Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gothico

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 07:14

@Padoertje, Dat is toch een mooie afstand weer. Het zat ook zeker goed met de temperatuur. Maar ik ben druk geweest met voerzakjes voor mijn paard maken. Geniet er vooral lekker van.

@Sakura, Lekker om een fietsvakantie te doen. Maar inderdaad een keuze die minder mensen kiezen. Kan mij voorstellen dat jullie blij zijn met de gravelbikes. Bepakt fietsen is altijd een uitdaging onverhard en dan is het fijn dat de fietsen mooi meewerken. En ligfietsers zijn er stiekem best veel. Leuk ook dat het jullie opvalt en ze dan tegenkomen.

Zelf ben ik niet zo hard aan het fietsen. Toch ben ik weer te druk en dan wil het fietsen niet zo. Wel heb ik van de week naar een vriendin gelopen en dat was bij elkaar ook 5 km denk ik. Lopen gaat mij net iets beter af dan fietsen, maar is ook niet lekker om een stuk te lopen(op mijn oude tempo)

Vandaag ga ik ook niet fietsen. Ik ben naar de manege waar het dochtertje van onze stalgenoot een wedstrijd gaat rijden. En lang staan betekend niet gaan fietsen. Al wilde ik op de fiets gaan, ik kom de dijk niet op XD.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 09:10

Goede morgen , wat een weertje he <3

@MuSLi , nu is het zaak het zaadje water te geven :j

@Marlies ; geluk bij een ongeluk dan .
Ik hoop dat alles snel afgehandeld is .

@Padoertje ; heb je nog recente hartslagzones dan ?

Goed bezig Sakura , hoe is het weer ?

Nou , ik had gisteren Tri Almere .
De planning was alleen te gaan zwemmen en fietsen en dan uit de wedstrijd te stappen .
En fietsend dan wat meer op tempo te gaan .
Het was mijn eerste open water zwemmen , en het water was onder de 16 graden :brr:
Maar gelukkig eenmaal zwemmend was het toch wel te doen .
Alleen in de wisselzone met koude vingers wetsuit uit en sokken aantrekken wat lastig was .
Het fietsen begon goed , er stond voor Almere vrij weinig wind
We moesten drie rondjes om op 89 km te komen .
Op de Gooimeerdijk is het asfalt niet echt in goede staat , en daar hadden ze de slechte stukken met pionnen gemarkeerd .Dus er stonden een keer 4 pionnen achter elkaar , dan weer niets , dan weer een enkele .
Nou jullie raden het misschien al -O- , ik heb er 1 geschampt en ben gelukkig wel in de berm
gevallen .Met 32 KM/U maak je een behoorlijk smakkerd kan ik je zeggen .
Daarmee werd de wedstrijd een T26 .
Omdat ik lichtjes duizelig was ben ik zonder spoed in de ambu naar de EHBO .
Mijn lichaamstemperatuur was toen onder de 36 .
Heb een poosje daar in een thermo deken gezeten , en wat warms gedronken .

Vandaag doen alle spieren in mijn bovenlijf zeer , mijn knie en onderarm geschaafd .
En een buil op mijn hoofd .Maar vooral mijn zelfvertrouwen heeft were een fikse deuk opgelopen .

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 10:04

Jeetje Time dat is best heftig met die snelheid. Gelukkig niets gebroken, op je ego na.
Ik snap dat de organisatie zoiets zichtbaarheid wil maken en afzetten, maar blijkbaar was dit niet helemaal de goede manier. Vandaag maar in het zonnetje opwarmen dan :knuffel:

@gothico, veel plezier op wedstrijd vandaag. Inderdaad per dag aankijken wat je kunt.

@sakura, Berlijn is leuk! Mooie km’s al gemaakt zeg! Veel plezier onderweg en stuur af en toe een foto :j

@Time mijn zones zijn iets veranderd tov vorig jaar. Maar was gisteren mijn astma medicatie vergeten (super stom), en dan merk ik dat ik na zo’n 20 km ga verzuren. Benen zijn dan gewoon leeg. Gisteravond in bed alles ingespoten met magnesium, maar kon gewoon niet in slaap komen door het zeurende gevoel. Daarnaast heb ik chronisch ijzertekort, dus dat helpt ook niet echt. Kortom, was gewoon een slechte dag. Vandaag maar stuk wandelen om alles los te lopen en dan dinsdagavond met manlief een ritje plannen.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 10:39

@T2T, Dat is wat minder weer. Hopelijk niet te veel last van je knie nu. En inderdaad de organisatie heeft een poging gedaan het wat beter te maken. Helaas dat dit dan toch gebeurd. Succes met herstel.

@padoertje, Dank je wel. Ik ga gezellig kijken hoe het gaat vandaag. En inderdaad moet ik toch echt kijken wat ik wel en niet kan. Op het moment doe ik nog steeds wat te veel en moet ik wennen aan wat ik nog kan.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 10:46

O jeetje wat heftig T2T!
Heftig dat je zo gevallen bent zeg, beterschap maar en hopelijk snel de oude.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 10:57

De organisatie loopt al jaren tegen dit probleem aan , zijn echter afhankelijk van de
stad/gemeente Almere .
Maar ik hoorde dat er binnenkort iets aan gedaan word . *\o/*
De grote wedstrijd Challenge Almere gaat ook over dit parcours .

Gewoon lekker bezig blijven @Gothico .
Denken in mogelijkheden , wat kan wel .

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-25 11:03

Jeetje Time, wat een nare smakkerd heb je gemaakt. Nog een geluk dat het gebleven is bij schaven en blauwe plekken. Met dat soort snelheden kan het toch al snel heel ernstig worden. Fiets nog wel intact? De gemeente Almere… ik zeg maar even niets…

Het is op dit moment bar en boos met pillen Padoertje. Ik heb hele matige hooikoorts en ik stond gisteren ook als een soort roodomrande panda in de badkamer te piepen. Mijn man moet nu zijn puffer meenemen op de fiets, anders redt hij het niet.

Op de Veluwe bij Hoog Soeren heb je een fantastisch uitzichtspunt. Maar om daar te komen moet je een behoorlijke zandbakheuvel op. En ik heb hem weten te fietsen! Eindelijk voldoende techniek en kracht, een stukje wilskracht deed de rest. Ik kreeg goedkeurend knikjes van de mountainbikers boven.

Afbeelding

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 11:08

Time2Tri schreef:

De planning was alleen te gaan zwemmen en fietsen en dan uit de wedstrijd te stappen .
Het was mijn eerste open water zwemmen , en het water was onder de 16 graden :brr:
Alleen in de wisselzone met koude vingers wetsuit uit en sokken aantrekken wat lastig was .
Op de Gooimeerdijk is het asfalt niet echt in goede staat , en daar hadden ze de slechte stukken met pionnen gemarkeerd .Dus er stonden een keer 4 pionnen achter elkaar , dan weer niets , dan weer een enkele .
Nou jullie raden het misschien al -O- , ik heb er 1 geschampt en ben gelukkig wel in de berm

Vandaag doen alle spieren in mijn bovenlijf zeer , mijn knie en onderarm geschaafd .
En een buil op mijn hoofd .Maar vooral mijn zelfvertrouwen heeft were een fikse deuk opgelopen .

Ah, dan heb ik je eind van de middag gespot toen je net richting de parkeerplaats liep denk ik. Ik zou ook de T100 doen maar ik heb mezelf naar geblesseerd begin april dus ik heb de sprint gedaan. Water was idd koud, voor jou nog wat meer dan voor mij want ik startte 's middags pas (14.6 vs 15.2) En het asfalt op de dijkweg is niet glad. Ik heb ook heel veel mensen lek zien rijden in de middag, er schijnt een of andere lolbroek punaises gestrooid te hebben maar dat is een gerucht. Zelf ook lek, maar gelukkig pas toen ik al bij T2 was dus dat wordt vandaag bandje wisselen.

Ik hoop in ieder geval dat je snel herstelt

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 16:24

Jammer dat we elkaar gemist hebben Imay :j
Ja de punaise strooier is al langer actief .
Iemand van mijn coach groep had er ook 2 in z,n band zitten . Maar kon gelukkig nog finishen .
Zelf ook veel lekke banden gezien .
Thuis mijn bandjes nog nagekeken , maar punaise vrij .

Vandaag iig kalm aan , heb al lekker 2,5 uur op de bank geslapen :O

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-25 20:45

Time, kalm aan en hopelijk een voorspoedig herstel. Nare val!

Imay, tevreden over het resultaat? Vind het knap hoor, zo'n triatlon.

Gothico, fijn dat wandelen wel redelijk gaat

Hier op de gravel op pad geweest. De mannen waren mee, Frits had even het nodig om rustig te fietsen en van zich af te praten en Sander vond het wel lekker om even relaxed aan te haken. Rustig aan gedaan maar toch een prima rondje.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 10:47

Hier hét bewijs van het bereiken van Berlijn!

Afbeelding

Via Polarsteps zijn we helemaal na te lezen. In zes dagen Berlijn gehaald en ook wel hard doorgefietst. Een totaal van 685 kilometer. Nu een fijn appartement en vanochtend als eerste maar even gewassen :')

De ochtenden zijn fris, iets onder de tien graden en in de middag rond de 16-18 graden, lekker om te fietsen, maar nog niet warm genoeg om alleen een kort shirtje aan te doen. Gelukkig nog droog weer gehad, maar dat lijkt de komende dagen wat te veranderen. We zien het wel… idee is om richting Gdansk te gaan de komende week.

Mijn hartslag is na een paar dagen 100 kilometer niet meer onder de indruk van de ritten. Bijzonder hoe snel je lichaam er aan went. De spieren zijn wel een beetje zuur nog.

Jeetje T2T, gelukkig er weer goed vanaf gekomen, hopelijk hou je wel het vertrouwen in jezelf. Net weer lekker bezig en dan weer zoveel ruis door gedoe.

Thami wat een mooi doel, wat een afstanden zeg. Ben benieuwd hoe dat is!

Iedereen is lekker bezig zeg! Mallorca, Schotland zag ik op Strava voorbij komen. En een waanzinnige bikkel die afgelopen dagen heeft gegraveld in Duitsland *\o/* Maar goed, die hoogtemeters daar ga ik nooit vrienden mee worden vrees ik. Hoe doen jullie dat toch 8)7

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 13:11

Sakura, super gaaf! Knap hoor, de rust is je gegund, even bijtanken. Hoe ver is het nog naar Gdansk?

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 14:17

Sakura wat gaaf. En fijn dat het allemaal zo lekker ging. Het weer heb je echt mee. Heel veel plezier en succes de komende dagen.

De kinder wedstrijd op de manage was erg leuk om te kijken. Al die kleintjes zonder angst. Ook springen en soms op grote ponies ook nog. En natuurlijk ook gekeken bij ons stal genootje. Was weer een leuke dag, alleen te lang gestaan voor mij. Maar dat komt wel weer goed.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 15:57

Wat gaaf Sakura!
Fijne reis nog!

Ik ben net naar Mantel geweest. M’n eerste rondje daar in de winkel gefietst haha, op een Cube nuroad. Die vind ik wel erg mooi, beter dan die dunne gladde bandjes.
Ik twijfel nu of ik heel lang op marktplaats ga zoeken of een nieuwe ga kopen. Wel fijner idee met garantie etc.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-25 17:42

Ik duik ook weer op, terug van een heerlijk lang weekend klimmen in de Eifel en de Ardennen. Blijft zo mooi en uitdagend daar, echt genieten. De warmte was een cadeautje, nachten nog wel koud maar met 2 slaapzakken goed te doen.

Ga geen hele blijleespost doen, maar wel even op Time reageren; gaat het nu weer beter? Schrikken zo’n val en kan me voorstellen dat dat ook een beetje blijft hangen. Hoop dat het meevalt voor je.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 06:18

Thami schreef:
Ga geen hele blijleespost doen, maar wel even op Time reageren; gaat het nu weer beter? Schrikken zo’n val en kan me voorstellen dat dat ook een beetje blijft hangen. Hoop dat het meevalt voor je.

Oh ja , dat blijft zeker hangen .Gisteren echt mega spierpijn in mijn bovenlijf .Buikspieren , alles .
Je voelt dat je gaat vallen , en verkrampt dan op zo,n moment .
Het ergste is nu nog het punt op mijn rug , tussen linker schouder en wervelkolom .
Iets zwaars tillen , of ver voor mijn lichaam strekken gaat niet .Hoesten doet zeer .

@Maaike , zo te zien is de fiets nog intact .Ben kwasie gevallen met de fiets nog tussen mijn benen .

@Sakura *\o/* wat tof !
Effe bijtanken en dan door .Qua weer ziet het er de komende tijd goed uit . :j

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-25 07:37

Samantha_ schreef:
Wat gaaf Sakura!
Fijne reis nog!

Ik ben net naar Mantel geweest. M’n eerste rondje daar in de winkel gefietst haha, op een Cube nuroad. Die vind ik wel erg mooi, beter dan die dunne gladde bandjes.
Ik twijfel nu of ik heel lang op marktplaats ga zoeken of een nieuwe ga kopen. Wel fijner idee met garantie etc.

Lastig he, ik heb wel altijd 2e hands gekocht, maar dan wel via een fietsenzaak. Laatste aankoop qua mtb was wel een nieuwe, vooral omdat ik precies wist wat ik wou en daar ook het budget voor had.

Maar als je net start, zou ik wat minder geld uitgeven en dus een goede maar dan 2e hands kopen. En als het dan heel goed bevalt, een upgrade nieuw kopen.

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 09:33

Ja heel lastig. Ik ben bij een aantal fietsenzaken geweest, maar bij eentje hadden ze er 1 staan maar die was nog 1500 euro.

Ik blijf zoeken op marktplaats maar wil ook niet een slechte fiets kopen. Ga morgen bij eentje kijken, een Scott speedster.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-25 12:39

Time2Tri schreef:

Wat heftig zeg @Time. Rustig aan doen maar om weer een beetje op de been te komen. Het zit je niet mee... :(:)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 08:11

MuSLi schreef:
Wat heftig zeg @Time. Rustig aan doen maar om weer een beetje op de been te komen. Het zit je niet mee... :(:)

Nee niet echt -O-
Het zou leuk zijn als ik weer eens in een positieve flow kom . :j
De spierpijn is weg , nog wat blauwe plekken zichtbaar .
Maar op zo,n punt bij de linkerschouder doet het nog wel zeer .

Mijn eerste racefiets was ook een tweede handse via de fietsenwinkel .
Heb toen echt wel goed advies gehad .

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 08:45

Balen dat je nog zo’n last hebt. Misschien even laten checken?

Ik heb gisteren een fiets gekocht via marktplaats, een Scott Speedster. Hij was amper gebruikt, op de banden zaten nog puntjes, zo nieuw.
Een fotootje: Afbeelding

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 10:30

Oh netjes, Scott is een prima merk! Maat neem ik aan ook goed? Gefeliciteerd!

Time, hopelijk idd in een positievere flow. Kalm aan hoor, herstel duurt nu eenmaal langer, dan toen je 18 was ;-)

Ik heb de laatste 2 ritten op de gravel gedaan, met de mannen. Sander wou eigenlijk niet mee met ons slome tempo haha, maar hij had een mtb te leen, dat voelde niet goed, dus kwam hij zondag na 6km weer thuis en heeft ie eieren voor zijn geld gekozen, en is toch mee gegaan met Frits en mij.
Beviel blijkbaar goed genoeg, om gisteren voor te stellen weer met zijn drieen te gaan.

Was ik wel blij mee, anders had ik alleen gefietst, vind ik normaal prima, maar man man wat een bak met wind gisteren zeg. Niet te doen, mocht dus af en toe fijn schuilen, voordeel van fietsen met de mannen!

Waren om een uur of 9 thuis, was inmiddels wel flink afgekoeld, maar niet koud gehad. Lekker gedouched en met een hoody en sloffen op de bank, ik werd gewoon niet meer warm. Heel raar, want ik heb het dus nooit koud, ben thuis degene met warme handen/voeten, zelfs in de winter. Gisteren totaal koud, alles, Sander heeft nog een tijdje tegen me aan gelegen om op te warmen, maar dat hielp alleen zolang die er lag. Dus gewoon met een extra deken over geslapen. Geslapen als een roos en vanmorgen nergens meer last van. Raar lijf.

Hopelijk deze week de nieuwe mtb nog ophalen. Hadden ze pas voor maandag ingepland, beetje gepushed gisteren, want ze hadden deze week beloofd. Dus hopelijk doen ze even tussendoor en lukt het toch nog deze week.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 20:03

Samantha heeft een fiets gescoord *\o/* *\o/*
Veel plezier ermee!

Lekker Marlies! Beetje uit de wind rijden is dan echt wel fijn. Hopelijk is de fiets deze week nog klaar voor hem.

Thami heeft ook lekkere kilometers gemaakt in de Eiffel. Lijkt me prachtig daar. Misschien ook eens op lijstje zetten.

Balen dat alles nog zo pijnlijk is Time. Misschien die schouder toch even extra laten controleren?

Hier net een rondje van 44km getrapt met 28,2 gemiddeld. Wat een wind zeg bah… Ik was blij dat m’n vent zware benen had van zijn Mallorca avontuur, dus met 27-29 tegenwind kon ik goed bij blijven.
Had vorige week mijn zadel 2,5 cm omhoog gezet en nu geen zeurende hamstring meer :D

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 20:21

Heel veel mooie kilometers gewenst met je nieuwe fiets Samantha, echt een mooie!

Marlies wat gek dat je soort van onderkoeld bent geraakt en er ook niet zo snel uitkwam weer. Hoop dat je nieuwe bike nog voor het weekend klaar is! Benieuwd hoeveel verschil je merkt van de upgrade, vast veel!

Time ik hoop dat je schouder snel weer ok is, duurt helaas allemaal wat langer nu we ouder worden. Denk/ hoop dat als je lijf weer goed is het ook mentaal makkelijker wordt de draad weer op te pakken.

Padoertje racet weer lekker rond met (tegen)wind, dat klinkt aks een intensieve work out zo!

Ik had gisteren een schoen fitting bij pedaal kracht in Nijmegen. Met mijn moeilijke voeten had ik het kopen van nieuwe fietsschoenen steeds maar uitgesteld, maar nu de knoop toch doorgehakt. Het zijn Lake schoenen geworden in Wide, de race schoenen kon ik direct meenemen, de gravel schoenen ga ik dinsdag passen. Hoop dat ik er zo mee wegfiets, is wel een hele investering :$

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-25 21:23

Thami, succes met je nieuwe schoenen! Ik blijf het altijd lastig vinden. Heb nu een paar die ik al jaren heb, zijn racers en eigenlijk zou ik anderen op mn gravel moeten hebben, maar ik blijf er toch bij. Alleen door het vele geloop op de schoenen heb ik binnenkort wel nieuwe plaatjes nodig. Hopelijk hebben ze die in Kopenhagen. We hebben de route verlegd ivm het slechte weer in Polen en de Baltics. Morgen varen we Denemarken in en het doel is daar een rondje te doen, Kopenhagen - Stockholm te pakken. Dan Helsinki en via de Baltics weer naar beneden. Maar goed, het kan nog tig keer veranderen.

Hoe gaat het nu Time? Fijn dat de spierpijn weg is. Die blauwe plekken duren altijd wel even. Ik hoop voor je dat je echt weer lekker in de flow kan komen!

Mooie Scott komt er voorbij zeg! Daar ga je denk ik veel plezier aan beleven!

Hier vandaag vooral veel wind gehad, windkracht 4/5 en voornamelijk tegen en zijwind. Vooral bij de wind tegen heb ik vaak aan T2T gedacht :))