Ik heb ook net besloten om weer te gaan mediteren voor het slapen gaan. Even momentje bewustzijn specifiek voor de zwangerschap en gelijk mooi voorbereiding op de bevalling.
Fitnessbal heb ik ook zooooveel gebruik laatste trimester, en ook na de bevalling om met baby in draagdoek op te zitten. Heerlijk. Maar tijdens bevalling zelf moest ik er niets van weten, ondanks dat op mijn verzoek deze wel klaar gelegd was. Vind het nog steeds bijzonder hoe sterk ik wist wat ik wel en niet wilde tijdens mijn bevalling en dat ook gevolgd heb en niet door verpleegster vanaf heb laten praten. Nu aan lezen in het boek Positief over Bevallen en komt vanalles weer naar boven over mijn vorige bevalling. En kijk er nog steeds zo fijn op terug en positief vooruit naar mijn komende bevalling. Krijg er echt zin in.
Dustinlover, sterkte met het verlies van je mini. En vraag ook vooral mensen om te helpen! Dat vinden ze echt niet erg en jij hebt er heel veel aan.
Wat verdrietig van je mini DustinLover, sterkte! Lijkt me zeker niet fijn om met een pijnlijk lijf die uit het land te moeten halen.
Linoleum heerlijk dat je zo goed terug kijkt op je vorige bevalling. En ik denk inderdaad dat je instinct wel aangeeft wat je zelf het prettigste vind op dat moment.
Baby pietertje is gisteren weer goedgekeurd bij de VK. Ze was zeer tevreden, dus dat is mooi. Vandaag samen met collega fotograaf op stap geweest en foto’s van elkaar gemaakt. Voor mij dus soort van zwangerschapsshoot. Het was echt prachtig met de sneeuw die er nog lag, de vorst in de bomen en mist. Over 3 weken heb ik nog een shoot gepland staan in een studio.
Hier even een andere keertwending. Ik ben sinds gisteren opgenomen met zwangerschaps vergiftiging. Ging met mijn ouders mee naar het winkelcentrum en kwam mijn beste vriendin tegen welke zei joh wat zijn jou ogen en gezicht dik. Ik zei ja echt weer slecht geslapen. Mijn moeder beaamde dat ze mij er slecht uit vond zien. Verder niets achter gezocht dus weer naar huis. Man lief ging lekker avondje naar vrienden en bleef daar slapen dus ik dacht heerlijk alleen avondje en misschien nog naar een vriendin. Ik kreeg echter last van mijn rug tussen de schouderbladen en dat trok niet weg. Naja eten gaan halen en zakte weer wat weg. Kwam weer terug dus ik dacht ik zal eens opzoeken of dit dan ook van de bekken af komt. Toen stond er verloskundige bellen in combinatie met dik gezicht, opgezwollen handen. Toch maar gebeld en zo zat ik binnen een uur in het ziekenhuis.
Moet sowieso vannacht nog een keer blijven en dan hopen dat de bloeddruk zakt en we misschien naar huis moge onder strenge controle. Anders hier tot hopelijk 37 weken blijven.
Jeetje DustinLover, wat een vervelende wending. Hopelijk zakt het nog af en mag je lekker naar huis.
pressent
Geplaatst: 02-12-23 10:36
Allereerst Lucifertje, heel verdrietig om te horen.. Veel sterkte aan jullie en liefde aan Olivier Mooi om te horen dat het opschrijven je helpt en opluchting geeft.
Linoleum, prachtig buikje, ik snap je verwachting van de bevalling wel. Bij mij ging het bij de eerste ook vrij makkelijk dus daar ga ik nu ook een beetje vanuit.
Yonker, erover lezen is idd een goede tip, ik volg ook allerlei verloskundige en zwangerschaps pagina’s op insta met goede en opbeurende tips.
Dustinlover, wat leuk dat er een muurschildering wordt gemaakt in je babykamer. Geeft gelijk een hoop sfeer. Wel schrikken dat je een van je mini’s dood in de wei vond.. Sterkte..
Welmoed, mooie foto’s! Erg sfeervol!
Hier de afgelopen weer veel last een te warm lichaam.. In combi met het warme weer hier erg vervelend.. Vooral in de ochtend, het moment dat mijn dochter het meest actief is.. Afgelopen dagen hier wel weer een hoop leuke moeders met jonge kindjes ontmoet dus dat is voor zowel mij als voor de kleine erg leuk.
Pressent lijkt me sowieso lastig als het zo warm is. Ik was wel blij met een winter kind want heb het van mezelf ook al zo snel warm.
Linoleum ik ben 33+4 dus ook dicht bij de 34. Dan zijn de longetjes volgroeid en hoop inderdaad dat het allemaal nog een beetje afzakt zodat ik lekker naar huis kan vd week.
Mooi dat jullie wat aan de bevalcursus gehad hebben, Bellex! Cub klinkt goed! Ik ben vorige keer op de baarkruk bevallen, dat was erg goed bevallen.
Mooie buik, Linoleum! Hopelijk valt de 2e bevalling mee!
Herkenbaar, Doubtless. Ik denk dat wij het bij 2 laten.
Ah snap dat je hem graag wil voelen, Yonker. Snap wel dat het lastig is om iemand mee te vragen. Aan de andere kant kan het natuurlijk ook wel weer heel fijn zijn.
Klinkt gaaf wat betreft de kamer, Dustinlover! Sterkte met het verlies van je mini. Balen van de vergiftiging. Hopelijk trekt het weg en kun je zo lang mogelijk door.
Wauw, wat een mooie foto’s, Welmoed!!
Sterkte in de warmte, Pressent. Moet er niet aan denken om die laatste loodjes in de hitte te hebben. Leuk van de ontmoetingen!
Hier heb ik steeds meer last van m’n lijf. Onderrug, harde buiken, vandaag lijken t echt oefenweeën te zijn. Ben er wel weer klaar mee, haha! Al vind ik het getrappel in mijn buik wel weer gezellig… paardrijden is inmiddels noodgedwongen gestopt. Liep vorige week flink kreupel, maar lijkt toch mee te vallen.
Marjo herken het helemaal. Laatste loodjes wegen het zwaarste. Dat getrappel vind ik soms leuk, maar soms denk ik ook echt pff kind doe maar even stil haha.
Hier nog steeds in het ziekenhuis. Ze kregen de bloeddruk niet onder controle. Nu nieuwe medicijnen en vanmorgen zeiden ze ineens 116.. Dus ik zei dat kan niet..(laagste was 160) maar dus toch wel. Wel hele erge hoofdpijn, maar hopelijk krijgen we straks goed nieuws. Ben er wel beetje klaar mee. Thuis mag ik ook niets maar slapen in deze bedden is echt drama voor mijn lijf.
Dustinlover, fijn dat je medicijnen nu wel aan lijken te slaan. Hopelijk mag je nog lekker naar huis toe. Ook als je niks kan/mag, kan je daar natuurlijk wel meer ontspannen.
Ik ben echt stront en stront verkouden. Slecht van geslapen ook en last van mijn lijf door al het hoesten. Ben wel aan het werk, maar vanuit huis. Dus doe mooi een beetje rustig aan.
Fijn dat je bloeddruk wat lijkt te zakken. Opzich niet gek dat je zo'n hoofdpijn hebt als die ineens zo snel zakt. Hopelijk mag je lekker naar huis en kan je in je eigen bed slapen.
@Dustinlover: Fijn dat je bloeddruk gedaald is! Wel oliebol zeg, nu al in het ziekenhuis Je hebt nog wel ff te gaan... Succes en 'beterschap' gewenst @Pressent: Kan me er weinig bij voorstellen nu er hier sneeuw ligt Hoe warm is het bij jou? @Marjo: Die oefenweeën zijn *** he? @linoleum: Méga irritant! Hopelijk gaat het snel voorbij.
Hier een druk en leuk weekend gehad, dat ging eigenlijk best goed. Lijf is dan wel taai na zo'n dag en de nacht onrustig, maar niks buitensporigs. Gisteren sinterklaas gevierd met de familie en o.a. cadeaus gekregen voor de kleine meid, dat was een leuke verrassing Verder weinig spannends. Nog anderhalve week werken, sport 1x per week, volgende week afspraak bij de VK... De tijd kabbelt voort
Bellex
Geplaatst: 04-12-23 16:41
19marjo90 wat vervelend dat het zwaarder begint te worden voor je lijft momenteel en het paardrijden ook gestopt is! Hopelijk kun je zo in je verlof wat op adem komen voor de laatste loodjes.
Dustinlover top dat je bloeddruk beter is met de nieuwe medicatie, wel heel naar van de hoofdpijn en p.e.! Hopelijk stabiliseert dat en kan je toch nog naar huis tot de bevalling
Linoleum oh wat naar zo verkouden, beterschap!
Doubtless wat leuk dat jullie sinterklaas hebben gevierd en ook de kleine meid verwend is! Nu echt aftellen wat betreft werk dus!
Wij hebben gisteren onze zwangerschapsstoot gehad bij de Amsterdamse Waterleidingduinen, bizar koud en glad maar wel heel mooie omgeving en met een klein beetje sneeuw. Als je dan toch blauw ziet van de kou is dat wel heel tof om erbij te hebben! Kan niet wachten tot we de foto's krijgen Werk is klaar dus nu genieten van de laatste loodjes, en afwachten tot de kleine meid klaar is met bakken Hopelijk herontdekt mijn lijf de slaapfunctie ook nog ergens in de komende tijd Poes is werkelijk niet meer van me af te slaan, vind het heel aandoenlijk :
Benieuwd naar je foto’s Belle! (Als je ze plaatst natuurlijk)
Noeps
Geplaatst: 04-12-23 22:18
Dustinlover, hoe gaat het nu met je? Lig je nog in het ziekenhuis of mocht je onder strikte voorwaarden naar huis? Eigen bed ligt altijd het fijnst. Sterkte iig
Bellex wat lekker dat je nu verlof hebt. Keek je er erg naar uit? Hoe lang heb/neem je verlof? En ik ben ook benieuwd naar de foto’s, mits je die wilt delen natuurlijk.
Marjo, bij jou ook de laatste (pittige) loodjes. Jammer dat het paardrijden gestopt is, maar zo te horen wel goed om je lijf wat rust te geven.
Wij waren een weekendje naar Valkenburg met vrienden en onze dochter. Erg genoten en gelachen! Ik heb nu naast een echte baby ook een foodbaby in m’n buik .