Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:06

_Nelleke_ schreef:
Waarom zou je niet meer kunnen genieten als je minder kcal eet? Je kan nog steeds lekker koken, je kan ook nog steeds een keer een wijntje drinken, hapje chips eten, patatje bestellen oid. Ik denk dat er weinig mensen zijn die ‘eten tot je kotsmisselijk bent’ of ‘de zakken chips/snoep leegschranzen’ onder de noemer genieten scharen.

Genieten van lekker eten past prima binnen een gezond en normaal voedingspatroon.

Zeker niet, bingen zoals ik het doe staat ook echt compleet los van genieten van eten. Daarom ook droge crackers en andere zooi.

Ben het 100% met je eens. Voor mij betekent dat alternatieven verzinnen voor mijn favoriete eten dat lager in kcal is, maar inderdaad ook af en toe dingen inpassen omdat ik er gewoon heel veel zin in heb.

Steeph

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:18

Ik denk dat het tijd word dat ik mij hier ook meld. Ik lees sinds het begin van dit topic al mee en tot nu toe heeft het me zelfs al geholpen met afvallen.

Ik ben in de afgelopen acht tot tien jaar zo'n 50 kilo aangekomen. Ik zat niet lekker in mijn vel en had 'ineens' geld genoeg om mezelf te voorzien van lekkere dingen. Door het eten van zakken chips, brie, broodjes en chocolade voelde ik me wat minder vervelend. Ongeveer drie jaar geleden ben ik uit huis gegaan en vanaf dat punt is mijn mentale gesteldheid langzaam gebeterd. Nu is het tijd om ook mijn fysieke gesteldheid te verbeteren.

Ik ben begonnen met calorieën, vetten, vezels en eiwitten tellen en ik schrok van wat ik elke dag naar binnen kon proppen. De eerste stap was om genoeg lekkere en gezonde tussendoortjes in huis te halen en de 'slechte' tussendoortjes al niet mee te nemen uit de winkel. Ik merk aan mezelf dat als ik een boodschappenlijstje maak, ik vaak niet mee neem waar ik op dat moment zin in heb (ik vergeet het dan gewoon :+ ). De tweede stap was om ook mijn maaltijden wat te verkleinen en die te eten van een ontbijtbordje in plaats van een dinerbord. De nasi en lasagne verspakketten van de AH vind ik bijvoorbeeld erg lekker, maar beide deel ik nu door 4 in plaats van door 3 (3 porties in de vriezer, aangezien ik alleen woon en vaak geen zin heb om te koken). En zo'n vier weken geleden heb ik mijn 4 boterhammen voor lunch afgebouwd naar 2, en die afgelopen week vervangen door 3 crackers (meer vezels). Tussen lunch en diner heb ik wel vlug honger, maar dat probeer ik nu op te vangen met wat kwark met honing, worteltjes of nootjes. Met tussendoortjes is bij mij het probleem dat ik de hele zak pak en dan door eet tot hij leeg is. Ik heb nu kleine zakjes popcorn (van Propercorn) en kleine zakjes chips, hierdoor kan ik makkelijker stoppen als ik een normale portie op heb.

De hoeveelheid beweging is bij mij ook toegenomen, mijn werk wil dat we nu het openbaar vervoer meer gaan mijden, voor mij betekent dat op de fiets naar het station (zo'n 10/15 minuten fietsen) en vanaf het volgende station naar mijn werk wandelen (zo'n 20 minuten). Op een werkdag verbrand ik daardoor ongeveer 3000 calorieën, en op een thuis-werk-dag zo'n 2000. Ik probeer op een werkdag rond de 2000 calorieën aan eten uit te komen, en op een thuis-werk-dag rond de 1500. En tot nu toe gaat dat heel goed, want ik heb er al 7 kg af! *\o/*

Bij elke 10 kilo heb ik een deal gemaakt met mijn vriend, over 3 kilo mag ik dat bijvoorbeeld vieren met een stukje taart, over 13 kilo gaan we zwemmen, nog 23 kilo en dan gaat hij met me mee in een achtbaan, over 33 kilo gaan we samen een dagje naar een sauna of dergelijke, en het laatste doel staat voor nu op onder de 80 kg komen en dan gaan we samen paardrijden. Dat is wel een beetje mijn ultieme doel, want ik heb al vijf jaar geen paard meer gereden ofzo <3

Ik heb hier voor ook meerdere pogingen gedaan om af te vallen waaronder fitnessen met een op mij afgestemd schema, ik heb twre keer geprobeerd af te vallen door middel van hardlopen (op een gegeven moment kon ik 5 km hardlopen). Maar al die pogingen zijn op een gegeven moment in de prullenbak gemikt omdat ik over meerdere weken geen enkel verschil merkte. Geen kilo's eraf, geen centimeters er af... Enorm demotiverend. Dus deste fijner is het dat het nu wel lijkt te willen!

Ik wil jullie bedanken voor dit toffe topic tot nu toe, en jullie ook allemaal heel veel succes wensen. Geef niet op als het even tegen zit! :(:)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:30

Ook welkom natuurlijk, Steeph!

Je geeft aan dat je van die kant en klare maaltijden koopt. Kook je zelf ook? En op een thuiswerkdag; wat doe je dan aan beweging?

7 kg is super natuurlijk! *\o/*

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:40

Roosch schreef:
Ook welkom natuurlijk, Steeph!

Je geeft aan dat je van die kant en klare maaltijden koopt. Kook je zelf ook? En op een thuiswerkdag; wat doe je dan aan beweging?

7 kg is super natuurlijk! *\o/*

Ik koop inderdaad verspakketten van de AH, dat is gewoon een doos met verse groenten en kruidenpasta er in, zoals deze: https://www.ah.nl/producten/product/wi450712/ah-indonesische-nasi-goreng-verspakket
Ik doe mijn best om zo veel mogelijk zelf-gekookt te eten, maar soms is een broodje bapao ook wel heel lekker :+

Op een thuiswerkdag doe ik eigenlijk bijna niks aan beweging, hooguit een boodschapje op de fiets. Ruimte voor een hometrainer heb ik niet echt aangezien ik in een studentenkamer van 11m² woon :+
Ik probeer wel op een thuiswerkdag een huisgenoot te strikken voor een wandelingetje (2 a 2,5 km) of mezelf een schop onder mijn hol te geven en alleen te gaan, maar daar ga ik meestal niet vanuit waardoor ik juist nog wat extra's kan eten als ik wel ga wandelen :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:42

Je gaf aan:

"Op een werkdag verbrand ik daardoor ongeveer 3000 calorieën, en op een thuis-werk-dag zo'n 2000. " Pure interesse, maar waar is dat op gebaseerd?

Wat jou wellicht kan helpen is je BMR berekenen, heb je dat al eens gedaan? :)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:46

Heb je daar een goede site voor Roosch?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:47

Roosch schreef:
Je gaf aan:

"Op een werkdag verbrand ik daardoor ongeveer 3000 calorieën, en op een thuis-werk-dag zo'n 2000. " Pure interesse, maar waar is dat op gebaseerd?

Wat jou wellicht kan helpen is je BMR berekenen, heb je dat al eens gedaan? :)

Die 2000 is mijn BMR met geen enkele beweging, berekend met mijn leeftijd, gewicht en lengte (mijn telefoon berekend dit en een site geeft de zelfde waarde). 3000 is gebaseerd op mijn BMR + twee keer 10/15 minuten fietsen + twee keer 2 km wandelen + de calorieën die ik verbrand door de bezigheden op mijn werk

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 13:52

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:05

justkid schreef:
Misschien is het de moeite waard om te delen waar en hoe dat proppen, schranswerk etc bij een ieder vandaan komt, wat de triggers zijn etc. En ook de spijt die je van te voren al weet dat gaat komen maar toch geen rem is. Wat zijn de gedachtes die je hebt tijdens zo'n bui etc.

Misschien kunnen we dan tips delen om het te voorkomen of te remmen.

Ik wil hier graag nog even op reageren. Ik heb een ongezonde relatie met eten. Ik ben iemand die stiekem eet/at. Toen ik alleen woonde was dit het ergst. Ik zorgde totaal niet goed voor mijzelf. Ik ging met honger naar de supermarkt en kwam terug met een zak chips, een pak mergpijpen en een ovenpizza en dan was dat ook het enige wat ik die dag at. Of ik bestelde 2x per dag thuisbezorgd. Ik at ook wel "normaal", maar de dagen waarop ik zo waardeloos at waren in de meerderheid.

Soms werd ik boos op mezelf. Stond ik met een pak koekjes in de supermarkt en kon ik wel honderd keer tegen mezelf herhalen dat ik het niet moest kopen, het verdween toch in mijn winkelmandje. Soms riep ik weer, voor de honderdste keer, dat het nu echt klaar was. Dan ging het een weekje goed, en daarna weer volledig mis.

Ook hou ik ervan om buiten de deur te eten. Lunchen of uiteten met vriendinnen. Leuk, en moet op zijn tijd kunnen, maar dit werd gerust 3 a 4x in de week. En omdat het "een keer moest kunnen" at ik dan ook gewoon wat ik het lekkerst vond, ipv gezondere keuzes.

Jezelf belonen met slecht eten, herken ik ook heel goed. Er was altijd wel een excuus te vinden om het naar binnen te werken.

Het werkt ook niet mee dat ik dol ben op hartig en vet eten. Ik zou elke dag patat en chips kunnen eten. Ik vind dat, helaas, zo ontzettend lekker. Nog steeds.

Discipline had ik voor geen meter, en ik liet mijzelf zo onnodig veel gaan. Ik kon gewoon, qua voeding, echt niet meer goed voor mijzelf zorgen. Dit resulteerde in gewicht van 92 kilo. Allemaal er zelf aangevreten.

Nu woon ik samen met mijn vriend, en dat is echt de grootste omslag voor mijzelf geweest. Zolang ik hem ken, is hij al bezig met afvallen, of juist spieropbouw. Hij is qua eten zo ontzettend streng naar zichzelf, en ook naar mij. Soms wat te streng, maar dat terzijde. Er komt nu geen troep meer in huis, tenzij we een feestje geven (max 1x in de maand). Ik eet al zo ontzettend veel beter nu, en daar ben ik heel blij mee. We werken allebei thuis ivm Corona, en zijn dus heel erg veel samen. Haast 24/7. Hij ziet dus alles wat ik naar binnen prop, en spreekt mij er echt op aan als hij denkt dat het de verkeerde kant op gaat. Dat vind ik moeilijk, maar is wel wat ik nodig heb.

Het afvallen ging gestaag, ik at overdag gewoon dingen als crakers, een broodje pindakaas voor de lunch, af en toe een eitje, en "normaal" avondeten. Helaas hing ik de laatste weken qua gewicht behoorlijk stil. Ik bleef steeds rond de 87 kilo hangen. Hierom doe ik nu even een "crashweek" als kickstart/extra schop onder m'n kont om echt even goed door te pakken. Ik roep al 3 jaar dat ik wil afvallen, maar er is nog niet zoveel gebeurd. Door de crashweek zit ik nu rond de 84,5. Vanaf woensdag ga ik dit dieet rustig opbouwen naar een hoger aantal kcal (Wat ik nu binnen krijg aan kcal is echt niet gezond namelijk, hier ben ik mij van bewust). Hopelijk gaat het mij dit keer echt lukken. Nee wacht: ik weet zeker dat het me dit keer gaat lukken!

Mezelf belonen met eten doe ik niet meer. Ik heb een nieuwe hobby gevonden, die zich uitermate geschikt stelt om als beloning te gebruiken. Vrijdag gaan mijn vriend en ik uiteten, en dan neem ik wel gewoon wat ik lekker vind. En dat moet kunnen. Af en toe, en niet meer elke week.

Nou, dit werd een beetje langer dan gedacht, maar ik denk wel dat het voor ieder goed kan zijn om te blijven reflecteren. Het is soms niet leuk om bepaalde dingen onder ogen te moeten zien. Maar dit helpt uiteindelijk wel!

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 14:06

Welkom Steeph. Klinkt alsof je al hele goede stappen hebt genomen.

Hier viel het weekend niet tegen. Wel wat gesnoept maar niet extreem veel. Ok vooruit ik geef toe dat die 10 lange vingers die over waren op zich niet op hadden gehoeven. Maar aan de andere kant heb ik maar een half bakje chips op dus vooruit.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:10

justkid schreef:
Misschien is het de moeite waard om te delen waar en hoe dat proppen, schranswerk etc bij een ieder vandaan komt, wat de triggers zijn etc. En ook de spijt die je van te voren al weet dat gaat komen maar toch geen rem is. Wat zijn de gedachtes die je hebt tijdens zo'n bui etc.

Misschien kunnen we dan tips delen om het te voorkomen of te remmen.

Hier wil ik graag op reageren. Een echte oorzaak heb ik nog niet gevonden, al weet ik inmiddels wel dat het er mee te maken heeft dat ik mezelf niet goed genoeg vind. Moet echt aan mijn zelfbeeld werken en mezelf lief, goed, en veel waard gaan vinden. Ik ben chronisch ziek en dat heeft mijn jeugd en toekomstdromen kapot gemaakt. Nu leer ik er steeds meer mee leven, maar ''goed genoeg'' zijn... dat is lastig.

Tijdens zo'n (vr)eetbui prop ik alles naar binnen, zelfs al ben ik misselijk en zelfs al weet ik dat ik daarna spijt heb... Deel hiervan is denk ik dat ik negatieve gevoelens probeer weg te proppen.

__Sannne: Wat je schrijft over stiekem eten is heel herkenbaar voor mij. Op een vergelijkbare manier ben ik heel veel aangekomen. Nu samenwonen met mijn vriend helpt bij mij ook. Maar ook dat hij gewoon zegt dat hij bang is dat het met mij niet goed gaat en dat dan de koelkast leeg is als hij thuis komt. We kunnen er zo in elk geval open over praten. Ik zeg niet dat het nooit meer mis gaat, maar dit is al iets.

Steeph: goede tips staan er al in je posts! Van een kleiner bord eten, een lijstje maken (en je daar aan houden) in de supermarkt... ook dingen die ik doe. En bijvoorbeeld mijn vriend voor mij laten opscheppen, zodat ik niet te veel chips of ijs pak :o (als ik het dan eens eet)

Emmaa_: Ik herken mezelf ook in jouw verhaal. Sterkte. En inderdaad, hier ook eigenlijk geen cheaten meer... dan gaat het compleet mis (ook omdat het fout gaat eet ik dan nóg meer... dat is een trigger voor mij)

_Femkeeex: Ook jouw post... helaas herkenbaar. Wel bedankt voor het delen, we zijn niet alleen met dit soort ''eetproblemen'' (niet officieel diagnose, maar zulke 5000+ kcal dagen... toch wel een probleem zeg maar)

gaucho: Helemaal eens met je post over 'genieten'. Een gezonde, normale eetstijl ontwikkelen is het belangrijkste, daarmee val je af maar leer je ook een normale verhouding tot eten. En daar hoort wel bij om ook eens wat lekkers te eten, maar dan een 'gewone' portie. (tenminste, voor mij is dit het doel; niet 100% streng en nooit wat snoepen, maar gewoon, netjes, normaal eten; wel streng tegen eetbuien, maar niet mezelf uithongeren)

BloemBloem: inderdaad keuzes maken... doe ik ook (ik tel grof kcal) en plan beetje in, vanavond zin in toetje, dan nu 's middags minder tussendoor.

_Nelleke_: Mooie post, mee eens!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 16:13

_Nelleke_ schreef:
Waarom zou je niet meer kunnen genieten als je minder kcal eet? Je kan nog steeds lekker koken, je kan ook nog steeds een keer een wijntje drinken, hapje chips eten, patatje bestellen oid. Ik denk dat er weinig mensen zijn die ‘eten tot je kotsmisselijk bent’ of ‘de zakken chips/snoep leegschranzen’ onder de noemer genieten scharen.

Genieten van lekker eten past prima binnen een gezond en normaal voedingspatroon.

Moest even aan jouw post denken. Er paste nog een bakje zoute popcorn in mijn schema vandaag, dus daar net van genoten. <3

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:06

Ik heb eigenlijk geen eetbuien omdat er wat "is". Ik eet gewoon soms teveel omdat ik daar zin in heb.. En vooral omdat het makkelijk is. Het kost gewoon geen tijd om een frikandellen broodje te kopen en op te eten in de auto, ipv thuis een fruit smoothi te maken..

Wat ik nu écht merk is dat ik veel minder op kan. Honger krijg je ook omdat je maag vergroot is. Altijd toegeven aan die honger gaat je maag niet kleiner van worden. Ik kan nu al veel minder op :j

Het weekend was bij mij redelijk oké, paar wijntjes en wat stokbrood met zeezout boter. Maar zat daar meteen giga vol van..

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:20

Neverland schreef:
Ik kom even binnenvallen... Maar wat mij bv goed hielp is niet een hele cheat dag alles gaan eten wat los en vast zit maar één cheat meal in plannen. Dus dat je bv als avondeten een vette pizza met ijs eet. En dan die ochtend en middag eet je gewoon netjes en gezond. :j Zo had ik ook veel minder schuld gevoel dan een hele cheat dag.

Dit doe ik de laatste tijd ook en bevalt me een stuk beter :)
Gisteren naar een pannenkoekenrestaurant geweest, normaal zou ik me daar 'slecht' over voelen, maar nu gewoon een keurig ontbijt en lunch gehad, geen tussendoortjes verder en dan 's avonds een pannenkoek, en geen toetje (nou deed ik dat al nooit).
Op die manier kan het best een keer en is niet gelijk alles verpest :)

Wat __Nelleke__ zegt is ook een heel goede bewustwording, wat mij ook wel helpt. Ik had altijd het idee niets meer te mogen, met als gevolg dat ik een dieet niet vol hield. Maar het gaat niet om niks lekkers meer mogen, het gaat om een gezond en normaal voedingspatroon.

Ik hoop dat het met dit soort bewustwordingen nu eindelijk wel eens een keer gaat lukken om aardig wat kilo's te kwijt te raken :)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:29

Ik heb vandaag in ieder geval een koekje weerstaan tijdens het 4-uurtje van de kinderen. Best wel trots op mezelf :j

Stomme is ook dat ik tijdens mijn zwangerschap even verdacht werd van diabetes en dus een maand minimale suiker heb gegeten. Toen viel ik ineens 2 kg af dus het is echt geen groot raadsel waarom die kilo’s normaalgesproken blijven hangen.
Merk alleen nu dat ik het wel lastig inschatten vind hoeveel ik moet eten aangezien ik ook nog volledig borstvoeding geef.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:59

Als ik de verhalen lees zijn er eigenlijk twee soorten vreetbuien;

1.) ik vind het lekker, ik eet tot ik niet meer kan, kan mij het schelen, ik heb het verdiend, je kan niet altijd diëten, morgen weer streng zijn.

2.) ik voel me poedersuiker, ik eet omdat ik me poedersuiker voel en daarna is het nog erger maar ik moet toch nog meer eten.

Klopt dat ongeveer?

Of is er ook nog een combinatie van deze twee.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-20 18:05

Ik zit op reden 1.1 denk ik: ik vind het lekker, ik gun het mezelf, ik eet teveel, wat kan het me ook schelen, ik voel me poedersuiker, ik heb het nu toch al verpest, ik eet nog meer, ik voel me poedersuiker, morgen weer beginnen, beginnen wordt steeds moeilijker.

Zoiets ofzo.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:06

Voor mij nummer 2.
Al begint het soms ook als ik me nog wel ok voel, heb er dan gewoon veel zin in... Soms zelfs al weken zin in iets (maar vind het als ik dan begin niet eens lekker en uiteindelijk vreet ik omdat ik me dus onderbewust poedersuiker voel)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:09

Ik ben juist iemand die echt niets eet als ze zich rot voelt. Dan blokkeert dat volledig.

Dus ik ben nummer 1 gok ik.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:11

combinatie is zeker mogelijk denk ik.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 18:16

Roosch schreef:
Ik ben juist iemand die echt niets eet als ze zich rot voelt. Dan blokkeert dat volledig.

Dus ik ben nummer 1 gok ik.

Ik heb dat ook. Geef mij een week zenuwen en ik ben 5 kilo lichter..

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:38

Wel heel interessant (en behulpzaam?) om te zien dat het bij iedereen anders is!
En met behulpzaam bedoel ik... van jezelf te weten waarom je eet of waarom je niet eet. En hoe je dan de knop om kunt zetten.

Hier trouwens een goede dag: Netjes gegeten, niets tussendoor genomen omdat ik wist dat het avondeten wat meer kcal had. En nu geen toetje, heb genoeg kcal op en kan in plaats van zoet ook goed een decaf koffie nemen :Y)
Oh en ook gewandeld vanmiddag, wat erg fijn was om m'n hoofd wat tot rust te brengen :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:43

Hier ook een goeie dag! Netjes binnen mijn gewenste kcal gebleven en genoeg verbrand op de Foxy. Nog een stuk of wat van dit soort dagen en ik ben tevreden :))

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 19:48

Hier ook. Vanochtend 35 min hardgelopen, lopend boodschappen, net weiland gemest, zo nog rijden en zit nog onder de 1400 kcal. Als ik thuiskom nog ruim voldoende kcal over om bv nog even smoothie te maken met wat diepvries fruit, banaan en amandeldrink.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 20:46

Ik herken ook erg veel van wat emmaa tiept
Ik heb al heel erg lang een ongezonde relatie met eten
Ben ook altijd al te zwaar geweest van kinds af aan ... het emo eten is me met de paplepel ingegoten , uiteindelijk heeft mijn relatie met eten ook echt wel stoornis kenmerken gekregen met dikke eetbuien om daarna weer structureel veel te weinig eten tot je weer in de volgende vreetbui beland
In mijn vorige relatie ben ik tot maat 54 gegroeid waarbij ik me niet durfde te wegen
Maar als ik logisch beredeneer heb ik toen minstens 135 kg gewogen bij 1,80
Toen ik die (ongezonde ) relatie heb beeindigd wat ook niet zonder slag of stoot ging
maakte ik wat nieuws mee... van de stress in drie maanden tijd naar maat 44/46
Nu maat 44 dus wel stabiel gebleven en de afgelopen tijd wat kwijt
Maar nog 23 kg te gaan ,
En inmiddels log ik ook idd ALLES wat ik eet en probeer mezelf aan te leren gezonde keuzes te blijven maken en mijn relatie met eten nog verder te verbeteren
Want ondanks dat het nu relatief goed Gaat, steken de eetbui monsters nog steeds de kop wel eens op

Hier dus deels de oorzaak dat van kleins af ik het voorbeeld heb gehad dat eten er is om te troosten, te vieren, te vermaken, de leegte te vullen, te belonen
En dan idd niet een gezond iets
Maar koek, snoep , chips en vette hap
Dat is lastig af te leren want je moet voor veel dingen een nieuw iets verzinnen wat je dan ook nog er in moet zien te slijten ipv toch terug te vallen in patronen die er al heel jong zijn in gestampt

Maar het gaat de goede kant op
Ik durf wekelijks op de weegschaal te stappen en een week stil staan (wat vandaag het geval bleek) is geen trigger tot een
“Laat maar , het heeft toch geen zin” eetbui
Dus hey... we komen er wel
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 06-07-20 21:01, in het totaal 1 keer bewerkt