Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ibbel

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 16:04

Tja, ik blijf het fenomeen bevalling (in ieder geval bij dieren) een wonder vinden. Vooral bij dieren en met name een wonder omdat dieren instinctief weten wat er gebeurt. En ik heb het eerder gezegd, dat medicaliseren van de menselijke bevalling is echt een grote reden voor mij om er niet aan te beginnen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 17:16

Niemand verplicht je dat hoor.
Je kunt gewoon alle echos weigeren en thuis bevallen zonder je aan te melden bij een kraamzorg.
Ik ben daar zelf veel te laf voor :o

Vind dat hele dikke buiken gebeuren niet echt kijkmateriaal of het nou mensen of dieren zijn. Heb alleen voor mijn moeder af en een zij en voorkant foto gemaakt (met kleding) ivm afstand. Echter gebeurde er bij niet zo veel kwa omvang :P
Waarom je dat publiekelijk wil delen ontgaat mij volledig.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 17:32

Mijn ma koos ook voor thuisbevalling (voornamelijk omdat ze geen zin had in haar collega's in het ziekenhuis)

punt is wel, dat een bevalling al genoeg risico's mee brengt, zou dan zelf graag ook dichtbij de eerste hulp willen zitten :j

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 17:36

Ff on topic :D
Even onder ons, hoe doen jullie dat met anticonceptie ? Als je een partner hebt, heeft hij zich laten steriliseren?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 17:44

Ik gebruik de anticonceptie tegen kaal worden, dus hier niet gericht op alternatieven.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 17:51

F_Orumster schreef:
Ik gebruik de anticonceptie tegen kaal worden, dus hier niet gericht op alternatieven.

Ik merkte ook, dat ik weer aan de pil ging, mijn haar weer voller/meer werd. Ik ben 44.
Dus een fijne bijkomstigheid.
Maar jij bent bewust aan de pil vanwege de kaalheid?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 17:53

Morris schreef:
Even onder ons, hoe doen jullie dat met anticonceptie ? Als je een partner hebt, heeft hij zich laten steriliseren?

Ja. Toen we elkaar een maand of 4 kenden. Hij was het sowieso al van plan. Ik kon het alleen mar toejuichen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:01

Pil, zonder dat ding heb ik last van depressies dus dubbel handig.
Sterilisatie moeten we zelf betalen hier en dat vind ik net even te veel geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:02

Ik gebruik de pil, vriend gebruikt niks. Moet zich door zijn werk wel verplicht elke 6 maand laten testen via medisch onderzoek, dus hij is ziektevrij.

Door omstandigheden kan het wel dat wij op termijn op zoek gaan naar een andere vorm van anticonceptie, al ben ik zelf wel heel tevreden met de pil.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:07

Morris schreef:
F_Orumster schreef:

Ik merkte ook, dat ik weer aan de pil ging, mijn haar weer voller/meer werd. Ik ben 44.
Dus een fijne bijkomstigheid.
Maar jij bent bewust aan de pil vanwege de kaalheid?

Ook als anticonceptie. Begon ooit met de diane35 en wilde later lichter en stapte naar de myc30 met als gevolg dat ik kaler werd (schedel overal goed te zien). Dus weer terug naar D35 en gaat goed. Zal nooit een dikke bos hebben maar nu is het alleen rond de scheiding wat dun gezaaid.

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:09

Ik gebruik ook de pil. Mede omdat ik anders heel erg last krijg van acne. Heb ook het idee dat ik minder last heb van eczeem als ik de pil gebruik. Vriendlief is niet gesteriliseerd, wellicht een optie voor de toekomst voor een van ons beiden. Nu zijn we nog niet zo lang samen en ben best tevreden met de pil. Op termijn wil ik wel kijken of ik er vanaf kan, want kan volgens mij nooit goed zijn om er zo lang aan gebonden te zijn. Maar dat ligt allemaal in de toekomst.

Moet wel zeggen dat ik af en toe echt in een scheur lig om jullie opmerkingen! Ga vooral zo door :)

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:05

Ik gebruik de pil en we gebruiken een condoom, ondanks dat we al lang samen zijn. Ik durf niet zonder condoom, ben zo bang dat ik toch zwanger raak. Pil is dus eig voornamelijk om m door te slimken zodat ik niet ongesteld word. Zou ook niet weten wat ik anders zou moeten doen. Denk wel eens aan spiraal maar daar word je wel ongesteld mee dus valt ook af eig. Maar ben ook wel klaar met hormonen eig.

Foreverkliek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:22

En de prikpil? Zijn wel hormonen maar werkt prima! En niet meer ongesteld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:54

Weet je wat ook zo leuk is aan bewust kinderloos zijn?

Geen gezeur, gejengel en gedoe om je heen als je zelf snipverkouden bent, een kop vol snot hebt en hoofdpijn...

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 21:31

Natalie36 schreef:
En de prikpil? Zijn wel hormonen maar werkt prima! En niet meer ongesteld.

Heb geloof ik iets te vaak gehoord dat dat mis ging, dus die vertrouw ik niet helaas.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:32

Varekaj schreef:

Geen gezeur, gejengel en gedoe om je heen als je zelf snipverkouden bent, een kop vol snot hebt en hoofdpijn...

Of met migraine!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:41

Exact dat!

Heb nu zo'n verkoudheid. Achter de laptop zitten is eigenlijk best vermoeiend maar om nou de hele dag in bed te liggen slapen... is zo mijn dag-nacht ritme om zeep. Migraine is (gelukkig) alweer flinke tijd geleden dat ik het nog gehad heb.
Loop nu al tegen de muren op omwille van die duffe kop, laat staan als er dan nog gezeur en gedrein bij komt kijken. Denk niet dat ik dan heel gezellig zou zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:47

Varekaj schreef:

Nu moet ik toch even pronken met mijn kroost :P
Ik ben inderdaad ook in zo'n vreselijk verkouden status en moest ook nog de hele dag boekhouding doen. Mijn man sliep ivm nachtdienst. Kind heeft nagenoeg de hele dag zichzelf rustig vermaakt met auto's, tekenen en zandbak op een uurtje samen steppen en paaseieren zoeken na (en nee geen televisie).

Maar je, dan heb je wel weer dat schuldgevoel dat je slechte ouders bent :')

Dus ja inderdaad, lekker in je eentje zielig zijn is ongecompliceerder :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 23:09

't is dat je geen garantie hebt dat jouw eigen brouwsel zo braaf gaat zijn, anders zou ik het wel overwegen :))

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 23:11

Ons buurmonster is echt een verschrikking %)
Als die als torpedo door ons huist raast kun je nog niet eens even in je neus pulken -O-

Dus een goede reden om er niet aan te beginnen is: je krijgt ook vreemde kinderen over de vloer.....bummer...

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 23:20

Mijn moeder vindt het heerlijk om kinderen te hebben als ze verkouden is. Betekent namelijk dat ze helemaal niet meer van de bank af hoeft te komen. :x

Ik had ook wel wat vreemde vriendinnetjes op de basisschool inderdaad. Eentje ging uitgebreid alle kasten open trekken die ze tegenkwam. :') Was m'n moeder niet zo heel blij mee.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 23:34

Sizzle schreef:
Ons buurmonster is echt een verschrikking %)
Als die als torpedo door ons huist raast kun je nog niet eens even in je neus pulken -O-

Dus een goede reden om er niet aan te beginnen is: je krijgt ook vreemde kinderen over de vloer.....bummer...

Dat laatste idd.. sucks!
Zijn godzijdank verhuisd van eng kinderrijk buurtje naar huisje achteraf. Geen ongewenst grut meer in de tuin! Voor onze kinderen minder leuk maar ach.. hier worden ze ook wel groot... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 23:51

Ik heb nooit in een kindrijke buurt gewoond. Als er al iemand kwam spelen was dat vriendinnetje van school en dat was zeker niet wekelijks. Woonden elk geheel andere kant van het dorp.
Kan niet zeggen dat ik dat gemist heb. Kon mezelf prima alleen vermaken. Was sowieso al geen echt sociaal wonder :+

Je zal maar zo een buur treffen die jou als perfecte oppas ziet en hun krijsers altijd bij de jouwe komt dumpen.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 23:59

Haha, ooooh, wij hebben wat rondgescharreld bij ons in de wijk hoor. :)) Meestal gewoon op de speelveldjes of in een van de cul de sacs waar een heel mooi plantending was waar we omheen raceten op onze fietsjes, of op onze stepjes met een plastic pokéball in de hand de hele wijk door gingen op zoek naar pokémon (PokémonGo voordat het cool was zeg maar :') ), en soms bij ouders in de tuin, op de schommel of hutten bouwend. Was wel echt een leuke club kinderen waarmee we speelden. :j Buitenspelende kinderen vind ik zelden irritant. Althans, bij mijn ouders in de buurt wordt er niet doelbewust rottigheid getrapt of zo, er is ook behoorlijk wat sociale controle; je kunt er zelfs rond oud en nieuw rustig rondrijden zonder bekogeld te worden met rotjes. :))

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 09:35

Morris schreef:

Hier heeft manlief zich uit zichzelf laten steriliseren. Ik heb daar nooit op aan gestuurd eigenlijk. :) Hij kwam daar ineens mee dat ie dat wilde laten doen. Mede omdat ik geen pil meer mag nemen enz. Weet eigenlijk niet meer goed hoe dat toen verlopen is. :') Want volgens mij had ik gewoon al een spiraal toen hij zich liet steriliseren.