Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:46

Armoede is ook voorkombaar als wij wat luxe inleveren en ze daar wat meer bijstaan in hun ontwikkeling. Dan heb je een structurele en duurzame oplossing.
Maar die 100 euro per maand wil jij vast niet missen.
Ze mogen daar na het prikje gerust verder creperen en doodgaan aan andere dingen die ook voorkomen hadden kunnen worden, maar dat is niet zo erg want dan hebben ze tenminste de mazelen overleefd.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:49

Anoniem schreef:
Armoede is ook voorkombaar als wij wat luxe inleveren en ze daar wat meer bijstaan in hun ontwikkeling. Dan heb je een structurele en duurzame oplossing.
Ze mogen daar na het prikje gerust verder creperen en doodgaan aan andere dingen die ook voorkomen hadden kunnen worden, maar dat is niet zo erg want dan hebben ze tenminste de mazelen overleefd.

Als het zo makkelijk was geweest dan waren er geen problemen op de wereld geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:53

Ilse_123 schreef:
[naam] schreef:

Als het zo makkelijk was geweest dan waren er geen problemen op de wereld geweest.

Dat komt oa door de mentaliteit dat mensen wel geacht worden hun kinderen in te zetten voor de maatschappij, maar niet hun geld. Dat laatste kan niet want dan hebben ze allerlei redenen waarom ze dat niet kunnen.
Da's best erg eigenlijk. Imo ook best schijnheilig.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 13:58

ik wil best 100 euro geven als ik daarmee een hoop problemen kan oplossen, waar moet ik het heen sturen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:00

Anoniem schreef:

Tja, als je ziet hoeveel miljarden er jaarlijks door rijkere landen uitgegeven word om de armoede en ziektes naar beneden te brengen en daar eigenlijk zeer weinig mee opschieten, erger nog , sinds de Biafra crisis waarbij de ellende eind jaren 60 onze huiskamers binnenkwam via de tv hebben al die miljarden of biljarden geen klap geholpen. Want in dit soort landen kun je net zo snel doodgaan aan oorlog dan aan mazelen of welke ziekte dan ook. Dus al meer dan 50 jaar ontwikkelingshulp in de vorm van geld heeft niet geholpen en dan kom jij dat wij maar iets minder moeten uitgeven om ze daar te helpen?? Helaas, keep on dreaming.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:03

Ga een fonds opzetten? En een uitvoerende stichting.
Kun je jezelf ook nog een salaris toekennen.
Iedereen gilt ooo wat erg en kijk de schuld van niet vaccineren maar verder stappen ondernemen, ho maar.
Allemaal met de vinger wijzen van achter je scherm schiet je ook niks mee op hoor.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:04

Ach wat een ridicule aannames toch weer allemaal repelsteel. Alsof het een niet naast het ander kan bestaan. Voor vaccineren zijn en je steentje op andere vlakken bijdragen.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:15

Hoe draag jij daar dan aan bij Repelsteel, of merk jij dat alleen maar op en doe je verder niks? Of draag je bij door niet te vaccineren? ( :+ )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:26

In dat opzicht is het dan ook best vreemd dat men nu wel valt over de mazelen in Madagaskar maar dat niemand valt over de kinderarbeid en daardoor o.a longziekten die slachtoffers eisen.
Daar zou men zich dan net zo druk over moeten maken.

Ryder, ik draag behoorlijk bij. Behalve een aantal grote projecten heb ik nu weer een nieuw project gestart waarbij kinderen de kans krijgen om zichzelf te laten opleiden in een bepaalde sport waarbij ze zich tot het hoogste niveau in de topsport kunnen doorontwikkelen waardoor deze kinderen hun droom kunnen verwezenlijken, een doel krijgen in hun leven en uiteindelijk ook een betere positie in de maatschappij.
Kinderen die zonder dit project weinig kansen hebben.
Daarin investeer ikzelf met eigen middelen, geen subsidies, en dat is geen kattenpis.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:34

tmr001 schreef:
pmarena schreef:
TMR: Door de misselijke toon van je post ben ik afgehaakt bij het tweede aluhoedje internetgekkie. Jij zet jezelf buitenspel zo, doei :wave:

Oh wacht, voor de vorm toch nog even terug omhoog naar het laatste stukje gescrolld omdat ik benieuwd was naar de overtuigende onderbouwing en bewijzen over hoe zorgvuldig men precies bepaalt dat er veranderingen doorgevoerd worden, maarja uiteraard staan er alleen maar aannames en dat zegt dus helemaal niets.

Uit het WOB verzoek van de Stichting VaccinVrij is ook nog niks van degelijk bewijs gekomen dat het RIVM er genoeg aan doet om de boel eerst goed te testen voordat ze zichzelf op de borst kloppen dat ze weer iets nieuws hebben. Het zou wel sterk zijn als jij het dan wel kon vinden als zij zo aan het worstelen zijn :P

Ik negeer je eerste stukje gewoon ff ten behoeve van de discussie. Op de site van Stichgting Vaccinvrij zelf staat te lezen dat er ingegaan is op het verzoek: https://stichtingvaccinvrij.nl/wob/ . Er staat te lezen dat de communicatie positief verloopt en het RIVM heel welwillend is.

Wat meer informatie over deze kwestie van achter de schermen is als volgt: Het RIVM is al een poos bezig om wat dingen bij elkaar te schrapen en heeft die laten zien, maar VaccinVrij prikt ( :P ) daar doorheen vanwege de matige kwaliteit van de veiligheidsonderzoeken en nu zijn ze in onderhandeling met het RIVM hoe het nu verder moet in deze kwestie.

Citaat:
Er wordt een goede en belangrijke vraag door het RIVM gesteld die ik ook al aan jou stelde: wanneer precies wordt een vaccin door de stichting als “veilig” bestempeld? En welke onderzoeksmethodieken worden als “goed genoeg” gezien? Vragen waar de stichting geen antwoord op kan / wil geven. Dan wordt het ook extreem lastig om bewijs te overleggen van “veiligheid”. De cijfers en statistiek is vrij beschikbaar en het RIVM welwillend in het geven van informatie en het aangaan van de dialoog.

[KNIP]

Statistiek en risicoberekening zijn feitelijk. Interpretatie van data en risico niet. Daar hebben we de wetenschap en experts voor.

Diezelfde goede vraag maar dan in een ander jasje heb ik ook al meerdere keren opgeworpen: Wanneer vinden vaxxers het niet meer veilig genoeg?

Zitten die er niet mee dat er steeds meer stoornissen, aandoeningen, allergieën, kanker, suikerziekte, auto-immuunaandoeningen enz. enz. enz. komen? Daar zitten zat zaken tussen die ook bepaald geen lachertje zijn hoor -O-

En dan vragen we ons af waar dat aan zou kunnen liggen. Natuurlijk zijn daar verschillende factoren voor te bedenken die vast allemaal hun steentje bijdragen. Maar HALLO!! Je gaat bij piepjonge babies al rommelen aan hun immuunsysteem met het inspuiten van meerdere ziektes gelijk, direct diep in het lichaam, samen met nare stoffen die dat immuunsysteem (dat nog letterlijk in de kinderschoenen staat en bij wijze van spreken amper mijn van dijn kan onderscheiden) tot een reactie moeten dwingen.

En dan denk je dat de kans nihil is dat dàt wel eens 1 van de grootste redenen kan zijn dat het immuunsysteem (en de rest van lijf en leden) bij sommige kinderen zo op hol slaat en helemaal de weg kwijtraakt?

Daar kan ik dan weer met mijn verstand niet bij, hoe makkelijk mensen uitsluiten dat die goedbedoelde prikken meer kapot maken dan je binnen de 2-4-x dagen ziet die gebruikt worden om te monitoren welke bijwerkingen er optreden. Dat zou je bij de ziektes zelf moeten doen, vinken hoeveel vervelende dingen er gebeuren binnen die paar dagen na besmetting, dan wordt het risico "op papier" van die ziektes ook ineens een stuk minder :)

Iedereen kan beseffen dat het absoluut niet duidelijk in kaart is gebracht wat de risico's nu precies zijn. Maar het lijkt er op dat vaxxers (rotwoord, net als anti-vaxxers maargoed als we die er in houden dan ook maar vaxxers) niet verder willen kijken dan naar direct manifesterende problemen. En zelfs die worden in de praktijk al weggewuifd met: toeval, het kan echt niet aan de prikken liggen hoor! Als de vlag er zo voor hangt, hoe kan je dan in hemelsnaam een goede registratie krijgen van de werkelijke risico's?

Ik zeg hiermee NIET dat elke verzwikte voet die een kind oploopt na een vaccinatie, maar als bijwerking geregistreerd moet worden :P En NATUURLIJK is het moeilijk of misschien wel helemaal niet te bewijzen wat nu precies de oorzaak was van een ademstop bij een nèt gevaccineerde baby, ontstekingen in de hersenen, allerlei auto-immuunaandoeningen en noem maar op.

De grote geldschieters staan (logisch) ook niet echt te trappelen om dit soort onderzoek te laten doen. Die willen gewoon graag verder zoeken naar een nieuw product om op de markt te brengen. En vanuit zakelijk perspectief is dat ook best te begrijpen.

Overigens omdat we hier toch maar in rondjes draaien, wellicht is het leuker om anderen de discussie te zien voeren. Dit is wel een aardig filmpje wat dat betreft :)

Del Bigtree die zich na lang twijfelen vanwege het risico je naam / reputatie / carrière om zeep te helpen op dit onderwerp tòch op de hele vaccinatie beerput gestort heeft. Versus John Oliver, zeg maar de Lubach van overzees :)

Verder kan je het CDC grofweg vergelijken met ons RIVM en VAERS grofweg met ons Lareb.
Veel kijkplezier. Met of zonder een kop sterke koffie, kruidenthee, wijn of waar je je als individu maar prettig mee voelt :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:43

Gewoon even een hersenspinsel he, maar in oa Nederland hebben we een redelijke groep die niet gevaccineerd is in al die jaren. Hoe staat het daar met de toename van kanker, hooikoorts, allergieën en klapwieken (sorry ik weet nog steeds niet wat je hier precies mee bedoelt)? Zou dat niet heel interessant zijn om te weten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:53

Ik vraag me af of dat goed te controleren is..
Maar wel heel erg interessant! Hoop dat er cijfers van zijn idd!

edit: wat weggehaald..

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 14:58

Ja maar evengoed, het argument is dat het het immuunsysteem triggert wanneer je vaccineert. Bij generaties ongevaccineerden zou je een ander patroon van het verloop van bovengenoemde ziektes verwachten als het vaccin dus een grote trigger is.

Het zal niet direct uitsluitsel bieden maar misschien wel aanknopingspunten om verder te kijken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:04

Eliine schreef:
Gewoon even een hersenspinsel he, maar in oa Nederland hebben we een redelijke groep die niet gevaccineerd is in al die jaren. Hoe staat het daar met de toename van kanker, hooikoorts, allergieën en klapwieken (sorry ik weet nog steeds niet wat je hier precies mee bedoelt)? Zou dat niet heel interessant zijn om te weten

Klapwieken gebruiken we hier graag als het niet zo best met iemand gaat :P
Dat is een stuk eenvoudiger dan de hele waslijst elke keer helemaal uittypen :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:09

Eliine schreef:
Ja maar evengoed, het argument is dat het het immuunsysteem triggert wanneer je vaccineert. Bij generaties ongevaccineerden zou je een ander patroon van het verloop van bovengenoemde ziektes verwachten als het vaccin dus een grote trigger is.

Het zal niet direct uitsluitsel bieden maar misschien wel aanknopingspunten om verder te kijken.

Dit is een van de eerste zinnige op te zetten onderzoeken/opties die ik hier lees. Wanneer blijkt dat alle aandoeningen waar vaccinaties volgens sommigen de schuld van zijn ook in gelijke mate voorkomen bij ongevaccineerde kinderen kunnen verder praten . Hoop dat het RIVM dit oppakt en een grootschalig onderzoek start.

Chubby

Re: Vaccineren baby, Help ik weet het niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:16

Daar is al onderzoek naar gedaan:
volkskrant schreef:
In Japan nam het aantal autismegevallen toe nádat het BMR-vaccin werd afgeschaft. In Denemarken vergeleek men bij liefst een half miljoen baby’s de gevaccineerden en de niet-gevaccineerden: in beide groepen kregen de kinderen precies even vaak autisme. Een andere, reusachtige volgstudie bracht aan het licht dat er ook geen verschil is bij vaccins met en zonder kwikatomen erin.

https://www.volkskrant.nl/wetenschap/wa ... ~b06b6f56/

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:18

Dat grootschalige onderzoek proberen de kritische groepen al járen voor elkaar te krijgen bij organisaties zoals het RIVM :j

Maar die willen het niet doen. Ze geven dan reacties als dat het niet ethisch zou zijn om sommige kinderen niet te vaccineren en dus bloot te stellen aan al die vreselijke ziektes. (terwijl die kinderen toch al niet gevaccineerd werden...dus wat is het probleem precies) en dat het geen eerlijke vergelijking zou zijn, omdat ouders die niet vaccineren, vaak ook meer andere bewuste keuzes maken (zoals biologisch eten) die een vertekend beeld zouden kunnen geven.

Don't shoot the messenger, dit is wat ik voor excuses tegengekomen ben de afgelopen jaren :)
De kritische groep zou niks liever willen dan een eerlijk onderzoek.

Er zijn overigens wel wat onderzoeken gedaan hoor, op kleinere schaal :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:21

Kleinere schaal :? Ik zal wel blond zijn maar vind onderzoeken zoals hierboven gepubliceerd toch niet echt klein.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:25

Ergens begrijpelijk ethisch gezien, dat ze er niet aan willen. Maar ook wel jammer.

Dat er in het buitenland onderzoek op het gebied van autisme is gedaan wist ik inderdaad :j

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:26

pmarena schreef:
Dat grootschalige onderzoek proberen de kritische groepen al járen voor elkaar te krijgen bij organisaties zoals het RIVM :j

Maar die willen het niet doen. Ze geven dan reacties als dat het niet ethisch zou zijn om sommige kinderen niet te vaccineren en dus bloot te stellen aan al die vreselijke ziektes. (terwijl die kinderen toch al niet gevaccineerd werden...dus wat is het probleem precies) en dat het geen eerlijke vergelijking zou zijn, omdat ouders die niet vaccineren, vaak ook meer andere bewuste keuzes maken (zoals biologisch eten) die een vertekend beeld zouden kunnen geven.

Don't shoot the messenger, dit is wat ik voor excuses tegengekomen ben de afgelopen jaren :)
De kritische groep zou niks liever willen dan een eerlijk onderzoek.

Er zijn overigens wel wat onderzoeken gedaan hoor, op kleinere schaal :j

Uh,, ik vind dit geen gekke excuses hoor. Wil je ergens een echte, goede conclusie uit trekken dan moeten de andere omstandigheden gelijk zijn. Dat is dus heel lastig en ethisch ook niet echt handig. Dan kan je alsnog een onderzoek doen, en daaraan kan je aannames doen, maar geen echte harde conclusies uit trekken. Dus dan is het alsnog waardeloos.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:27

Toch fijn dat dat hele autisme-verhaal door vaccinatie, de kop kon worden ingedrukt..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:33

Ik haalde net een stuk weg maar tik het nog maar eens..
Ik denk dat op grote schaal in de biblebelt niet gevaccineerd wordt.. hoe zit het hier met gen-afwijkinen?
Zoals in een aantal vissersdorpen, de beperkte genenpool waaruit bijv. Volendammers hun partner kiezen..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:35

Er is zoveel gebeurd wat invloed heeft op 'onze' gezondheid de afgelopen pak-m-beet 50 jaar, dat je nooit alleen vaccinaties daar 'de schuld' van kunt geven.

Ik durf de veiligheid en werkzaamheid van de huidige vaccinatiecocktails wel in twijfel te trekken. Maar geloof ook in onbespoten groenten en fruit, en in vlees wat gezonder is als het dier een fatsoenlijk leven had en voedsel kreeg wat past bij het dier. Ik denk ook dat de luchtvervuiling een rol speelt bij onze gezondheid. En dat onze levensstijl onze gezondheid negatief beïnvloedt. Maar ik wantrouw ook bigdata en statistiek: cijfers lenen zich goed om te manipuleren. Jeugdhulp neemt een vlucht, maar ik geloof niet dat we nu meer problemen hebben dan 25 jaar geleden.

Zo heeft iedereen 'een stokpaardje'.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:36

IMJ schreef:
Ik haalde net een stuk weg maar tik het nog maar eens..
Ik denk dat op grote schaal in de biblebelt niet gevaccineerd wordt.. hoe zit het hier met gen-afwijkinen?
Zoals in een aantal vissersdorpen, de beperkte genenpool waaruit bijv. Volendammers hun partner kiezen..

Enig idee hoe groot de biblebelt is
Afbeelding

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 15:36

IMJ schreef:
Toch fijn dat dat hele autisme-verhaal door vaccinatie, de kop kon worden ingedrukt..

Inderdaad, mooi voorbeeld van een zondebok zoeken in plaats van ermee te dealen. Fijn dat het ontkracht wordt maar de onderzoeken zullen vast weer niet onpartijdig zijn.