[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwal

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:54

Ziet er netjes uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 17:52

Aah dus het viel mee? :D Ziet er netjes uit.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:04

Rosannee_ schreef:
Held!
Nu kan ik vanacht eindelijk een keer op mn linkerkant slapen.
Thanks

Graag gedaan hoor. :j
Het schoot me ineens te binnen dat ik dat zelf heb gedaan bij m'n tragus en helix, al helpt je arm onder je hoofd leggen ook al een hoop, zolang je piercing maar vrij ligt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 18:09

Het viel mee ja! De pijn is nu al een uur geleden ook weggetrokken dus 't zit mij prima. Vanavond even schoonmaken en dan ook maar zo'n ronde handdoek creëren! :D
Het werd ook heel netjes gedaan, ik zei dat ik liever niet de naald hoefde te zien e.d. en ik mocht er gewoon met mijn rug naar toe gaan zitten. :j

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:01

Heb op mijn oorpiercings altijd meteen kunnen slapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 19:23

Ging 'm net even schoonmaken en moest 'm een beetje bewegen van die mevrouw, hoort dat zo veel zeer te doen? Auuuw!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 22:03

Bewegen? Dat mag juist niet. Blijf er maar gewoon af en maak hem af en toe schoon. Niet gaan draaien of frunniken. Gewoon lekker met rust laten.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 23:44

Je moet m wel bewegen na het schoon maken zodat het water eruit gaat en je het goed droog kan maken. Maar alleen bewegen als er geen opgedroogd bloed meer op zit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 00:16

Dan zal dat de reden zijn geweest, ik moest 'm van die mevrouw bewegen als ik 'm had schoongemaakt met dat troepje in dat flesje

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 11:50

Ik vond het altijd het makkelijkste om in het begin onder de douche schoon te maken, dan spoelen de losse korstjes weg en door een beetje milde zeep op je piercing te doen, zal je zien dat hij super makkelijk en zonder pijn door het gaatje zal glijden. (klinkt wel ranzig trouwens, hahaha)

Verder is het de afgelopen pagina's veel over wel of niet bewegen gegaan, wel of niet schoonmaken, en ik denk dat je het beste het advies van de shop op kan volgen. Ik heb bij verschillende zaken, door de jaren heen, altijd min of meer hetzelfde advies gehad: in het begin 2x per dag schoonmaken met unicura (of andere milde zalf), schoonspoelen, drogen en verder afblijven. Sommigen gaven het advies om de eerste tijd ook nog, naast het gebruik van unicura, schoon te maken met een zoutoplossing (eerst unicura, dan de zoutoplossing) en sommigen wilden zelfs dat na het hele schoonmaak gebeuren, ik de insteekpunten aanstipte met een wattenstaafje met betadinezalf. Maar dat laatste is al 12 jaar geleden, dat advies kreeg ik voor mijn navelpiercing en ik heb daarna ook nooit meer dat advies gehad ;)

Iedere piercer heeft zo zijn eigen manier, ik heb me altijd netjes aan de adviezen gehouden en ik heb nog nooit problemen gehad. Maar er zijn ook vast mensen die een heel ander advies hebben gekregen en die ook nooit problemen hebben gehad. Ik deel graag het advies wat ik heb gehad, omdat het in al die jaren altijd goed heeft gewerkt. Een ander, die een ander advies heeft gehad, zal exact hetzelfde hebben! Probeer daarom als je twijfelt of weinig ervaring hebt met piercings, gewoon eerst te doen wat je piercer je aanraadt en als je je daar netjes aan hebt gehouden, maar het werkt niet, dan kan je altijd nog iets anders proberen. Je mag ervan uit gaan dat je piercer een vakman of vakvrouw is, zij hebben jou in het echt gezien en kunnen jouw piercing beoordelen. Hier op Bokt kunnen de meeste mensen (waaronder ikzelf) alleen hun eigen ervaring delen. Stel het gaat mis en je gaat terug naar de shop en je komt dan aan met het verhaal "Ja sorry, ik twijfelde en heb jullie advies niet opgevolgd, want op Bokt zei iemand die ook een keer een piercing heeft laten zetten, dat ik dit of dat moest doen"..... Sta je mooi voor banketstaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 12:30

Klopt helemaal wat je zegt! Ik heb een soort doorzichtig vloeistof gekregen om op te druppelen dus dat gebruik ik trouw. Prikt ook helemaal niet gelukkig dus dat scheelt een hoop!

Unicura is die handzeep toch? Dat gebruiken wij thuis daar was ik mijn handen mee voor ik aan de piercing zit. Ik waste er ook vaak mee als ik bv een wondje had en naar de paarden was geweest, nooit ontstoken.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:15

Ik gebruikte altijd Unicura handzeep, vond ik super makkelijk, maar de variant die ik altijd gebruikte (ik geloof dat het de lichtblauwe was) verkopen ze niet meer. Althans, ze verkopen hem nog wel, maar dan als zeepblok.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 14:19

Whieeeee morgen mn forward helix laten zetten :D

Hoe weet je eigenlijk of je zeezout jodiumvrij is? Ik vond zo'n molentje van het merk silvo in de kast, maar er staat verder niks op over of er wel of geen jodium inzit.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:15

Ik gebruik altijd van die Jozo zeezout, uit zo'n pak.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:41

Jozo zit jodium in, in Nezo niet ;)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:18

Oh ik dacht dat je voor piercings juist die zonder jodium moest gebruiken??

Er staat trouwens geen jozo, nezo op? Het gaat om dit molentje http://www.silvo.nl/Producten/Molens/Mo ... ezout.aspx

We gebruiken verder trouwens nooit zeezout, maar dit zat in een kerstpakket ofzo, en als het werkt is het wel mooi meegenomen :+

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:26

Ik heb altijd die Jozo gebruikt, nooit gelet op jodium, ben ik ook nooit op gewezen. De enige opdracht was "zeezout" ;) Het werkte in elk geval als een tierelier :D

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:30

Haha oke, naja dan zal deze ook wel goed zijn :+

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 18:56

Jozo is een merk en Nezo is daar dus gewoon de Jodiumloze variant van ;).

Ik denk dat het bij piercings niet veel kwaad kan of er jodium inzit. Maar sommige mensen mogen geen producten met jodium consumeren. Dus daar is het meer voor. :)

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:02

Nog eventjes een vraagje voor vanmiddag, hoe spreek je helix uit? :') Op zn nederland of op zn engels?

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:07

Ik zeg gewoon Heeliks, geen idee of dat goed is eigenlijk, haha.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:10

Gewoon helix op z'n Nederlands hoor,dat zegt iedereen. En het meeste personeel van piercingshops zelf ook heb ik ervaren. Staat denk ik het raarst als je het daar ineens op zijn Engels uitspreekt :')

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:26

Ja geen idee, ik ken echt niemand met een helix :+. Wel veel met een tragus, die is hier echt populair geweest voor een tijdje :o

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:57

Hoe spreek je het op zijn engels uit dan? :')

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 11:58

Hieliks denk ik? :')