Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Joman schreef:mvdende schreef:[
Zal de leeftijd wel zijn. Is tenminste een alles behalve volwassen houding. Als je wat minder had geschreeuwd dat het je nu niets doet en het allemaal niet zo’n vaart loopt, had je allang vooruit kunnen denken in het belang van je hond. Die is namelijk afhankelijk van JOU! En als goede “ baas” zorg je voor je dier en leg je die verantwoording niet bij anderen neer. Dát is het verschil tussen dénken dat je volwassen bent en het daadwerkelijk zijn. We hebben het geprobeerd om het je duidelijk te maken, je wilt maar niet horen.
Ik hoop dat je hond niet de dupe wordt van jou gedrag.
Stay safe allemaal! Denk dat ik hier kan afsluiten. Vanavond en komende dagen zal er wel genoeg informatie komen via TV en Inet.
Hoe bedoel je vooruit kijken.
Op voldoende voer na, is er echt niets dat je nu al kan doen hoor.
En een goede baas wil juist dat de hond gewoon lekker hond kan zijn, ipv 2 weken opgesloten zitten in huis en zn behoefte in een kleine betegelde binnenplaats moet doen.
mvdende schreef:Hoe bedoel je vooruit kijken.
En een goede baas wil juist dat de hond gewoon lekker hond kan zijn, ipv 2 weken opgesloten zitten in huis en zn behoefte in een kleine betegelde binnenplaats moet doen.
Ladybird schreef:Ik vind het gewoon jammer dat er 2 kampen komen. Dat heeft niet zozeer te maken met mijn actie als mod zijnde. Ik zei dit niet in functie maar als persoon.
Ik denk namelijk ook dat het van belang is in wat voor omgeving je woont. In mijn geval is het heel anders omdat ik in een seniorenwoning woon. als je op het platte land met buren 300m om je heen woont, ga vooral lekker je hond uit laten. Iedereen moet denk ik doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
mvdende schreef:Ik ben trouwens oprecht benieuwd naar wat voor voorzorgsmaatregelen jij zou nemen voor een hond Joman?
Ruim voldoende voer in huis is natuurlijk goed te regelen, maar verder...
Destination schreef:mvdende schreef:Hoe bedoel je vooruit kijken.
Kleine betegelde binnenplaats? Heb je geen fatsoenlijke tuin voor je hond dan? Als ik kijk naar hoe wij eerder onze hond hielden, zou het echt geen probleem voor haar zijn geweest om voor 2 weken haar behoefte in de tuin te moeten doen. Daar was ruimte zat.
germie schreef:Mvdende denkt niet raar. Je hoeft nu helemaal geen extra eten te halen of oppas voor een hond te regelen.
Dat staat in geen enkel advies. Dus als er dan een probleem is en zewillen een fit persoon behandelen als misdadiger dan mag je best wat verwachten als sport, hondenservice, voedselservice.
Gelukkig kom ik niet op feestjes.
germie schreef:Mvdende denkt niet raar. Je hoeft nu helemaal geen extra eten te halen of oppas voor een hond te regelen.
Dat staat in geen enkel advies. Dus als er dan een probleem is en zewillen een fit persoon behandelen als misdadiger dan mag je best wat verwachten als sport, hondenservice, voedselservice.
Gelukkig kom ik niet op feestjes.
Whale schreef:Destination schreef:
Kleine betegelde binnenplaats? Heb je geen fatsoenlijke tuin voor je hond dan? Als ik kijk naar hoe wij eerder onze hond hielden, zou het echt geen probleem voor haar zijn geweest om voor 2 weken haar behoefte in de tuin te moeten doen. Daar was ruimte zat.
Surprise, surprise. Niet iedereen woont in een groot huis met een grote achtertuin.
germie schreef:Ik heb 5 bij 5m tuin. Daar kan geen behoefte in gedaan worden. Daarnaast, dan ben ik net zo ver van mensen als datik een rondje over straat wandel. Dus dan doe jehet laatste zonddr enig gevaar.
Ik lees steeds meer poppenkast.
Angsthazen.
Joman schreef:germie schreef:Ik heb 5 bij 5m tuin. Daar kan geen behoefte in gedaan worden. Daarnaast, dan ben ik net zo ver van mensen als datik een rondje over straat wandel. Dus dan doe jehet laatste zonddr enig gevaar.
Ik lees steeds meer poppenkast.
Angsthazen.
Het is een hond.... Laten we niet overdrijven.
Je maakt er zelf een hele poppenkast van he, met al je aannames en slecht lezen. Want er is geen poppenkast. Mensen hebben het over een potentieel toekomstige situatieEn beantwoorden bovendien een in dit topic gestelde vraag, wat er moet gebeuren met een hond. Dus als je even terugleest (voor de zoveelste keer), zie je dat het niet uit de lucht komt vallen. Niks angsthazen, niks poppenkast. Het zou je enorm sieren als je eens op zou houden met dergelijke bewoordingen. Erg vervelend en het voegt bijzonder weinig toe. Ik ga temmen op je bericht.
Tiffany schreef:Ik dacht tijdens het boodschappen doen even een desinfecterend handgelletje mee te nemen.. overal uitverkocht. Volgens de medewerkster van de Kruidvat is er nergens meer een desinfecterend gel meer te krijgen en rijden mensen stad en land af.
Destination schreef:Whale schreef:Surprise, surprise. Niet iedereen woont in een groot huis met een grote achtertuin.
Nee, maar is een kleine betegelde binnenplaats of en balkon fair voor een hond? Dit lijkt me alleen wel een hele andere discussie die niet binnen dit topic past.
mvdende schreef:En een goede baas wil juist dat de hond gewoon lekker hond kan zijn, ipv 2 weken opgesloten zitten in huis en zn behoefte in een kleine betegelde binnenplaats moet doen.
germie schreef:Ik heb nog zon gel staan uit 2003, voor thailand. Nooit nodig gehad.
Anders koopje toch chemgene? Dat gebruik ik af en toe voor de rebreather. Is laboratoriumreiniger.
En nee, ik haal geen extra voer, is geen advies, dus niet nodig. Als zehet adviseren dan wel, maar nu niet. Ik doe gewoon wat men adviseert. Maar ja, de leken weten het weer beter zoals al eerder gezegd. Er wordt expliciet gemeld dat hamsteren niet nodig is.
Joman schreef:germie schreef:Ik heb nog zon gel staan uit 2003, voor thailand. Nooit nodig gehad.
Anders koopje toch chemgene? Dat gebruik ik af en toe voor de rebreather. Is laboratoriumreiniger.
En nee, ik haal geen extra voer, is geen advies, dus niet nodig. Als zehet adviseren dan wel, maar nu niet. Ik doe gewoon wat men adviseert. Maar ja, de leken weten het weer beter zoals al eerder gezegd. Er wordt expliciet gemeld dat hamsteren niet nodig is.
Waar is dit nu voor nodig? Het wordt echt een beetje irritant.
Doe jij vooral wat jou goed lijkt en laat anderen in hun waarde en doen wat hen goed lijkt
Wel grappig trouwens: als jij in contact bent geweest met iemand die besmet is, en ze bevelen je quarantaine, denk je dan nog even naar de dierenwinkel te gaan om hondenbrokken te gaan halen?