[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mars

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:41

Het valt ook écht allemaal mee hoor Zwitsal :j
Uurtje van tevoren even 2 Feminaxen nemen, dat heeft mij ook goed geholpen. En beter dan pijnstillers werkte bij mij nog een lekker warme kruik op mn buik. Dat brengt de krampen ook tot rust en het helpt te ontspannen. Of even lekker onder een warme douche/warm bad.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:52

Ja ik denk dat t ook wel mee valt. Ik gok er ook wel een beetje op, dat ik mee drukker maak dan nodig is, dan kan t altijd mee vallen :D

Vind het wel nu al gek dat ik geen pil meer hoef te slikken haha.
Had al bijna m'n pilstrip mee genomen uit Amsterdam hier naar toe want ik dacht even 'zaterdag moet ik weer beginnen' en toen 'oh nee wacht, dat hoeft niet meer ' haha.
Hadden jullie dat niet?

Zo trouwens nog een keertje m'n bloeddruk meten, afgelopen weekend ook gedaan en toen was ie helemaal niet zo hoog als voor de zomer. Sinds ik 3 weken gestopt ben om te kijken of het daardoor kwam ( en toen zakte ie dus enorm) is ie daarna sinds ik weer begonnen ben met de pil , hier thuis niet meer zo hoog geweest. Wel een beetje raar, maarja

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:43

Ik heb een probleem maar denk zo niet dat er wat aan te doen is, maar toch mijn verhaal/vraag

Ik ben sinds zn 6maanden aan een andere pil ivm pukkeltjes. De eerste x dat ik ongesteld werd was het normaal. De keer daarop was het zoveel dat ik echt snachts 3x me bed uit moest na de wc, en overdag echt elk uur naar de wc. De volgende x was het zo weinig dat je het haast geen ongesteld kan noemen. Nu zit daar dus wel een "ritme" in, 2x heel erg weinig en 1x super super veel.

Nog meer mensen die hier last van hebben? waarschijnlijk is er niks aan te doen, of toch wel....?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:12

Je zat toen nog in de eerste 3 maanden denk ik? Dan kan het inderdaad nog heel erg wisselen, grote kans dat het daarna beter wordt.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:14

Ineke, nee nu 6 maanden... Hoelang kan zoiets duren voordat het weer normaal word?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:15

Heb er deze maand opgelet, de pil slik ik nu door...en jeetje ik voel me nu helemaal niet down of raar. Denk nu toch wel dat dat door mijn stopweek komt.
Denk dat ik volgendemaand wel een stopweek hou en dan kijk hoe ik dan weer ben. En daarna wil ik af en toe wat vaker en langer de pil doorslikken met af en toe een stopweek.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:17

zes maanden is inderdaad wel lang. Had je dit met je vorige pil ook? Wat gebeurd er als je een maand doorslikt? Heb je dan ook doorbraakbloedingen? Zo ja dan is het misschien zo dat deze pil te licht voor jou is en dan zou je eventueel een zwaardere pil kunnen proberen.

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:35

Ineke, de pil die ik nu heb scheint zwaarder te zijn dan mijn vorige. Nee mijn vorige was ideaal, geen buikpijn, normaal gelijkmatig ongesteld echt niks mee. Ook niet als ik doorslikte, was alles heel normaal. Maar met deze pil heb ik nog geen enkele keer doorgeslikt. Met deze pil heb ik ook last van me buik en borsten, met gevolg dat ik een test ging halen want ik dacht echt dat ik zwanger was! Haha. Oh ik heb nooit doorbraak bloedingen gehad, beide pillen niet.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:18

Waarom wilde je dan een andere pil als de vorige zo goed beviel?

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:40

Hallo, ik heb even een vraag

Ik heb nu sinds zes maanden die ''goedkope'' versie van de pil. Hiervoor heb ik micriginon 30 geslikt.
Nu heb ik eigenlijk sinds de tweede maand al ongeveer een doorbraakbloeding vanaf de 15e dag en dit duurt net zolang tot ik mijn stopweek gehad heb, doorslikken zit er ook niet meer in ( heel vervelend... )

Nu heb ik vanmorgen de huisarts gebeld en de assistente vertelde het me dat de goedkopere versie van de pil gewoon de micriginon 30 was maar dat ik er dus blijkbaar niet meer tegen kan. Ik heb nu dinsdag een afspraak bij de huisarts aangezien hij moet gaan bepalen hoe nu verder.. Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet, ten eerste is het heel vervelend en ten tweede is iets anders dan de micriginon volgens de HA bij mij niet van toepassing, aangezien andere pillen niet goed gingen en mijn moeder letterlijk proefpersoon is geweest voor de pil omdat niets hielp, tot daar de micriginon was!

Ik ben nu best bezorgd aangezien ik niet weet wat ze nu willen gaan doen. Prikpil wil ik absoluut niet en spiraaltje weet ik niet, ik vind me daar zo jong voor...

Wat zouden jullie aanraden?

Sorry voor het lange verhaal...

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 10:50

Denise_Tink, de werkzame stoffen zijn hetzelfde bij de echte en de neppe versie, maar de hulpstoffen zijn anders. Daarom kun je anders reageren. Ik krijg er bijvoorbeeld knallende koppijn van. Tegen de dokter verteld, en gevraagd of ze een briefje willen maken voor de apotheek en verzekering dat ik de echte versie moet hebben (en dan wordt dan onder de noemer medische noodzaak geschaard). En dat is nu gebeurd en ik slik weer de gewone microgynon.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:03

Hm sinds ik gisteren die aleve heb genomen is t bloeden eindelijk verminderd.. Pff :p
Ik dacht al dat er geen einde aan zou komen.

Over een half uurtje met de auto naar t ziekenhuis. Beetje vroeg mja, altijd parkeer issues daar.
Net nog ffe gedouched, hoop dat ik niet meer teveel bloed voor ik daar ben, voel me zo vies dan!

AnoukS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 18:01

Hoi hoi!

Ik kom net uit t ziekenhuis, spiraal,laten zetten. Na toch wat horror verhalen gelezen te hebben, was k redelijk zenuwachtig.
Nou het stelde voor mij echt niets voor! Van tevoren heb k diclofenac gehad, mocht van de gyn, en voelde vrij weweinig. Nu lekker op de bank, wel wat krampen, maar niets heel ernstigs. Zal straks maar gewoon wat slikken voor het geval het zo nog erger wordt, en dan mar rustig avondje :D
Ik hoef ook niet op controle te komen, want hij zat er gewoon goed in, en zou alleen voor me eigen gevoel zijn, dus onnodig :P

Enige wat ie wel zei is dat k een maand geen seks mocht.. Hmm dat is dan weer minder.. Maar dat zou ook alleen voor de zekerheid zijn zodat ik zeker weet dat ie goed zit.. Nou ja, zie wel hoe ik me voel enz :)

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 19:19

Ik ben ook weer terug!
Ik vond het hele gebeuren niet heel grappig maar ik heb t weer overleefd :p
Scheelde echt dat t maar kort duurde, dan is de pijn nog wel te handelen. Pijn was ook niet zozeer heel erg maar vooral heel naar.

Bij mij ook geen nacontrole meer. Vond het ook al raar dus vroeg er nog extra naar. Maar t was volgens haar echt niet nodig omdat ie gewoon goed zat.
Dus Nouja, dan geloven we dat maar hè.

Heb nu ook niet heel veel last. Het is wel fijner om rustig te blijven zitten en niet te veel te doen maar verder.. Als het hierbij blijft..
Ze raadde wel aan om nog even aleve te blijven gebruiken, omdat dat ook krampen tegen gaat en de baarmoeder dan wat rustiger blijft en het spiraaltje sneller 'accepteert' .

Dus nou.. Morgen maar gewoon werken denk ik ( hè bah, ik wil wel een weekendje vrij haha)

Hier trouwens niets gezegd over wel/geen seks wel/geen tampons oid. Ook niet naar gevraagd, tampons gebruik ik toch bijna niet en heb geen vriend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:27

Heb gisterochtend mijn spiraaltje gekregen en na alle horror-verhalen viel het mij uiteindelijk ook mee (na een verdoving :o ).
Ik was inmiddels ook niet meer ongesteld, dus vreesde dat het daardoor misschien erger zou zijn naderhand. Voelde me gister alsof ik onder een vrachtauto had gelegen, geen krampen, maar een gevoel alsof ik overal blauwe plekken had. Vannacht goed geslapen en vandaag alleen een beetje last als ik veel doe of snel loop.
Bloedverlies was gister te handelen met een inlegkruisje en vandaag helemaal niks *\o/* .
Ik moet wel over 6 weken terugkomen en idd extra bescherming nemen met sex tot na de controle.
Verder ben ik er tot nu toe erg blij mee :j .

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 21:45

Echt raar dat wij niet voor extra controle moeten anouk.

Ik voel me nu als ik lekker op de bank zit prima.
Nog wel een beetje een opgeblazen buik en heb toen ik Thuis kwam gelijk een joggingbroek aangetrokken want andere broeken kreeg ik toch wel beetje kramp oid van.
Bloedverlies heb ik al ffe niet meer gechecked (ik zit wel lekker hier haha), maarja ik was natuurlijk nog wel ongesteld (al was dat vanochtend wel bijna weg).

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:27

Mmmm misschien dat ik ooit ook maar een spiraal neem. Maar eerst eens helemaal stoppen en kijken of er een mini-me wil komen. Ik begin toch wel meer aan een spiraal te denken als opvolger voor de nuvaring.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 23:34

Ja wel fijn dat er nu flink wat mensen zo'n ding recent hebben laten zetten.
En toch wel (tot nu toe) met positieve verhalen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 11:59

Zie je Zwitsal! :D Ook jij kan het!!!

Ik ben ook positief over het ding, geen last meer, haast geen bloedingen meer.
Soms béétje buikpijn, dan neem ik een Aleve en dan is het gelijk weer rustig de rest van de dag.

Ik moet wel voor controle. Maar mocht gewoon doorgaan met vriendje zoals altijd.
Hij zat goed. Dus ja prima...
Als het fout gaat(zwanger) mag de gyn dit oplossen voor ons :)
Want hij zei dat 'ie 100% goed zat, hoefde geen extra bescherming, kon gewoon zoals t ging... :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:43

Fijn hoor, weer een aantal spiraal plaatsingen die goed gingen erbij!

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:44

Ja precies, zet gewoon die baby in een mandje bij die vent in zijn kantoor. Zijn schuld! _O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:07

rensiepensie schreef:
Ja precies, zet gewoon die baby in een mandje bij die vent in zijn kantoor. Zijn schuld! _O-

Hahahaha

Nee, een kind komt er niet. Niet op dit moment. :)
Dus als het fout is, mag hij het oplossen.
Ben daar bij de gyn ook heel duidelijk in geweest. Maar nee hij kon me die garantie geven, controle gedaan ter plekke, zat goed.
Dus lekker gaan met die banaan zei die.. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:13

Heb je der nog 9 maanden mee rond gezeuld. :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:17

Precies ja, ook niet zo prettig. :=
Verder vind ik het wel link dat een gyn dit zo zegt, want zoals algemeen bekend is geen enkele methode 100% feilloos.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:18

Ik vind het ook link... Maar ik heb geen andere anticonceptie die we zouden kunnen gebruiken.
Ik heb dus nadrukkelijk gevraagd of het een probleem is. Nee dat was het niet.

Als 'ie goed zit zal 'ie ongetwijfeld veilig zijn :)