Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Anoniem schreef:Armoede is ook voorkombaar als wij wat luxe inleveren en ze daar wat meer bijstaan in hun ontwikkeling. Dan heb je een structurele en duurzame oplossing.
Maar die 100 euro per maand wil jij vast niet missen.
Ze mogen daar na het prikje gerust verder creperen en doodgaan aan andere dingen die ook voorkomen hadden kunnen worden, maar dat is niet zo erg want dan hebben ze tenminste de mazelen overleefd.
Ilse_123 schreef:[naam] schreef:Armoede is ook voorkombaar als wij wat luxe inleveren en ze daar wat meer bijstaan in hun ontwikkeling. Dan heb je een structurele en duurzame oplossing.
Ze mogen daar na het prikje gerust verder creperen en doodgaan aan andere dingen die ook voorkomen hadden kunnen worden, maar dat is niet zo erg want dan hebben ze tenminste de mazelen overleefd.
Als het zo makkelijk was geweest dan waren er geen problemen op de wereld geweest.
Anoniem schreef:Armoede is ook voorkombaar als wij wat luxe inleveren en ze daar wat meer bijstaan in hun ontwikkeling. Dan heb je een structurele en duurzame oplossing.
tmr001 schreef:pmarena schreef:TMR: Door de misselijke toon van je post ben ik afgehaakt bij het tweede aluhoedje internetgekkie. Jij zet jezelf buitenspel zo, doei
Oh wacht, voor de vorm toch nog even terug omhoog naar het laatste stukje gescrolld omdat ik benieuwd was naar de overtuigende onderbouwing en bewijzen over hoe zorgvuldig men precies bepaalt dat er veranderingen doorgevoerd worden, maarja uiteraard staan er alleen maar aannames en dat zegt dus helemaal niets.
Uit het WOB verzoek van de Stichting VaccinVrij is ook nog niks van degelijk bewijs gekomen dat het RIVM er genoeg aan doet om de boel eerst goed te testen voordat ze zichzelf op de borst kloppen dat ze weer iets nieuws hebben. Het zou wel sterk zijn als jij het dan wel kon vinden als zij zo aan het worstelen zijn
Ik negeer je eerste stukje gewoon ff ten behoeve van de discussie. Op de site van Stichgting Vaccinvrij zelf staat te lezen dat er ingegaan is op het verzoek: https://stichtingvaccinvrij.nl/wob/ . Er staat te lezen dat de communicatie positief verloopt en het RIVM heel welwillend is.
Citaat:Er wordt een goede en belangrijke vraag door het RIVM gesteld die ik ook al aan jou stelde: wanneer precies wordt een vaccin door de stichting als “veilig” bestempeld? En welke onderzoeksmethodieken worden als “goed genoeg” gezien? Vragen waar de stichting geen antwoord op kan / wil geven. Dan wordt het ook extreem lastig om bewijs te overleggen van “veiligheid”. De cijfers en statistiek is vrij beschikbaar en het RIVM welwillend in het geven van informatie en het aangaan van de dialoog.
[KNIP]
Statistiek en risicoberekening zijn feitelijk. Interpretatie van data en risico niet. Daar hebben we de wetenschap en experts voor.
Eliine schreef:Gewoon even een hersenspinsel he, maar in oa Nederland hebben we een redelijke groep die niet gevaccineerd is in al die jaren. Hoe staat het daar met de toename van kanker, hooikoorts, allergieën en klapwieken (sorry ik weet nog steeds niet wat je hier precies mee bedoelt)? Zou dat niet heel interessant zijn om te weten
Eliine schreef:Ja maar evengoed, het argument is dat het het immuunsysteem triggert wanneer je vaccineert. Bij generaties ongevaccineerden zou je een ander patroon van het verloop van bovengenoemde ziektes verwachten als het vaccin dus een grote trigger is.
Het zal niet direct uitsluitsel bieden maar misschien wel aanknopingspunten om verder te kijken.
volkskrant schreef:In Japan nam het aantal autismegevallen toe nádat het BMR-vaccin werd afgeschaft. In Denemarken vergeleek men bij liefst een half miljoen baby’s de gevaccineerden en de niet-gevaccineerden: in beide groepen kregen de kinderen precies even vaak autisme. Een andere, reusachtige volgstudie bracht aan het licht dat er ook geen verschil is bij vaccins met en zonder kwikatomen erin.
pmarena schreef:Dat grootschalige onderzoek proberen de kritische groepen al járen voor elkaar te krijgen bij organisaties zoals het RIVM
Maar die willen het niet doen. Ze geven dan reacties als dat het niet ethisch zou zijn om sommige kinderen niet te vaccineren en dus bloot te stellen aan al die vreselijke ziektes. (terwijl die kinderen toch al niet gevaccineerd werden...dus wat is het probleem precies) en dat het geen eerlijke vergelijking zou zijn, omdat ouders die niet vaccineren, vaak ook meer andere bewuste keuzes maken (zoals biologisch eten) die een vertekend beeld zouden kunnen geven.
Don't shoot the messenger, dit is wat ik voor excuses tegengekomen ben de afgelopen jaren![]()
De kritische groep zou niks liever willen dan een eerlijk onderzoek.
Er zijn overigens wel wat onderzoeken gedaan hoor, op kleinere schaal
IMJ schreef:Ik haalde net een stuk weg maar tik het nog maar eens..
Ik denk dat op grote schaal in de biblebelt niet gevaccineerd wordt.. hoe zit het hier met gen-afwijkinen?
Zoals in een aantal vissersdorpen, de beperkte genenpool waaruit bijv. Volendammers hun partner kiezen..