen ze geen gastroscopie?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:26

Even invullen voor TS. Maar zou dat niet zijn wat ze bedoelt met een kijkoperatie?

Love_myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:32

Fijn ts! Misschien lactose vrije melk producten nog proberen? Lactose vrije producten als je gevoelige maag darmen hebt is soms fijner.

Isey skyr producten bijvoorbeeld. Zijn ook hoog in eiwitten.

SansaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:34

Fijn ts! Maakte de internist zich geen zorgen dat je al een paar maanden op een halve appel leeft? Of lukt het inmiddels wat meer te eten?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:35

Love_myhorse schreef:
Fijn ts! Misschien lactose vrije melk producten nog proberen? Lactose vrije producten als je gevoelige maag darmen hebt is soms fijner.

Isey skyr producten bijvoorbeeld. Zijn ook hoog in eiwitten.

Sowieso lijkt me al die sacharose en fructose ook niet echt maagvriendelijk op lange termijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:51

Nee waarschijnlijk niet, maar als het het enige is dat enigzins binnen blijft heb je weinig keuze natuurlijk. Met zo'n minimale intake is het roeien met de riemen die je hebt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 09:52

Maar dan is een gastroscopie wel op z'n plek.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 10:20

Hé bah het klinkt alsof er nog niet veel gas op die lolly zit ondanks dat ze je wel gelukkig nu blijven controleren.

Wbt dat maagonderzoek zoals bokkers al aangeven. Ja snap ik ook niet. Voor een Gastro moet je ook altijd even vasten ivm geen eten in je maag en darmen hebben. Dus bij TS zouden ze gewoon op elk moment nu (helaas) een gastroscopie kunnen doen en dat is ook zo gepiept (duurt niet langer dan een half uur). Het is natuurlijk helemaal geen leuk onderzoek maar ik begrijp niet waarom ze niet wat haast maken met zo iets gemakkelijks.

En ook kijken of sondevoeding je nu even uit de brand helpt.. snap niet dat ze dat niet proberen? De dunne sonde is zo gezet. Dan kunnen ze kijken of dat je misselijkheid en overgeven omzeilt. En dan kan je lichaam de broodnodige voedingsstoffen binnenkrijgen. Lukt het niet hebben ze mooi een aanleiding om meteen verder te zoeken.

Wat voor medicatie zou er nu moeten helpen ts? Metroclopramide misschien om te proberen dat eten makkelijker doorvoert?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:04

Een sonde in deze is gewoon erg risicovol. Ik snap dat de arts daar niet happig op is.

Ts zei toch al dat ze op korte termijn een kijkoperatie kreeg?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:06

Een gastroscopie is geen kijkoperatie. En een kijkoperatie zonder gastroscopie eerst als er groot vermoeden dat het probleem in de slokdarm of maag zit, is gewoon een rare volgorde.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:08

Zullen we de behandelvolgorde aan de artsen overlaten en niet alles gaan bekritiseren?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:11

secricible schreef:
Een sonde in deze is gewoon erg risicovol. Ik snap dat de arts daar niet happig op is.

Ts zei toch al dat ze op korte termijn een kijkoperatie kreeg?

Waarom is een sonde risicovol?
Passen ze ook toe bij anorexiapatiënten met gevaarlijk ondergewicht en risico op overlijden. Je kunt beginnen met een paar honderd calorieën, je kunt de totale intake ook bijv laten indruppelen over 24/7. Dat gaat letterlijk per druppel.

Een gastroscopie is toch geen kijkoperatie? Althans, een gastroscopie gebeurd ook vaak zonder roesje.

Ik snap het hoor Polly, maar als TS echt een halve appel en wat cola per dag binnen krijgt is het echt extreem gevaarlijk. Dan snap ik niet dat ze ts laten gaan.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:12

Polly, ben jij hier mod of deelnemer? Want dat is me niet duidelijk. Mag niets meer in vraag gesteld worden? Dit was toch een forum?

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:16

TS braakt toch nog regelmatig? Grote kans dat een neus-maag sonde eruit gebraakt wordt met alle gevolgen van dien.

Polly benoemd het mooi, de behandelvolgorde bij de artsen laten. Deze hebben er voor geleerd en weten echt wel wat ze doen. Als verpleegkundige heb ik ook veel vragen rondom deze situatie, maar het is beter voor TS om haar niet onder te gaan sneeuwen met alle adviezen, tips en behandelingen. Daar wordt niemand beter van.

TS, hopelijk gaan de medicijnen hun werk doen zodat het eten weer iets beter zal gaan. :knuffel:

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:18

Ik ben hier deelnemer dus geen mod in dit topic..
Zeker mogen er natuurlijk vragen gesteld worden en ik lees hier ook zaken die ik (als zijnde werkzaam in de spoedzorg) niet helemaal snap maar het valt me de laatste tijd op dat alle stappen van TS/haar moeder/ de artsen behoorlijk bekritiseerd worden en ik hoop vooral dat TS dit topic kan blijven gebruiken als uitlaatklep.
Ik snap ook niet dat als ze al zolang nagenoeg niks binnen krijgt er nu geen stappen worden ondernomen, dat de diëtist hoopt dat het beter zal gaan en de arts wel een opname overweegt dat ze niet én een opname doen, én de diëtist actiever betrekken. Maar dat is op basis van wat ik hier lees en ik heb TS zelf niet gezien.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-24 11:19

CupCakes_ schreef:
TS braakt toch nog regelmatig? Grote kans dat een neus-maag sonde eruit gebraakt wordt met alle gevolgen van dien.

Polly benoemd het mooi, de behandelvolgorde bij de artsen laten. Deze hebben er voor geleerd en weten echt wel wat ze doen. Als verpleegkundige heb ik ook veel vragen rondom deze situatie, maar het is beter voor TS om haar niet onder te gaan sneeuwen met alle adviezen, tips en behandelingen. Daar wordt niemand beter van.

TS, hopelijk gaan de medicijnen hun werk doen zodat het eten weer iets beter zal gaan. :knuffel:

Nou, met haar artsen is TS nou niet bepaald veel opgeschoten.
TS stelt een vraag op een openbaar forum.
Hier komen reacties op.
Logisch toch?