[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WenMLove

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 12:32

Ik heb gisteren m'n helix laten zetten, heel blij mee! Ik vraag me alleen iets af he.. Ik mag nu over 2 weken al terugkomen voor een korter staafje, is dat niet veel te snel? Ik dacht dat het echt minimaal 3 maanden ofzo moest genezen voor er wat anders in mocht

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 12:53

Ik mag met mn tong na 3-4weken terug komen... 2 weken klinkt wel erg snel ja. Gister lekker macaroni naar binnen gekregen, vandaag wil het niet zo.. tong "anders" dik, midden nu. Banaan net ging lastiger als gister en praten klinkt ook wat erger. Morgen 4 uurtjes werken dus hoop dat het dan mee valt (caissière ). Dinsdag moet ik de hele dag dus dat word afzien

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 13:01

WoW, na 3-4 weken pas? Dat word afzien. Na een week is de tong bij de meesten al bijna helemaal geslonken. Zo'n lange staaf is dan echt verschrikkelijk.

Hier werd hij na een week al verwisseld en daar was ik zeer blij mee.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 15:12

Ik vind 3-4 weken voor de tong ook lang := heb er inmiddels 12 mm inzitten en met het piercen zat er 18 mm in (en de piercer adviseerde 16 mm na de genezingsperiode). Moet er niet meer aandenken :')

NaomiJouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 16:50

Dankjullie wel voor de reacties!,
Afspraak is gemaakt bij de piercer voor navelpiercing :)

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:31

Ik heb een adviesvraagje.
Ik heb mijn helix vorig jaar augustus laten zetten. Na 3 kwart jaar steeds opnieuw rood en pijnlijk (niet per se dik) heb ik besloten er dagelijks een drupje sterilon op te doen, wat in het begin goed ging. Minder pijnlijk en vochtbultje weg. Toen ging t weer pijn doen (niet dik/rood, alleen pijn). Dus piercing vervangen en bioplast in gedaan. Ook dat ging in de eerste instantie beter, maar nu gaat het weer pijn doen. Word er een beetje moedeloos van.. Slapen op dat oor is echt niet prettig.
Iemand nog andere tips?
Ik denk dat ie was gezet met chirurgisch staal en heb hier veel gelezen dat titanium ook nog een optie is, toch? Of zou het niet aan het materiaal liggen?
In mn andere helix + navel kan ik alle materiaal stoppen, geeft allemaal niks.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:46

Mijn voorkeur gaat altijd uit naar titanium, ook boven plastic.

Werecat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:46

AnneJ1995 schreef:
Ik heb mijn helix vorig jaar augustus laten zetten. Na 3 kwart jaar steeds opnieuw rood en pijnlijk (niet per se dik) heb ik besloten er dagelijks een drupje sterilon op te doen, wat in het begin goed ging. Minder pijnlijk en vochtbultje weg. Toen ging t weer pijn doen (niet dik/rood, alleen pijn). Dus piercing vervangen en bioplast in gedaan. Ook dat ging in de eerste instantie beter, maar nu gaat het weer pijn doen. Word er een beetje moedeloos van.. Slapen op dat oor is echt niet prettig.
Iemand nog andere tips?
Ik denk dat ie was gezet met chirurgisch staal en heb hier veel gelezen dat titanium ook nog een optie is, toch? Of zou het niet aan het materiaal liggen?

Wat voor sieraad heb jij erin? Ik had dit ook met mijn labret, en heb er toen een ringetje (hoefijzer) in gezet bij een shop. Daarna was het in een mum van tijd genezen, en nu kan ik weer gewoon een labret in zonder een hoop pijn en gedoe

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:49

Werecat schreef:
AnneJ1995 schreef:
Iemand nog andere tips?

Wat voor sieraad heb jij erin? Ik had dit ook met mijn labret, en heb er toen een ringetje (hoefijzer) in gezet bij een shop. Daarna was het in een mum van tijd genezen, en nu kan ik weer gewoon een labret in zonder een hoop pijn en gedoe

Inderdaad een bioplast labret. Eerste sieraad bij het zetten was ook een labret.
Komt misschien voort uit mijn andere helix. Die heb ik toen die genezen heb gewisseld en een ringetje in gedaan en was gelijk mis en vervelend.
Ik wil er ook eigenlijk geen ringetje in (gezien ik in mn andere helix al een ringetje heb), maar is zeker het proberen waard om te laten genezen!

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 17:50

Renee schreef:
Mijn voorkeur gaat altijd uit naar titanium, ook boven plastic.

Dan ga ik toch maar eens een titanium sieraad aanschaffen, wellicht werkt het.

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 18:15

Zodra ik chirurgisch staal ik doe krijg ik binnen een half uur een gigantische allergische reactie!

Ik draag daarom ook altijd titanium of bioplast :) Dat gaat tot nu toe altijd goed!

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 19:49

Lous schreef:
WoW, na 3-4 weken pas? Dat word afzien. Na een week is de tong bij de meesten al bijna helemaal geslonken. Zo'n lange staaf is dan echt verschrikkelijk.

Dit hoorde ik inderdaad ook van vriendinnen van mij, wil hem ook al bellen als m'n tong weer slank is. Kan het in ieder geval proberen...

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:06

WenMLove schreef:
Ik heb gisteren m'n helix laten zetten, heel blij mee! Ik vraag me alleen iets af he.. Ik mag nu over 2 weken al terugkomen voor een korter staafje, is dat niet veel te snel? Ik dacht dat het echt minimaal 3 maanden ofzo moest genezen voor er wat anders in mocht

Verschilt per persoon. Ik heb de mijne ook al na twee weken gewisseld. Door het langere staafje bleef het maar bewegen en daar had ik meer last van dan dat ik hem eenmalig wisselde.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:08

Vrijdag gaat er bij mij weer eentje bij. Ik wilde de riem van Orion (tragus, IC en helix), maar omdat ik eerst nog een oude piercing opnieuw had laten prikken kwam mijn lijntje niet mooi uit. Dus vrijdag gaat de laatste ster van Orion op de juiste hoogte erin en dan in de oude een ander kleurtje of een heel klein steentje. *\o/*

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 20:29

Tongpiercing na 3-4 weken is echt heel lang. Ik heb de piercing na 2 weken laten wisselen door de piercer. Van 18 mm naar 14 mm. En dat vond ik echt veel fijner want hij was veel te lang om fijn te kunnen eten zonder af en toe klem te zitten tussen m'n tanden.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:09

Wat hebben jullie allemaal dunne tongetjes zeg. Mijn eerste staaf was 25 mm, na het wisselen 18mm en nu 16mm.

Je tong kan na verloop van tijd dus nog wat slinken.

evaac schreef:
Lous schreef:

Dit hoorde ik inderdaad ook van vriendinnen van mij, wil hem ook al bellen als m'n tong weer slank is. Kan het in ieder geval proberen...

Ik zou dat laatste echt doen. Want het is echt verre van comfortabel zo'n lange staaf in je mond, en nog eens een aardig risico voor je tanden. :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:13

Weet iemand de 'standaart' maat van de smiley in doorsnee? Ik vind de mijne even te groot, hij irriteert mij soms op mijn tanden. :')

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:29

Een gewone neuspiercing, ik las op internet dat die na zo'n +/- 9 weken vervangen kan worden? Maar ik twijfel omdat het kraakbeen is. Wat zeggen jullie? Heb 'm een paar dagen geleden laten zetten, maar wil er graag een ringetje in. Nu nog niet natuurlijk maar wel zsm na genezingstijd. :)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:32

Een gewone neus piercing zit toch niet door kraakbeen? Dacht ik dan hahaha.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:34

Heel je neus is kraakbeen toch? :+ Is me ooit verteld :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:36

Het zit niet alleen door kraakbeen , maar ook door huid en slijmvlies (binnenkant van je neus) ;)

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:38

Oké laat maar :')
Dit is dus waarom ik geen biologie heb hahah.
Ik wil weer een nieuwe piercing <3

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:41

Over kleine 2 weken m'n septum laten zetten, hopen dat de verkoudheid weg is :=
Zenuwen? Ja nog steeds :Y)

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 21:56

Lous schreef:
Wat hebben jullie allemaal dunne tongetjes zeg. Mijn eerste staaf was 25 mm, na het wisselen 18mm en nu 16mm.

Ik heb 12 en wil eigenlijk kleiner, krijg hem nog steeds zo nu en dan tussen de kiezen tijdens het eten :=

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-15 22:07

laughterline schreef:
Over kleine 2 weken m'n septum laten zetten, hopen dat de verkoudheid weg is :=
Zenuwen? Ja nog steeds :Y)

Ach ik was ook verkouden :')