Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sall schreef:Neverland schreef:Een collega van mij die helemaal niet wist dat ik bezig was met afvallen zei: je moet niet veel dunner worden hoor! Je ziet er goed uit!
Toch wel fijn dat andere het nu al zien dat je gewicht kwijt bent...
Hey dat ik fijn inderdaad!
Top magda! Ik kijk uit naar dat gevoel
Sall schreef:Klinkt als een geslaagd weekend Sannens!
En dat recept klinkt ook goed!
Ik heb vanavond eters en ga spaghetti Bolognese maken.
Voor mijzelf rooster ik kleine tomaatjes (ook lekker voor morgen over de salade) om de saus aan te vullen, vervang de spaghetti door courgette ‘pasta’ en leg een bodem sla eronder
Zo heb ik een bord vol maar met veel minder calorieën
Sannens schreef:Afgelopen weekend dus een vreemd druk weekend gehad. Vrijdag gala, zaterdagavond een cantus met bier en zondag koken bij mijn ouders met alle volwassen kinderen en partners. Ofwel:
Wat wijn bij het gala, wat bier (ik ben sowieso geen bier drinker dus heb max 2 biertjes op) bij de cantus en uitgebreid eten met taart als toetje op zondag. Een slecht weekend achter de rug, maar aangezien deze drie gebeurtenissen de rest van het jaar waarschijnlijk niet meer voorkomen (misschien dat we het koken nog een keer doen, maar dat is het dan ook), heb ik het maar gewoon geaccepteerd.
Wel bij het koken een heerlijk recept gegeten met gevulde courgette met kipgehakt! Dus die ga ik vaker maken!
xPabloBokt schreef:Hier ook te laat voor het lijstje maar sinds startgewicht (2 december) 1,7kg kwijt
Laibadji schreef:@Neverland: ik ben geholpen geweest door voedingscoach en als ik blijf bijkomen ga ik zeker terug. Morgen zal ik uitgebreider reageren ivm wat ik eet. Soms zijn het ook gewoon mijn angsten die mij inhalen.
Wat de cola light betreft: ik zit weer in een periode dat ik buiten 's ochtends enkel cola light drink. Dus dat is veel te veel. En heb al gemerkt dat dit heel veel invloed heeft op mijn gemoedstoestand.
Dieuwke_ schreef:Ja, ik. Ben ook nog zoekende. Probeer wel dezelfde dingen te eten als op een gewone dag (maar dan op andere tijden) met de eiwitten zoveel mogelijk aan het begin van de nachtdienst.
Sall schreef:@ laibadji daar heb ik het afgelopen jaar ook mee geworsteld en nog wel.
Maar nu zo’n 12 kilo zwaarder is het mij toch wel waard om dus de rest v mijn leven hier bewust mee om te gaan
Het is iig lief v hem! San4san
@Magda, verse basilicum, beetje gorgonzola erdoor? Is wel weer extra calorieën en je moet ervan houden
Newallure schreef:Pff meer mensen die onregelmatig werken hier in het topic? Vind het echt lastig hoe dan mijn kcal te verdelen.
Vanavond de nacht in en geen idee hoeveel ik dan mag, moet eten of wat ik mee moet nemen....
Newallure schreef:Pff meer mensen die onregelmatig werken hier in het topic? Vind het echt lastig hoe dan mijn kcal te verdelen.
Vanavond de nacht in en geen idee hoeveel ik dan mag, moet eten of wat ik mee moet nemen....