Hardlopen, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe vaak loop jij gemiddeld hard?

minder dan 1x per week
37 (11%)
1x per week
35 (11%)
2x per week
97 (30%)
3x per week
106 (33%)
meer dan 3x per week
41 (12%)

Totaal aantal stemmen: 316

Janine001

Re: Hardlopen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 18:52

wat is dat met de lessen als ik vragen mag?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:26

Je download dan een pakket van 30 lessen waarin je elke les wordt begeleidt op muziek. Een stem verteld je dan wanneer je moet gaan rennen en wanneer je moet gaan lopen... Uiteraard met de juiste muziek eronder.

Zo leer je bij het eerste pakket in 30 lessen van 0 naar 5 km hardlopen en in het 2e pakket van 5 naar 10 km hardlopen.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:44

Phoe ik ben terug, gelukkig heb ik hem helemaal uitgelopen maar mijn god wat had ik een moeite. Vrijdag wil ik weer en dan hoop ik dat het een stuk beter zal gaan. Maar ik ben blij met die schoppen onder mijn kont. Bedankt :D

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:52

Anoli, hoe heet dat programma dan? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 19:56

Janine, in dit topic lopen er veel op het schema 'Start To Run' van Evy Gruyaert of op de Nederlandse Renate Wennemars :)

Elvira, goed gedaan! *\o/*

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:00

loveshadow schreef:
Janine, in dit topic lopen er veel op het schema 'Start To Run' van Evy Gruyaert of op de Nederlandse Renate Wennemars :)

Elvira, goed gedaan! *\o/*

De meesten hebben echter een voorkeur voor Evy hier geloof ik. Ik vind hem zelf wel het fijnste.

Ik heb maandag hardgelopen. Ging erg slecht, ik had ontzettend veel last van mijn enkels en benen. Vandaag nog steeds beetje pijn, dus ben maar gaan fitnessen.

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:02

Oke :D

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:09

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:38

Goed dat je toch bent gegaan Elvira! :)

Ik heb vandaag tweede rustdag genomen in verband met verkrampte kuiten incident. Wel 3 km gewandeld dat ging prima. Morgen les 5 lopen hopen dat die goed gaat :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:51

Wandelen is ook hartstikke goed voor je! Net als fietsen of zwemmen. een beetje afwisseling is alleen maar goed.. :)

Ik heb net hardgelopen ook! Eerst naar de hei gefietst (25 minuten op hoog tempo) en daarna 20 minuutjes achter elkaar hard gelopen op redelijk tempo en daarna weer naar huis gefietst (30 minuutjes)
Denk dat ik er vaker heen ga fietsen want dat is natuurlijk best een goede warming up, fietsen. Had mezelf niet echt heel erg uitgedaagd met het lopen want was niet eens heel erg moe maar pfoe vond het best warm én ik had een lange broek aan dus dat ging heel erg schuren..

Waarin lopen jullie hard? wat voor broek en shirts en vesten en truien? aanraders? ik hockey altijd in zo'n rokje maar denk dat het een beetje gek is om dat aan te doen met hardlopen of niet..? Vind ik wel echt heel erg lekker zitten maar ben dan toch een beetje bang dat mensen je gek aan kijken. anders wil ik denk ik binnen kort gaan kijken voor een kort adidas broekje of zo iets. Aanraders voor t-shirtjes of iets wil ik ook wel want met hardlopen erger ik me veel sneller aan de kleren dan met hockeyen..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 27-06-12 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:53

Ik vind het vooral zo benauwd buiten, dat helpt niet echt mee :=
Gisteren heb ik in korte broek en icebreaker hard gelopen :) Rokje zou ik een beetje vreemd van opkijken ja :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 20:54

Wat is een icebreaker? En wat voor korte broek moet ik me dan voorstellen? Hihi. Ja denk dat mensen inderdaad raar op kijken van een rokje maar aan de andere kant; je hebt ook echt hardloop rokjes en die zijn hetzelfde als mijn hockeyrokje :)). Nou ja op de hei kom ik toch niemand tegen die ik ken dus wat maakt het ook uit eigenlijk..

En dan nog iets; wat voor sokken ( :') ) dragen jullie? trek zelf vaak mijn hockeysokken aan want die zijn heel stevig en zitten goed, maar dat zijn wel grote sokken dus dat is een beetje lelijk onder een kort broekje.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:00

Zoiets als broek, maar dan tot net onder mn knie Afbeelding
Een icebreaker is een shirt/trui van pure merino-wol, een heel ademende en tegelijkertijd isolerende stof. Het houdt je lichaam op een aangename temperatuur, je zweet je niet rot maar krijgt het ook niet koud. Oh en je gaat er niet in stinken :P Zijn wel vrij prijzig die dingen.

Als jij je prettig voelt in je rokje, moet je 't vooral doen :) Ik loop midden in de stad hard, dus zou me er niet zo prettig in voelen :P Wat een heerlijke hardloopomgeving trouwens!
Ik draag trouwens geen sokken, ren altijd op mijn blote voeten :)

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:01

none schreef:
Norton, wauw jij bent van het serieuse lopen dus. ;) Knap hoor! Train je ook met andere samen?

! :j

Nope loop bij voorkeur alleen, heb een bepaald tempo wat lekker loopt en de meesten lopen net harder of zachter. Heb ook nooit zo de neiging om achter mensen aan te gaan lopen.

Norton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:02

Ik loop meestal in hardloopbroekje, kort model of 3/4 geen rokjes voor mij. Staat niet mooi met die turbodijen.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:04

Ik heb een CIOS sportbroekje (van vriendlief) en een korte broek van Nike. Ren niet meer in lange broeken, merk dat ik beter ren met kortere broek, raar maar waar :D verder gewoon squash shirtje :)

Iemand tips voor gel zooltjes?

Irisx94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:06

Caira schreef:
Jammer Iris want ze zijn erg leuk!

Nou, ik kan vertellen dat ik nou mijn 1e les heb gehad :D Inderdaad heel leuk en nu nog makkelijk vol te houden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:07

Heino schreef:
Zoiets als broek, maar dan tot net onder mn knie [ Afbeelding ]
Een icebreaker is een shirt/trui van pure merino-wol, een heel ademende en tegelijkertijd isolerende stof. Het houdt je lichaam op een aangename temperatuur, je zweet je niet rot maar krijgt het ook niet koud. Oh en je gaat er niet in stinken :P Zijn wel vrij prijzig die dingen.

Als jij je prettig voelt in je rokje, moet je 't vooral doen :) Ik loop midden in de stad hard, dus zou me er niet zo prettig in voelen :P Wat een heerlijke hardloopomgeving trouwens!
Ik draag trouwens geen sokken, ren altijd op mijn blote voeten :)

Oh dat soort broeken zijn ook fijn inderdaad! En die shirts/truien klinken wel fijn, ga het in elk geval wel in gedachten houden :)

Loop je echt helemaal op blote voeten, of met blote voeten in je schoenen? :)

Hei is inderdaad een fijne omgeving! Ook leuk want je ziet er de schaapjes, mensen die vliegeren, honden.. dus je bent automatisch geneigd om langer door te gaan omdat je niet echt nadenkt. Heb ik althans :)

Ik loop trouwens ook liever alleen.. heb 2x samen met iemand gelopen en nummer 1 liep véél te langzaam voor mijn tempo en ging na afloop van haar stokje omdat ze het niet volhield (3 km := ) en nummer 2 die liep me dan weer te snel. Dus loop ik het liefste alleen! En tja, ik heb zelf ook best brede bovenbenen met heel veel spier vooral maar ik heb me daar echt overheen gezet. Moet met hockey ook altijd in een kort rokje en vind het zo fijn als je benen 'bloot' zijn. Heel erg gek maar het zit zoveel minder warm. :))

http://www.perrysport.nl/nike-nike-ac-n ... 06373.html

http://www.perrysport.nl/nike-nike-nik- ... 99825.html

Denk dat ik een van deze broekjes ga halen voor het hardlopen.. zit fijn en lekker (en als ik er toch een moet kopen kan ie beter leuk zijn toch?) en is nog leuk ook met een egaal shirtje er op. :D

Overigens ren ik ook beter met een kort broekje/rokje/blote benen!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 21:34

Oh sorry, loop met blote voeten in mijn schoenen :D Was niet helemaal duidelijk :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:04

Heej Mii_Jessica! Weer een bekende hier! Gezellig!

Ik mag zaterdag of zondag weer lopen gelukkig...... voet is goed gebleven dus paar dagen extra rust en dan moet het wel kunnen!
Ik ga volgende week eens naar de decathlon denk ik, ren nogsteeds in mijn lange bjorn borg broek en dat vind ik eigenlijk wel warm. Nadeel van een korte broek is die stomme knieband, die zit dan zo prominent in zicht he! Maar ja zonder knieband ren ik niet, heb ik vorige week gedaan en dan voelt het toch niet lekker. Morgen maar weer op mijn paard, die heb ik afgelopen dagen ook door iemand anders laten rijden.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:07

Kon het niet laten :Y) heb net les 5 gelopen, ging super fijn :) ondanks dat mijn hond me bijna een meertje introk vanwege een paar eenden :D Kuiten beetje gevoelig maar veel minder dan gisteren. Ik loop weer op schema :)

Blote voeten in schoenen? Krijg je dan geen blaren?

Lillytje: fijn dat je dit weekend weer kan beginnen :)

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:15

Ik loop meestal gewoon in van die losse joggingbroeken. Heel soms in een kortere broek, maar ik vind dat echt geen gezicht bij mezelf :o
Qua shirtjes dingen die echt voor het sporten bedoeld zijn. Van dat syntetische stof die snel drogen. Katoen werkt niet bij mij, daar zweet ik veeeeel te veel voor.
Verder altijd een petje op om te zorgen dat mijn haren niet in mijn gezicht komen en dat het zweet niet over mijn voorhoofd loopt.
Ik heb speciale nike hardloopschoenen en daar kreeg ik een paar hardloopsokken bij. Zijn op zich fijn, hoewel ik ze vandaag voelde schuren op de een of andere manier.

Romytjuuh knap dat je met je hond kan lopen. Dat zou mij echt niet lukken omdat ik dan toch niet in mijn eigen tempo loop.

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:18

@annetje: het heeft een tijd geduurd hoor voordat Boy goed kon meelopen. Ik loop alleen door natuurgebied en dan voel ik mij veiliger met mijn hond :)

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:25

Romytjuuh schreef:
Blote voeten in schoenen? Krijg je dan geen blaren?

Nee hoor, nergens last van :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 22:57

Ik heb sportsokjes van puma, zitten heerlijk. Ik heb buiten mijn schoenen nog niets duurs gekocht voor het hardlopen omdat ik eerst wilde kijken of ik het uberhaubt vol ging houden. Heb bij de action voor 5 euro een sportshirtje en een hemd achtig shirtje kocht. Zitten heerlijk en ademen goed. Maar goed toen ik er achter kwam dat de decathlon hier dichtbij zit (jaja ik dacht dat die alleen in belgie zaten haha) heb ik maar besloten mijn overige aankopen daar eens te gaan doen.