Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jebuurmeisje schreef:Ik wil mijzelf ook hier aansluiten![]()
Ik ben 23, en helaas nooit de kans gehad om een beugel te krijgen vroeger. Al heel lang ontevreden met mijn gebit. Nu kan ik het eindelijk laten doen en krijg ik over precies een maand mijn beugel! Wel spannend en benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Eerst nog even 1 kant verstandskiezen laten trekken
ik heb vroeger een snoekduik gemaakt op het asfalt waardoor mijn beide voortanden uit mijn mond gevallen zijn. 6 jaar zonder voortanden gelopen en hierdoor is de wortel van mijn rechtervoortand scheef gaan groeien. Hierdoor staat die tand met een soort boogje naar binnen en is dus onmogelijk om met deze beugel in de juiste positie te krijgen. Dit omdat het probleem niet zit in de tand, maar in de wortel van de tand. Het is wel op te lossen maar niet met deze beugel.
Dan is dit nog niks. Was echt verschrikkelijk. Al het eten kwam erin te zitten en het begon direct te ontsteken.
Dat is het belangrijkste, met een fijn gevoel verder gaan! 
Van die tand is dan ook de wortel scheef gegroeid na mijn ongeluk van vroeger. Daarnaast is zo’n kruisbeet ook niet ideaal. Maar de kruisbeet is nog het minste waar ik last van heb. Zou zoooo graag die mooie rechte rij met boventanden hebben! 

5 keer op een dag gaat hij uit van een half uur tot een uur. Mag eigenlijk niet, maar mijn tanden groeien lekker mee in het bitje dus ze zien geen problemen.
De eerste paar bitjes waren ook het meest pijnlijke. Daarna gaat het steeds beter. 

Neverland schreef:Hier ook om de week.Dat verkleuren valt wel mee. De enige die dat opvalt ben jij zelf.
Citaat:Ze zeggen wel dat je er mee afvalt. Maar bij mij was het juist andersom. Door weinig eet momenten at ik juist op die momenten veel want ja, de volgende 5 uur krijg ik niks. Dus ik had er een paar kilo erbij.

) ben ik wel heel tevreden... in/uit gaat makkelijk, nergens pijn, en met eten is het een beetje timen maar prima te doen..

. Lees al een paar pagina's mee en wil nu toch wel erg graag voor een beugel gaan. Ben 19 (20 in november) maar heb nooit de kans gehad om een beugel te nemen. Echter heb ik een behoorlijke overbeet, staan mijn voortanden over elkaar heen, en heb ik linksonder een kies die naar binnen staat. Oftewel ik ga me steeds meer en meer schamen voor mijn lach en ik word er echt onzeker van. Tijd voor verandering dus
ik moet eerst nog een nieuwe vaste tandarts zoeken, maar ik zit bij Just en heb geen aanvullende tandartsverzekering. Zijn er hier mensen die wel hun beugel vanuit de verzekering hebben gedaan? En hoe bevalt dat? Of is het gewoon aan te raden het uit eigen zak te betalen?