Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 16:04

Sterkte Simone! Altijd naar een afscheid te moeten nemen van een dier.

Haha al die kinderwagens...ik heb me er nooit in verdiept, degene waar we de meubels hebben gekocht had er nog een staan en die leek ons prima.

Floko, hoeveel weken zit je nu?
Melk lekt hier nog niet.
Wel donkere vlekken op mn tepels... Dacht eerst vuil van de paarden, maar het gaat er maar niet af :')

Fijn idee om alles op tijd af te hebben Renee.

Hier gaat alles weer (even) stabiel! Voel me goed en fijn. Heb leuke lieve cliënten op mijn werk.

Echter gedonder met het uwv door een fout in de administratie. Gelukkig gaat mn schoonvader zich hier over buigen... Die is adviseur dus die weet veel beter hoe te communiceren en dit op te lossen..
Dan kan ik dat weer loslaten.

Mijn man heeft deze week lange werkdagen en had er vertrouwen in, dus ben benieuwd hoe hij is als hij thuis komt vanavond. Ik hoop dat alles goed is gegaan.
Geen zwaar werk, dagje vrachtwagens lossen op locatie met de heftruck.

Ik bleek een ijzertekort te hebben en heb vitamine d tekort, ben 10 dagen weer thuisgezeten afgelopen week, maar vandaag weer aan het werk en het gaat goed.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 16:06

Wat een fijne update jollie! Hopelijk houdt de stijgende lijn aan :)

Ik ben nu 17 weken.
Heb je ook zo'n donkere lijn op je buik dan? Ik lees dat altijd maar ik heb nauwelijks pigment in mijn lijf haha.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 16:08

17 weken, dat is dan vlugge melk? :')
Ik 23 en nog niets haha.

Nee geen streep, wel wag striea plekjes.

Maar k ben inmiddels 6 kilo afgevallen, dus heb het idee dat mn huid nog niet heel erg oprekt.

Ik ga voor de stijgende lijn!
Probeer heel positief te blijven en dat lukt goed.
Het zijn gewoon stemmingswisselingen die komen wanneer ze willen :')

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-24 18:27

Nou wij hebben goed nieuws gehad. Er is net geen bijplacenta waargenomen op de echo en de uitgang ligt zo ver ze kunnen zien helemaal vrij. Groei is ook gewoon gemiddeld zonder gekkigheid. Alleen de bekkenpijn die ik overhoud van de echo is niet te doen. Dus ik hoop niet nog een echo te hoeven doen over 4 weken. Het is een beetje net als de diabetes testen waarbij je meerdere prik momenten hebt. Dan eindig ik ook met zo veel pijn door het gesleep en de ongemakkelijke houdingen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 19:30

Sterkte simone! 11 is een beste leeftijd voor een konijn.

@floko
Ik heb "gelukkig" nog geen "lekkage"
Mijn vriend dacht een tijdje terug van wel. Maar ik had toen zalf ivm droge huid gebruikt.

@renee
Fijn dat je ondanks alles toch wel wat goed nieuws hebt.
Ik vind zelf de echo's ook niet echt "fijn" maar door mijn rug kan ik ook niet echt fatsoenlijk liggen op de o zo comfortabele "behandelbed".

@eske
Jaaa het ging een beetje hard :Y)

@Jolliegirl
"Fijn" dat je weet waar je tekorten aan had. Dan kun je vitamines ervoor/tegen nemen.
Hopelijk komt je man goed gehumeurd thuis!
En klote dat gedonder qua uvw. Ivm mijn werk heeft dat ook best wat stres opgeleverd.

Hier vandaag zo heerlijk actief geweest bij de paarden met uitmesten etc etc.
De kleine is vandaag minder actief.

Ik eh.... had bijna voor het eerst deze zwangerschap moeten overgeven.
Schuld daaraan was niet de kleine in de buik.
Maar jiske die vanuit het niets over mij heen kotste.
Ik heb haar snel naar buiten geloodst.
Kleren direct in de wasmachine....
Ik wou het nog opruimen. Maar de geur was echt heftig.
Dus dat mag m'n zusje straks doen :Y)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 19:43

Wat fijn om te horen Jolliegirl dat het nu stabieler is!

Fijn dat de uitslag goed is Renee, wel heel vervelend van je bekken :(:)

He bah hagelslag! Hopelijk is de geur snel weg.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 19:56

Het ergste is.
Ze wil als een aanhankelijke doos nog altijd bij mij zitten met haar hoofd op mijn schoot(zit nu op de andere kant van de bank)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 20:57

Fijn om te lezen jolliegirl dat je je wat positiever voelt. Ook fijn dat je duidelijkheid hebt dat er tekorten zijn en dat je deze kan aanvullen! Hopelijk gaat dat snel ook bijdragen

Floko, oeh nu al melk lekker dat lijkt me niet fijn haha. Heb je het elke dag? Ik had bij mijn vorige zwangerschap zo’n “aalstreep” op mijn buik, kreeg hem echt pas in de allerlaatste week. Gelukkig was hij na de bevalling ook snel weer weg

Renee, wat fijn dat de placenta goed is en de uitgang vrij! Lijkt me heel zwaar dat je zoveel bekkenpijn hebt zeg…

Ohh bah hagelslag kots van iemand anders is zoooo naar. Snap dat je bijna zelf moest overgeven

Ik las dat een paar al een heel eind zijn met de babykamer.
Hier totaal niet hahaha. Wij wonen in een oude boerderij en hebben tot nu toe alles beneden. Boven is nog niks (geen trap, vloer enz), je kijkt/keek recht tegen het rietendak aan. Afgelopen maand is de oude rietenkap verwijderd, is het dak geïsoleerd en zijn er aan beide zijden 3 dakramen geplaatst en zijn ze inmiddels bijna klaar met het nieuwe rietendak. Echt prachtig!!
Daarna gaan ze beginnen met alle leidingen etc leggen boven en de vloer realiseren. En dan hopelijk snel de slaapkamers (die van ons, onze dochter en de babykamer) boven realiseren en natuurlijk de trap. Een flinke verbouwing dus, heel spannend allemaal. Denk dat het niet klaar gaat zijn voor april maar goed ga me er niet druk om proberen te maken, de kleine slaapt aan het begin toch bij ons.

Ik zit wat minder lekker in mijn vel deze dagen merk ik. Merk dat ik weer best wat moeite heb met mijn veranderende lichaam. Ook is het zaterdag een jaar geleden dat een hele goede vriend van ons is overleden… ik ben snel emotioneel.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 22:31

Sterkte, Venthe! :(:)

Renee, fijn dat de placenta goed ligt en dat de kleine goed groeit.

Floko, nog geen lekkende borsten gehad. Tijdens mijn vorige zwangerschap kreeg ik een aalstreep die na de zwangerschap langzaamaan wegtrok. Nu zie ik nog geen donkere streep verschijnen. Kwestie van tijd, denk ik.

Hagelslag, wat vies van de kots! Is het gelukt om een slachtoffer te regelen om het op te ruimen? :D

Gisteren bleek ik per ongeluk de kat in mijn kast te hebben opgesloten waar ze de hele dag in heeft vastgezeten. Die had dus van de stress mijn kleding ondergepoept en -geplast. Helaas kon niemand het voor mij opruimen, want ik was alleen thuis. Ik kon wel janken. -O-

Jolliegirl, fijn dat je beter in je vel zit en dat het op werk beter gaat.

Simone, gecondoleerd met je konijn. Elf jaar is een mooie leeftijd!

Vandaag heb ik mijn verlof met mijn werk geregeld, dus het aftellen kan beginnen! *\o/*

Hebben jullie trouwens ook veel last van maagzuur/zure oprispingen? Ik merk dat ik er de laatste dagen steeds meer last van begin te krijgen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 23:07

Gelukkig heeft mijn zusje het net schoon gemaakt *\o/*

Zo heeft ze zich uiteindelijk er tussen gewurmd.
Ze vond zichzelf ook erg zielig (oké ik heb haar in haar nekvel gepakt toen ze had gekotst en direct naar buiten gebracht)....

Afbeelding

@venthe
Je hebt gierende hormonen door je lijf. Normaal zou het al zwaar zijn zo'n dag dat het een jaar geleden is dat een goede vriend overleden is.
Maar met hormonen is het net een stukje lastiger.

@adamoontje
Verlof is goddelijk. Ahhoewel ik nu alsnog nergens tijd voor heb lijkt het wel :Y)

Last van maagzuur/zuur achter in mijn keel had ik sowieso al met fases. En dit is alleen maar iets meer geworden helaas.
Maar ik gebruik dan even een poosje maagzuurremmers en dan gaat het

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 06:45

Ah oliebol..die kledingskast!
Is het uiteindelijk gelukt?
Handschoentjes aan en alles naar buiten bonjouren en daarna in de was?

Ik heb al zo.lang katten dat ik hier inmiddels zelf de kattenbakken gewoon doe..goed handen wassen en tijdens schoonmaken niet aan mn gezicht oid komen.
De kans dat ik die bacterie al eens opgelopen heb is groot.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 10:06

Oh hagelslag wat een ellende! Kan me voorstellen dat je daar goed beroerd van wordt zeg. Gelukkig heb je hulp gekregen

Adamootje: oh nee! Dat is mij ook een keer overkomen maar gelukkig lag onze dame gewoon heerlijk te slapen en keek me vooral boos aan dat ik haar rust kwam verstoren. Vervelend dat je ook alleen was en niet geholpen kon worden met opruimen.

Hier ook last van brandend maagzuur. Het helpt bij mij om zuivel (en dan vooral yoghurt/kwark bij mij maar ik hoor ook dames die goed gaan op vla) te eten op een dag. Verder heb ik altijd rennies klaar liggen naast het bed. Zodra ik ga slapen/liggen dan voel ik het erger worden. Eerste zwangerschap had ik daar ook last van. Is geloof ik helemaal normaal omdat de maag door de baby omhoog geduwd wordt.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:35

Simone: wat naar van je konijn. Sterkte.
Hagelslag: fijn zo actief kindje. Aah de hond, fijn een zusje die je kwam helpen.
Eske: ook een actieve beeb, en leuk zwangerschapsyoga.
Floko: hier bij de eerste nooit melk gelekt, wel met het geven van bv en niet zuinig ook. Tot nu toe nog geen melk lekken ook.
Renee: fijn dat man zo goed bezig geweest is! En ook fijn dat het met de placenta toch goed is. Vervelend van die pijn na de echo.
Jolliegirl: fijn dat het momenteel goed gaat.
Adamootje: Oh Oeps.. en wat een rot werk alles opruimen en weer schoon krijgen dan.

Hier alles goed. Wel gister avond, vannacht en vanmorgen weer bloedverlies. Maar momenteel niet meer.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:36

Wat vervelend dat bloedverlies.
Je voelt je verder gewoon okay? Maakt je er niet druk om?

Het kan voorkomen natuurlijk..mn werkgeefster had het ook bij dr eerste...en mn verloskundige had het bij alle 5 dr kinderen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:45

Jolliegirl schreef:
Wat vervelend dat bloedverlies.
Je voelt je verder gewoon okay? Maakt je er niet druk om?

Het kan voorkomen natuurlijk..mn werkgeefster had het ook bij dr eerste...en mn verloskundige had het bij alle 5 dr kinderen.

Bij vorige zwangerschap had ik continu bloedverlies maar nu dus op en aan. Waa nu weer weken niks en opeens is het er dan weer. Vorige Zwangerschap niks gevonden en placenta ligt nu wel ook weer voor maar niet voor de uitgang. Een keer extra echo gehad toen ik veel bloedverlies had en niks op de echo te zien behalve bewegend kindje. En kosten toen best wat moeite om een echo te krijgen. Dus heb nu niet gebeld dacht kijk zelf wel of het weer overgaat. Had wat menstruatie krampen erbij maar zowel die als het bloedverlies lijkt weer gevlogen dus wachten we weer af en gaan we van het goede uit!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 12:46

Marlis schreef:
Simone: wat naar van je konijn. Sterkte.
Hagelslag: fijn zo actief kindje. Aah de hond, fijn een zusje die je kwam helpen.
Eske: ook een actieve beeb, en leuk zwangerschapsyoga.
Floko: hier bij de eerste nooit melk gelekt, wel met het geven van bv en niet zuinig ook. Tot nu toe nog geen melk lekken ook.
Renee: fijn dat man zo goed bezig geweest is! En ook fijn dat het met de placenta toch goed is. Vervelend van die pijn na de echo.
Jolliegirl: fijn dat het momenteel goed gaat.
Adamootje: Oh Oeps.. en wat een rot werk alles opruimen en weer schoon krijgen dan.

Hier alles goed. Wel gister avond, vannacht en vanmorgen weer bloedverlies. Maar momenteel niet meer.

Spannend zeg dat bloedverlies :(:) ik zou er ook zenuwachtig van worden. Kan je het laten checken? Hebben ze ooit de oorzaak van het bloedverlies bij je vorige zwangerschap gevonden?

Sterkte met het verlies van je konijn Simone, 11 jaar is wel een hele mooie leeftijd!

Melk lekken hier nog nooit gedaan, pas na de bevalling (toen stond de kraan ineens open :') )

Renee: vervelend dat je zoveel pijn ervaart na de echo, misschien dat je onbewust ook verkrampt?

En dan nog wat kotsende huisdieren :+

Maagzuur hier ook best veel last van! Denk inderdaad omdat de baby je maag zo omhoog duwt.

Daarnet griepvaccin in de ene arm en kinkhoestvaccin in de andere arm gehad. Things we do voor de baby :))

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:27

Vervelend van het bloedverlies Marlis, hoe is het nu?

Pfoe Solleke_Noah, niet te veel ladt nu? Ik moet ook over een paar weken := En ook nog een keer bloedprikken rond 27 weken. En als ik pech heb nog meer prikken, hoop dus dat baby net als ik ook negatieve bloedgroep heeft.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 14:44

Hier van de week bloed geprikt voor o.a. ijzer. Ik heb geen idee hoe die vrouw het voor elkaar heeft gekregen maar van 1 keer prikken heeft ze me twee blauwe plekken gegeven.

Solleke_Noah dat zou best kunnen hoor, vind een echo maken ook niet perse heel leuk of comfortabel. Maar zo’n stoel is ook niet fantastisch, bij het echo centrum hier hebben ze er ook allemaal kussentroepjes op liggen om het “comfortabel” te maken.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 15:06

Er wordt sowieso toch echt veel in je geprikt en gepord als je zwanger bent. Vind het oprecht één van de vervelendste dingen aan zwanger zijn (en dan heb ik geen prikangst of iets).

Mijn ene arm is wel stijf nu, bij de kinkhoest zat ook tetanus bij, en dat voel ik wel :=

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 15:19

Bij mij was de kinkhoest kant ook stijver/gevoeliger dan de griep kant. Verbaas me (waarschijnlijk volledig onterecht) nog steeds over het verschil tussen die prikken. Maar ben het volledig met je eens, als zwangere krijg je een bijzonder grote hoeveelheid aandacht. Waarvan wat mij betreft iets meer aandacht verplaatst mag worden naar het post partum gedeelte.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 15:58

Een echo stoel vervelend?
Inwendige echo bedoelen jullie?

Ik ben ook beurs door iemand die me prikte...wel goed raak, maar in mn bicep..en blauw groen paars nu :')

Ik moet sowieso elke 6 weken prikken ivm schildklier.

Ben er ook nog steeds niet uit of ik de 22 weken prik wil...
Ben nu 23,5 week zwanger.

Net lekker gitaar zitten spelen...ben benieuwd of de kleine dat al een beetje hoort <3

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 17:09

Jolliegirl schreef:
Een echo stoel vervelend?
Inwendige echo bedoelen jullie?

Nee hoor die staaf steken ze er maar gewoon in helemaal prima. Bedoel echt de stoel waar je op ligt. De meeste medische onderzoek banken doen enorm veel pijn als je bekken scheef hangen en je bekkenpijn hebt. Als er dan druk van boven komt (echo apparaat) dan doet dat pijn. Ik heb de lol van een echo daarom eigenlijk ook nooit echt gehad. Denk alleen maar schiet op.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:11

Oh op die manier!
Ik lig altijd op een superfijne bank gelukkig!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 19:37

Wie wil er even hard lachen?

Ik liep net nadat ik de paarden nog weer een x had gevoerd de 500 meter met de honden....
Eigenlijk ben ik vandaag echt bekaf en Naja.... heb ik een hangdag.

Tijdens het "lopen" voelde ik mij vandaag als het Michelin poppetje van de gostbusters _O- _O- _O-
Waggel waggel stamp stamp _O- _O-
Gaat nog wat worden de komende weken _O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 20:11

Hahahahahaha