[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sliertje

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:43

Jeej! Vanmorgen gewogen en totaal -2,2 kg :) het gaat niet heel hard maar ja, wat langzaam eraf gaat, komt er niet aan. (i hope)

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:08

Tenzij je aan de prikpil gaat Sliertje. Dan kan het er nog zo langzaam af gegaan zijn dan komt het er dubbel en dwars weer aan :( ik heb nog nooit zoveel spijt gehad van zo'n besluit... ik heb er letterlijk gewoon 7kg ingespoten en ben nu wel weer 2,2kg kwijt maar krijg het er met moeite af!!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:42

Tja, medicatie is altijd lastig. Ik heb ook medicatie (geen anticonceptie) waar je ook van aankomt. Ik vraag me dan altijd af waar dat van komt, je moet toch die calorieën zelf tot je nemen om er van aan te komen in principe, toch?

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:51

Je zou zeggen van wel RubyRed, dat je op 1 of andere manier toch meer gaat eten... of wellicht anders... maar in mijn geval is dat zeer zeker niet zo. Het lijkt wel als ik normaal eet dat het gewoon 2x zo hard er aan komt.... En het er nu gewoon minder gemakkelijk af gaat....

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 23:52

Misschien vertraagd zo'n medicijn je stofwisseling dan wel... Dat je daardoor sneller dan normaal aankomt en minder snel weer afvalt. Lastig!

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:36

goeimorgen allemaal,

hier gaat het wat minder, ben een kilo aangekomen. Voor zover ik weet niet ongesteld of op korte termijn. Geen idee waarom, maar werkt niet echt motiverend. Maar goed, we zetten door.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 09:38

Bestaat er eigelijk een geschikt patroon om af te vallen?

Ik eet nu mijn zwaarste maaltijd in de avond en ik dénk dat dit me niet goed bevalt.
Ik stond op 92.4 afgelopen zaterdag en vandaag alweer op 93.4.

Ik drink niet altijd mijn 1.5l. water per dag.
Ik eet elke dag een flink stuk fruit en 's middags eet ik groentesoep en dan 's avonds nog groenten bij het gekookt eten.

Ik drink geen frisdrank, eet wél een lepel mayonaise (of 2 zelfs...) bij mijn avondeten, en snoep 's avonds nog wel iets (gisteren bvb. 2 winegums, dag ervoor een granenkoek).

Echter ga ik wel elke avond nog 45min. snelwandelen, sport ik elke week 2x een half uur in een infraroodcabine en rij ik elke week zo'n 3x 30min. paard (veel stappen, slechte rug van mezelf).

Ik bak zonder olie of boter en eet geen boter op mijn boterham.

Kan iemand me op weg zetten met een degelijk basispatroon?

'Cause I lost it...

Ik ga ook de koeken en snoep 's avonds terug afzweren (maar er liggen nog 3 potten Ben & Jerry's in de diepvries, help...) maar de mayonaise is hier zowiezo altijd aanwezig en is loodzwaar om af te blijven (vervloekt de dag dat Albert Heijn zijn intrede maakte in België, lekkere mayo joh :') ).

Ik heb een STAMP onder mijn KONT nodig van hier tot in Tokio!!!

Ben vandaag dus terug begonnen met lijstjes en calorieën tellen in de hoop dat dit lukt :-)

Wat zijn tevens de calorieën die je als vrouw mag eten als je een bureaujob hebt? (lees: ongeveer 10h per dag zitten (bureel, auto) )

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 10:49

@Mi_Amore: SCHOP! :D
Ik doe ook zittend werk en ik heb laten berekenen dat ik maximaal 1500 kcal per dag mag, zodat ik blijf afvallen. Nu sport ik wel iets meer, maar geen idee of dat uitmaakt. Ook ben ik minder zwaar, maar dat lijkt me niet veel uit te maken??

Hier geen mayonaise, geen snoepjes/koekjes etc. Alleen speciale olijfolie geschikt om in te bakken. Beperkt fruit vanwege de vele suikers etc. Alleen water/thee of koffie. Natuurlijk zonder suiker en melk.

Oja en ik probeer kh-arm te eten. Dus 's ochtends magere kwark ipv brood en tussen de middag een kop boullion met 1 boterham, 's avonds bijna geen pasta/aardappelen etc. wel heel veel groenten (maar ook daarbij letten op de kh.). Nu blijf ik hiermee meestal rond de 1100/1200 kcal hangen en ik val zo'n kilo per week af.

Hopelijk heb je wat aan mijn verhaal ;)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 11:41

kh-arm eten gaat het hier helaas niet worden :') Ik ben een Belg in hart en nieren en heb elke dag mijn brood en aardappeltje nodig :D

Dit is wel dagelijks 2 sneetjes brood en 's avonds 2 kleine aardappelen.

Ik zal dan maar proberen mijn geliefde mayonaisepot (Belgen... Verzot op mayo!) achter slot en grendel te zetten, maar dat gaat pijn doen :')

Maar ik eet zo'n 800 kcal tussen 6h en 17h en dan in de avond rond 18h à 17h eet ik mijn warme maaltijd.
Ik kom telkens uit op een 1300 kcal. Dat is an sich dan niet té weinig eten om af te vallen?

Ik ben helemaal het noorden kwijt, echt :')

Als jij kh arm eet Selka, hoe ziet een dag eten er bij jou dan uit? :-)

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:05

Ojee Mi_Amore, dat wordt moeilijk dan :D Ik vond het ook lastig hoor afscheid te nemen van mijn geliefde kh.

Gisteren bijvoorbeeld:
O: Magere biologische kwark (zo'n 250ml) met handje cruesli : zo'n 200 kcal
L: Kop bouillon, 1 boterham met eru 15+ smeerkaas (geen boter) en een appel: 200 kcal
T: Appel (lekker veelzijdig he ;) ): 60 kcal
D: Vega shoarma met spruitjes, bloemkool, prei en een groot bord ijsbergsla met tomaat en komkommer. Sambal als saus (voor de shoarma dan) : zo'n 650 kcal.
T: Kop bouillon: 12 kcal.

Dan kom ik op een totaal van: 1122 kcal voor die dag. Wel minder dan gepland. Maar ik heb geen trek gehad :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:21

Ooooh het eerste dat ik zag was van: zoooo weinig brood en geen aardappelen...

Vroeger at ik 's middags 8 sneetjes brood (grote) OF 8 sandwiches (er is een reden waarom ik 150 kilo gewogen heb hoor :') ) en 's avonds toen ik thuis kwam ook nog eens 6 VOOR mijn avondeten.

Bij het avondeten nam ik nog eens een half bord VOL aardappelen en dan met een kladder mayo eronder.

Dus nu wil ik echt elke dag mijn 2 sneetjes brood en 2 aardappeltjes hihi!

Voel jij je niet flauw in de dag?

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:25

Ik eet ook wel eens Mayonaise, 1 lepel op een broodje en dan hoogstens 1 x in de week, maar verder niet :n Zeker niet elke dag :n

Mi_amore, probeer meer te drinken. Zéker 1.5L per dag, maar het liefst nog veel meer.
Persoonlijk zou ik die groentesoep elke middag vervangen door brood oid. Zelf hou ik heel veel vocht vast van (groente)soep en dat werkt erg demotiverend zodra je op de weegschaal staat.

Wanneer ik bouillon drink gebruik ik het halve zakje maar. Een hele vind ik veel te zout :=

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:29

Vind ik juist lekker Dais_ :9 haha

Ahw Mi_Amore toch :(:) Brood en aardappelen zijn gewoon kh en zetmeel, nergens voor nodig.
Nee hoor voel me zelfs vol! Zeker met mijn avondeten. Moet ik echt even uitbuiken :o

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:31

Welke heb jij precies Selka? Want ik vind het enorm verschillen per bouillon :j

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:32

Met jou middag schema zou ik ook omvallen Selka....

Mijn schema nu:
O Magere yoghurt met Kellogs/1 volkoren boterham met mager beleg (dus 1 van de 2)
T Banaan/Mandarijn + 1 snee volkoren met mager beleg.
M Opkikkertje rundvlees (7kcal :D ) + 2 volkoren boterhamen met mager beleg + kiwi
T Appel + 1 snee volkoren met mager beleg.
A Zo min mogelijk kh. Dus mager vlees en veeeel groentes.

Grootste probleem is dat ik vaak kook voor 3/4 dagen, maar het dan in 1 of 2 dagen op eet. Dat gaat de ene dag beter dan de andere helaas. Ik eet vaak pas wat later avond eten dus daarna eet ik niks meer. Als ik echt nog trek heb, is er altijd wel komkommer of tomaat bij de hand. (of nog een portie avond eten :( )

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:38

Mag ik me hier ook melden?
Na jaren veel te zwaar geweest te zijn ging bij mij na pasen de knop om, was zo klaar met dat lijf!

Nu ben ik ruim 25kg kwijt! Van maat 46\48 naar maat 42, en ik voel me zo fijn!
Ik eet zo min mogelijk kh en hou een vast ritme aan. Afgelopen maand heb ik rustig aan gedaan met lijnen en ben sinds deze week weer bezig. Ik wil er nog 15kg afhebben :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:38

@Dais_: zal de soep alvast minderen, ipv elke dag om de dag dan (vriezer zit VOL met verse soep :') ).

Die 'Opkikker', wat is dat? Want ik lees dat her en der maar ik ken het niet :n
Hebben ze het in de AH?

Ik eet nu:

O: glas magere melk met 35gr cornflakes OF 4 Parvita beschuitjes (37kcal per beschuit, lekker zonder beleg!)
T: stuk fruit
M: tas soep (verse soep) met 2 à 3 (kleine) sneetjes volkoren brood met divers beleg OF slaatje met een dressing en 2 à 3 (kleine) sneetjes volkoren brood met divers beleg
T: tas soep of fruit
A: kwart bord groenten, 2 kleine aardappelen en stuk vlees of vis

Heb deze week helaas 3 dagen na elkaar avondeten gehad met gehakt (dank u manlief) en dat is me niet goed bevallen denk ik.

Ik vind variëren ook zoooo moeilijk!

@Sjoos: welkom :D Proficiat al met je 25 kilo!!! Het is moeilijk hé :')

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:41

Dais_ opkikker tuinkruiden :D
Leonie: we verschillen niet zoveel toch? Jij hebt een extra boterham en ik heb een groter stuk fruit haha. Bedoeling is als ik zometeen op gewicht ben inderdaad een extra boterham te nemen.

Mi_Amore: ik zou lekker de boterhammen verminderen! En zeker bij salade geen brood eten :)
Laatst bijgewerkt door Selka op 21-11-12 12:42, in het totaal 1 keer bewerkt

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:41

Welkom Sjoos.

Een opkikker is boulion van maggi. Klein zakje, inhoud in een mok (of tas _O- ), warm water erbij en je hebt een lekker boulion. ik wil nog wel een crackers meenemen om te dippen. Ben hem dus alleen vandaag vergeten mee naam me werk te nemen! Vreselijk!

Ik heb meer tussendoor mi amore. En mijn avond eten is het probleem vooral. Ik kom gemiddeld op 1500/1900 kcal per dag (afhankelijk van hoe ik me inhoud savonds)
Ik verbrand er gemiddeld 2300/2600 volgens mijn overzichtje.
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 21-11-12 12:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:43

Opkikker hebben ze bij de AH, is een lekker boullion met weinig kcal.

Weet je dat veel mensen het zeggen, knap hoor, moeilijk he, maar de knop is zo om dat het echt niet moeilijk is geweest, helemaal niet als je jezelf steeds beter gaat voelen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:50

Nog minder brood? -O-

Ik heb al geprobeerd om bij salade geen brood te eten,
maar aangezien salade puur water is heb ik dan 2h later alweer honger.

Wat kan er dan ipv de boterhammen 's middags? :-)

Dan zal ik dit weekend al eens kijken naar die Opkikker.

@leonie87: waar bereken jij hoeveel je verbrand?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:52

Uhm dat is een goede! Meer groenten door de sla? Of een klein beetje pasta?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:53

Mi Amore, als brood zoveel honger bij je triggert, probeer dan eens wat eiwitrijkere producten (kwark, joghurt, ei, vlees). Of probeer andere broodsoorten, ik heb met speltbrood minder snel honger bijvoorbeeld.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:53

Je kunt wel brood eten tussen de middag, maar de combinatie met sla is niet zo handig :). Dan kun je beter 2 uur ertussen laten zitten en dan nog een boterham eten.

Ik doe dat met een app. Ik vul daar dagelijks in wat ik eet en wat ik gedaan heb. Hij laat precies zien wat er in welke maaltijd zit en hoeveel kcal je verbrand met welke activiteit. Een echte eye opener voor mij geweest en nog steeds.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:00

Een salade met alleen sla vult ook niet, je kan er van alles doorheen doen. Vlees, Kip, Ei, Kaas, (afgekoelde)sperziebonen, asperges, broccoli of champignons, komkommer, tomaat, radijs, paprika, wortel, bleekselderij of bloemkool. Zo vul je je salade lekker en heb je niet snel weer honger.
Ze zeggen ook altijd, van koolhydraten krijg je honger.
Ik zou de banaan ook schrappen en een ander stuk fruit kiezen.