Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Azmay

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:37

Mooie kamer, zon halve muur gaat hier ook het idee zijn. Deze vakantie verven maar we wilde eerst even bij komen van de kerstdagen :=

Ik ben nog steeds helemaal waardeloos, maar ben mijn nesteldrang lekker aan het sussen met shoppen online. Krijgen dadelijk een grote doos luiers binnen 8)7 _O-
Wel heel leuk om uit te zoeken wat nu echt handig is en dan fijn gaan zoeken waar je dat voor een goede prijs kan halen. De elektrische (baby)nagelvijl en witch hazel pads tegen de zwelling zijn leuke vondsten vind ik zelf :Y)

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:13

Charlotte446 schreef:
Bedankt allemaal. Jullie natuurlijk ook gefeliciteerd :D

Bij mij was het denk ik een combinatie van er niet meer mee bezig zijn en de nieuwe medicijnen die de ontstekingen eindelijk rustig houden.

Een aantal van onze vrienden proberen ook zwanger te worden maar bij sommigen is het nog niet gelukt, ook met ivf niet. Ik zie er eigenlijk wel een beetje tegenop om het tegen hen te vertellen. Ik vond het de laatste tijd voor mezelf echt niet leuk om te horen te krijgen dat er weer een bekende zwanger was ondanks dat ik oprecht enorm blij voor diegene was. Kennen jullie deze situatie en hoe gingen jullie daarmee om?

Proberen persoonlijk te vertellen, het blijft toch lastig maar ze zullen vast hartstikke blij voor je zijn

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:21

@gnome; mooi buikje al!

@jenkins: bedankt voor de tip qua Bh's!

Mooie kamers zie ik voorbij komen. Hier houden we 1 wand zonnebloemgeel (was al zo) en dan verder groen erbij. Houten/witte meubels. We komen het geslacht pas bij geboorte te weten, dus qua kleuren houden we het neutraal.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:24

Azmay, haha online shoppen gebeurd hier ook veel. Ik heb bij beide kids geen elektrische vijl of pads gebruikt, dus schaf ik nu ook maar niet aan haha.

Wat wel aan te raden is, vooral als je borstvoeding gaat geven:
https://www.medela.nl/borstvoeding/prod ... ng/purelan

En zo'n ding, want als je de ene borst voed, lekt de andere vaak. Zonde om deze melk weg te laten lopen. Met dit kan je het makkelijk opvangen.
https://www.mamaloes.nl/baby-ono-borstv ... ector-1399

O en een apparaatje met White Noise, klinkt als een hoop herrie, maar zonder dat ding had ik het niet gered hoor haha. Als mijn baby's huilde en ze hoorde dit geluid waren ze meteen stil en slapend.

En een wiegje dat uit zichzelf wiegt. Bij mijn eerste dacht ik wat een onzin, maar jeetje wat heb ik lopen wiegen haha. Dochtertje eentje gehaald die je zelf kon instellen en had ik even mijn handen vrij tijdens het koken haha.

Ik kan nog wel lang door gaan over dingen die ik echt niet had willen missen tijdens de babytijd haha.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:50

Gnome schreef:
Updatetijd
[ [url=m/YsSU9S.png]Afbeelding[/url] ]

Mooi! Ik moet ook weer echt even een foto maken, begint nu echt te komen

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:51

Sting schreef:
Hebben jullie nog ervaring met fijne (voeding) Bh's? Ik merk dat mijn huidige Bh's niet meer passen en soms ook te weinig steun geven. Online zie ik veel zonder beugels, wat ik prima vind, maar het moet ook cup E (denk ik..) ondersteunen.

Ik heb net een paar gewone bhs besteld gewoon in een grotere maat zit weer veel beter

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:53

Jenkins schreef:
Ik zie mooie inspiratie voor de babykamer voorbij komen!

Wij hebben bij de eerste (2017) gekozen voor bruintinten in de kamer en voor de tweede (2019) groene tinten. Baby 3 komt in de kamer van nr 2, dus die blijft groen haha.
Ik zal even wat foto's opzoeken.

Ik heb laatst een zwangerschapsbroek bij lidl gekocht online, voor mij €5,-
Ze hebben nog veel meer, en ook voordelig, dus zeker even een kijkje nemen.

Sting, wbt voedingsBJH's vond ik die met stevige gevormde cups niet fijn, omdat ze lastig omlaag gaan bij de borstvoeding. Ik heb daarom bij beide kids van die slappe BH's gedragen, die je makkelijk omlaag doet en weg vouwt. Maar moet zeggen, het ziet er niet heel charmant uit haha.

Gnome, mooi om te zien he, hoe zo'n buik groeit! Ik maak niet echt buikfoto's want zie er altijd al zwanger uit _O- Maar nu ik bijna 20 weken ben ik wel te zien dat het echt zwanger is en niet misschien dik haha.

Wij hebben morgen de 20 weken echo, zo fijn om weer even te kunnen kijken naar de kleine *\o/*

Trouwens, ik wil jullie ook graag deze babyfoon aanraden: https://www.coolblue.nl/product/739105/ ... m-200.html
Wij gebruiken deze al bijna 6 jaar en de kwaliteit is super. Heel fijn om je kindje te kunnen zien en te weten of je echt heen moet, of dat je deze ook wel even kan laten miepen.

Bedankt voor de tip!!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:54

Jenkins schreef:
Ik had ook van beide zwangerschappen een fotoshoot gedaan en deze foto's hangen in de baby/kinder kamers. Op de onderste foto zit je nog een vrij lege buur boven het bedje, hier kwamen ook nog foto's te hangen. O en in de groene kamer zie je nog de cosleeper, want het ledikantje was nog in gebruik door haar broer haha.

Hier onze babykamers:

[ [url=m/beTwqz.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/H7y5TP.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7CK1Sp.jpg]Afbeelding[/url] ]

en

[ [url=m/o0oL5s.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/xYHX36.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Mdr5yj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi! Ook leuk met dat koper!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:55

Gnome, mooi buikje al. <3 Leuk ook zo die foto's naast elkaar.

Sting, helaas geen tips voor je. Ik draag mijn eigen BH's nog. Fijn dat de opvang wel een goed gevoel gaf.

HappyBuddah, ik moest 'm omdat Ted 1,5 week voorloopt op groei. Dat kan duiden op zwangerschapsdiabetes. Ze doen zo'n test niet standaart, alleen als ze een vermoeden hebben hiervan.
Wat vervelend van de pijn en bloedverlies. Kan mij voorstellen dat dat je onzeker maakt. Anders even de verloskundige bellen? Voor dit soort dingen zijn ze ook.
Wel fijn dat de kinderopvang voor elkaar is, een zorg minder.

Dondon ook wel "fijn" dat je groeit toch? :) Leuk de echo na oud & nieuw!

Ballard wauw, dat is wel heel erg slordig! Hoe kunnen ze nou een buisje vergeten af te tappen? :=

Jenkins bedankt voor de tip! Toevallig hadden we het gisteren nog over een babyfoon. Wij willen sowieso graag één met beeld.
Mooie foto's ook van de kamers.

Azmay lekker shoppen! Altijd goed en fijn. :)

Wij zijn vandaag naar een musical geweest, Charly and the choclate factory. Erg leuk in elkaar gezet maar er waren wel véél onopgevoede kinderen... :') Goede voorbeelden van hoe wij het niet willen doen later. :D De kinderen die in de musical speelden waren wel echt geweldig. Vind ik altijd zo lief die kleine musical sterren.
Ted vond het geloof ik ook leuk, was bijna de hele voorstellen aan het shoppen haha.
Laatst bijgewerkt door mriek1990 op 29-12-22 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:57

Jenkins schreef:
Azmay, haha online shoppen gebeurd hier ook veel. Ik heb bij beide kids geen elektrische vijl of pads gebruikt, dus schaf ik nu ook maar niet aan haha.

En zo'n ding, want als je de ene borst voed, lekt de andere vaak. Zonde om deze melk weg te laten lopen. Met dit kan je het makkelijk opvangen.

O en een apparaatje met White Noise, klinkt als een hoop herrie, maar zonder dat ding had ik het niet gered hoor haha. Als mijn baby's huilde en ze hoorde dit geluid waren ze meteen stil en slapend.

En een wiegje dat uit zichzelf wiegt. Bij mijn eerste dacht ik wat een onzin, maar jeetje wat heb ik lopen wiegen haha. Dochtertje eentje gehaald die je zelf kon instellen en had ik even mijn handen vrij tijdens het koken haha.

Ik kan nog wel lang door gaan over dingen die ik echt niet had willen missen tijdens de babytijd haha.

Ga vooral door haha alle tips zijn welkom :P

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:00

QueenE schreef:
Sting schreef:
Hebben jullie nog ervaring met fijne (voeding) Bh's? Ik merk dat mijn huidige Bh's niet meer passen en soms ook te weinig steun geven. Online zie ik veel zonder beugels, wat ik prima vind, maar het moet ook cup E (denk ik..) ondersteunen.

Ik heb net een paar gewone bhs besteld gewoon in een grotere maat zit weer veel beter

Ik droeg vanaf week 25 tot nu nog steeds de voedingsbhs van het merk Anita. Zitten prima met cup G. Maatvoering valt wel wat anders dan bijvoorbeeld PrimaDonna dus zou het wel even laten meten bij een lingeriezaak.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:17

Jenkins schreef:

Wat een goede tips :) is het lekken van de borst dan echt zo erg dat je er een flesje van kunt vullen bij wijze van spreken? Of is het echt een paar druppels?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:24

Zon "handpomp" heb ik inderdaad ook besteld. En een humidifier die nachtlicht geeft voor tijdens het voeden en een peri bottle. Schijnt vrij essentieel te zijn :o

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 21:14

Wow jullie zijn zo goed op de hoogte van alles. Voel ik me soms best bleu naast :=
Ben wel blij met alle tips die hier gegeven worden! :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-22 10:42

Hebben jullie je al verdiept in draagzakken toevallig? Ik dacht weer ergens gelezen te hebben dat dat niet comfortabel is voor die kleintjes omdat de beentjes dan uit elkaar staan.. Maar dat was alweer jaren terug. Lijkt me ideaal als ik de honden moet uitlaten. Dan is zo'n kinderwagen toch een log ding in je eentje erbij.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 11:36

Ik zou ook graag gaan dragen en heb in de omgeving veel mensen met positieve ervaringen. Je kan zelf gaan knopen of meer een soort rugzak aanschaffen. Er zijn draagconsulentes die hierin adviseren. Op de website 'babylerendragen.nl' staat veel informatie over de verschillende soorten. Ik kwam zelf uit op een niet rekbare katoenen draagdoek, maar we krijgen van vrienden ook een doek en zij gaat me helpen knopen. Mocht dat niet werken, kunnen we altijd nog wijzigen. Zo'n rugzak lijkt me voor mijn man en voor extra ook wel heel handig! En je schijnt ook op je rug te kunnen dragen, dan heb je je buik ook vrij. Er bestaan 'slings', maar die gaan over 1 schouder dus lijkt me qua verdeling van gewicht niet prettig.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-22 11:51

Sting schreef:
Ik zou ook graag gaan dragen en heb in de omgeving veel mensen met positieve ervaringen. Je kan zelf gaan knopen of meer een soort rugzak aanschaffen. Er zijn draagconsulentes die hierin adviseren. Op de website 'babylerendragen.nl' staat veel informatie over de verschillende soorten. Ik kwam zelf uit op een niet rekbare katoenen draagdoek, maar we krijgen van vrienden ook een doek en zij gaat me helpen knopen. Mocht dat niet werken, kunnen we altijd nog wijzigen. Zo'n rugzak lijkt me voor mijn man en voor extra ook wel heel handig! En je schijnt ook op je rug te kunnen dragen, dan heb je je buik ook vrij. Er bestaan 'slings', maar die gaan over 1 schouder dus lijkt me qua verdeling van gewicht niet prettig.

Thanks! Ik word op het moment dood gegooid met reclame erover op Facebook haha. Die hoef je niet zelf te knopen maar werkt gewoon met klittenband. Zag er wel handig uit.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 13:09

Sorry dat ik binnenval, zus van Marlis.
Wat draagzakken betreft zou ik echt een consult aanraden. Kan je ook verschillende proberen.
Ik had bijvoorbeeld al de tula free to grow gekocht. Dochtertje prematuur dus eerst de geweven doek. Toen we m eindelijk konden gebruiken zat ze er bij vriend prima in maar bij mij niet.
Ook kreeg ik schouder en nekpijn ervan.

De meeste draagzakken zitten pas goed vanaf maat 62, ondanks vaak anders aangegeven.

Rekbare of geweven doek kan beide vanaf newborn maar indien je een dysmatuur of prematuur kindje krijgt valt de rekbare doek de eerste tijd af maar kan de geweven doek wel.

Je hebt ook nog een half buckle.
Een draagzak waarbij je de schouderbanden knoopt.
Ideaal voor rugdragen. Dat mag vanaf dat ze zelfstandig kunnen zitten.
Ook voor buikdragen fijn. Als je het aanspannen bijvoorbeeld niet fijn of veel werk vind.

En een ideaal ding voor krampjes, een kipkep top ding.

Sorry voor het binnenvallen. Maar met de juiste draagdoek of draagzak is het echt top dragen.
Hier flink wat kilometers weggelopen al.

Hier een full Buckle, half buckle en geweven doek. Mocht iemand tegen die tijd willen proberen en ik de buurt van Overloon wonen, mag altijd.

Succes met jullie zwangerschap.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 13:14

Ik heb beide kids gedragen in zowel draagzakken als draagdoeken, dus weet er vrij veel van! Heb er hier ook nog verschillende liggen. Het is erg ideaal, zeker met een onrustige baby. Ik vind zelf Tula een heel fijn merk, hebben ook leuke printjes. En de sling of carrier van Mini Monkey is vanaf de geboorte te gebruiken.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 14:07

Heb wel al een beetje gekeken, maar nog niet helemaal. Lijkt mij wel erg fijn! Ook met buiten bezig zijn bij de paarden met hooi en gewoon fijn om zo te dragen.

Volgens mij had ik gelezen dat het juist goed voor ze is als ze hun benen dus zo uit elkaar hebben. Ik weet niet meer precies met wat. Maar als ze dus iets met hun heupen hebben (correct me if I’m wrong) dat het juist goed is om zo te zitten. Dus vaak beginnen ouders al vroeg mee om ze zo te dragen. Zal even kijken of ik t dat kan vinden.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:56

Dat lijkt me ook wel heel handig ja, maar nog helemaal niet naar gekeken. Vandaag wel even voor wat meubeltjes gekeken, hebben wel wat leuks gezien dus die babykamer komt wel op tijd klaar :P

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 19:08

Die draagzakken van Tula vind ik erg fijn. Heb er veel mee rondgelopen in huis en buiten huisDan heb je toch de handen vrij en kan je wat doen.

@mriek1990 oh pff nou ik ben met mijne naar een korte voorstelling geweest in burgers zoo. Alle kinderen zaten stil behalve die van mij ofcourse… Nog geen 2 dus geen geduld. Andere kinderen kan ik sws soms niet hebben.

Ik was gisteren lunchen met Luca nu 2 en 3 maanden. Echt lief gespeeld en rustig gezeten. Gingen we weg, zat zo’n kind te wiebelen op de stoel, viel om en zo de punt van die stoel vol in de nek van Luca. Mijn innerlijke moedergevoel sloeg echt om en wou dat kind wel een slag verkopen. Natuurlijk niet gedaan. Die moeder keek mij aan en zei niks, hele blauwe plek nu. Ik zeg zo: sorry hoor. Begon ze te stameen. Ik zeg ja ik zeg sorry voor jou, kan wel even komen kijken of er iets is of excuses aanbieden. Niet alleen het kind maar ook de moeder kan de juiste opvoeding gebruiken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-22 19:33

Oh DonDon wat rot op zo'n enge plek. Gelukkig alleen een blauwe plek dan. Sommige mensen hebben inderdaad geen fatsoen of klappen dicht en steken hun kop in het zand.

Ik heb net een mooie beige hemel gekocht op marktplaats. Nu nog een beige ledikant erbij scoren.. Kan ze op marktplaats niet vinden maar we hebben nog even.

De kleine weet niet van ophouden zeg vandaag. Krijg er dan ook gelijk pijn in m'n rug van. Maar verder is zwanger zijn echt supertof +:)+

*ondankbaremodusuit*

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 19:39

Dondon ongelofelijk hè zulke mensen…. Snap daar echt niks van…. Genoeg ouders die zo zijn helaas…

Gisteravond echt voor t eerst de baby gevoeld. Heel gek gevoel. Wilde slapen _O- maar Snap nu wat mensen bedoelen als ze zeggen dat het voelt als vlinders. Of iemand die met een duim tegen je aandrukt maar dan van binnen.

Zojuist wilde ik weer slapen en toen begon ze weer.

Is wel even wennen om echt nu iets te voelen in mijn buik.

Voor de rest wel een oké dag gehad. Zit een beetje in de knoop boven in mijn hoofd. Maar dat komt wel weer goed. Moet altijd weer even alles op een rijtje zetten. Dus veel gehuild. Maar kan gelukkig zo fijn praten met manlief natuurlijk maar ook zijn ouders.

En zat vanmiddag te twijfelen om mn beste vriendin en man te vragen maar toch niet gedaan, en die appte net of ze gezellig langs kunnen komen. Dus toch nog leuk *\o/*

Bij jullie al veel knallen? Ik vind het echt verschrikkelijk :o schrik mij elke x zooo rot. Gisteravond dus ook en toen begon de kleine. Morgen avond staan wij buiten bij de paarden in de hoop dat het goed gaat komen.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-22 19:49

Freekieee schreef:
Dondon ongelofelijk hè zulke mensen…. Snap daar echt niks van…. Genoeg ouders die zo zijn helaas…

Gisteravond echt voor t eerst de baby gevoeld. Heel gek gevoel. Wilde slapen _O- maar Snap nu wat mensen bedoelen als ze zeggen dat het voelt als vlinders. Of iemand die met een duim tegen je aandrukt maar dan van binnen.

Zojuist wilde ik weer slapen en toen begon ze weer.

Is wel even wennen om echt nu iets te voelen in mijn buik.

Voor de rest wel een oké dag gehad. Zit een beetje in de knoop boven in mijn hoofd. Maar dat komt wel weer goed. Moet altijd weer even alles op een rijtje zetten. Dus veel gehuild. Maar kan gelukkig zo fijn praten met manlief natuurlijk maar ook zijn ouders.

En zat vanmiddag te twijfelen om mn beste vriendin en man te vragen maar toch niet gedaan, en die appte net of ze gezellig langs kunnen komen. Dus toch nog leuk *\o/*

Bij jullie al veel knallen? Ik vind het echt verschrikkelijk :o schrik mij elke x zooo rot. Gisteravond dus ook en toen begon de kleine. Morgen avond staan wij buiten bij de paarden in de hoop dat het goed gaat komen.

Hier veel knallen ja.. Maar hoop dat het morgen tegenvalt met de regen en wind voor ze.

Last van je hormonen of? Rot dat je je zo voelt soms maar huilen lucht gelukkig wel op dan en fijn dat je goed bij je man terecht kan. Is hij ook anders geworden in gedrag sinds je zwanger bent?

Die van mij was altijd lekker hard in z'n doen en laten maar is nu heel anders. Mag niks zwaars meer tillen haha en hij vindt het niet zo tof als ik in de regen loop met de honden.

Oh en super tof dat je haar nu voelt!! Ik dacht eerst ook bij de omschrijving plopjes van... Wat is dat voor omschrijving maar ik zou het nu zelf ook zo omschrijven ja hahaha.