Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 11:23

Afgelopen zaterdag Hyrox gehad, het was weer zwaar maar echt super leuk! En onze tijd verbeterd, dus nu willen we in April in Mechelen natuurlijk nog sneller.
Dat wordt weer veel hardlopen de komende tijd :Y) .

Ik moet zeggen dat de spierpijn echt mee valt, het is minder dan de vorige keer.
Gisteren dus ook een heerlijke relaxte dag, enkel alleen van het zonnetje genoten met een wandeling op de heide met de hond {:} .

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 15:06

Oh wat goed Josien!! Netjes!

Ik heb een redelijk sportief weekend achter de rug.
Vrijdag in de sportschool dus weer rustig begonnen met mijn standaard full body rondje.
Zaterdag een erg intense wedstrijd gehad, de wedstrijd zelf duurde ruim 2 uur en 15 minuten. Daar is inspelen nog niet bij opgeteld.
Zondag wel weer gesport, maar vanwege de intense wedstrijd zaterdag iets rustiger aan gedaan.
- Warming up met Roeien 4X 250 meter
- Deadliften -> 20/30/40+ 50 KG doe ik explosief omhoog, rustig naar beneden, 10X. Boven de 50+ ben ik gaan kijken wat mijn zwaartste is, en ik heb bij 75KG 3X gezegd dat dat mooi was. Is lang geleden dat ik zo zwaar kon gaan. Dus dik tevreden.
- Buikspieren
- Uitlopen op de loopband

Planning voor deze week;
- Maandag Volleybal training
- Dinsdag Hardlopen, 5KM uitbouwen conditioneel
- Woensdag rust
- Donderdag Volleybal training
- Vrijdag rust
- Zaterdag Volleybal wedstrijd
- Zondag rust (moet voor werk naar een beurs, dus dat wordt de hele dag lopen/ slenteren).

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 15:16

Iedereen is goed bezig! *\o/*

Ik ga morgenavond naar de bodyattack
Woensdagavond bodypump
Vrijdagochtend crossfit
En dan zaterdagochtend de try-out van Hyrox :)

Net even anders als normaal. Vanavond en donderdagavond kan ik niet sporten. Dus daarom morgenavond en zaterdag

Esmee_RS

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 15:44

Ik ben de hele week niet wezen sporten uiteindelijk want ik was echt heel erg verkouden :') Gister wel lekker een uur gewandeld.
Vanavond helaas ook niet sporten want ik ga onze uitnodigingen voor de bruiloft ontwerpen. Morgen 1 dagje sporten en dan helaas weer de hele week weg voor werk. Ach ja, gewoon normaal doen met eten en dan zal de schade best meevallen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 16:01

Iedereen lekker sportief bezig *\o/*

Hier even geen sportschool meer. Een skilesje op de rollerband en daarna een paar dagen skiën.
Sportschool komt later wel weer :Y) .

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 16:03

Soms is het ook gewoon niet anders Esmee!

Veel plezier Josien! :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 19:43

Veel plezier Josien! En wat leuk van je Hyrox! Ik had het er dit weekend weer over met vrienden en ik ben misschien toch wel benieuwd. Maar ja dat hardlopen... :+

Ik had woensdag m'n laatste training vorige week. Maar donderdag 17k stappen, vrijdag 19k en zaterdag 29k en zaterdag ook +501 minuten intense training volgens m'n Garmin want feestje :') Dus sportief genoeg haha. De stappen zaterdag vielen me eigenlijk nog heel erg mee!
Ik twijfel of ik vandaag alweer ga trainen. Ga wel naar de sportschool straks maar kijk het ff aan, voel me niet 100% hersteld.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 22:46

Ik ga het ook proberen (een training dan) en kan ook echt niet hardlopen :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 09:51

Lekker bezig @Josien! Altijd leuk als je weer wat sneller bent dan daarvoor :j

Hier vanavond naar de intake voor die drie weken challenge met de PT. Ben benieuwd wat het me op gaat leveren. Stiekem wil ik wel gewoon wat meer spieren (weer) opbouwen, maar ik vind het lastig te combineren met de sporten die ik al doe. En wil niet perse veel meer gaan sporten en liever ook niet teveel loslaten :') eigenlijk onmogelijk dus. Haha.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 10:11

Ik vond hardlopen ook helemaal niks hoor! Nu train ik altijd het hardlopen samen met mijn buddy en bij Hyrox merk je gewoon hoe veel voordelen het je oplevert als je het wel regelmatig doet.
Onze onderdelen zijn telkens best snel, maar wij verliezen echt tijd op ons hardlooptempo helaas.

Haha dat klinkt lastig Musli! Ik vind ook zo veel leuk, maar ik heb er echt geen tijd voor.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 14:34

Ik heb mijn rustdag ook maar even omgedraaid. Gisteren weer training gehad, maar dat ging echt bar slecht. Vandaar dus rust en dan morgen hardlopen zodat ik donderdag weer lekker kan trainen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 23:37

Hoe was je intake Musli?
En ben je nog gaan hardlopen vandaag Hanneke?

Gisteravond bodyattack gedaan. En vanavond bodypump. Kracht blijft me toch beter af gaan dan cardio :')
Pump de borst, rug en schouders al met een kilo meer kunnen trainen!
Borst nu 15kg, rug 17kg (ik zou meer kunnen maar mijn pols is het er nog niet mee eens) en schouders dumbells van 4kg.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 23:47

Hier vandaag weer een les crossfit meegepakt. Eentje die gericht was op voornamelijk de armen, schouders en een stukje cardio. Die vreselijke echobike zat er tussen en als ik èrgens een hekel aan heb is het dat ding wel.

Maandag wel mijn PR kunnen verbeteren met DL naar 90-95kg!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 08:34

Intake was goed @Zertab. Gelijk ook personal training gehad. Gericht op krachttraining; warming up, 6 gerichte oefeningen en stretchen. Zo gaat vanavond training 2 er ook uitzien.

Gisteren zelf 45min hardgelopen. Onderdeel van de challenge is elke dag minimaal 45min sporten. Dat is niet perse een uitdaging, maar wel eventjes iets om goed te plannen ;)

Verder heb ik een eetschema, althans: een aantal kcal en macro's, waarbij hij suggesties heeft gedaan voor maaltijden. Die volg ik niet helemaal op, want ik heb best een prima passend eetschema binnen die kcal en macro's. Dat zet ik in de app, kan hij meekijken :j

Focus voor mij is vooral voldoende water drinken. Ik drink echt veel te weinig. Dus dat is mijn grootste uitdaging deze challenge :Y)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 11:18

Oh herkenbaar. Ik heb bijna elke avond last van hoofdpijn door te weinig vocht :')

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 11:43

Ik heb gisteren zeker nog hardgelopen. Ik had eigenlijk helemaal geen zin, laat thuis, lange werkdag gehad. Maar omdat we dan met zijn 2e gaan is dat toch een stok achter de deur.

Daarmee extra blij dat ik toch de 5KM weer gehaald heb. Het ging ook beter dan verwacht. Ik heb de stukken die ik hardloop kunnen verlengen. Vorige keer heb ik nog 6X een loop "pauze" gehad, nu nog maar 4.
Mijn doel is om de 5KM aan een stuk te kunnen lopen. Daarmee zou ik al dik tevreden zijn.

Drinken doe ik denk ik wel voldoende. Er gaat op het werk denk ik al een dikke 1,5 liter thee doorheen. En met het sporten ook vaak nog een liter.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 08:47

Ik heb een halve liter mok op mijn werk hierdoor heb ik op een werkdag vaak al 2 liter op :Y)

Nou mijn knie ging iets beter, woensdag heb ik nog een afspraak bij de fysio voor balans oefeningen.
De rest van mijn gezondheid was wat minder. Maandag weer onwel geworden op werk en was de ambu weer gebeld :o Advies was uiteindelijk rustig aan doen tot de afspraak bij de cardioloog die gister was. Hierdoor niet kunnen schaatsen, sporten en paardrijden voel me dan eigenlijk nog rotter dan ik al ben.
Uit de onderzoeken zijn we nog niet veel wijzer geworden dus die lopen nog maar inmiddels mag ik gewoon weer rustig mijn routine oppakken.
Vandaag dus weer aan het werk en als ik daarna nog energie heb gaan we weer naar de sportschool. Op vrijdag komt altijd mijn bijrijdster dus stal kan ik nog even overslaan vandaag. Voor het weekend staat eigenlijk alleen paardrijden op de planning en wellicht morgenmiddag nog even naar de sportschool.
Zondagmiddag moet ik jureren dus laat het die dag denk ik alleen even bij paardrijden.

Hanneke137

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 10:05

Oh Kirrietje, dat is schrikken. Maar wat balen dat er niks uitkomt! Dan weet je nog niet wat het is, en lijkt mij lastig om je routine weer op te pakken. Hopenlijk trekt je gezondheid weer snel bij en kan je gewoon lekker je ding doen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 10:55

Wat heftig Kirrietje! Rustig aan dan maar :knuffel:

Hier crossfit gedaan. Veel conditionele dingen vandaag. Ruim 500 kcal verbrand met 45 minuten :o
Vanmiddag met verzorg pony wandelen. Rijden gaat nu even niet helaas.
Alleen is het wel bizar koud buiten :brr:

Morgenochtend hyrox kennismaking, dat wordt doodgaan :')
Zondagochtend stond paardrijden op het programma, maar wordt dus ook wandelen met pony. Misschien gaat mijn moeder wel even gezellig mee.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 17:04

Vandaag dus Hyrox training gehad! Niet de volledige hyrox gedaan natuurlijk.
Elke keer hardlopen tussendoor was maar 400 meter. En ik deed samen met mijn broertje dus konden we de kracht onderdelen verdelen. Burpees uiteindelijk ook de helft gedaan. Ik haat die dingen en wilde liever dan bijvoorbeeld de farmer carrier proberen :)

Het viel me best mee! Ik dacht dat ik dit niet kon. Oké, hardlopen zou ik dan aan moeten werken. Maar dat doe ik ook nooit :o

Kracht ging lekker. Farmer carrier met mannen gewicht (24kg) kunnen doen zelfs!
Sled pull stond ook op mannen gewicht.
Trainen gaf ook aan dat ik erg sterk in mijn bovenlichaam ben.

Twijfel nu of ik me ook ga inschrijven om die trainingen te volgen. Ze werken met tien ritten kaarten. Dus in principe zou ik dan bijna drie maanden kunnen gaan voor €100 euro. (€10 per keer). Ik wil dan namelijk maar 1x per week gaan omdat het anders te veel is. Dan ga ik denk ik 1x bodypump inwisselen voor 1x hyrox.
Dat is sowieso ook intensiever dan bodypump.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-25 18:25

Sled pull is dus 103 kg, net opgezocht waar ie op stond. :o
Wallballs op het einde met 6kg ipv 4kg, dus ook het gewicht voor mannen gepakt

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-25 00:04

Afgelopen week heb ik mij een aantal dagen niet echt fit gevoeld.
Rustig aan gedaan qua beweging.
Maandag alleen gewandeld.
Dinsdag 12 km hardgelopen en 20 min in de bak gereden
Woensdag niet gesport
Donderdag gewandeld
Vrijdag een klein buitenritje
Gister een rondje met de hond.
En vandaag 10 km hardgelopen.

Klinkt leuk hyrox!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 21:43

Voor de hyrox mensen onder ons; hoe zijn jullie aan jullie maatje gekomen?

Als ik aan een wedstrijd mee wil doen, wil ik sowieso double namelijk:)

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-25 22:56

Zertab schreef:
Voor de hyrox mensen onder ons; hoe zijn jullie aan jullie maatje gekomen?

Als ik aan een wedstrijd mee wil doen, wil ik sowieso double namelijk:)

Ik wil nog wel eens een double doen :D 2x solo meegedaan. Double lijkt me ook heel tof!

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-25 12:41

Ik zou ook wel een Hyrox double willen doen! In mijn eentje ga ik denk ik van mijn stokkie:o

Na mijn drama van vorige week eindelijk weer wat beter in mijn vel :j Wel nog wat onderzoeken in het verschiet maar het hart is gelukkig gezond en niks mis mee.

Het weekend wel gewoon weer paardgereden maar de sportschool even op een lager pitje gezet. Merkte vrijdag nog wel dat ik een stapje terug moest doen.
Gister eindelijk na 2 weken weer kunnen schaatsen, merk meteen dat ik dan even niks heb gedaan daarin. Dus gewoon rustig aan meegedaan.
Vanavond heb ik les met paardlief en de rest van de dagen kijken ik nog even aan hoe ik de sportschool en dan kracht/cardio in ga delen. Moet niet meteen te hard van stapel lopen :+