Rohesia schreef:Ik denk dat beide kanten op niet hoeft, zowel niet enkel maar positieve dingen vertellen, als ook niet enkel maar negatieve dingen. Begrijp mij niet verkeerd, maar ik zie de insteek van dit topic precies anders dan de anderen. Het dagboekidee had ik niet bij het topic zeg maar, en daar is het wel naartoe geëvolueerd. En dat mag hoor, dat had ik al gezegd, maar dan heb je meer een huiskamertopic.
Wil je het informatief houden, en ook mensen laten meepraten die niet in hetzelfde schuitje zitten (in zoverre het schuitje hetzelfde kan zijn, want we zijn allemaal anders) en kijken naar de praktische kant van dingen, hoe 'de buitenwereld' iets ziet en ervaart en hoe dat voor jou is, dan helpen die dagboekposts niet mee. En ik heb het gevoel dat er ook andere topics voor zijn (waarom ben je blij, ergenissentopic, er zullen er nog wel zijn). Ik had bij het begin van het topic meer het idee van "iedereen kan vragen stellen, kijken hoe anderen hiermee omgaan, een beetje aan de buitenwereld meer uitleg geven, etc."
Maar volgens mij is er toch overal ruimte voor in dit topic? Of het nu een dag van je afschrijven is, positief of negatief, of een vraag stellen of ervaringen delen of naar vragen.
Ik ben hier redelijk nieuw, zie dit ook echt niet als een vast clubje. Heb me ook nooit niet welkom gevoeld. En ook als je een tijdje niet post en daarna weer wel, dan kan dat ook gewoon.
Ik snap dus ook gewoon niet waar de kritiek vandaan komt.
En het vallen over het woordje moeten, is dat raar? Ik heb persoonlijk al vaak het gevoel dat ik van alles moet verantwoorden. Het hier dan even niet moeten is dan wel zo prettig omdat je onder gelijkgestemden bent. Die het wel snappen dat je soms een offday hebt of juist een leuke dat, zonder meteen al je beperkingen of alle gevolgen er bij moeten benoemen. En ik lees dat hier wel vaker. Dus ja, het woordje moeten valt dan wel verkeerd. Dat betekent namelijk heel iets anders dan ‘zou kunnen’.