[Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 07:17

af en toe moet kunnen! ik pas wel heel erg op met pizza, 1 big amarican ( die vind ik heel lekker:P ) is zon 1200 kj:O

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:14

Ik eet denk ik maandelijks nog wel een pizza, dan wel de allerlekkerste, een amerikaanse en daar krijg ik maar de helft van op, dat is dus ongeveer 700 kcal en moet af en toe kunnen.
Alleen de verzadigde vetten zijn dan even de boosdoener, maar afwisseling is ook weer goed :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:22

1200 kcal vind ik voor een avondmaaltijd wel meevallen (in mijn geval :P want ik eet avondeten als een bouwvakker.)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:27

Als je niet teveel vlees en kaas op de pizza hebt dan valt het vet wel weer mee.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:28

Ja die amerikaanse pizza waar ik het over hebt heeft volgens mij 2 lagen met kaas := daardoor is hij ook zo lekker :))

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 09:45

je kunt extra eiwitten tot je nemen door bv een eiwitshake te nemen,smorgens, verkrijgbaar evt bij een sportschool of van weightcare,modifast,ik gebruik die van m double you zit 85 % eiwit in en in protienerepen voor tussendoor gewoon verkrijgbaar bij m double you of een sportschool werkt prima,of kip daar zit ook veel eiwitten in,filetamerican,biogarde yoghurt,ei,enz,ik eet gewoon gezond met weinig koolhydraten,eet vlees met een hoog eiwit gehalte ,groente en af en toe aardappels 1 a 2 x per week niet vaker,koolhydraatarm brood,verder eiwit shake en protiene repen drink water en soms met een scheutje slimpie erdoor en groene thee. 1 x per maand patat zonder saus en geen snack,maar heb bij de patat wel stukjes kip met champingons en uien werkt prima ben nu bijna - 15 kilo kwijt weeg nu 75.2,nog 8 kilo en dan ben ik op mijn streefgewicht .

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:37

Ik heb vanmorgen TOCH weer op de weegschaal gestaan! Ik hoopte echt dat ik gister ff een zware dag had met mn 0.7 maar eraf... En raadt eens?! Vandaag was er 1.1 kilo vanaf! :D Dus bijna halve kilo meer als gister! Gelukkig!!!

Dus ik ben weer in mn sas! *\o/*

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:42

*\o/* Goed zo naamloos!!!!

Ik heb gisteren (alweer) een zonde dag. dus vandaag wienig eten en sporten.
Ik kom niet zo snel aan dus is ook niet erg :)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 12:46

Balen is dat he als je zo'n dag hebt? :P
Ik wil eigenlijk heel graag sporten vandaag.. Maar ik heb echt nog heel veel spierpijn in 1 been.. Twordt wel minder.. Weet niet zo goed wat wijsheid is nu.
Misschien voor de zekerheid toch morgen maar doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:13

Als je gaat sporten wordt de spier juist opgerekt, waardoor hij niet meer zo krampt. :) Dus het is over het algemeen juist beter om te sporten met spierpijn dan stilzitten.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:19

Voor de spieropbouw is het beter om er 1 dag tussen te laten zitten, toch?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 13:46

ik heb dinsdagavond gewandeld, ga vanmiddag weer wandelen.

verder, krijg ik veel complimenten, van goh, ben je afgevallen ofzo :)

heel leuk is dat dan om te horen. *\o/* *\o/*

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:43

Dat is zeker leuk om te horen Ketaki!. Daardoor word je ook weer extra gemotiveerd!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:50

Kipfilet,Kalkoenfilet,Magere kwark,Kaas,Rosbief,Mozzarella,Tonijn <---- Natuurlijke eiwitten.

Eet deze combinatie en je zult veel eiwitten binnen krijgen, alleen dan moet je wel zorgen dat je de koolhydraten beperkt houd!
- Tarwebrood met peulvruchten zoals bonen
- Melkproduct met tarwebrood
- Eieren en melkproducten
- Maïs en melk
- Eiwit en tarwebrood
- Eieren met peulvruchten

Hoop dat jullie er wat mee kunnen.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:53

Voor degene die graag wat willen afvallen en ook er bij sporten, probeer in het begin niet teveel op de weegschaal te focussen. En kwa sport helpt veel cardio met af en toe even een aantal spiergroepen mee pakken, want met krachttraining er bij verhoog je het verbrandingsproces.

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:56

Liin schreef:
Oke, minimaal een uur kom ik wel dik overheen, ik sport gemiddeld 3/4 uur per dag, en afgelopen weken nog sowieso 1 er bij.
Eiwitten, waar zit dit vooral in? :) Ik eet wel nu 2x in de week een eitje, of wordt dat hier niet ook mee bedoeld? :+

Ik heb net antwoord gegeven in het topic. Maar Liin 3 a 4 uur is wel veel. Moet je zoveel afvallen of ben je beetje sport verslaafd? :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 15:58

Ik bedacht me vanmorgen dat ik vergeten ben op de weegschaal te stappen :+ Heel opmerkelijk voor mijn doen, haha!
Doe het al jaren dagelijks en heb hem zelfs 1x meegenomen op werktrip naar New York :o

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 16:11

Bizzybijtje schreef:
Als je gaat sporten wordt de spier juist opgerekt, waardoor hij niet meer zo krampt. :) Dus het is over het algemeen juist beter om te sporten met spierpijn dan stilzitten.

Oke.. Nou dan ga ik gewoon.. Ga ik me nu ff opgeven voor een lesje circuit.. En misschien daarna nog ff Zumba erachter aan..

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 17:45

Davina21 schreef:
Ik heb net antwoord gegeven in het topic. Maar Liin 3 a 4 uur is wel veel. Moet je zoveel afvallen of ben je beetje sport verslaafd? :)

Ik ben inderdaad een beetje sportverslaafd, heel veel afvallen hoef ik niet, maar omdat ik al veel sport zoek ik nu meer een betere weg in mijn eetpatroon (want snoepen kan ik helaas ook heel goed)
Bedankt voor je antwoord! Ga er wat mee proberen!

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 18:00

Ik kom me ook aanmelden. Ik zeg al een hele tijd dat ik moet afvallen, en telkens val ik in verval... Gister avond ben ik op de weegschaal gaan staan en ik ben me rot geschrokken. Nu ga ik ervoor en kan alle tips hard gebruiken. Ik wil in elk geval 8 kilo kwijt. Sinds 2 weken doe ik aan squashen een half uur in de week en een uurtje zumba. Iemand tips voor het warme eten als je savonds geen zin meer hebt om te koken (lees half8 thuis van het werk) groetjes sax89

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:12

Ik gooi als ik heel weinig tijd heb vaak wat roerbakgroenten met kip in de pan, met wat uitjes en knoflook er bij. In vijf minuten klaar en nog gezond ook ;)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:14

Davina21 schreef:
Dat is zeker leuk om te horen Ketaki!. Daardoor word je ook weer extra gemotiveerd!

ik zou gaan wandelen vanavond, maar even besloten toen me begeleidster er was, om toch thuis te zitten.

heb namelijk de laatste paar weken enorme last van me nek en schouders ( spierpijn, wordt daar ook voor behandeld bij de fysiotherapeut)

heb net soep gehad en 4 crackers met vruchtenhagel gehad.

yamyam :P

Yelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:17

Ik probeer elke dag een minimaal een half uur gelopen te hebben :j

En mijn nieuwe verslaving is touwtje springen := En nu heb ik spierpijn := Gister iets te fanatiek geweest :+

rutting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:25

kentaki pas wel op met vruchtenhagel bevat wel weinig verzadigd vet maar wel veel koolhydraten en suiker.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-12 19:31

:)
rutting schreef:
kentaki pas wel op met vruchtenhagel bevat wel weinig verzadigd vet maar wel veel koolhydraten en suiker.

zo vaak eet ik geen vruchtenhagel hoor.

is zoetbeleg, waar ik niet van houd.
en daarom pak ik het 1x i nde zoveel tijd.

dus dan kan het wel toch? :)