Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:29

Fitzroy schreef:
Is al wel gezegd op het journaal vanavond.
Ik vraag me eigenlijk af of er nog wel iemand journaal kijkt tegenwoordig :?
Dan ben je snel weer even op de hoogte.

Ze hielden wel een slag om de arm maar eerder klopte alles wat uitgelekt was ook. Dus ik geloof dit ook best.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:30

Fitzroy schreef:

Dat is MSM...... Je moet Podcasts kijken ;)
Je moet wel met je tijd meegaan :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:33

Deel van mijn familie gaat in oktober naar de Efteling ik heb het al afgezegd want had al een naar voorgevoel dat het dan weer op ging lopen en nu nog eerder dan verwacht.

Ik denk nu over een maand dat het helemaal niet meer haalbaar is en ze het allemaal op hun buik kunnen schrijven....

sureido

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:34

De horeca sluiten om 12 in studenten steden is Uber dom. Ik zit op het terras dat om 11 dicht gaat en ben alweer uitgenodigd voor 2 after party’s in studenten huizen. Met andere woorden iedereen vliegt de huizen in want dat feesten gebeurt toch wel.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:35

Fitzroy schreef:

Sorry hoor, ik zit idd niet elke avond om 8 uur paraat voor t journaal.

Dacht dat ze t morgen op de persco zouden zeggen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:38

lenaa_tje schreef:
Karl66 schreef:
Bij mijn oudste op school werd vandaag ook bekend dat twee medewerkers besmet zijn. Gelijk de hele school gesloten.

Geen middelbare school of basisschool denk ik zo?
Dat vind ik namelijk wel uitzonderlijk als ik de berichtgeving op het nieuws (maar ook van binnen scholen uit de regio hoor) en de media is er vrij gehaaid op.

Een VSO.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:41

sureido schreef:
De horeca sluiten om 12 in studenten steden is Uber dom. Ik zit op het terras dat om 11 dicht gaat en ben alweer uitgenodigd voor 2 after party’s in studenten huizen. Met andere woorden iedereen vliegt de huizen in want dat feesten gebeurt toch wel.

Maar dan kun je gewoon nee zeggen toch? Ik ben ook student woon nog thuis (ben ik nu heel blij mee) maar als ik wordt uitgenodigd zeg ik ook dat ik het niet ga doen. Kan ik ook niet maken met mijn stage. Studenten zouden hun verantwoording eens moeten nemen. Door mensen die dat soort dingen doen zijn we straks terug bij af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:43

sureido schreef:

Feesten doet een deel wel. Gelukkig zijn er ook heel veel studenten met gezond verstand.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:48

Als de meeste studenten gezond verstand hadden, zou Rutte die hele toespraak toen niet hoeven doen :) en nu heb ik het niet over die thuis wonen. En zolang die studenten niet naar de ouders gaan zie ik het probleem ook niet, want dat doen de meeste wel, na feestjes in hun studenten huis blijven.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:53

sureido schreef:
Als de meeste studenten gezond verstand hadden, zou Rutte die hele toespraak toen niet hoeven doen :) en nu heb ik het niet over die thuis wonen. En zolang die studenten niet naar de ouders gaan zie ik het probleem ook niet, want dat doen de meeste wel, na feestjes in hun studenten huis blijven.

Slaan ze de supermarkt dan ook over?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 21:59

Cowboy55 schreef:
Waarom journaal kijken als je facebook hebt? _O-

Daar gaat het mis! Ik heb geen FB _O-
niet omdat ik niet met mijn tijd mee wil, maar ik vertrouw Mark Zuckerberg niet zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:00

sureido schreef:

Je kunt mensen nou eenmaal niet allemaal over één kam scheren. Ik ken er zat die niet feesten.

En die feestende studenten die niet naar hun ouders gaan besmetten dan ook verder geen studenten die wel naar hun ouders en opa en oma gaan? Die gaan na een feestje 14 dagen in quarantaine ofzo?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:29

sureido schreef:

Wie is er dan dom?
Daar ga je toch niet naartoe?
Ik snap die Engelse wel. ;) (die zei dat ze de buren zou aangeven.)

Solistar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:34

Om nog op die vaccins terug te komen, ik zeg niet dat groepsimmuniteit niet werkt of niet het beste zou zijn. Ik ben geen antivaxer en ook geen complotdenker.

Ik zeg alleen dat het onzin is om te stellen dat een vaccin alleen zin heeft als je bijna iedereen vaccineert, wat Rutte dus blijkbaar wel doet. Als je alleen de kwetsbare groep inent kan dat zeker nuttig zijn. Stel, er is maar een beperkt aantal vaccins beschikbaar. Dan mogen ze mij overslaan en die aan iemand uit de kwetsbare groep geven en zo de strategie volgen zoals bv ook bij de griepprik. Ik denk als mensen uit de kwetsbare groep beschermd worden door een vaccin, het al heel nuttig kan zijn.

Ik zeg nergens dat ik tegen groepsimmuniteit ben, enkel dat ik de uitspraak van Rutte onzin vindt waarmee hij zegt dat dit vaccin alleen nut zou hebben als je vrijwel de hele bevolking vaccineert.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:43

purny schreef:
[ [url=m/QOJNTw.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zojuist in mijn app gehad.

We zullen eens kijken wat er van blijkt uit te komen
En daarna de complotdenkers er mee om de oren slaan dat hun voorspelling niet klopte.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:44

Ik woon in een studenten stad waar dan de intro verboden was maar iedereen is met zijn of haar intro groep thuis gaan zuipen met cantussen en noem het maar op. Het maakt mij verder niet uit dat jullie denken dat iedereen zo braaf is, maar ik denk gewoon dat dingen voor studenten in het openbaar verbieden super dom is want ze zoeken het feest toch op. En dat is het laatste wat ik er over zeg :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 23:51

sureido schreef:
Ik woon in een studenten stad waar dan de intro verboden was maar iedereen is met zijn of haar intro groep thuis gaan zuipen met cantussen en noem het maar op. Het maakt mij verder niet uit dat jullie denken dat iedereen zo braaf is, maar ik denk gewoon dat dingen voor studenten in het openbaar verbieden super dom is want ze zoeken het feest toch op. En dat is het laatste wat ik er over zeg :)

Doe jij daar ook aan mee?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 00:01

Ik ken genoeg studenten die nog thuis wonen en niet feesten.
Wel drankje doen op terras of strand.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 00:04

Solistar schreef:
Om nog op die vaccins terug te komen, ik zeg niet dat groepsimmuniteit niet werkt of niet het beste zou zijn. Ik ben geen antivaxer en ook geen complotdenker.

Ik zeg alleen dat het onzin is om te stellen dat een vaccin alleen zin heeft als je bijna iedereen vaccineert, wat Rutte dus blijkbaar wel doet. Als je alleen de kwetsbare groep inent kan dat zeker nuttig zijn. Stel, er is maar een beperkt aantal vaccins beschikbaar. Dan mogen ze mij overslaan en die aan iemand uit de kwetsbare groep geven en zo de strategie volgen zoals bv ook bij de griepprik. Ik denk als mensen uit de kwetsbare groep beschermd worden door een vaccin, het al heel nuttig kan zijn.

Ik zeg nergens dat ik tegen groepsimmuniteit ben, enkel dat ik de uitspraak van Rutte onzin vindt waarmee hij zegt dat dit vaccin alleen nut zou hebben als je vrijwel de hele bevolking vaccineert.

Als je groepsimmuniteit wil hebben waardoor het virus uitdooft moeten zo veel mogelijk mensen vaccineren ja.

Tuurlijk heeft het al zin als enkel de kwetsbare groep beschermd is, maar er zijn ook mensen die geen vaccin kunnen verdragen en er zijn ook mensen uit een niet-kwetsbare groep die vreselijk ziek kunnen worden. En gevaccineerd wil niet zeggen beschermd, maar _meer_ beschermd. Groepsimmuniteit zal beter werken dan enkel een kleine groep vaccineren. Dus ik snap de bewoording van Rutte wel. Als je nu gaat roepen dat het niet nodig is dat veel mensen vaccineren, dan denken mensen dat het wel meevalt en wordt er amper gevaccineerd straks.

Ik leef een beetje onder een steen tegenwoordig :'). Wat zijn de maatregelen die verwacht worden?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 00:42

Jessix schreef:
sureido schreef:

Doe jij daar ook aan mee?

Het gaat er toch niet om of sureido eraan meedoet? Ze stipt alleen aan dat sommige mensen het doen.

Je hebt hier huizen van 15-20 kamers groot, die hebben vaak borrels, dat ik daar van mijn leven geen voet binnen heb gezet maakt niet dat die borrels er niet zijn

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 01:03

Ik mag toch wel vragen hoe zij daar zelf in staat? En als ze dat niet wil beantwoorden kan ze dat best zelf aangeven.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 01:45

Hoe ik er zelf in sta? Ik ben allang geen 1e jaar meer dus ik ben niet bij de intro week geweest. Wel snap ik heel goed dat ze bij elkaar zijn gaan zitten en toch er wat zijn van maken.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 02:19

O ja en nu we toch in de ik moet alles verantwoorden fase zitten, ik heb nog lekker met mijn huisgenoten geborreld op het dak terras :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 02:42

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 03:33

sureido schreef:

Klopt en dan krijg je dus dit: Update 17-9
Citaat:
In totaal 59 leden Navigators besmet
Bij christelijke studentenvereniging Navigators is het aantal besmettingen donderdag opgelopen tot 59. Dat zijn er negen meer dan woensdag. 'Van de besmette leden zijn er 25 alweer hersteld en uit quarantaine', zegt woordvoerder Rixt Oving. 'We hopen dat de piek nu geweest is.'

Over de bron van de besmettingshaard is nog niets bekend. Wel blijkt volgens Oving dat besmette leden in sommige gevallen hun huisgenoten hebben besmet. Alle besmette leden kregen milde klachten van het virus.

Twaalf Vindicat nog besmet

Bij Vindicat zijn op dit moment nog twaalf leden besmet met het coronavirus, dat laat rector Wessel Giezen weten. ‘Bij steeds meer leden verdwijnen de klachten.’ De sociëteit van Vindicat blijft nog zeker tot maandag dicht.