Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:17

Elisa2 schreef:
Dat je zelf zo'n artikel een drogreden noemt zegt genoeg over hoe selectief je zelf leest en kijkt. Ik ben genuanceerd en kritisch maar sta er zeker niet zwart/ wit in wat veel mensen maar niet lijken te kunnen begrijpen want dan valt er niets meer te wijzen. Oftewel, ik ben niet "voor" en niet "tegen".

Je laat iedere keer weer merken dat je niet in staat bent statistische cijfers correct te interpreteren. Dat is niet erg, statistiek is moeilijk, maar hou je er dan ook verre van. Je goochelt met cijfers terwijl je niet weet wat je aan het doen bent. Op het moment dat je daar op gewezen wordt, zeg je iedere keer dat je 'beide kanten' bekijkt, maar er is geen andere kant aan statistiek. Statistiek is gewoon wiskunde, en dat is geen 'zachte' wetenschap.

Maar omdat jij iedere keer weer vaccineren aan het downplayen bent vanwege jouw interpretatie van de cijfers, verspreid je wél verkeerde informatie. En dat vind ik een kwalijke zaak. Daar help je de samenleving niet mee.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:21

https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10 ... ccineerden

Jij beweert de wijsheid in pacht te hebben maar zelfs deskundigen zijn het hier niet over eens. Het enige wat ik doe is met linkjes komen waar dat in staat en dat kan je kennelijk niet hebben. Kun je mij de schuld van geven maar volgens mij is dat niet terecht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:23

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:23

Uiteindelijk denk ik toch dat de meeste ongefacineerden op een gegeven moment wel eieren voor hun geld kiezen en alsnog heen gaan. Langzamerhand wordt het voor de ongevacineerden onmogelijk gemaakt om nog te weigeren. Hoe dat voor mensen met medische redenen waardoor een vaccinatie gevaarlijk kan zijn moet zou ik ook niet weten. Het lijkt me dat een besmetting in zo een geval ook niet best is.

Verder vind ik de QR maatschappij wel iets verschrikkelijks vooral die tweedeling voelt zo naar ondanks dat ik zelf overal binmenkom.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:28

Elisa2 schreef:

Jij beweert de wijsheid in pacht te hebben maar zelfs deskundigen zijn het hier niet over eens. Het enige wat ik doe is met linkjes komen waar dat in staat en dat kan je kennelijk niet hebben. Kun je mij de schuld van geven maar volgens mij is dat niet terecht.

Volgens mij lees ik mensen die het met elkaar eens zijn? Sorry maar dit is een opiniestuk. Laten we daar aub niks op baseren.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:29

Elisa2 schreef:

In dat artikel staat niets anders dan wat ik net hierboven ook schreef. Dus ik zie je punt niet.

Wat jammer genoeg ieder keer verwarrend werkt is het noemen van percentages gevaccineerden versus ongevaccineerden op de IC, wat naar mijn idee bij veel mensen de indruk werkt dat de besmettingscijfers in de samenleving óók in die verhouding liggen. En dat vind ik bij dit soort berichten wel jammer. Het zou veel helderder zijn om de kansen te (blijven) benoemen dat je op de IC terecht komt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:32

Elisa2 schreef:

Het gaat er toch ook gewoon om om ongevacineerden onder druk te zetten.
Als jij jouw bord leeg eet krijg je een toetje, anders niet.

En daarbij verwacht ik dat het steeds een stap verder gaat. Nu zijn het nog voornamelijk de leuke dingen. Straks ook niet essentiele winkels en misschien zelfs op het werk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:34

Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 07-11-21 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:35

Loretta schreef:
Elisa2 schreef:

Het gaat er toch ook gewoon om om ongevacineerden onder druk te zetten.
Als jij jouw bord leeg eet krijg je een toetje, anders niet.

En daarbij verwacht ik dat het steeds een stap verder gaat. Nu zijn het nog voornamelijk de leuke dingen. Straks ook niet essentiele winkels en misschien zelfs op het werk.

Precies dit dus! en dat vind ik een hele ernstige ontwikkeling.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:36

Als je ninefornews als bron neemt, snap ik wel dat je andere keuzes maakt... maar dat is echt wappieland.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:42

Blue_Eyes schreef:
Als je ninefornews als bron neemt, snap ik wel dat je andere keuzes maakt... maar dat is echt wappieland.

Die neem ik echt alles behalve serieus. Ik ben zelf bewust gevaccineerd maar daarom kan ik nog wel vraagtekens zetten bij bepaalde maatregelen.

Dit bijvoorbeeld. Vorig jaar werd bekend dat je in een tochtige binnenbak nauwelijks besmet kon raken. Wanneer je een deur open zet en goed ventileert is de kans op besmetting nog kleiner. en zo zijn er wel meer plekken zoals buiten op een terras waar de kans op besmetting nihil is.

https://www.rtvnoord.nl/nieuws/867025/m ... WSXfnT7dkw

en sommige bedrijven die gaan nu al een stap verder dan de overheid vraagt. Waarom?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:43

Ik google gewoon willekeurig, en het is maar een van de twee linkjes..

Ik zeg niet dat vaccinaties per definitie slecht zijn, het gaat mij om het verspreiden van onwaarheden wat aan beide kanten gebeurd.

Als er gewoon echt volledige openheid en transparantie is dan is het voor veel mensen gewoon een stuk makkelijker om een weloverwogen keuze te maken.
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 07-11-21 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:44

Dat veel jongeren zich nu laten vaccineren omdat het anders "gedoe" oplevert met uitgaan vind ik een goede zaak. Dit is toch de grootste risicogroep op verspreiding gezien hun levensfase en leefstijl. Een groep die in de meeste gevallen geen last heeft van een besmetting en het vaak niet eens merkt.

Dit zijn geen verstokte vaccinweigeraars, of mensen die bang zijn, maar jongeren die in de meeste gevallen niet verder kijken dan het NU en zichzelf (zoals heel veel jongeren doen). Als je ze vraagt waarom nu pas vaccineren, dan hoor je antwoorden als "nog geen tijd gehad", "nog niet bij stil gestaan" (werkelijk waar) en "ik wil zonder gedoe uit kunnen gaan", passend bij het NU en zichzelf.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:52

Elisa2 schreef:
Ik google gewoon willekeurig, en het is maar een van de twee linkjes..

Je googlet nooit willekeurig. Daar zorgt Google wel voor. Google maakt gebruik van algoritmes in de zoekmachines. 1 daarvan is de relevantie van de content. (Google screent de content niet op echtheid of waarheid; het is maar een zoekmachine). Ben je dus geïnteresseerd in redenen waarom je niet zo moeten vaccineren, brengt de zoekmachine van Google je dus op steeds meer relevante sites (met hetzelfde gedachtengoed) en zul je geen "andere kant" meer lezen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:53

Elisa2 schreef:
https://www.wyniasweek.nl/hoe-jaap-van- ... n-verhult/

https://www.ninefornews.nl/fleur-agema- ... -de-jonge/

Het feit dat er gesjoemeld wordt met deze getallen maakt het nu allemaal juist zo vervelend. Ze gebruiken het als vaccinatie campagne.

Waar het mij om gaat is dat het niet terecht is om de ongevaccineerden de schuld te geven van de pandemie zoals hier oa op Bokt wel stelselmatig gebeurd omdat de manipulaties niet doorzien worden.

Weet je waar gemanipuleerd worden met cijfers? In landen zoals Tanzania, Nicaragua, Rusland en Brazilië. Waar geen persvrijheid is en er - onder een dun laagje nep-democratie - een dictator aan het hoofd staat.

Als jij denkt dat het mogelijk is dat er in landen als NL en België wordt gesjoemeld en gelogen, waar zo'n beetje alles van enige belang uitlekt, en waar klokkenluiders regelmatig onrecht aankaarten, dan grenst dat aan paranoia.

Hoe zie je het voor je dat de honderden zo niet duizenden mensen die met het coronabeleid bezig zijn állemaal op het hart wordt gedrukt: "sttt, hou dit voor je, maar we gaan de volgende leugens naar buiten brengen" en dat dan niemand ergens iets laat vallen of laat lekken naar de pers? Moet dan de hele mainstream pers óók in het complot zitten?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:54

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:54

Geloof me, ik krijg ook genoeg artikelen van de andere kant te zien want gelukkig ben ik niet alleen maar bezig met googlen op 1 onderwerp. ;-) Maar het is een mooie manier om niet op de inhoud in te gaan.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:56

@Loretta: Sorry hoor, hij gaat toch weer vergelijkingen maken met de oorlog. Koekoek en af ben je.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 07-11-21 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:56

Ibbel schreef:
Elisa2 schreef:
https://www.wyniasweek.nl/hoe-jaap-van- ... n-verhult/

https://www.ninefornews.nl/fleur-agema- ... -de-jonge/

Het feit dat er gesjoemeld wordt met deze getallen maakt het nu allemaal juist zo vervelend. Ze gebruiken het als vaccinatie campagne.

Waar het mij om gaat is dat het niet terecht is om de ongevaccineerden de schuld te geven van de pandemie zoals hier oa op Bokt wel stelselmatig gebeurd omdat de manipulaties niet doorzien worden.

Weet je waar gemanipuleerd worden met cijfers? In landen zoals Tanzania, Nicaragua, Rusland en Brazilië. Waar geen persvrijheid is en er - onder een dun laagje nep-democratie - een dictator aan het hoofd staat.

Als jij denkt dat het mogelijk is dat er in landen als NL en België wordt gesjoemeld en gelogen, waar zo'n beetje alles van enige belang uitlekt, en waar klokkenluiders regelmatig onrecht aankaarten, dan grenst dat aan paranoia.

Hoe zie je het voor je dat de honderden zo niet duizenden mensen die met het coronabeleid bezig zijn állemaal op het hart wordt gedrukt: "sttt, hou dit voor je, maar we gaan de volgende leugens naar buiten brengen" en dat dan niemand ergens iets laat vallen of laat lekken naar de pers? Moet dan de hele mainstream pers óók in het complot zitten?

Ik ben niet degene die dit allemaal zegt, ik ben alleen degene die de linkjes laat zien. ;)
Daarnaast heb ik zelf wel wat leugens gezien op oa het journaal dat ik niet klakkeloos alles overneem wat ik daar hoor nee. Zelf nadenken blijft belangrijk.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:58

Natuurlijk is het niet goed de onvaccineerden ongenuanceerd de schuld te geven.
Maar als jouw kind wordt doodgereden (als jouw familielid aan een hartaandoening sterft omdat z'n operatie uitgesteld wordt) door een dronken automobilist in een BMW, dat scheld je daarna ook iedere BMW rijder uit, en kijk je met argusogen naar iedereen die een biertje drinkt.
Dat is menselijk. Niet aardig, niet constructief, maar wel menselijk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 12:58

Loretta schreef:
Ik vind deze collumn van een docent levensbeshouwiing toch wel een goede.

https://www.destentor.nl/opinie/volwass ... ~a742ed80/

Ik vind het een goed artikel en ik snap precies wat hij bedoelt, dit zie je ook op Bokt heel erg.

Ik ben ook niet zo van de vergelijkingen met de oorlog maar ik zie toch trekjes bij sommige mensen waar ik er helaas wel aan heb moeten denken. Zo makkelijk kan het dus gaan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 13:02

Ibbel schreef:
Natuurlijk is het niet goed de onvaccineerden ongenuanceerd de schuld te geven.
Maar als jouw kind wordt doodgereden (als jouw familielid aan een hartaandoening sterft omdat z'n operatie uitgesteld wordt) door een dronken automobilist in een BMW, dat scheld je daarna ook iedere BMW rijder uit, en kijk je met argusogen naar iedereen die een biertje drinkt.
Dat is menselijk. Niet aardig, niet constructief, maar wel menselijk.

Dat is toch gewoon domheid ten top? alsof iedere dronken automobilist in een BMW rijdt of iedereen die een biertje drinkt, dronken in de auto stapt. Juist dat ongenuanceerde denken veroorzaakt problemen.

Ik vind het ook erg dat noodzakelijke zorg en operaties uitgesteld worden maar daar zijn de dicussies al over gevoerd. Als er hier ook maar iemand als "schuldige" aangewezen kan worden dan is het de overheid.

Fitzroy

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 13:04

Natuurlijk, de overheid :roll: Want wij mensen zijn te simpel om zelf verantwoordelijkheid te nemen ….

Elisa2

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 13:06

De overheid wbt de zorg en zorgcapacitieit en het hele rare niet te volgen beleidsvoering rond covid. De heleboel open gooien voor de herfst en de 1.5 meter afschaffen en de mondkapjes. Daarnaast de mensen die schijt hebben aan alle maatregelen, en die aan beide kanten zitten natuurlijk. Want dat helpt ook niet mee.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-21 13:15

Fitzroy schreef:
@Loretta: Sorry hoor, hij gaat toch weer vergelijkingen maken met de oorlog. Koekoek en af ben je.

Wel jammer is dat ja. Hij had het beter over de DDR kunnen hebben wat mij betreft dat is iets minder heftig en misschien past het ook nog wel beter. op 1 feit na dan. In de DDR hadden ze geen last van een virus, daar waren ze zelf het virus.