[HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gianti

Re: [HK] De zomer komt er weer aan... (Motivatietopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 23:51

@rianne: mijn moet? je wat moet :P

lekker bezig ingrid!

morgen paaldansen :):) en ook maar eens foto's maken, wil de trainer ook van voor ik met schema begin

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 01:00

Gianti schreef:
@rianne: mijn moet? je wat moet :P

lekker bezig ingrid!

morgen paaldansen :):) en ook maar eens foto's maken, wil de trainer ook van voor ik met schema begin

Daar moet**
Sorry zat via telefoon op bokt en had een pratende moeder naast me :+

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:14

Kirr, jeetje 1,5 kg in een week!

En jullie hebben gelijk over 't fitnessen... Maar ik vind 't toch wel een grote stap. Ga er nog even moed voor verzamelen en een topic openen 'sportmaatje gezocht'. Die was er vorig jaar ook geloof ik.

Lins, precies wat jij ook zegt idd. Al zou ik er de eerste paar keer iemand bij hebben, dat zou al een hoop schelen.

Sanne1992, ik heb wel eens gehoord dat buikspieren oefeningen op je bed doen, niet zoveel nut heeft omdat je dan in je matras zakt.

xRiiannex, sportief dagje heb je gehad! En rugby, klinkt heftig. Lijken me ook wel zware trainingen.

Ik ben gister 20 km gaan fietsen, heerlijk :) Kwam nog een vriendin tegen dus daar nog even mee gekletst. Ik moet alleen wel m'n fiets even langs de fietsenmaker brengen binnenkort. De ketting maakt herrie enzo :')

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:42

De warming up van rugby is zwaar!
En al dat sprinten over het veld :+

Ik moest niet nodig plassen vanochtend, gewoon normaal hoe ik elke ochtend plas ook zonder deze thee.
Misschien komt dat plassen vandaag nog wel tijdens school :+

Ik ga nu even deze workout doen:
https://www.youtube.com/watch?v=bqxxtxXWMsM

En vanavond deze:
https://www.youtube.com/watch?v=TCqEH0puyjw

Vanmiddag naar de sportschool.
Ga hardlopen, cross-trainer, armen, rug en misschien nog squats met gewichten. + leg press.
En als ik geen spierpijn heb van vanochtend wil ik ook nog wat buikspier oefeningen doen.
Laatst bijgewerkt door xRiiannex op 18-03-15 08:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:43

Gisteren meer dan een uur in de tandartsstoel gelegen, nek is verschrikkelijk stijf, kaakgewricht doet pijn.
Deze nacht amper geslapen, constant moeten hoesten, droge keel etc.
Hopelijk komt de verkoudheid niet te erg door.

Tara, je kan ook een moment zoeken in de fitness waarop er amper mensen zijn.. Dan kan je rustig alles uit proberen.
Er zijn ook heel veel mannen die dingen fout doen, hoewel ze overkomen alsof ze instructeur zijn.

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:00

0,2 er af sinds zaterdag, nog 2,8 kg te gaan en dan zit ik op het ideale gewicht voor mijn lengte. Ik merk vooral dat mijn buik minder 'opgezwollen' is en ik denk echt dat dat te danken is aan het feit dat ik minder suiker (koekjes etc.) eet.

Ik ga de komende 2/3 dragen ook natriumarm eten, dat wil zeggen niet meer dan 2400 mg natrium per dag binnen krijgen (= 5,8 gram zout als ik het goed heb). Echter denk ik niet dat dit voor een probleem zal zorgen, want ik zit met m'n onbijt pas op 278 mg en zorg dat er vanavond zonder zout gekookt wordt etc. Dit doe ik overigens voor een schoolopdracht, waarbij ik ook een verslag moet schrijven.

Met de beweging gaat het wat minder bij mij, heb wel paardgereden, maar voor de rest geen tijd gehad om te skeeleren oid. Hopelijk heb ik daar binnenkort weer wat meer tijd voor. :j

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:06

Vervelend Kirr! Beterschap.

Ik heb net banaanpannekoekjes gemaakt, maar ik vind ze niet zo lekker :') Word er ook wel een beetje misselijk van. Nee, is niet voor mij weggelegd :P de volgende banaan stop ik weer in de blender.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:19

Ik heb die pannenkoekjes ook 1 keer gegeten idd maar vond 't ook geen succes.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:54

Ik wil graag mee doen met bootcamp. Wekelijks. Sportschool hou ik niet vol in mijn eentje ik ben wel ingeschreven maar misschien een week in totaal er geweest en het lijkt mij fijner in de buiten lucht te trainen met een groep waardoor je ook een stuk meer gemotiveerd bent. Heeft iemand hier ervaring mee en zijn er mensen in zuid Holland omg. Rotterdam die er ook interesse in hebben?

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:45

_Tara_ schreef:
Kirr, jeetje 1,5 kg in een week!

En jullie hebben gelijk over 't fitnessen... Maar ik vind 't toch wel een grote stap. Ga er nog even moed voor verzamelen en een topic openen 'sportmaatje gezocht'. Die was er vorig jaar ook geloof ik.

Lins, precies wat jij ook zegt idd. Al zou ik er de eerste paar keer iemand bij hebben, dat zou al een hoop schelen.

Sanne1992, ik heb wel eens gehoord dat buikspieren oefeningen op je bed doen, niet zoveel nut heeft omdat je dan in je matras zakt.

xRiiannex, sportief dagje heb je gehad! En rugby, klinkt heftig. Lijken me ook wel zware trainingen.

Ik ben gister 20 km gaan fietsen, heerlijk :) Kwam nog een vriendin tegen dus daar nog even mee gekletst. Ik moet alleen wel m'n fiets even langs de fietsenmaker brengen binnenkort. De ketting maakt herrie enzo :')

Dat geloof ik wel ja. Nu doe ik alleen de sit ups op mijn matras (is wel een hard matras, niet een die zich vormt ofzo). En de overige oefeningen doe ik op een yoga matje.
Sit ups lukt mij daar echt niet op. Er zit ergens iets niet goed in mijn onder rug, dus de hele onderrug doet na 2x al gigantisch pijn. Terwijl ik op het matras nergens last van heb, maar mijn buikspieren wel echt voel. Ik ga er gewoon mee door :)

Hier helaas een moeder die momenteel aan het bakken is geslagen, of te wel. er staan zowel in de keuken als kamer schalen met cupcakes en er ligt een cake. Niet echt heel motiverend, en best wel zwaar om te weerstaan. Tot nu toe alleen in het weekend ervan gesnoept.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 16:50

Morgenochtend weer wegen, zat vorige keer op 78, hoop nu 77,5 of minder :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:40

Vandaag zei de mevrouw van de kledingwinkel dat ik veel was afgevallen sinds de laatste keer dat ze me had gezien ( +6 maand).
Dat vond ik erg fijn :j

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:52

Fijn Danique!

Hier een iets mindere dag gehad, morgen begint het maandeijkse feestje weer dus dan eet ik toch wat chocola :o

O: eiwitshake vanille
T: Appel
L: maaltijdreep, moest snel eten vandaar deze keuze
T 1: 3 kleine melk paaseitjes
T 2: Appel
A: gekookte aardappels, en veel bloemkool met een runder saucijs erbij.
T: halve reep melkchocolade( kon me net niet inhouden :') )

D: Water en groene thee
B: 50 min fietsen en zo de sportschool nog in, voor krachttraining en cardio.

Morgen is het chocola weer klaar en gaan we weer een gezonde dag tegemoet :D

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:06

Danique schreef:
Vandaag zei de mevrouw van de kledingwinkel dat ik veel was afgevallen sinds de laatste keer dat ze me had gezien ( +6 maand).
Dat vond ik erg fijn :j

Dat is altijd leuk om te horen!

Vandaag bijna 300 calorieën verbrand in de sportschool. Voor mij is dat best wel veel in iets meer dan een uur tijd.

Qua eten gaat het niet helemaal perfect. Drink in ieder geval geen frisdrank meer. Dat is al heel wat voor mij :D

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 21:20

frisdrank scheelt enorm!! wat doe je precies in sportschool?

ik ben net terug van dietiste... ben 0,5 kg aangekomen ten opzichte van 3 weken geleden.. echter is mn vetpercentage iets gedaalt... ene kant top natuurlijk 0,5kg in spier erbij.. maar ja merk wel aan mijn lijf dat mn vet minder is geworden... |o weeg nu 52,2 kg en mijn vetpercentage is 19% (ben 1.68 lang)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:16

Hallo,

Mag ik me hier ook melden?

Ca. 2 jaar geleden was ik heel goed bezig met sporten en "gezond" eten. Echter viel ik te veel af waardoor ik te dun werd en besloot ik dat dat ook niet de bedoeling was. Daardoor begon ik minder te sporten en meer te eten. Voor ik het door had was het er in geslopen en bewoog ik niet heel veel meer en at ik inmiddels ook niet zo gezond meer. Inmiddels ben ik het weer helemaal zat. Ik ben niet te zwaar (61 kg, 174 cm lang) volgens mijn BMI maar ik ben wel "chubby".. Ik vind m'n lichaam gewoon zo lelijk :o 's Morgens heb ik een perfecte buik omdat 'ie dan plat is, maar na wat eten/drinken is het meteen weer mis. Probleemgebieden: (onder)buik, bovenbenen, billen en lovehandles. Veel voorkomende gebieden bij vrouwen dacht ik zo.

Mijn eetschema ziet er ongeveer zo uit doordeweeks:
O: 5 volkoren crackers met roomboter en jam (heel erg weinig beleg er op) met een beker yogho
T: snelle Jelle o.i.d.
L: 3 speltboterhammen met pindakaas
T: 3 koekjes
A: meestal volkoren pasta, zilvervliesrijst oid met veel groente en over het algemeen altijd kipfilet
T: chips/chocola

Verder drink ik elke dag zo'n 2 liter water. Doordeweeks een blikje energydrink per dag en een paar glazen cola af en toe.

Nu weet ik dat mijn eetpatroon niet goed is.. Maar er zijn voor mij weinig gezonde alternatieven die ik lust :( Fruit lust ik niet door de structuur waardoor ik het niet goed weg krijg. Inmiddels probeer ik af en toe wel een smoothie te drinken om toch nog iets binnen te krijgen. Maar mocht iemand tips hebben voor alternatieven, dan hoor ik die graag.

Qua sport rijd ik zo'n 3x per week paard gemiddeld. Daarnaast wandel ik elke dag meerdere keren met m'n hondjes.. Verder doe ik 20 minuten per dag aan hoepelen sinds een week. Verder zijn er weinig sporten die ik leuk vind.. :o Hardlopen geprobeerd, zowel buiten als op een band. Fietsen/hometrainer, groepslessen op de sportschool.. Thuis neem ik af en toe wel wat pilates oefeningen mee maar tegenwoordig heb ik daar nog weinig energie voor. In mei heb ik de ziekte van pfeiffer gehad en daar ben ik helaas nog niet helemaal van hersteld.

Sorry voor het lange verhaal maar ik begin echt een beetje moedeloos te worden. Dus ik zou heel graag wat hulp willen hebben om dit te verbeteren en meer motivatie te krijgen :)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 00:31

Met jouw leeftijd, 61 kilo en lengte zit je aan de onderkant van je bmi hoor... Je hebt 20,1 en tot 24,9 zit je goed. Onderkant is 18,5. Dus ik zou niet zozeer minderen in eten maar gewoon meer gaan sporten zodat je strakker wordt als dat is wat je wilt.

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:45

Energiedrank en frisdrank schrappen.
Lust je geen havermout of yoghurt
Dan kan je die chcolade/chips en koekjes vervangen. Havermout is een fijne voor de ochtend.

Ik zit rond jou gewicht en lengte en snap perfect wat je wil zeggen.
Bij mij is het vooral mijn buik.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:50

Rianne, ik zou starten met wat minder bewerkte troep te eten: yoghodrink, snelle Jelle, cola, chips, energydrinks en chocolade zijn gewoon niet gezond voor je. Ga deze dingen vervangen voor pure onbewerkte producten: noten, groente, avocado enz enz. Bekijk eens welk fruit je wel lust, er zit veel verschil in de structuur van een appel en een banaan of een mandarijn...
Daarnaast zou ik je adviseren krachttrainibg te gaan doen, daar wordt je strakker van...

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:28

Ik had weer 2 weken totaal geen motivatie omdat ik me niet heel chil voelde :(

nu ga ik er weer vol tegen aan! Ben 0.5 kg afgevallen en heb 2 apps gedownload ( dagelijkse kont en buik training!)

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:31

Goedemorgen ladies!

Gister lekker gesport en opeens zie ik zelf veranderingen in de spiegel *\o/*
Slechte gewoonte: gister een reep chocolade gekocht bij de pomp :oo Ik beet tijdens het eten ook nog eens op m'n tong, dus ik werd gelijk gestraft haha.

Weegschaal was heel lief voor me; ik ben officieel 5 kg afgevallen in 7,5 week *\%/* *\%/*

iedereen goed gesport lees ik! Toppers!
Danique, leuk compliment :D
nette cijfers toch gianti? +:)+

Rianne, welkom! Ben het eens met m'n voorgangers :D En houd een bepaald doel of reden voor de omslag voor ogen, dat motiveert!!

Vanavond weer bootcampen :):)

Fijne dag allemaal! Niet te veel Y)(^)

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:37

Ik ben ook weer een half kilootje minder!

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:40

Goed bezig allemaal!

Netjes Lins, 5 kg!

Hier tussentijds gespiekt en 1,5 kilo vocht kwijt. Toch leuk :)) ben benieuwd zaterdag!
Vanavond weer training, hoop dat de spierpijn dan iets beter is :+

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:42

Gianti schreef:
frisdrank scheelt enorm!! wat doe je precies in sportschool?

ik ben net terug van dietiste... ben 0,5 kg aangekomen ten opzichte van 3 weken geleden.. echter is mn vetpercentage iets gedaalt... ene kant top natuurlijk 0,5kg in spier erbij.. maar ja merk wel aan mijn lijf dat mn vet minder is geworden... |o weeg nu 52,2 kg en mijn vetpercentage is 19% (ben 1.68 lang)

Geen idee hoe die apparaten heten, doe meestal ook waar ik zin in heb terwijl ik een schema heb. :') Ik heb alleen totaal geen last van spierpijn, zo raar. :=
Gisteren dan 3 beenspieroefeningen, 3 arm oefeningen, 2 buikspieroefeningen. 20 minuten gefietst, 10 minuten geroeid en 10 minuten op de crosstrainer. Mijn conditie moet namelijk drastisch omhoog. :=

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:43

jeeej, super goed ingrid en lieke!

Goede warming up doen ingrid! Dan dan heb je tijdens de training en de dag daarna niet zo veel last (tenminste.. zo werkt het bij mij).