3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linoleum

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:39

Misschien camembert? Net zo slecht, maar net wat sterkere smaak en dus minder van nodig.

Ben op moment niet zo aan opletten. Even genieten en vanaf 1 augustus weer normaal werkschema en dan weer normaal. Nu veel overwerken en daarnaast is het festival en feestjes tijd. Dus doe vooral makkelijk en lekker nu.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:44

Camembert vind ik dus niet lekker omdat het zo sterk is.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 18:56

Mozzarella is geloof ik minder vet dan veel kazen?

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:16

Scheelt wel iets, brie ca 350 kcal per 100 gr en mozzarella 250 kcal. Dit zijn de gewone versie's. Wellicht dat er ook wel light varianten zijn.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:50

Ah ja, ik zat verkeerd te kijken :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 19:57

Misschien ricotta?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 20:32

Brie heeft natuurlijk wel een vrij specifieke smaak, denk dat het gerecht wel heel anders wordt met mozzarella.

Ik heb vandaag vrij netjes gegeten, wel nog even lekker geluncht met manlief bij ons favoriete restaurant.

O: waldkornbol met halve plak kaas en glas optimel drink
T: cherrytomaatjes
L: salade met allerlei soorten vis, paar frietjes met mayo en een glas witte wijn :9
A: kipschnitzel, gebakken aardappelen en sperziebonen
T: stukje nougat

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 22:17

Prima lijstje toch Laura!

En van die brie heb je gelijk hoor. Maar dan wil ik nu wat gaan uitvinden wat ook lekker is, maar dan met wat minder kcal.

Hmm oliebol, vanavond bij zusje op visite geweest. Daar stonden veel te veel lekkere dingen op tafel en kon me weer niet inhouden. 8)7

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 11:41

Vanmorgen alweer een halve kg lichterdan gisteren, toch (deels) vocht dus. Net lekker gesport, heb nogal ingeleverd op conditie merkte ik.

Vandaag ziet mn lijstje er ongeveer zo uit:
O: optimel vanilleyoghurt met weetabix en aardbeien
L: omelet van 2 eieren en klein scheutje melk met roerbakgroenten
T: meloen
A: 2 volkoren wraps met mexicaans gehakt, mais, tomaat, sla, geraspte kaas en salsa
T:?

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:06

Misschien geitenkaas welmoed? Ik weet niet of dat minder is qua kcal dan brie.

Gisteren de documentaire 'What the Health' gezien op netflix. Ging over diabetes in Amerika en in hoeverre voeding daar betrekking op heeft.
Het kwam er eigenlijk op neer dat vlees, zuivel en eieren dus mega ongezond zijn en dat vegan veel beter is :o
En dat alle ziekteorganisaties zoals de hartstichting etc gesponsord worden door bedrijven zoals kfc en mcdonalds bijvoorbeeld.

Iemand deze gezien? Ik had zelf het idee dat sommige dingen een beetje overdreven waren, maar ik ben wel benieuwd naar andermans meningen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:31

Ik ben een klein stukje met die docu begonnen maar ergerde me er zo aan dat ik hem na tien minuten heb stopgezet :') Ik geloof niet zo dat vlees en eieren ongezond zijn, zuivel heb ik zelf wel enige twijfel bij.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 13:50

Waarom zuivel niet gezond zou zijn kan ik nog wel in komen. Melk is voor baby's en baby dieren. Het is oorspronkelijk niet de bedoeling dat je dat je hele leven blijft drinken, alleen de eerste periode tot vast voedsel een optie is. Ik ben nogal flauw van al die hippe voedings ideeeën, maar ik denk dat het paleo dieet nog het meest in de buurt komt van hoe het "hoort". Zuivel hoort daar niet bij, vlees en eieren zeker wel.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 14:02

Er is kei veel controversie over die docu dus zal niet alles zo aannemen hoor.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 15:30

Heb gehoord dat die doco echt belachelijk is en ontzettend zwart-wit met verkeerde aannames :P. Dus ik ga niet eens moeite nemen om die te kijken..

Vlees is ongezond, ja, als je er te veel van eet. Maar dat geldt voor alles... (zelfs water!) Ik ben van mening dat zo lang je gebalanceerd eet en alles met mate, dat je in principe alles gewoon kan eten...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 15:36

Ik geloof er niet zo erg in, deze docu is geloof ik ook de mening van degene (vegan die dat heel erg opdringt) op gebasseerd waarover we het laatst hadden. Heb m zelf niet gezien overigens.

Wat betreft het sponsoren van goede doelen door fastfoodketens, wat is daar zo schokkend aan? Heel veel grote bedrijven doen dat, fastfoodketens dus ook. Dat is een hele belangrijke inkomstenbron voor de meeste goede doelen. Als het andersom zou zijn, dus de hartstichting kfc zou sponsoren, lijkt me dat een veel groter probleem :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-17 16:23

Laura82 schreef:
Ik geloof er niet zo erg in, deze docu is geloof ik ook de mening van degene (vegan die dat heel erg opdringt) op gebasseerd waarover we het laatst hadden. Heb m zelf niet gezien overigens.

Wat betreft het sponsoren van goede doelen door fastfoodketens, wat is daar zo schokkend aan? Heel veel grote bedrijven doen dat, fastfoodketens dus ook. Dat is een hele belangrijke inkomstenbron voor de meeste goede doelen. Als het andersom zou zijn, dus de hartstichting kfc zou sponsoren, lijkt me dat een veel groter probleem :')

Mee eens.
Soms wordt onderzoek ook gesponsord door fastfoodketens, of bedrijven zoals coca cola. Maakt niet uit, de manier waarop het onderzoek is opgesteld en uitgevoerd telt, niet wie het geld beschikbaar stelt. Als het onderzoek degelijk is uitgevoerd (wat bij een goed wetenschappelijk onderzoek goed na te gaan is) is er niks aan de hand.

Mensen roepen zo snel 'wolf' tegenwoordig..

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:01

Ja ik moet zeggen dat ik er ook niet wakker van heb gelegen hoor :+
Daarnaast neem ik ook niet zo gauw iets aan, maar ik was gewoon benieuwd naar opvattingen van anderen. Ik had er al geen goed gevoel over, dus bij deze is dat ook bevestigd haha.

Vlees zou dan in hun ogen ongezond zijn vanwege alle 'gifstoffen' die de dieren binnenkrijgen en dus ook in het vlees terecht komen. En ook heel het eieren-cholestorol verhaal :Y)

@black kelpie: hun zeiden juist dat het paleo dieet het meest ongezonde is :')

Ik vind het wel belangrijk om bewuster naar mijn eten te kijken. Zo eet ik bijvoorbeeld op sommige dagen 2-3 x per dag vlees in de vorm van beleg/avondeten oid. Dat wil ik wel gaan minderen.

Maar goed, mijn lijstje voor vandaag:
O: bakje kvarg passievrucht
L: lunch salade van de ah met witte kaas
A: Kaiserbroodje met filet americain en een worstenbroodje
T: mss nog een restje avondeten, aangezien ik tot 8 moet werken :Y)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 17:18

Ja als ze anti vlees en eieren zijn dan zullen ze paleo gruwelijk vinden :')

Mijn dag is ook weer lekker krom omdat ik om 5 uur weg moest voor een uur en daarna nog weer in bed ben gekropen :=

O; 2 knäckebröd kaas (om half 6...)
O2; magere yoghurt met Cruesli Volvezel, aardbeien en rode bessen
L; Skyr vanille met banaan en rode bessen & 2 knäckebröd met kaas
T; magnum almond :9
A; bloemkoolpizza met chorizo en tomaat

Ik zit al met al nog steeds onder de 2000 kcal dus op zich helemaal niet gek.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 20:01

Wat fijn Laura dat je nu alweer een halve kg vocht kwijt bent. Wacht maar tot je een weekje verder bent, dan blijkt de schade vast mee te vallen.

Wij gebruiken trouwens gewoon mozzarella, dat is een gezondere kaas soort.

O; kwark en granolo
T; appel en meloen
L; 2 rijstwafels smeerkaas, chips en een magnum almond
A; sperziebonen, aardappel bolletjes en gordonbleu

B; rondje dorp geslentert en in de zee rondgedobberd en gezwommen, mega golfen. Superleuk, hadden mijn kinderen nog nooit beleefd

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-17 23:26

Half pakje tuc en 2 wijn is er nog bijgekomen en een half uurtje badminton aan beweging. Maar dat maakt de kcal inname niet goed. Morgen toch maar het één of het andere qua snacks en niet én wijn én een magnum én chips én tuc... Al was het heerlijk, als ik het niet had genomen, had ik het ook niet gemist en dat maakt het voor mij toch overbodige calorieën.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 12:07

Ik ben weer een halve kilo kwijt! Gaat weer de goede kant op :)

Gister met mijn moeder een dagje sauna gehad, met een wrap met pulled lam, bitterballen, een glas viognier en een halve pizza. Maar was wel echt genieten!

Vandaag heeft mijn vriend me mee te ontbijten genomen op een terrasje. Heerlijke fluffy pancakes gegeten. Lunch houd ik wat lichter, Skyr met wat fruit denk ik. Vanavond maak ik denk ik een tomatensoepje, of een orzo schotel.

Zometeen even wat krachttraining doen en verder vandaag lekker een beetje rommelen in huis.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 13:11

Klinkt heerlijk maanlicht!

Vandaag probeer ik beetje op te letten, morgen verjaardagsfeestje van mn dochter dus dan geniet ik lekker van taart, hapjes, salades en een wijntje.

Vandaag:
O: optimel yoghurt met weetabix
T: appel
L: omelet van 2 eieren, roerbakgroenten en beetje parmezaanse kaas
T: 2 hapjes die ik vandaag gemaakt heb O:) croissantdeeg met cocktailworstje en beetje mosterd
A: bloemkool, 2 chipolataworstjes en gekookte aardappelen

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-17 14:08

Oeh klinkt inderdaad lekker! Fluffy pancakes moet ik ook eens proberen te maken.
Afgelopen week m'n favo toetje niet gehad, omdat de skyr in de bonus was, was die de hele week uitverkocht, meh!

Nu in de 2e week qua kcal omhoog schroeven (reverse dieting, zit al vrij lang op 1500 en viel niet meer af) en nu bijna een kilo kwijt... I'm baffled en ben nog sceptisch (ik ga er even vanuit dat het vocht is), maar als dit aan blijft houden is het alleen maar prima. :'D

Annikoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:53

Fijn Imandra! Ik ben idd ook benieuwd of het dan zo blijft :)

Ik heb vandaag voor de tweede keer bloemkoolrijst op en ik vind het best lekker! Ik heb dan niet echt het idee dat ik bloemkool aan het eten ben.

Afbeelding

Mijn lijstje voor vandaag:

O: 150 gram Skyr met blauwe bessen en een beetje muesli.
L: Zo'n bakje quinoa salade met noten van de appie
A: Bloemkoolrijst met prei, champignons en kipdijfilet. Verse aardbeien als toetje :9
T: Paar gevulde eitjes

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-17 18:57

Dat ziet er lekker uit zeg Annikoe! Is bloemkoolrijst veel gezonder dan gewone rijst?