Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toushie

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:49

ik vind het wel heerlijk om na 6 weken weer van schema te veranderen :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 21:53

Voordat mijn motivatie minder werd was ik wel gedisiplineerd. Aan mijn bovenlichaam zag ik duidelijk resultaat, maar van mijn benen was geen enkele cm af. Helemaal niets. Nou werkt mijn bouw dat ook wel wat tegen (bedankt mam), maar het lijkt werkelijk onmogelijk om die bovenbenen strakker te krijgen.
Mijn kuiten daarentegen krijg ik wel strak en gespierd.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:04

Haha ik wilde bijlezen en reageren maar wat ik wilde typen had Missfitness al voor me getypt :D

MF ik ben wel benieuwd naar jou triceps ja! Ik zal over 2 weken ook weer eens een foto maken.
En Nancy van jou ben ik ook benieuwd haha!!!! :+
Ik herken het wel een beetje, op een gegeven moment heb je echt iemand nodig die je pusht.
Bootcamp werkt echt gruwelijk motiverend :=

We hadden net dan het laatste kwartier de maandelijkse challenge (10 meter sprint, zoveel mogelijk in 1 minuut. had vorige week les 1 17x, les 2 15x, en net 16x) .. vervolgens een tabetha (1 oefening 20 seconde en 10 seconde rust... ditmaal was het eerst oefening buikspier.. rust.. jump lunges.. en zo verder) en ik bleef maar door gaan! :') was niet te stoppen haha!
Dus zit nu tevreden fris en fruitig op de bank met mn kwarkje :D

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:07

Missfitness, mja, mijn lijf is blijkbaar gewoon niet gemaakt om sportief te zijn :+ Maakt niet uit, ik ga stug door, maar af en toe wel ff wat naar mn lijf luisteren voor dattie dr echt mee stopt... Gelukkig lijkt die kramp onzin nu over te zijn, net nog ff calcium+magnesium genomen, dat lijkt altijd wel te helpen (heb het wel eens vaker namelijk)

Annepaardoes, ik ken dat probleem, dat heb ik ook namelijk. Mijn bovenbenen worden ook niet dunner. Maar... Ik merk wel dat ze sterker en gespierder worden, ze worden minder flubberig zegmaar. En ach, ik voel me dr goed bij, en mag dan een dikke reet hebben, hijs wel mooi rond en niet afgezakt, dus wat dat betreft kunnen een boel meiden daar dan weer jalours op zijn, en zo heeft iedereen wat. Dat is een beetje een geval van waar je zelf je focus op let qua kritisch zijn op jezelf denk ik.

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:08

missfitness schreef:
__Marije__ niet verkeerd een weekje Kos! Knap dat je gelijk weer zo kan sporten! Zou ik ook doen trouwens! Eigenlijk ben ik wel een beetje erg want op vakantie train ik ook := Wel in mindere mate, maar ik moet gewoon van mezelf :)

Ik had me ook voorgenomen om te sporten, er was wel een fitnessruimte maar de stress van begin dit jaar, hard werken en druk zijn kwam er uit waardoor ik na 1 dag ontspannen al ziek was :P Dus daarna gewoon lekker genoten en even niets, wel in het zwembad mn buikspieren onderhouden :P Was heerlijk om eer aan de slag te zijn vanmiddag!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:11

Afbeelding

Afbeelding

Deze wilde ik ook nog even aan jullie meegeven :D Ga er mee naar bed.. Sta er morgen ook vooral mee op!
Just do it *\o/*

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:17

annepaardoes het is soms ook niet makkelijk om je doel te halen. Wij vrouwen hebben altijd delen waar het vet maar niet weg wil. Toch is het mogelijk, maar daar is heel heel veel voor nodig. Dus zeg nooit nooit!

Marije__ Ik zal foto maken! Ben ook benieuwd naar jou foto's!! Dat bootcamp is ook net wat voor mij!! Heerlijk lekker beulen en ik leg niet snel het loodje!!

Airborn Het belangrijkste is dat jij je gezond en fit voelt. Wat ik net bij anna ook al zei het is voor ons vrouwen niet makkelijk! Je probeert te doen wat je kan doen, dan kan je jezelf ook niks verwijten en heb je er alles aan gedaan. Als je maar de juiste manier van aanpak hebt!

__Marije__ verstandig dat je even rust hebt genomen! Dit heeft je lichaam zo nu en dan ook nodig en kan je er nu weer lekker tegenaan!!

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:18

Ik ben ook wel benieuwd naar jullie foto's!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:25

Als jullie het goed vinden, wil ik me hier ook even aanmelden.
Vanaf volgende week begin ik opnieuw te fitnessen (heb donderdag laatste examen van de avondschool en eindelijk weer wat tijd en rust). Een jaar geleden was ik heel fanatiek aan het sporten, vooral hardlopen en heel veel krachttraining. Maar ben daar wel gedemotiveerd geraakt door een ziekte.
Ik moet niet zozeer gewicht kwijt, maar ik wil vooral strakker worden en krachtiger en gezonder.
Probleemzone is mijn buik, vlak onder mijn navel. Ik ben vooral opzoek naar goede oefeningen en tips om vooral eindelijk een strakke buik te krijgen.
Tips voor motivatie heb ik hier al veel gelezen (schema, meten, vooruitgang zien,..) dus ik hoop stilaan een levensstijl te vinden (gezond eten+sport), die ik ook vol kan houden tijdens stressvolle en drukke periodes.
En nu ga ik verder het topic doorlezen!
Edit; ik ben trouwens gek van dit boek: http://www.bol.com/nl/s/boeken/zoekresu ... index.html

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:29

Welkom Kirrr!! Al je vragen zijn hier al besproken, maar als je wat wilt weten vraag het gerust!!

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 22:46

Airborn: Dat merk ik inderdaad ook wel, dat mijn benen wel gespierder worden. Jammer genoeg zie ik dat in de spiegel nog niet echt. :+
missfitness: Ja waar een wil is, is een weg. Ik ben alleen bang dat als ik echt die-hard zou gaan trainen ik geen tiet meer over houd :') En ik heb toch liever wat borsten en dan maar wat vollere benen, dan helemaal geen borsten en slankere benen. Handig zo'n vrouwen lichaam :+

Ga binnenkort ook maar weer eens mijn armen op de foto zetten. Heb het idee dat die ook wel gespierder zijn geworden.

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 09:13

Oh, ook goed nieuws hier trouwens! Moest gisteravond naar medische keuring voor mn taxi pas, en mn bloeddruk is echt in jaaaaren niet zo laag geweest :D 125 boven 75 (H) terwijl ik echt heel heel lang op 140 boven 100 heb gezeten! Super fijn :D Verder was ik ook helemaal gezond, alleen kwam de keuringsarts met de opmerking dat ik niet moet gaan autorijden zonder bril... Joh, goh... zou je denken? (heb -4) Maargoed, opzich ben ik dus lichamelijk gezonder dan ik ooit geweest ben!

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 13:54

Super Airborn! Gebruik je nog medicatie voor je bloeddruk of niet?

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 13:56

Kirrr welkom :D ziet er uit als een leuk boek! Je doelen zijn duidelijk, hopelijk kunnen wij je hier ook helpen door te stimuleren :D

Airborn wow inderdaad goed nieuws zeg.. wat een andere leefstijl wel niet met je doet !!! top :)

Ik heb heerlijk een half uurtje hardgelopen eind ochtend, nergens last van *\o/* daarna allemaal lekker maar gezond voer in huis gehaald en een heerlijke salade gemaakt.. Vanavond weer bootcamp :D zin innn!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 18:32

Airborn dat is goed nieuws!!! Zo zie je maar dat je stapje voor stapje naar je doel toe kruipt! Complimenten!

Marije__ heerlijk he 's morgens even hardlopen! Fijn dat het goed ging!! Vanavond al weer bootcamp, lijkt me zo leuk om te doen!!! Ging het weer lekker fanatiek?

annepaardoes op je onderbenen (kuiten) zit in de regel minder vet dan de bovenbenen. Je hebt zeker wel gespierde benen, maar het laagje vet dekt die spiertjes helaas nog af.

Vandaag benen gedaan! o.a. 3 sets legpress (240kg, 290kg, 330kg) :D

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 19:15

Kom ik aan met mijn 20 kg hahaha

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 19:30

Kom ik aan met mijn 120 kg := :')

Vandaag niet getraind, laat klaar met stage en moest nog leren..
Morgen weer een dagje :D

Chrissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 19:38

Wauw wat een gewichten missfitness!

Ik zit nu op 60 haha!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 19:47

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:39

Toushie wat een mooie buik!! Die is plat! :j
Heb foto van mn triceps gemaakt maar het is alweer iets te donker dus niet duidelijk genoeg. Wordt vervolgd!

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:42

hihi thanks :) , ben echt nog niet tevreden hoor hahah.
ben benieuwd naar je triceps !

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:46

Nog niet tevreden? Volgende stap is dat je de spieren beter gaat zien! Mooi hoor :j

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:51

missfitness schreef:
Nog niet tevreden? Volgende stap is dat je de spieren beter gaat zien! Mooi hoor :j

Nee inderdaad nog niet tevreden :o Dus ja op naar de goed zichtbare spieren straks :j

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:53

Oeww zo mooi, nog iemand met een sixpack straks!! :)
Je bent al een heel eind hoor!! :j

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-12 20:54

missfitness schreef:
Oeww zo mooi, nog iemand met een sixpack straks!! :)
Je bent al een heel eind hoor!! :j

Thanks :o , het is een goede motivatie toch vooruitgang te zien :)