Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 16:02

karuna schreef:
Goedemorgen. En welkom nieuwe mensen, sfeer, ik let er niet zo op. Train toch in mijn eentje en praat weinig met mensen. Zolang ze me niet hinderen uitlachen of boos worden zal het me een zorg zijn.

Gister rustig getraind met schouder wel flink wat aanpassingen moeten doen, mag wel bewegen niet belasten en bepaalde bewegingen mogen niet en doen ook flink zeer. Aantal oefeningen doe ik nu niet wel wat nieuwe erbij nu tijdelijk of blijvend. Voel me wel een sukkeltje met babygewichten maar ja wat moet dat moet. Viel aantal mensen wel op. Hee je traint nu wel heel erg licht, schouder last?
Was wel gezellig weer maar erg rustig.

Haha mensen zijn vet nieuwsgierig.. is gelukkig goed bedoeld

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:18

Wat een leuke sfeer hangt hier, bedankt voor jullie verwelkomingen :D
Ik heb de personal trainer ondertussen een mailtje gestuurd met de vraag of we een trainingsschema op kunnen stellen dus daar wacht ik nu even op.
Vandaag ook naar de sportschool geweest, 50 minuten cardio gedaan (wilde een aflevering van een serie kijken en daar had ik de rest van de dag geen tijd voor :o ) en daarnaast nog een minuut of 20 buikspieren denk ik. Vind bij buik altijd wel lastig wat voor oefeningen ik moet doen. Er staan wel een paar apparaten die ik gebruik, maar losse oefeningen vind ik in mijn eentje toch altijd een beetje ongemakkelijk ofzo..?

Ik ga eens bijlezen, zodat ik de volgende keer ook wat meer op jullie kan reageren.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:24

Debbels schreef:
Ik heb de personal trainer ondertussen een mailtje gestuurd met de vraag of we een trainingsschema op kunnen stellen dus daar wacht ik nu even op.
Vandaag ook naar de sportschool geweest, 50 minuten cardio gedaan (wilde een aflevering van een serie kijken en daar had ik de rest van de dag geen tijd voor :o ) en daarnaast nog een minuut of 20 buikspieren denk ik. Vind bij buik altijd wel lastig wat voor oefeningen ik moet doen. Er staan wel een paar apparaten die ik gebruik, maar losse oefeningen vind ik in mijn eentje toch altijd een beetje ongemakkelijk ofzo..?

Ik ga eens bijlezen, zodat ik de volgende keer ook wat meer op jullie kan reageren.

Zijn er bij jullie buikspierkwartiertjes? Of kan je thuis de losse oefeningen doen? Ik persoonlijk voel weinig tot niks op de apparaten met buikspieren, maar losse oefeningen daarintegen juist wel. Misschien is het mogelijk iemand te vragen om te helpen of mee te doen, dan is het (vind ik) een stuk leuker

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:38

Welkom Debbels :D

Ik vind buikspieren echt extreem saai om te trainen dus doe het niet zo vaak :P Is verder ook niet heel efficiënt of intensief. M'n core train ik ook ongemerkt al tijdens andere trainingen.
Als ik het doe, is het meestal iets van hanging leg raises oid bij de kabelapparaten (is dat een woord?). Buikspierkwartiertjes vond ik bij m'n vorige sportschool ook altijd wel fijn.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:40

Ik kom ook weer thuis van een lesje spinning.
Was weer flink werken en flink zweten ook.
Zaterdag weer lekker buiten fietsen *\o/*

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 20:42

Debbels schreef:

Ik vind buikspieren ook altijd lastig. Misschien eens zoeken op internet naar fijne oefeningen? Daar kun je ook filmpjes kijken van hoe de oefeningen op een juiste manier uitgevoerd worden :j

Of natuurlijk één van de trainers in de sportschool vragen of hij/zij je wat meer informatie kan geven..

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:10

@ Irkoontje, Eugoly en MuSLi

Er zijn niet echt buikspierkwartiertjes. Wel groepslessen waarin ze meer grondoefeningen doen (als je dat zo noemt, haha...), maar daar betaal ik dan weer extra voor per maand.
Voor m'n buik het matje thuis maar weer eens opzoeken denk ik! Is dan toch fijner. Heb ook een fitnesshoepel staan die ik tegenwoordig weer wat vaker pak, maar vind dat ook nog niet heel effectief.

Voor sportfilmpjes vind ik zelf trouwens Optima Vita wel leuk, misschien ook een tip voor jullie!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:03

Optima vita zette ik ook altijd op als ik thuis wat wou doen!

Buikspieren train ik ook weinig hoor maar ik heb een tailleomvang van 60cm en dat wil ik graag zo houden
Aahh dit hele weekend werken, dat betekend het hele weekend niet sporten -O-

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 09:36

Wieldop schreef:
Oh Karuna, dat apparaat heb ik nog nooit gezien. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik bij sommige apparaten nog geen idee heb hoe ze werken en ik zie er ook nooit iemand op; dus kan het ook niet af kijken.

@gribaldi; ik dacht dus langer cardio doen; dus 10 min crosstrainer, 20 min loopband en dan nog roeien of een ander soort cross trainer ook nog 10 minuten. Voorheen deed ik ongeveer 20 a 25 min cardio. Maar ik weet niet welke oefeningen goed zijn om te doen. Weet je dat toevallig?

Al die benamingen ken ik trouwens niet van de apparaten en spieren die je traint. Wat dat betreft ben ik nog een echte beginner. :')

Ik pak inderdaad ook altijd eerst de crosstrainer en daarna de loopband. Heb enkel op mijn sodemieter gehad dat ik te veel beweeg dus vanaf maandag ga ik op rust :')

Maar bij ons doen ze inderdaad ook roeien of fietsen. Beetje afwisselend doen de meeste. Maar ik vind fietsen binnen saai en roeien is ook niet echt mijn ding :P

Crosstrainer en de loopband zijn mijn favoriet.

Debbels, buikspieren zo los doen heeft weinig effect, je traint (als het goed is) met andere krachtoefeningen ook je buikspieren. Dat heeft doorgaans meer effect.
Ik deed voorheen ook altijd buikspierkwartiertje, maar nu ik meer gericht train gaat het met mijn buikspieren ook prima :j

Supervixen

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:44

Ik ben net weer doorgemeten in de sportschool. Twee kilo vet eraf, 800 gram spiermassa erbij.
Vetpercentage van 26.1% naar 23.2%. Blij mee!

Ook weer een nieuw doel besproken. Mijn trainer gaat een schema opstellen voor de halve marathon in Enschede in april. Dan kan ik na de spartan race eerst mijn heup rust geven en dan start ik half december met dat trainingsschema.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:52

Netjes supervixen! Ik heb er verder geen verstand van, maar half december lijkt me nog vrij snel als je echt last hebt?

Ik heb vorige week m'n rug/tris training overgeslagen omdat ik aan het eind van de week ineens erg grieperig was, maar deze week heb ik ook absoluut geen zin :+ Moet vanmiddag/vanavond en dan zondag nog een keer benen. Rug is momenteel echt het minst favoriet.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:32

Ik zie wel hoe het loopt eulogy.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 15:01

Supervixen dat zijn mooie cijfers +:)+

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:03

Lekker supervixen!!

Ik ga omkleden en milon cirkel doen daarna sluit vriendin nog aan. Dus daarna misschien nog 1 uur kracht!

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 19:22

Goed bezig supervixen!

Lekker jeanine! Voor mij ff niet sporten vandaag. Woensdag een dusdanig pittig krachtcircuit gehad, waarvan mn spieren nu nog steeds zeer doen. Gisterochtend ochtendsport en vandaag slepen met zware wapens. Morgen 1 proef en 1 springparcours rijden met een paard van een manege, zondag springles met mn eigen paard

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:19

Wat is zo'n Milon cirkel precies Jeanine?

Ik heb uiteindelijk toch heel lekker getraind vandaag, vooral heel veel geprobeerd te focussen op de mind muscle connection want daar heb ik nog wel eens moeite mee bij m'n rug :)

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 21:38

http://www.miloncirkel.com/

Hier staat alle uitleg van de milon cirkel.

Onder het sporten zat ik er even doorheen!bij vriendinnetje zie je echt duidelijk verschil met 3 weken sporten en bij haar 3 kilo dr af! Dus ff balen!

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 13:17

Iedereen goed bezig hier :j

Gisteren was een hele rommelige, volle dag voor me, en ik kwam pas om vijf uur toe aan even heen en weer naar de sportschool. Precies een uur gesport (alles op de grond en met eigen gewicht + 10 min uitfietsen), meer tijd had ik niet. Voor het eerst sinds vakantie en daarna ziek zijn en een paar keer halfslachtig sporten weer volledig tevreden erdoor gekomen. Wel moe, maar ‘goed’ moe, als jullie begrijpen wat ik bedoel :+
Volgende week weer vol aan de bak en as vrijdag weer een gmb-training. Erg leuk; mijn pt gebruikt me als proefkonijn voor het (door)ontwikkelen van zijn gmb-aanbod. Hoef niks extra te betalen +:)+

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 15:44

Ik heb de spartan race overleefd! 17km door het zand geploegd en een stuk of 30 obstakels.
Nu op weg naar huis.

Afbeelding

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:16

Supervixen schreef:
Ik heb de spartan race overleefd! 17km door het zand geploegd en een stuk of 30 obstakels.
Nu op weg naar huis.

[ [url=m/reUXh8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Pff held! Gefeliciteerd

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:27

Dorien, goeie deal zo :D fijn dat je lekker getraind hebt.

Voor mij even een rustdag, winkelen en naar de film met m'n vriend en vanavond m'n cheat meal :D Morgen benen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:33

Dank je irkoontje :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 18:58

Respect Supervixen

Ik heb vanmorgen wel lekker getraind.
Morgen hot yoga.
Nu op de bank en niets meer. Ook lekker.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:16

Wauuww cool Supervixen!

Ik ga morgen lekker dagje sauna. Vandaag lekker gewerkt en maandag weer sporten.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 20:32

Superknap SV!! Topper!