[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bumblehorse

Re: [Centraal] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 17:13

clickers zijn echt handig, vooral met indoen, eruitzagen is een beetje trekken soms, maar ik doe van te voren altijd wat klikken om te zien hoe vast ze zitten en dan krijg je het wel in de vingers

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:11

Bumblehorse schreef:
clickers zijn echt handig, vooral met indoen, eruitzagen is een beetje trekken soms, maar ik doe van te voren altijd wat klikken om te zien hoe vast ze zitten en dan krijg je het wel in de vingers

Top! Kan ik eindelijk op zoek gaan naar rose gold ringetjes.. *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:50

LisannePruts schreef:
Even nog een vraagje.. Hoe pijnlijk was jullie double forward helix :=

Ik heb een triple. Ik vond hem echt heel pijnlijk, na de tweede wilde ik eigenlijk niet meer. Maar wou ook niet met 2 piercings naar huis, dus toch nog even doorgebeten. No pain, no gain ;)

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 18:55

eefj33 schreef:
LisannePruts schreef:
Even nog een vraagje.. Hoe pijnlijk was jullie double forward helix :=

Ik heb een triple. Ik vond hem echt heel pijnlijk, na de tweede wilde ik eigenlijk niet meer. Maar wou ook niet met 2 piercings naar huis, dus toch nog even doorgebeten. No pain, no gain ;)

En daarna veel problemen mee gehad? Of viel het wel mee na het zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 19:14

LisannePruts schreef:
eefj33 schreef:

En daarna veel problemen mee gehad? Of viel het wel mee na het zetten?

Beide eigenlijk. Heel weinig gezeik mee gehad, was wel heel lang gevoelig om erop te liggen. Maar met een aantal maanden is er een surfboard tegen de bovenste geknald en die is toen gaan uitgroeien. De middelste kreeg toen een vochtbultje. Bovenste eruit gehaald en opnieuw laten zetten waardoor het genezingsproces weer wat langer duurde en dit keer ook bij de bovenste een vochtbultje gehad als ik het me goed herinner. Maar toen alles verder wel genezen was een paar dagen behandeld met sterilon en toen was het weg. En nu zit het zo :D

Afbeelding

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-16 20:26

mirthheee schreef:
Bumblehorse schreef:

Als je ze vind, wil je die dan doorsturen? :D

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 08:55

Bedankt voor de antwoorden en tips! Skin-a-matic was ik idd van plan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 11:33

Cheetahfan: Ik zou voor een staafje gaan. Ik heb mijn neuspiercing wel met een ringetje laten piercen en nooit echt heel veel last van gehad, maar het is wel heel gevoelig geweest en de beweging van het ringetje maakte dat niet bepaald makkelijker.

Over ringetjes met balletjes: ik heb nog steeds de piercing erin zitten waarmee mijn neus in de eerste instantie gepierct is, en dat is er eentje met ball closure. Ben er eigenlijk heel blij mee, want ik ben een ramp met zelf peircings verwisselen (kon mijn oorbellen vroeger al niet eens zelf doen) en ik zou met zo'n click ringetje of een echt openingetje veel te bang zijn dat hij eruit zou vallen en ik geen steriele omgeving had/ontsmetspul om hem weer opnieuw in te doen.

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 12:14

Sorry dat ik hier zo binnen kom vallen maar ik heb een paar vraagjes.
Al jaren wil ik een tongpiercing en nu heb ik eind september een weekje vrij, waarin ik ook op vakantie naar Tsjechië.
Is het verstandig om een tongpiercing te zetten en de volgende dag op vakantie?

En kunnen jullie mij piercer adviseren die goed/kundig/hygiënisch zijn in het zetten van een tongpiercing?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:18

Volgende dag op vakantie, mwah zou ik niet snel doen. De eerste dagen is je tong heel dik en kan eten lastig zijn. Tevens moet je na elke keer iets eten/drinken/roken even spoelen met schoon water. Geen idee of dat praktisch te doen is in Tsjechie..
In jouw buurt ben ik niet echt bekend dus qua piercers zou ik niet weten.

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:40

Mars schreef:
Volgende dag op vakantie, mwah zou ik niet snel doen. De eerste dagen is je tong heel dik en kan eten lastig zijn. Tevens moet je na elke keer iets eten/drinken/roken even spoelen met schoon water. Geen idee of dat praktisch te doen is in Tsjechie..
In jouw buurt ben ik niet echt bekend dus qua piercers zou ik niet weten.

haha scheelt weer vakantiekilo's :P

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 19:46

Mocht er iets mis gaan, kleine kans maar je weet nooit, kun je ook niet even op en neer.

Nee, ik zou het niet aanraden. Gewoon eventjes geduld en doen als je weer terug in Nederland bent.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:04

prugelpiet schreef:
mirthheee schreef:

Als je ze vind, wil je die dan doorsturen? :D

Je hebt ze in 't rose gold bij AOP maar op een 1 of andere manier worden m'n piercing gaten gek van de gecoate piercings van AOP zowel geel goud als rose. Tunnels.. septum en zelfs m'n 11 jaar oude navelpiercing raakt er nog van overstuur. Ik ben zelf ook niet tevreden over de clickringen, het scharniertje was in m'n septum goed te voelen met alle gevolgen van dien.. in m'n helix was ie prima op het materiaal na.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 10:26

Zou inderdaad gaan voor echt roségoud of als goedkoper alternatief adonized titanium in roségoud. Bij deze dus alvast wat ringetjes voor jullie haha :) Dit zijn ook materialen die sowieso het prettigste zijn voor in je piercing.

Gix schreef:
Wooow heb je die enorme oorbellen nou in van die tunnelgaten? Nog nooit gezien, heel apart zeg. Stoer.

Haha ja, in mijn opgerekte lelletjes inderdaad. Maar thanks :) moet zeggen dat er sowieso weinig mensen zijn die weights dragen, in Nederland dan.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 11:42

Hoi!
Wie kan mij helpen?
Mijn vriendin heeft mij een stuk of 27 navelpiercing gegeven. Wel allemaal gedragen.
Hoe kan ik ze het beste schoonmaken?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 11:45

Welk materiaal is het?

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 11:53

Pfoe, daar vraag je me wat.
Zelf denk ik chirurgisch staal. Ik weet niet of je hier iets mee kan?
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sassii op 17-09-16 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 11:55

Ik kan je afbeeldingen niet zien maar als ze van metaal zijn dan zou ik ze even een bad geven met antibacteriele zeep (unicura, dettol oid) en daarna een paar minuutjes uitkoken in ruim water. Er bestaan tegenwoordig ook veel piercings met kunststof etc erin en die kun je niet uitkoken namelijk. Wel alle balletjes even van de staafjes draaien uiteraard en geen plastic balletjes meekoken.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 11:58

Oke, dankjewel! Als het goed is kun je mijn afbeeldingen nu wel zien. Ik neem aan dat ik de piercing op de tweede afbeelding niet uit kan koken.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 12:00

Als het staafje van metaal is kun je dat wel koken, maar de balletjes zijn wellicht van kunststof? Dus die eraf halen. Als ze van glas zijn kun je ze wel mee koken.

Sassii

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 12:01

Top, dankjewel! Ik kan aan de slag haha.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 12:03

Haha, succes! :D

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 13:55

Vraagje: spoelen jullie de piercing nog na met schoon water, na een zeezoutbadje?
Heb sinds een week een navelpiercing. Rond dag 4 een zzbadje, waarna roodheid verminderde. En gisteren weer een zzbadje en vanmorgen iets pussig. Heb het niet nagespoeld na het zzbadje. Daarnaast moet ik tweemaal daags de oranje Easypiercing erop sprayen en aan de lucht laten drogen.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 14:11

Ja, ik spoelde wel na want zout is best uitdrogend voor je huid en piercing :)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 14:47

Het is gelukt. Pijnloos en snel mijn helix van 0.8mm naar 1.2mm. De Insertionpin gleed er zo doorheen. De piercing zit er nu in en ik voel dat mijn oor warm en is. Maar dat is alles.