Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Junia

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 00:25

Te laat voor het lijstje, maar ik ben na 1 week fietsen een kilo kwijt!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 08:31

Top Junia!! *\o/*

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 08:32

Junia schreef:
Te laat voor het lijstje, maar ik ben na 1 week fietsen een kilo kwijt!

Topper!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 09:55

Een collega van mij die helemaal niet wist dat ik bezig was met afvallen zei: je moet niet veel dunner worden hoor! Je ziet er goed uit!

Toch wel fijn dat andere het nu al zien dat je gewicht kwijt bent... :o

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:04

Klopt dat geeft een fijn gevoel!

Op het werk begint mijn werkbroek af te zakken, bijna tijd voor een maatje kleiner. Zijn van die chirurgische pakken zegmaar dus het touwtje nog strakker trekken is niet echt comfortabel. :')

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:30

Neverland schreef:
Een collega van mij die helemaal niet wist dat ik bezig was met afvallen zei: je moet niet veel dunner worden hoor! Je ziet er goed uit!

Hey dat ik fijn inderdaad!

Top magda! Ik kijk uit naar dat gevoel :+

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:53

Hier ook te laat voor het lijstje maar sinds startgewicht (2 december) 1,7kg kwijt *\o/*

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 10:59

Afgelopen weekend dus een vreemd druk weekend gehad. Vrijdag gala, zaterdagavond een cantus met bier en zondag koken bij mijn ouders met alle volwassen kinderen en partners. Ofwel:

Wat wijn bij het gala, wat bier (ik ben sowieso geen bier drinker dus heb max 2 biertjes op) bij de cantus en uitgebreid eten met taart als toetje op zondag. Een slecht weekend achter de rug, maar aangezien deze drie gebeurtenissen de rest van het jaar waarschijnlijk niet meer voorkomen (misschien dat we het koken nog een keer doen, maar dat is het dan ook), heb ik het maar gewoon geaccepteerd.

Wel bij het koken een heerlijk recept gegeten met gevulde courgette met kipgehakt! Dus die ga ik vaker maken!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 11:55

Klinkt als een geslaagd weekend Sannens!
En dat recept klinkt ook goed!

Ik heb vanavond eters en ga spaghetti Bolognese maken.
Voor mijzelf rooster ik kleine tomaatjes (ook lekker voor morgen over de salade) om de saus aan te vullen, vervang de spaghetti door courgette ‘pasta’ en leg een bodem sla eronder
Zo heb ik een bord vol maar met veel minder calorieën

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 12:03

Klinkt als een leuk weekend Sannens! En fijn dat je er gewoon van genoten hebt.

Ik heb al een ochtend wandeling gemaakt :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 13:18

Sall schreef:
Neverland schreef:

Hey dat ik fijn inderdaad!

Top magda! Ik kijk uit naar dat gevoel :+

Komt ook!

Sall schreef:
Klinkt als een geslaagd weekend Sannens!
En dat recept klinkt ook goed!

Ik heb vanavond eters en ga spaghetti Bolognese maken.
Voor mijzelf rooster ik kleine tomaatjes (ook lekker voor morgen over de salade) om de saus aan te vullen, vervang de spaghetti door courgette ‘pasta’ en leg een bodem sla eronder
Zo heb ik een bord vol maar met veel minder calorieën

Dat klinkt erg lekker.

Sannens schreef:
Afgelopen weekend dus een vreemd druk weekend gehad. Vrijdag gala, zaterdagavond een cantus met bier en zondag koken bij mijn ouders met alle volwassen kinderen en partners. Ofwel:

Wat wijn bij het gala, wat bier (ik ben sowieso geen bier drinker dus heb max 2 biertjes op) bij de cantus en uitgebreid eten met taart als toetje op zondag. Een slecht weekend achter de rug, maar aangezien deze drie gebeurtenissen de rest van het jaar waarschijnlijk niet meer voorkomen (misschien dat we het koken nog een keer doen, maar dat is het dan ook), heb ik het maar gewoon geaccepteerd.

Wel bij het koken een heerlijk recept gegeten met gevulde courgette met kipgehakt! Dus die ga ik vaker maken!

Wat leuk! Af en toe mag het immers.

xPabloBokt schreef:
Hier ook te laat voor het lijstje maar sinds startgewicht (2 december) 1,7kg kwijt *\o/*

*\o/*

Hier nog één keer pasta koken en dan is de 5 kg uit het kerstpakket eindelijk op. _O-
Met een lekkere eigen gemaakte goed gevulde tomatensaus. Al heb ik nog geen inspiratie gevonden. Sowieso natuurlijk de tomaten, paprika, prei, ui, knoflook en denk nog rucola sla en broccoli?

Laibadji

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:12

Laibadji schreef:
@Neverland: ik ben geholpen geweest door voedingscoach en als ik blijf bijkomen ga ik zeker terug. Morgen zal ik uitgebreider reageren ivm wat ik eet. Soms zijn het ook gewoon mijn angsten die mij inhalen.

Wat de cola light betreft: ik zit weer in een periode dat ik buiten 's ochtends enkel cola light drink. Dus dat is veel te veel. En heb al gemerkt dat dit heel veel invloed heeft op mijn gemoedstoestand.

Lijstje:

Vandaag:
O: 4 wasa crackers vezelrijk met I love choco (232 kcal)
L: gekocht slaatje (485 kcal) Groetenwrap (92 kcal)

Als tussendoortje zal het een sultana koek worden en deze avond spaghetti.

Deze avond ook fitness.

Ik had gehoopt om uit mijn app te kunnen kopiëren maar dit lukt niet. Wat wel opvalt is dat ik het gewoon te veel laat hangen. Ik moet gedisciplineerd blijven. Wel jammer want ik word echt geconfronteerd met het feit dat het leven een eeuwig dieet is. Valt mij nu toch zwaar.

Vandaag mij herpakt en we gaan er tegen aan!

Al diegenen die al afgevallen zij, top! Jullie mogen terecht fier zijn!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 14:33

Laibadji, het is inderdaad niet een paar maanden streng dieeten en dan weer alles kunnen eten wat je maar wilt en toch op gewicht blijven. Zo werkt het helaas niet.

Wat fijn zeg, dat sommigen echt al verschil merken! M’n vriend zei dat ie dacht dat het al een beetje te zien was. Ik weet niet of het echt zo is, of dat ie het zei om mij te steunen. Maar is toch wel leuk!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:17

@ laibadji daar heb ik het afgelopen jaar ook mee geworsteld en nog wel.
Maar nu zo’n 12 kilo zwaarder is het mij toch wel waard om dus de rest v mijn leven hier bewust mee om te gaan

Het is iig lief v hem! San4san

@Magda, verse basilicum, beetje gorgonzola erdoor? Is wel weer extra calorieën en je moet ervan houden

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:21

Pff meer mensen die onregelmatig werken hier in het topic? Vind het echt lastig hoe dan mijn kcal te verdelen.
Vanavond de nacht in en geen idee hoeveel ik dan mag, moet eten of wat ik mee moet nemen.... -O-

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:39

Ja, ik. Ben ook nog zoekende. Probeer wel dezelfde dingen te eten als op een gewone dag (maar dan op andere tijden) met de eiwitten zoveel mogelijk aan het begin van de nachtdienst.

Newallure

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 15:52

Dieuwke_ schreef:
Ja, ik. Ben ook nog zoekende. Probeer wel dezelfde dingen te eten als op een gewone dag (maar dan op andere tijden) met de eiwitten zoveel mogelijk aan het begin van de nachtdienst.

Lastig he zit nu in een reeks van 2 vroeg (7.00-15.30) 1 late dienst (14.30-23.00) en dan vannacht en morgen nacht nachtdienst. Heb nu spullen gehaald voor een salade....

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 16:10

Ik heb nog niet op de weegschaal gestaan. Heb ook nog wel dagen dat het niet allemaal zo lekker gaat. :=
Vandaag voor de eerste keer een stukje gefietst met 1 van de honden.
Niet te ver want hij moet het ook nog leren en conditie kweken.
Maar zo kunnen er samen wel mooi opbouwen. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 16:21

Sall schreef:
@ laibadji daar heb ik het afgelopen jaar ook mee geworsteld en nog wel.
Maar nu zo’n 12 kilo zwaarder is het mij toch wel waard om dus de rest v mijn leven hier bewust mee om te gaan

Het is iig lief v hem! San4san

@Magda, verse basilicum, beetje gorgonzola erdoor? Is wel weer extra calorieën en je moet ervan houden

Bedankt! Ooh basilicum was ik vergeten! :9

Ik heb er een paprika, prei, ui, knoflook en basilicum mix van gemaakt.

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 16:34

Hi allemaal! Ik meld me hier ook graag. Ik doe al mee aan Personal Body Plan, maar heb ook graag een extra stok achter de deur door hier steeds mijn voortgang door te geven. Ik deel mijn gewicht niet graag online, daarom zal ik alleen aantal afgevallen kilo's delen. Moet er aardig wat kwijt, maar neem er rustig de tijd voor. Voor de rest zal ik vooral meelezen en me door jullie berichten laten inspireren, maar ik haak uiteraard aan als ik iets toe te voegen heb! Lees dat jullie al supergoed bezig zijn! *\o/*

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 16:44

Mag ik me ook nog melden in dit topic? Vorig jaar een paar keer aanwezig geweest in het 2019 topic, maar elke keer ging het toch weer mis. Ben dus 2020 op ongeveer hetzelfde punt gestart als 2019, door het jaar heen een paar keer wat kilo's afgevallen en het er ook doodgewoon weer bijgegeten/gesnoept.

Nu de knop weer om en de intentie om het vol te houden. Sinds 1 januari begonnen met intermittend fasting, ik eet tussen 12.00 en 20.00. Dat helpt wel om 's avonds niet te gaan snaaien. Verder vol ik hierbij ongeveer het 3 wekenprogramma van foodsisters. Hierna ga ik dan verder met het 8 weken slank programma. Heb echt even wat meer structuur en minder koolhydraten nodig.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 16:50

Welkom welkom!!

Ik herken mij in je 2019 verhaal Bjarni :o

Succes Carlijn!

@magda klinkt goed! Bij mij liggen de tomaatjes al rustig te roosteren in de oven en ik ga zo nog even courgette halen

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:45

Newallure schreef:
Pff meer mensen die onregelmatig werken hier in het topic? Vind het echt lastig hoe dan mijn kcal te verdelen.
Vanavond de nacht in en geen idee hoeveel ik dan mag, moet eten of wat ik mee moet nemen.... -O-

Ja hier ook. Alleen wel per week verschillend. Dus ene week avond andere week dag. Zeker die avond zoek ik eten/drinken om wakker te blijven. Werk dan van 16:00 tot wanneer ik klaar ben. Meestal is dat tussen 1 en 3

Vanmorgen op de weegschaal gestaan een 88,3 dat betekend dat er al 2 kilo af is. Maar was ook ongesteld vorige week :') :') dus hoe correct dat is weet ik niet.

Voelde me niet zo opgeblazen van het weekend dat is ook al heel fijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 17:48

Newallure schreef:

Yes. Ik heb ochtenddiensten (6-15), dagdiensten (9-5) en avonddiensten (15-23). Als ik ochtend- of dagdienst heb lunch ik op mijn werk, dat vind ik misschien nog wel het lastigst want de kantine bestaat vooral uit snacks en brood := Als ik avonddienst heb wissel ik mijn avondeten en mijn lunch om, dus dan eet ik iets groots als lunch en eet ik 's avonds een kom soep met wat crackers ofzo.

Ook hier heel moeilijk om er echt een ritme op te trekken hoor.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:00

Welkom nieuwe/terugkomende mensen! :D
Jullie kunnen het! *\o/*

Lijkt me wel lastig die onregelmatige werktijden!