Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 22:50

Sizzle schreef:
Raket, anders ik wel.
Alleen al dat men gewoon even voor het gemak doet alsof bacterial filtration efficiency hetzelfde is als viral filtration/penetration testing....

Ik denk dat ze een goede student aan je gaan hebben. Misschien zien we je bij een volgende pandemie op TV +:)+

Kun je dit uitleggen zodat ik het ook begrijp?

Mungbean

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 22:53

Ik doe even een pb want verkeerd begrip van iets wat lastig is kan ook een eigen leven gaan leiden.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 22:54

Ik sla een volgende pandemie liever over haha.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 23:12

raket schreef:
Ik sla een volgende pandemie liever over haha.

Die gaan we gewoon voorkomen door jouw daadkrachtig optreden na je studie *\o/*

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:03

Leuk dat je een nieuwe weg inslaat Raket.
Voel je je al wat beter? Zou toch wat zijn dat je het 3 keer te pakken krijgt.

Over dat vaccin in Rusland zou ik ook niet te veel verwachten. In Europa zou het nog niet eens op de markt gekomen zijn wegens onvoldoende testen.
China soortgelijk verhaal.

Hoe zit het eigenlijk met de 'vaccinatie bereidheid' in NL (of andere landen)?
In Frankrijk zegt 60% niet in de eerste rij te willen staan om gevaccineerd te worden.
Nu zal het vaccin niet direct beschikbaar zijn voor het grote publiek en veranderd die terughoudendheid misschien nog met de tijd.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:18

Wij worden vanuit het werk wel gestimuleerd zoveel mogelijk gevaccineerd te worden. Zitten ook bij de eerste groep als medewerkers in de gehandicaptenzorg, evenals de clienten. Ik laat me inenten. Maar ik weet ook van een aantal collega's dat die het niet gaan doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:23

Thioro schreef:
Leuk dat je een nieuwe weg inslaat Raket.
Voel je je al wat beter? Zou toch wat zijn dat je het 3 keer te pakken krijgt.

Over dat vaccin in Rusland zou ik ook niet te veel verwachten. In Europa zou het nog niet eens op de markt gekomen zijn wegens onvoldoende testen.
China soortgelijk verhaal.

Hoe zit het eigenlijk met de 'vaccinatie bereidheid' in NL (of andere landen)?
In Frankrijk zegt 60% niet in de eerste rij te willen staan om gevaccineerd te worden.
Nu zal het vaccin niet direct beschikbaar zijn voor het grote publiek en veranderd die terughoudendheid misschien nog met de tijd.

Ligt hier ook rond 60%
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b0ea1047/

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:31

Overal ongeveer gelijk. Dat geeft ook niets, ze kunnen toch niet allemaal tegelijk. Ik denk dat het juist belangrijk is dat er niet te veel druk uitgeoefend wordt.
Er zullen veel mensen zijn die niet perse tegen zijn maar gewoon wat terughoudend.
Met druk creeer je tegenstanders. Zodra de enting goed aankomt zullen steeds meer mensen uit zichzelf van gedachte wisselen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:36

Sizzle schreef:
Overal ongeveer gelijk. Dat geeft ook niets, ze kunnen toch niet allemaal tegelijk. Ik denk dat het juist belangrijk is dat er niet te veel druk uitgeoefend wordt.
Er zullen veel mensen zijn die niet perse tegen zijn maar gewoon wat terughoudend.
Met druk creeer je tegenstanders. Zodra de enting goed aankomt zullen steeds meer mensen uit zichzelf van gedachte wisselen.

Eens, je kan er nu toch nog weinig over zeggen.
Wel is het bij ons ook een terugkomend onderwerp tijdens de lunchpauze :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 10:43

Je moet ook geen taboe willen creeeren, dan verlies je enkel het overzicht.
Onze dochter is niet voor alles doorgeent ivm heftige entreacties. We zijn daar selectief doorheen gegaan en de belangrijkste heeft ze gehad. Haar papa is notabene arts. Toch wordt ik bij ieder bezoek aan een arts weer onder druk gezet en zie ik er gewoon tegenop dat we weer naar de schoolarts moeten, mag ik weer in de verdediging. We hebben voor BMR zelfs een titer laten doen maar onze huidige arts blijft maar doorzagen dat ze niet vertrouwd in titerwaarden en we gewoon voor de zekerheid een booster moeten doen -:(-
Bij covid zal dat niet anders zijn. Als de maatschappelijke druk richting verwijtgaat dan zullen een hoop mensen gewoon niets meer zeggen en is het gesprek dood.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 11:43

Wat belachelijk Sizzle , je kind is toch gevaccineerd voor de belangrijkste ziektes.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 11:53

lenaa_tje schreef:
secricible schreef:
Ik kan er zo 4 noemen die mee posten of gepost hebben in dit topic.

Nah er zit naar mijn idee wel een verschil tussen Corona ontkennen of maatregelen te fors vinden. En ook daarin heb je gradaties.

Precies, die maatregelen zijn echt te gek.

Daarnaast hebben we ook ander problemen en ziektes. Bijv de ziekte van lyme wat net zo erg is, maar daar wordt maar 0,0 wat aan gedaan.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:01

SusanH schreef:
Wij worden vanuit het werk wel gestimuleerd zoveel mogelijk gevaccineerd te worden. Zitten ook bij de eerste groep als medewerkers in de gehandicaptenzorg, evenals de clienten. Ik laat me inenten. Maar ik weet ook van een aantal collega's dat die het niet gaan doen.

Begrijpelijk, waarschijnlijk is zo enting voor hun een groter risco dan het virus en willen ze eerst afwachten wat de langer termijn effecten zijn van zo vaccin.

Ook was er zo vaccin wat met -40 Celsius graden vervoerd moest worden. Wat gebeurt er wanneer dat vaccin toch te warm wordt. Wordt de werking minder of wordt het zelfs toxisch ?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:06

@blussem toch is er al een stuk meer bekend over Lyme dan 15 jaar geleden :+ en worden mensen een stuk serieuzer behandeld.

Lyme uit zich op zo veel verschillende manieren dat die onduidelijkheid ook daar weg komt.
Maar ja ook die rest klachten zijn erg naar. Je doet het er maar mee.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:48

Blussem, het breekt op den duur af. mRNA is heel gevoelig voor afbraak. Maar het mag een bepaalde tijd normaal gekoeld zijn is inmiddels gecommuniceerd.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 13:21

Blussem schreef:
lenaa_tje schreef:
Nah er zit naar mijn idee wel een verschil tussen Corona ontkennen of maatregelen te fors vinden. En ook daarin heb je gradaties.

Precies, die maatregelen zijn echt te gek.

Daarnaast hebben we ook ander problemen en ziektes. Bijv de ziekte van lyme wat net zo erg is, maar daar wordt maar 0,0 wat aan gedaan.

Ik ben vergeten wanneer er voor het laatst 1200 mensen tegelijkertijd op de IC lagen door lyme, help me even.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 13:26

Er is 900.000 euro gefinancierd naar onderzoek voor lyme
Als je onderzoek naar lyme Googled en op de site van zonmw kijkt word er onderzoek gedaan

Veldbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 14:01

Gelezen op de site van het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen: het EMA, Europees medicijn agentschap, houdt as vrijdag een online informatiebijeenkomst over de goedkeuring van corona vaccins. Voor alle inwoners van Europa online te volgen.
Hieronder een linkje
https://www.ema.europa.eu/en/events/pub ... accines-eu

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 14:16

Zouden we vrijdag dan groen licht krijgen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 14:22

purny schreef:
Zouden we vrijdag dan groen licht krijgen?

Zoals ik het lees is het uitleg over hoe de Ema precies te werk gaat mbt Corona vaccins . Prima, hoe meer openheid hoe beter.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 14:31

purny schreef:
Er is 900.000 euro gefinancierd naar onderzoek voor lyme
Als je onderzoek naar lyme Googled en op de site van zonmw kijkt word er onderzoek gedaan

Dat is natuurlijk minimaal maar het is gewoon een feit dat het minder impact heeft op het zorgstelsel waardoor die druk minder hoog is :)
Het kan niet doorgegeven worden door hoesten of snotteren.
Juist door de heftige rest klachten hoop ik wel dat er meer aandacht voor komt maar goed :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 14:34

Ik ben niet bang voor effecten op lange termijn. Ze gaan echt niet massaal mensen inenten als het niet veilig zou zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 14:38

SusanH schreef:
Ik ben niet bang voor effecten op lange termijn. Ze gaan echt niet massaal mensen inenten als het niet veilig zou zijn.

Zo sta ik er zelf ook in. Met mijn werk vind ik ook niet dat ik ineens twijfel achting kan zijn.

Vind het wat anders als jij altijd al thuis werkt en nog wel langer afstand etc wil behouden. Dan kan je er ook wel wat langer over twijfelen wat mij betreft.

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 15:57

SusanH schreef:

Toch durf ik dat niet te hard te zeggen.
Na het massale inenten tegen de Mexicaanse griep in 2009 hebben iets van 1300 mensen narcolepsie gekregen als ik het goed hen onthouden.
Natuurlijk weegt dat in aantallen niet op tegen de schade die corona veroorzaakt.
Ik stond toen vooraan om mijn zoontje in te laten enten maar ben daar achteraf toch wel erg van geschrokken, en merk dat ik daardoor meer de neiging heb om wat meer achter in de rij aan te schuiven.
Zeg ik dat goed? Ik wil me wel laten enten maar liever niet als eerste.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 16:10

Het aantal besmettingen daald nu ook niet bepaald. Zitten nu 2 dagen rond de 6500 nieuwe.
En zo blijft het nog lang door sudderen....