[Info] Haar/haarverf deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 20:46

Jolien87 schreef:
Killyenn schreef:
Probeer eens een kokosolie masker 's nachts, 's ochtends er uit wassen, daarna conditioner, borstelen terwijl de conditioner er in zit en dan uitspoelen. Vlak voor je de douche uitstapt een klein beetje conditioner in de punten en niet uitwassen. Dan zodra je de douche uitkomt op de kop, krul erin kneden en handdoek/t-shirt eromheen. Wanneer het handdoek droog is weer op de kop, wat mousse of krullen creme er in (ik gebruik zelf deze, maar weet niet of die in NL te krijgen is), dan iets droog föhnen (ook weer op de kop :D ) en dan het laatste stukje aan de lucht laten drogen.

Het is niet echt optimaal geknipt voor krullen, vooral de achterkant zou meer en kortere lagen kunnen gebruiken. Maar op zich moet je hier ook wel wat meer krul uit kunnen halen! En pluis hoort wel een beetje bij natuurlijke krullen, daar moet je een beetje van leren houden :))

Ook pluis kun je als krullenkop tegenhouden als je maar de juiste producten gebruikt op basis van je haareigenschappen.

Tuurlijk, maar natuurlijke krullen blijven stugger dan stijl haar. Het wordt nooit zoals de 'Hollywood krullen', en dat moet je ook niet willen, want dat is allemaal met een krultang gedaan. Persoonlijk vind ik het een beetje wilder juist mooi :))

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 23:04

Morgen ochtend om het een beetje te ontklitten en in model te brengen. Wat Raden jullie aan? Gewoon weer leave in conditioner erin doen, dan borstelen. Dan diffuser en dan klaar? Of eerst nat maken alsof ik heb gedoucht en dan leave in en diffuser?

Frummels

Re: [Info] Haar/haarverf deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 07:03

Als je krullen wil, zeker niet borstelen! Ik zou het nat maken, kneden en dan drogen met de diffuser. :) als je echt veel klitten hebt dan even met je vingers of een zeer grove kam per plukje de klitten eruithalen en dan nat maken etc.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 07:42

Heb je een plantenspuit?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 08:48

Jaaa ik maak altijd nat met planten spuit :j

Edit: is er mog iets te doen tegen het pluizen? Gebroken haartjes?

Want die vriendin heeft ook gewoon krullen na het slapen maar ze heeft echt niks qua gebroken haartjes, en haar haar glanst heel erg. Mijn haar is dof en pluizig en ziet er erg dood uit. En ik heb heel veel gebroken haartjes zoals je in de video ook wel beetje kon zien

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 09:12

Jullie haren kunnen ook heel verschillende eigenschappen hebben.
Het is echt een combinatie van factoren. Wat voor je vriendin werkt hoeft voor jou niet te werken.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 09:13

Nee maar Tis meer of daar iets tegen is etc

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 09:15

Trui, de foto die je van je vriendin liet zien, dat zijn echt duidelijk gestylde krullen. Die zijn niet zomaar natuurlijk en zelfs na slapen zo. Daar zit werk in. Krullen/slag niet borstelen. Nat kneden, diffuser gebruiken, krulcreme erin, evt beetje serum in de puntjes kneden en klaar. Krul zal altijd wat pluizen, tenzij je een krultang o.i.d. gebruikt.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 09:27

Dit stuurde ze ‘net wakker’ Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:16

Trui schreef:
Nee maar Tis meer of daar iets tegen is etc

Dat zeg ik: ja. Maar je moet eerst weten hoe je haren in elkaar zitten voordat je lukraak wat kiest. Zeker met krullen is dit belangrijk.

Wat is je krultype, densiteit, elasticiteit en porositeit? Als je dit weet dan kun je verder kijken. Vooral elasticiteit is belangrijk omdat je dan weet of je producten met of zonder proteïne nodig hebt en de porositeit zodat je weet hoe je, je haren moet voeden.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:19

Dan zou ik eens naar de kapper moeten. Dat zal ik gelijk vragen als ik over twee weken weer ga

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:22

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:30

Ik heb normaal haar, weinig elastisch, maar wel poreus. Tenminste zo komt het uit de test

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 10:46

Trui schreef:
Ik heb normaal haar, weinig elastisch, maar wel poreus. Tenminste zo komt het uit de test

Dan zou ik kijken naar producten zonder proteïnen.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 14:17

Haar na het föhnen met diffuser, volgens tutorials op YouTube.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 14:22

Is het hier nog nat? Of heb je er super veel spul in?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 14:24

Nog nat! Want ze zeiden dat je je haar niet droog moest föhnen.

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 16:51

Zit er wel iets in aan mousse/creme oid? En heb je het op de kop gedaan?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:15

Nee. Nee. Niks in want de leave in die ik nog in huis heb zonder methosulfate was al heel oud. Nu hebben we een nieuwe gekocht. En nee niet op zn kop want dat deden ze geenvan alle op youtube

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:33

Maar als je geen krullen hebt kun je ze ook niet maken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:42

Ik begin me ook af te vragen of je überhaupt krullen hebt of hooguit een lichte slag.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:44

Maar als ik mijn haar was en het laat opdrogen aan de lucht heb ik 9 vd 10 keer wel echt pijpen krullen? Alleen nu dus niet achter aangezien dat niet goed is geknipt voor echte Krul en ik dat meer in laagjes wil. Ik heb zeker hele erge slag normaliter. Maaarrrrrr ik deed alle ‘foute’ dingen zoals droog borstelen en niet verzorgen etc. Wat je dus vaak ziet bij mensen met erge slag of krullen. Vandaar dat mensen de CH methode gebruiken. Ik wil gewoon het optimale uit mijn haar halen en het niet weer ‘verpesten’ nu ik het geknipt heb en ik het gezond en mooi wil maken/houden. ;)

Edit; ik heb dus vaak vooraan echte mooie krullen en achter vaak ook. Alleen wel wat minder. Maar omdat ik dus altijd veel droog borstel etc heb ik El gebroken haartjes en verzorg ik het dus niet goed. Maar omdat ik vaak onderin veel krullen had en bovenaan haast stijl, werd mij aangeraden het te knippen zodat dat stuk dus naar boven verschuift en dat stijle stuk korter zou worden (als je me snapt). Nu heb ik dat gedaan en is dat niet zo en heb ik nog minder Krul dan eerst. Vandaar wil ik gewoon het optimale uit mijn haar halen

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:51

Het maakt voor mijn krullen niet uit of ik het fohn of stijl of knip. Het krult hoe dan ook.

Ik snap dat je graag krullen wilt maar je hebt ze niet.

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:53

Ja das poedersuiker want mij is gezegd van wel en dat als ik het korter zou knippen ze tot hun recht zouden komen. Ik heb sowieso naar haar want als ik t wil krullen met tang dan blijft het niet zitten en als ik het stijl dan krult het na1 seconde weer.

Edit; omdat ik dus erg zwaar haar heb werd er dus gezegd dat als het korter en luchtiger zou zijn dat ik dan een hele volle bos krullen zou hebben. Maar dat vond ik nog wat te kort dus toen dit gedaan. Maar nu dus spijt en ga dus binnekort wel echt korter met laagjes.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-18 17:58

Trui schreef:
Nog nat! Want ze zeiden dat je je haar niet droog moest föhnen.

Ja maar het moet wel droog zijn na het föhnen, anders heeft het föhnen natuurlijk geen zin :)
Het wordt aangeraden om het haar nét niet volledig droog te föhnen; de laatste nattigheid jan aan de lucht drogen.

Ik doe het zelf als volgt:
- shampoo en conditioner zonder siliconen, sulfaten etc gebruiken. Heb zelf Petal Fresh van Holland and Barret
- niet te vaak wassen, ongeveer 2x pw
- borstelen alleen onder de douche terwijl de conditioner erin zit. Ik borstel met een tangle
Teezer
- tussendoor met douchen je haar zoveel mogelijk droog laten
- na het douchen mousse erin kneden
- föhnen met diffuser, goed te tijd voor nemen en blijven kneden. Aan het eind op de kop hangen
- na het föhnen een beetje wax erin voor evt kleine pluisjes
Klaar!

Dan heb ik ongeveer zoiets

Afbeelding

Slaap snachts met een knot in en maak smorgens mijn handen een beetje nat en ga daarmee door mn haar. Evt nog een klein beetje wax in de punten. Op deze manier doe ik 3 dagen met mn haar. Daarna maak ik het pas weer echt nat onder de douche.

Afgebroken haartjes kun je niets meer aan doen, die moeten gewoon weer aangroeien
Evt kun je ze minder op laten vallen met je stylingproducten.

Ik denk zelf ook niet dat je echt krulhaar hebt, heel eerlijk gezegd :n Omarm je haar zoals het is!