Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:14

Verkeerd gegeten of niet, zoiets meld je.
Als ik ergens kom waar zoiets speelt (en ja, meegemaakt) dan ben ik zo weer vertrokken, daar zit ik echt niet op te wachten

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:21

Ik hoop dat er vanavond ook duidelijkheid komt over de aankomende griepgolf. Mensen om mij heen en ik zelf ook beginnen te snotteren en gaan echt niet elke keer een test doen als je geen koorst hebt en twee week geleden nog negatief getest bent. Het is leuk dat de overheid dat wil maar in de praktijk werkt dat niet.

Ik kan mijn kind dan bijna wel non stop thuis houden.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:26

Als ze minder in contact komen met verkouden leeftijdsgenoten is er ook minder kans op besmetting. Datzelfde geld voor het advies tot afstand houden en handen wassen, dus ook hierin niet verslappen.
Ook niet bij Jan en alleman laten spelen, hier spelen ze nog steeds alleen buiten samen, incidenteel een keer binnen maar dat zijn 2 kindjes waarmee we eerst contact hebben met de ouders of er mensen met (lichte) klachten zijn en zo ja word er niet gespeeld.
Onze laatste snotneus was voor corona in NL kwam. Maar je moet er wel om denken en thuis houden/blijven bij klachten.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:31

Nu iedereen weer naar school gaat steekt verkoudheid inderdaad enorm de kop op.

Ik verwacht het ook weer dat ik binnenkort aan de beurt ben als ik weer naar school ga. Wel ben ik echt minder verkouden geworden dan voorheen.

In maart heb ik nog wel hele erge keelpijn gehad. Verder niet ziek geen koorts. Corona was het denk ik niet want niemand thuis of op stage is ziek geworden. Thuis zat ik toch al.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 13:38

Ik heb ook nog enorme emetofobie dus ik ben ook echt not amused als iemand doodleuk komt melden dat ze gisteren hebben lopen kotsen ofzo. Ik zou het heel fijn vinden als dat een wat normalere praktijk wordt door corona: als je ziek bent (geweest) en misschien nog besmettelijk, dan MELD JE DAT.

Jasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 15:00

Mocht ik positief zijn wordt de GGD niet overspannen van mijn contactbronnen onderzoek.
Ik moet dan vanaf zaterdag denken, ehhh, ik heb dus alleen mijn schoonmoeder op afstand gezien en verder behalve mijn vriend geen contacten gehad.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 16:30

Zo ziet mijn contacten overzicht er ook ongeveer uit

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 17:34

Het mijne ook (9 mensen gezien vanaf maart) maar vanaf deze week moeten ze gemiddeld 180 mensen tracen _O-

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-20 18:04

Sheran schreef:
Het mijne ook (9 mensen gezien vanaf maart) maar vanaf deze week moeten ze gemiddeld 180 mensen tracen _O-

Nah die zitten niet alle 180 in jou 1,5 meter cirkel hè. Voor een kwartier ook nog.

Maar ik weet niet hoe ze het onderzoek doen.
Als ze die langer dan 15 minuten samen in een gebouw doen dan zijn dat voor mij ook zo’n 210 mensen inderdaad. En daar komen m’n vriend en vader als enige andere contacten dan nog bij.

Citaat:
Contactonderzoek
langer dan 15 minuten samen bent geweest;
contact had op minder dan 1,5 meter afstand;
samen bent geweest vanaf 2 dagen voordat de klachten begonnen, tot het moment dat u thuis bleef.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:43

Net door de teststraat geweest, was wel druk, vorige keer duidelijk minder in de rij.
Dus nu maar wachten op de uitslag

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 09:55

CynthiaV schreef:
Net door de teststraat geweest, was wel druk, vorige keer duidelijk minder in de rij.
Dus nu maar wachten op de uitslag

Ik vind die wachttijden wel heftig hoor. Vriend moest vorige week dik 2 dagen wachten en collega nu ook. Dan ben je er zo 4/5 dagen uit. Geeft niet, veiligheid voor alles maar onhandig is het wel.
Uitslag was er bij m’n vriend wel snel dus dat hoop ik voor jou ook.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:10

Kennis van mij is in de ochtend getest in Assen en had diezelfde avond al de uitslag.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:17

zonnebloem18 schreef:
Kennis van mij is in de ochtend getest in Assen en had diezelfde avond al de uitslag.

Maar niet deze week of vorige week gok ik?
Vriend kon ook kiezen voor Assen en die kon pas zondag terecht (vorige week woensdag gebeld en dus zondag test)
Collega test dus vandaag in Assen ook twee dagen wachttijd (maar minder dan vorige week)

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:31

Ik heb maandag per digiD een test kunnen boeken voor gister 2 uur, en kreeg vanochtend om half 10 al een mail dat de uitslag klaar stond.
Dat was echt sneller dan verwacht, gezien het vorige keer bijna 3 dagen duurde.
Nu is misschien wel verschil met via telefoon, maar vind dat zelf kunnen checken juist wel fijn.

Ik kreeg wel maar 1 optie die nuttig was, kreeg twee andere opties die 1-1,5 uur rijden waren, had verwacht soort van agenda van dichtstbijzijnde te krijgen ofzo.
Maar het was ook helemaal niet zo druk deze keer

Wel weer negatief gelukkig maar toch nu maar naar de huisarts omdat ik wel klaar ben met die vage klachten en ik wil kijken wat het dan wel kan zijn. Ben veel vaker benauwd dan ik gewend ben tegenwoordig

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:50

Maandag een test aangevraagd voor vanmiddag. Maandag had ik nog echt verkoudheidsklachten. Vandaag alleen nog maar een lichte verstopping. Het is bijna over. Ik kan me niet voorstellen dat het corona is. En als het wel Corona is dat er nog wat gevonden wordt.

Ondertussen zit ik gewoon thuis boodschappen laten bezorgen omdat ik dus niet weg kan.

Allemaal zo vaag en het voelt zo vreemd om voor een lichte verkoudheid zulke voorzorgsmaatregelen te nemen maar aan de andere kant neem ik dat virus wel erg serieus. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik het heb want ik ben continu voorzichtig tijdens contacten met mensen.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 10:58

lenaa_tje schreef:
zonnebloem18 schreef:

Maar niet deze week of vorige week gok ik?
Vriend kon ook kiezen voor Assen en die kon pas zondag terecht (vorige week woensdag gebeld en dus zondag test)
Collega test dus vandaag in Assen ook twee dagen wachttijd (maar minder dan vorige week)

Volgens mij was het anderhalve week geleden.
Ik woon zelf redelijk dichtbij de teststraat, maar het was er voor de vakantie drukker dan nu. Toen stonden er regelmatig dubbele rijen auto's, in totaal zo'n 18 auto's te wachten. Nu zijn het er meestal maar 5 als ik er langs kom.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 11:14

Misschien hebben ze dan minder bemensing? Ik weet het alleen van de mensen die dus getest moeten worden en dus langer moeten wachten dan eerder. M’n vriend baalde namelijk behoorlijk dat het dus niet eerder kon en ook mijn collega was niet blij.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 12:34

Er zijn ook grenzen aan wat laboratoria aan kunnen, de minister vertelde gister ook dat er een lab in Duitsland is gecontracteerd.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 13:08

Ik heb een afspraak op het moment dat de klachten over zijn en ik geloof al niet meer dat het corona kan zijn.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 13:10

Loretta schreef:
Ik heb een afspraak op het moment dat de klachten over zijn en ik geloof al niet meer dat het corona kan zijn.

Dan moet je de ggd bellen grote kans dat je dan niet meer mag voor een test

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 13:44

MarjanB schreef:
Loretta schreef:

Dan moet je de ggd bellen grote kans dat je dan niet meer mag voor een test

Ik heb gebeld. Mijn afspraak is geannuleerd en als ik morgen nog steeds klachtenvrij ben mag ik weer naar buiten.

Ik blijf voor de zekerheid wel even uit de buurt nog van risicogroepen en anderen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 13:48

Trowuens de lijn was nu wel gelijk beschikbaar. Dat was Maandag wel anders. Toen kreeg ik 2 keer een melding dat de wachtrij langer dan een half uur was en later nog eens moest proberen. Toen ik uiteindelijk er door kwam moest ik nog bijna een half uur wachten. Nu belde ik en kreeg gelijk iemand aan de lijn.

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 13:52

Loretta schreef:
Trowuens de lijn was nu wel gelijk beschikbaar. Dat was Maandag wel anders. Toen kreeg ik 2 keer een melding dat de wachtrij langer dan een half uur was en later nog eens moest proberen. Toen ik uiteindelijk er door kwam moest ik nog bijna een half uur wachten. Nu belde ik en kreeg gelijk iemand aan de lijn.

Het schijnt vaker druk te zijn op maandag omdat veel nog denken dat ze in het weekend niet beschikbaar zijn en dus op maandag gaan bellen.

(Of mensen willen werk ontlopen door pas maandag aan te vragen maar hoop toch dat dat niet de reden is :'))

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 14:01

Pabie schreef:
Loretta schreef:

Het schijnt vaker druk te zijn op maandag omdat veel nog denken dat ze in het weekend niet beschikbaar zijn en dus op maandag gaan bellen.

(Of mensen willen werk ontlopen door pas maandag aan te vragen maar hoop toch dat dat niet de reden is :'))

Ik vind het wel vreemd dat er nergens iets staat over afbellen voor een test. Aangezien de klachten de volgende dag al makkelijk over kunnen zijn. Gaan ze er dan zo erg van uit dat een afspraak altijd op dezelfde dag plaats vindt. Kortom echt duidelijkheid tijdens deze crisis en welke procedures je moet volgens is er nog steeds niet.

Maar goed ik heb hetzelfde nummer gebeld als van de afspraak en volgens de medewerker is het uit het systeem gehaald(Ben benieuwd of daar ook nog een bevestiging in mijn mailbox van komt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-20 14:04

Ik vind zo of zo heel veel dingen niet duidelijk. Ik heb dus omdat ik klachten had de boodschappen online besteld. Ik weet ook niet of dat wel of niet mag. Dat wist de medewerker van Maandag niet en de bezorger van de supermarkt niet. en op internet kon ik er ook niets over vinden. Kortom het is niet altijd even duidelijk welke procesures je nu moet volgen.

Daarom hoop ik niet dat er straks per gemeente andere regels gaan gelden mbt. de mondkapjes bijvoorbeeld want dan zie je helemaal door de bomen het bos niet meer.