30 day ab challenge

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dirndl

Re: 30 day ab challenge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 09:53

Oh ja, voor- en na foto's, ook wel een idee ja. Ga ik ook maar eens doen! :)

Trouwens, als ik afval/ veel train wordt bij mij vooral de 'groef' tussen m'n ribbenkasten duidelijker, en de twee aan de zijkant van m'n buik. En helaas ga ik aan de zijkant heel snel ribben zien. Ik heb het idee dat bij iedereen z'n lichaam op een hele andere manier verandert. Uit interesse: hoe zit het bij jullie?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:11

Dirndl schreef:
Oh ja, voor- en na foto's, ook wel een idee ja. Ga ik ook maar eens doen! :)

Trouwens, als ik afval/ veel train wordt bij mij vooral de 'groef' tussen m'n ribbenkasten duidelijker, en de twee aan de zijkant van m'n buik. En helaas ga ik aan de zijkant heel snel ribben zien. Ik heb het idee dat bij iedereen z'n lichaam op een hele andere manier verandert. Uit interesse: hoe zit het bij jullie?

mijn ribben worden ook helemaal zitten.. echt poedersuiker... want nog wel vet op mijn buik :(

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-14 12:34

Ik krijg de buikspieren beter te zien en m'n heupbotjes, vet onder de navel gaat niet zo snel weg :')

Never_Mind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 12:36

Ik ben ook afgelopen week begonnen met de ab challenge. Nu ben ik bij dag 4, alleen gisteren was ik het vergeten, dus die heb ik vandaag maar gedaan :P
Als ik dit volhoud, wil ik komende zomer nog de squat challenge erbij gaan doen..

Vet onder m'n navel gaat bij mij ook heel lastig (of helemaal niet) weg, net als op m'n bovenbenen. Terwijl boven m'n navel wel wat platter wordt als ik iets langer erop train.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 13:24

Seleenntjee schreef:
Jaa we praten alleen in het HK topic en nu ook in deze, erg leuk dat zoveel mensen het weer gaan doen! :D

Ik vind het maar verwarrend die dubbele topics :')

Gianti schreef:
mijn ribben worden ook helemaal zitten.. echt poedersuiker... want nog wel vet op mijn buik :(

Jij vet op je buik? :oo

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:10

Jaa dat wel Esmee, maar hiet word alleen over de challenge gepraat en in onze HK topic over van alles. :j

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:22

Seleenntjee schreef:
Jaa dat wel Esmee, maar hiet word alleen over de challenge gepraat en in onze HK topic over van alles. :j

zit het topic veel met eetschema's???

Ja smee, ik heb vet op mijn buik :))

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:24

naja, in het HK hebben we het meestal over ongezond eten :+

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:26

liefsmarleen schreef:
naja, in het HK hebben we het meestal over ongezond eten :+

I'm in }>

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:37

En over allerlei random dingen:')

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:54

Ik ga dood :')
Had net turnles en onze lesgeefster volgt de challenge nu. Maar omdat mijn houding niet goed is, ging ze het me uitleggen. En nadat we met zijn allen aantal oefeningen hadden gedaan, besloot zij dat we met zijn allen ook dag 5 konden gaan uitvoeren.
Daarna nog half uurtje intensief turnen, omdat we met weinig waren zorgt er voor dat ik nu toch aardig veel pijn heb :+

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:21

Davinia-, ik zag de foto voorbij komen op fb, wel leuk dat ze jullie ook mee laat doen! Rest van de dagen ook maar mee doen ter voorbereiding van de volgende les? ;)

Ik heb gisterenavond de oefeningen gedaan en vanmorgen die van vandaag. Moet vandaag en morgen tot laat werken en denk niet dat ik er daarna nog puf voor heb. Het ging gisterenavond stukken beter dan vanmorgen!

Ik heb er niet aan gedacht een voor-foto te maken, ik hoop dat er na een maand wel wat verschil te zien is! Ik sport er ook nog 2-3 keer in de week naast :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 09:33

Dat was haar planning ook. Gelukkig is de volgende les op dag 12; rustdag. Goh, wat vervelend nou :D
Maar eigenlijk ben ik wel van plan om de rest van de dagen mee te gaan doen, ondanks de spierpijn nu.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 11:15

Ik moest vandaag dag 5, maar ik kan dat écht niet (ja, ik ben een watje). In elk geval niet achter elkaar alles. Die plank alleen al, ik ga kapot! Die doe ik dus als eerste, maar dan kan ik eigenlijk de rest niet meer.
Ik denk dat mijn basis hoeveelheid buikspieren te zwak is... Dus ik overweeg om maar op nieuw te beginnen. Heeft iemand een idee of dat zal gaan werken, of zou het alleen maar tegen werken om opnieuw te beginnen?
Even voor de duidelijkheid: ja, ik had moeite met dag 1, en ik denk dat ik die nu normaal zou kunnen doen, maar dag 2 nog steeds met moeite.

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 11:17

Ik heb vanmorgen dag 6 gedaan.. pff het valt me elke dag nog best zwaar :') maar we gaan gewoon netjes door!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 11:20

O:) Mag ik mij ook melden? Ik ben via de bootcampclub ook maar begonnen aan de abchallenge. Gister ben ik het alleen vergeten omdat ik aan het klussen ben (binnenkort verhuizen). Vandaag dus maar dag 5 en 6.

Mirriezz: Zorg ervoor dat je tijdens de plank je buikspieren én je bilspieren goed aanspant. plaats je schouders in 1 lijn met je ellenbogen (en indien je een hoge plank pakt dan recht boven de ellenbogen/polsen).

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 11:28

Mirriezz: misschien kan je de plank even laten zitten en dan vooral richten op de buikspieren , als je buikspieren hebt ontwikkelt dan houd je de plank ook veel beter vol, dat heb ik ook allemaal gemerkt. :D

Leuk zeg al die mensen. Succes allemaal en houd vol. Je krijgt zeker resultaat! :D

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 11:33

Dankjewel voor de reacties!
@winged, ik heb dus verschillende keren geprobeerd of mijn houding wel goed is door wat te varieren erin. Helaas, zal het toch echt moeten kloppen. Na zo'n 5-10 seconden begin ik over mijn hele lijf te trillen (afgezien armen), omdat het me gewoon te zwaar is.

Op zich heb ik wel genoeg aan de andere oefeningen, ik merk over de dag heen dat ik vaak genoeg mijn buikspieren voel, dus misschien is het voorstel van Seleenntjee wel een goed idee :)

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 11:37

Ik zou dat gaan doen en dan als je op de helft bent gewoon de plank opbouwen. Ik kon het eerst ook niet maar ik haal nu sowieso al 2 minuten dus het lukt binnekort vast wel, gewoon lekker opbouwen! :)

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-14 12:10

Ook alles in setjes doen en niet alles in 1x achter elkaar :) als je er dan nog moeite mee hebt misschien met sit ups voeten ergens onder haken, niet daar aan omhoog tillen natuurlijk maar t helpt wel. Bij de leg raises sowieso je handen onder je billen, je merkt dat dat iets makkelijker gaat en je rug gaat dan tenminste niet Naar de kl*te :P dan moet t wel gaan toch? Tuurlijk moet je het niet makkelijk gaan vinden want dan heeft t niet zo veel zin :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:28

Seleenntjee schreef:
Ik zou dat gaan doen en dan als je op de helft bent gewoon de plank opbouwen. Ik kon het eerst ook niet maar ik haal nu sowieso al 2 minuten dus het lukt binnekort vast wel, gewoon lekker opbouwen! :)

Dit is inderdaad een volgende optie: De plank ipv op de tenen vanaf de knieën te doen :)

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 12:35

Ja dat is ook een optie en dan later op je tenen doen! :)

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:22

Oh, dat van plank op je knieën wist ik niet! Dat zal ik morgen dan ook eens proberen, als de rest wel goed gaat!
Op zich gaan de situps net, mits ik mijn voeten ergens onder doe, maar ik kreeg nu dat ik dan echt zo ging omhoog tillen aan mijn benen, en ik weet dat dat niet werkt, dus dat leek me niet goed. Dus vandaar dat ik vind dat ik beter een stapje terug kan doen.
De leg raises is heel vreemd, mijn linkerheup "knakt" halverwege als mijn benen omlaag gaan, echt heel onplezierig. En ook elke keer opnieuw. Dus die oefening maak ik mezelf wat zwaarder door te variëren tussen halverwege (vlak nadat mijn heup knakt) en net boven de grond, dan heb ik niet elke keer die vervelende knak in mijn heup.

liefsmarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 14:41

Ik had eerst ook die knak !
Bij mij is het nu weg en dat komt denk ik doordat ik het regelmatig doe

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-14 15:34

Bij de plank moet je je benen wat verder uit elkaar doen, dan is ie wat makkelijker.
Maar hier is het ook ontzettend zwaar hoor :j