[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A_man

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:48

TinePine, ik luste ook geen water tenminste dat dacht ik.. nu drink ik niets anders meer..

ik begrijp waar jullie op doelen bij mijn dieet,

maar als ik normaal bv

o Yoghurt met appel en muslie
T fruit
M broodje en creaker
T Musliereep
A groente en vlees

dan zit ik toch wel goed??

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 16:57

Nou a_man daar zit je ook nog lang niet mee op 1300/1500.
Als ik 5 boterhammen op een dag eet tussendoor fruit en groentes etc avondeten gewoon groente aardappels vlees zit ik amper aan 1200. Als ik pasta eet ofzo natuurlijk wel meer.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:00

Je eet weinig brood, geen aardappels en dat zijn juist je calorie aanvullers :)

Je kan sowieso 3 boterhammen eten tussen de middag en s avonds nog een tussendoortje nemen.
www.caloriechecker.nl kan je ook eens gebruiken, dan weet je het meteen :D

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:01

LynnDenise schreef:
Klopt, 1300 is echt het minimum. Ik zelf eet daarom ook 1300-1500 kcal. Maar op werkdagen heb ik meer behoefte aan calorieen (sta dan ook 3 uur lang te zweten) en eet ik er zeker wel 1500-1700.

Klinit logisch want de energiebehoefte voor vrouwen van het voedingscentrum (2000kcal) is de behoefte voor de basisstofwisseling. Dus alleen om te leven zeg maar. Dus lichaamsbeweging in de vorm van werk of sport niet meegerekend.

Momenteel weeg ik alles op een digitale keukenweegschaal (op de gram nauwkeurig). In combinatie met de verpakking krijg je een heel goed gevoel voor porties, hoeveelheden en calorieën. Ik tel echter niet op wat ik de hele dag eet. Maar als ik 5 keer eet, mag ik dus per keer max 300 kcal eten. Werkt voor mij heel goed.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:04

A_man schreef:
TinePine, ik luste ook geen water tenminste dat dacht ik.. nu drink ik niets anders meer..

ik begrijp waar jullie op doelen bij mijn dieet,

maar als ik normaal bv

o Yoghurt met appel en muslie
T fruit
M broodje en creaker
T Musliereep
A groente en vlees

dan zit ik toch wel goed??

Ik heb het niet helemaal nagerekend, maar ik denk dat je nog niet aan de 1000 kcal zit. Lastig omdat er geen hoeveelheden bij staan. Je bent je zelf aan het uithongeren als je dit op langere termijn doet. Als balansdagje prima, maar ik heb eerder lijstjes van je voorbij zien komen. Verdiep je eens in wat voedingstekorten met je kunnen doen. Zeker op jonge leeftijd.
Misschien helpt deze site voor het narekenen? http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:21

Ketaki schreef:
mymy schreef:
Van fruit kom je echt niet aan hoor! is alleen maar gezond :)

Ik snap niet dat sommige magere kwark/yoghurt kunnen eten,
ik krijg dat echt niet op, brrr zo zuur?

jij wilt zeker niet weten hoeveel suikers er in fruit zitten.

daar kun je echt wel van aankomen.

toch niet als je ernaast gezond/mager eet.. dan kun je gerust onbeperkt fruit eten.. iig ik wel.

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:26

Kort door de bocht. Van alles wat eetbaar is kun je dik worden als je er te veel van eet. Fruit is goed voor je, mits de rest van je eetpatroon ook gezond is....

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:29

Heb jij ooit een te dik iemand gezien die teveel fruit eet dan?

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:30

ja? ooit van fruitsuikers gehoord?

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:31

_O- het enige goede aan fruit zijn de vitamine. En ook daar kan je beroerd van worden als je teveel binnen krijgt. Verder zit het vol met suikers en kcal :=

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:32

Ja maar vind dat ook een beetje overdreven. Eet liever als ik honger heb een extra banaan dan een zak chips. Niets van te veel is goed maarja toch liever fruit dan ongezonde snacks.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 17:41

Klopt, in fruit zit geen vet dus dan kan je beter een banaan nemen dan een zak chips met verzadigde vetten :)

Achja uiteindelijk draait het om bewuste keuzes maken :D

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:08

MightyJoe schreef:
Ja maar vind dat ook een beetje overdreven. Eet liever als ik honger heb een extra banaan dan een zak chips. Niets van te veel is goed maarja toch liever fruit dan ongezonde snacks.

Dat wel, maar eet dan een appel daar zitten weer minder suikers in. :+
In bananen zitten juist heel veel suikers. :P

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 18:56

Monnie_ schreef:
ja? ooit van fruitsuikers gehoord?

Ja tuurlijk zo dom ben ik ook weer niet haha

maar meen het serieus hoor, ooit iemand met overgewicht gezien die TEveel fruit eet dan?
de mensen die ik ken met overgewicht eten er echt niet meer dan 1 stuk.

Ik geloof er gewoon serieus niet in dat je van fruit dik word okal zit er fruitsuiker etc in.

In banaan zit echt niet veel meer suiker dan in een appel, maar goed ieder zijn mening toch.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:10

Zit idd wel meer suiker in een banaan dan appel maar vind een appel dan ook 2 x zo lekker. Maar een banaan eet ik toch niet dagelijks. Meer om de dag :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:15

mymy schreef:

Ja.

Ik ken best wel veel mensen die veel te dik zijn maar op een dag wel een 4/5 stukken fruit eten. Ik ben ook gek op fruit en eet het liefste op een dag een bakje aardbeien, een bakje kersen, een appel, een banaan, een kiwi, druiven en een perzik maar dat kan niet want het is gewoon niet gezond.

ShannonJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:35

Goh, ik dacht dat het ook nooit zoveel kwaad kon om veel fruit te eten. Ik wist wel dat het ook calorieen bevat maar zoveel had ik niet gedacht. Ik ben namelijk gek op kiwi, meloen en aardbeien. Ik eet bij mijn magere yoghurt met ontbijtgranen ontbijt ook wel eens een halve grapefruit. Mijn moeder heeft bij ladyline (ik weet niet of iemand dit kent?) gewerkt en at dit zelf ook voor haar dieet.

Iemand bekend met de lessen van lessmills? Ik heb me 2 maand terug ingeschreven bij de sportschool met als doel dat ik dan de fitnessruimte in zou gaan, nu ga ik elke woensdag- en vrijdagavond naar bodystep en dit werkt voor mij veel beter dan gewoon cardio. Ook bodycombat is ontzettend leuk om te doen en is super motiverend. Misschien ook leuk voor jullie?

Ik heb vandaag niet echt goed gegeten. Mijn moeder heeft buikgriep en ik voel me zelf ook niet al te super.
Wat vinden jullie van zo'n lijstje:

o: kiwi + magere yoghurt met Special K
t: niks (vakantie dus ik ontbijt pas rond een uurtje of 11, tenzij ik moet werken natuurlijk)
m: 2 volkoren crackers van knackebrod met appelstroop
t: een sultana
a: schnitzel (vleesvervanger), aardappelpuree met doperwtjes en een klein beetje appelmoes

Is dit nu een goed gezond lijstje? Ik heb me aangemeld bij voedingscentrum maar ik snap niks van die caloriechecker? Ik vul dan bijvoorbeeld : volkoren knackebrod, in en dan zegt ie: je hebt geen eenheid gekozen?

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:38

Rebeccaa schreef:
mymy schreef:

Ja.

Ik ken best wel veel mensen die veel te dik zijn maar op een dag wel een 4/5 stukken fruit eten. Ik ben ook gek op fruit en eet het liefste op een dag een bakje aardbeien, een bakje kersen, een appel, een banaan, een kiwi, druiven en een perzik maar dat kan niet want het is gewoon niet gezond.

En ze zijn echt dik omdat ze te veel fruit eten? Komt het niet eerder door een verkeerde levensstijl, te weinig/veel voeding of verkeerde voeding? Als ik vijf stukken fruit eet maar verder vettig eet en snoep en geen beweging heb word ik ook dikker hoor :P Fructose wordt naar vet omgezet maar in vers fruit komt fructose maar in kleine mate voor. Ik denk dat fruit prima past in een evenwichtig dieetschema.

Ohja A_man ik zou inderdaad oppassen voor de spaarstand, ik heb er zelf ervaring mee :\ Probeer voor één dag eens uit te rekenen hoeveel je binnenkrijgt en verbruikt? Mijn vorig dieet (een crashdieet) bestond uit zoveel groenten/fruit als ik wou en ongeveer 500kcal per dag, en ik sportte elke dag als een gek :n Hielp voor geen meter, ik kwam zelfs bij. Mijn metabolisme zat op z'n gat. Nu doe ik een week weight watchers, ik eet veel meer als anders en ik ben nu 1.6kg afgevallen (ook wel een deel vocht waarschijnlijk).

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 20:54

ShannonJuul, je lijstje is op zich goed. Wel te weinig voor een normale (werk) dag. Ik las dat je je niet lekker voelde, dus daar zal ik niks over zeggen. Probeer 6 maal per dag iets te eten. Je tussendoortjes houden je motortje juist op gang! Dus 3 maaltijden en 3 tussendoortjes. Een halve grapefruit bij je ontbijt is niet slecht hoor :n Als je niet meer dan 3 stuks fruit per dag eet is het goed. Verder zou ik gewoon ik ook gewoon lekker afwisselen met brood of een salade voor de lunch!

Hier gaat het sinds donderdag eigenlijk héél goed! Nog niets gesnoept. Ik hield blijkbaar heel erg veel vocht vast, want ik ben rond de 2 kg kwijt en mijn buik is veel minder opgezet. Ik wil er nu nog 3 a 4 kg af hebben. Ik val heel makkelijk af, maar kom ook makkelijk aan, helaas. Maar door de nieuwe pil is het verergerd :+ Vrijdag ga ik weer op de weegschaal. Dan ga ik mezelf ook belonen met iets lekkers :)

En de spaarstand ken ik helaas ook van mijn eetstoornis tijd, dat moet je echt niet willen. Ik leefde op cola light, appels en avondeten (dat moest wel vanwege ouders). Eerste weken val je af, maar als je dan weer normaal gaat eten, kom je driedubbel zo hard aan.

Amytj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:03

Dat vocht is echt een drama, ben er zelf gelukkig wel vanaf nu!
Ik heb ook een tijdje in de spaarstand gezeten at 1000 kcal en sporte volop, maar ik werd alleen maar dikker..

Net terug van baantjes trekken, wat geeft dat een heerlijk voldaan gevoel als je klaar bent. :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:18

Als je graag fruit eet ga dan keuzes maken. Rood fruit bevat het minste suikers.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:29

TinePine schreef:
Klinit logisch want de energiebehoefte voor vrouwen van het voedingscentrum (2000kcal) is de behoefte voor de basisstofwisseling. Dus alleen om te leven zeg maar. Dus lichaamsbeweging in de vorm van werk of sport niet meegerekend.

Dat is volgens mij niet helemaal waar. Die energiebehoefte is gewoon het gemiddelde wat vrouwen nodig hebben. Basale stofwisseling zit je iets rond de 1500-1600, had laatst een site waar je dat kon uitrekenen (met gewicht, lengte, leeftijd enzo).

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-12 21:52

Wat zou dan zo een ideale dagindeling zijn met eten voor mij kwa sporten??

A_man

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 17:43

Wat een stilte hier jongens... Ik heb net hardgelopen op het strand met de honde erg lekker

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-12 20:40

Sportief! :)
Maar ik ben te weinig thuis in voedings- en bewegingsleer, kan je geen advies geven mbt eten en sporten.

hier gaat het maar redelijk. Afgelopen week elke dag 2 uur met de hond gewandeld (ik was vakantieoppas). Niet erg hard gelopen, hondje heeft last van zijn gewrichten. Bokstraining gisteravond was niet zo intensief (dat gebeurt gewoon soms) en hardlopen heb ik eigenlijk te weinig gedaan... Niet echt zo goed dus.
Eten gaat wel goed, eet geen snoep of koek meer, weinig koolhydraten en het bevalt goed :P