Krachttraining voor vrouwen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:31

DDDMakkink: als je je buikspieren wilt voelen: probeer bij de crunches maar eens zo'n medical bal van 5kg er bij te nemen, dan ga je ze echt wel voelen (en je armen ook). Let wel op dat je de kracht dan niet uit je nek haalt, anders krijg je daar last van....

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 22:59

Onderwerp: Krachttraining voor vrouwen

DDDMakkink schreef:
Wat is dan in feite beter?
Droogtrainen
Confusion trainen
Of piramide trainen
Of is het juist slim om dit af te wisselen?

Het gaat hier niet om wat is beter. Elke manier van trainen heeft weer te maken met het doel waar je voor traint.
Met droogtrainen ga je sneller het vet percentage verlagen.
Confusion training is er voor je spieren. Je prikkelt continue de spier om te groeien.
Piramide training doe als je traint op massa, dus het accent ligt op grotere spieren.

Afwisselen is hier niet het juiste woord. Als je spieren kweekt dan train je op massa (piramide training) om vervolgens over te stappen op droogtrainen (ook wel cutten genoemd) om het vet% te verlagen en je spieren beter tot uiting te laten komen. Confusion training kan je doen na 6 tot 8 weken piramide om je spieren te prikkelen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:03

Pff ik wilde vanavond naar de sportschool, maar ben nog niet lang genoeg lid ( :+ ) om in alle vestigingen te mogen trainen .. scheelt echt 2 weken ofzo! Balen! Vanochtend wel een uur gezwommen en nog 't paard gereden dus heb op zich wel genoeg beweging gehad :)

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:05

Ik ga nu zondag weer trainen. Ik wil heel graag vaker dan 2x per week trainen, maar ik heb na elke training standaard 2 dagen spierpijn :roll: (vandaag spierpijn dag 1 :+ )

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:07

Ik kom net terug van kickboksen! Phoe aardig wat conditie werk gedaan, mijn hartslag bleef mooi hoog! Heeeeerlijk! :D

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:08

annepaardoes schreef:
Ik ga nu zondag weer trainen. Ik wil heel graag vaker dan 2x per week trainen, maar ik heb na elke training standaard 2 dagen spierpijn :roll: (vandaag spierpijn dag 1 :+ )

Je moet wennen aan je trainingsintensiteit. Hoe langer je traint hoe beter je aanvoelt wanneer je de spier voldoende hebt getraind. Je voelt de spieren wel, maar de spierpijn wordt minder. Is moelijk uit te leggen maar werkt wel zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:12

missfitness schreef:
annepaardoes schreef:

Je moet wennen aan je trainingsintensiteit. Hoe langer je traint hoe beter je aanvoelt wanneer je de spier voldoende hebt getraind. Je voelt de spieren wel, maar de spierpijn wordt minder. Is moelijk uit te leggen maar werkt wel zo.

Ik heb wel vaak dat wanneer ik mijn armen heb getraind, ze een paar uur aanvoelen als loden pijpen zo zwaar :D
Spierpijn heb ik echt last van wanneer ik of een oefening totaal nieuw doe of wanneer het een tijdje geleden is of op een andere manier. Zo heb ik laatst gesquat met verschillende snelheden en dergelijke. Mijn hemel, kon de volgende dag bekant niet zitten. Mijn spieren branden tijdens het trainen, de keer daarop ging het een stuk soepeler, voelde wel dat mijn spieren getrained waren, maar meer als vaag gevoel op de achtergrond bij sommige bewegingen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-03-12 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:15

missfitness schreef:
annepaardoes schreef:

Ja dat denk ik ook. Ik ben natuurlijk ook nog maar net begonnen.
Ik wil zo graag ook groepslessen gaan volgen: bodypump, bodycombat, kickfun, CXworks, XCO en een van de instructeurs probeerde mij ook al te strikken voor een lesje B.B.B. (buik, benen, billen). Maar ik wil in ieder geval standaard 2x in de week bezig zijn met mijn schema en dan voor de rest met de groepslessen.

Anoniem

Re: Krachttraining voor vrouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:16

Ik fitness 2 a 3 keer en 1 maal bodypump plus daarna rondje cardio.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 23:19

Mindim schreef:
missfitness schreef:

Ik heb wel vaak dat wanneer ik mijn armen heb getraind, ze een paar uur aanvoelen als loden pijpen zo zwaar :D
Spierpijn heb ik echt last van wanneer ik of een oefening totaal nieuw doe of wanneer het een tijdje geleden is of op een andere manier. Zo heb ik laatst gesquat met verschillende snelheden en dergelijke. Mijn hemel, kon de volgende dag bekant niet zitten. Mijn spieren branden tijdens het trainen, de keer daarop ging het een stuk soepeler, voelde wel dat mijn spieren getrained waren, maar meer als vaag gevoel op de achtergrond bij sommige bewegingen.

Klopt wat je zegt. Je hebt bijv. ook als je na 8 weken verandert van schema en dan voelen de spieren dat ze er weer even aan moeten trekken. Dit levert vaak spierpijn op en dat is een goed teken! Het nieuwe schema doet zijn werk!

SuzanLarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:06

Gister keihard mijn armen gepakt en buikspieren ow en borst ook nog
Ook voor het eerst gebankdrukt :)!
Ik kan het nog niet los dus heb het met begeleidings stang gedaan
kwam uiteindelijk op 20 kilo :)
Merk dat ik echt minder spierpijn heb door de shakes, ik voel mijn armen wel
maar ze doen geen pijn

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 09:40

Klinkt goed SuzanLarissa!! Het gaat steeds beter en je armen voelen weer lekker strak zo!!

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:06

Pfff ik heb vanochtend ook lekker getraind, nadruk op mn benen en daar ga ik zeker spierpijn van krijgen. Ik kwam thuis en woon op 3 hoog zonder lift en was bijna boven, en toen dacht ik ow ik moet nog even wat uit de kelder pakken, dus weer zo'n 7 trappen naar beneden en daarna weer naar boven!! Pfooeeee toen branden ze toch wel weer heel erg! Maar ja, no pain no game!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:10

mag ik ook mee kletsen!! :):) heb alle pagina's doorgelezen, super leuk!

Ik heb afgelopen training echt iets gescheurd met squatten, super dom.. heb al 4 dagen 'spier' pijn en dat lijkt me niet echt kunnen.. echt verschrikkelijk kan nogsteeds niet op de bank zitten :+

verder train ik 3x per weerk kracht, en op rustdagen uur cardio!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:23

Welkom Monnie!
Gescheurd dat klinkt niet goed! Was het te zwaar? 4 dagen spierpijn betekent idd overbelasting of iets gescheurd. Goed herstellen en dan weer beginnen.
Wat is je doel Monnie?

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:24

Nou er staat zo een kracht training op mij te wachten waar mn trainer al en een week over praat :')
kracht en explosietijd :') Ben niet fit, op komende keel ontsteking denk ik maar ik GA heen :')

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:27

Succes nicole! Klinkt tof

Mijn doel is om minstens vetpercentage van 20% te bereiken :)
Qua uiterlijk wel bikini of fitness, bodybuild eet ik teveel voor :+

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:28

Monnie_ schreef:

Ik heb afgelopen training echt iets gescheurd met squatten, super dom.. heb al 4 dagen 'spier' pijn en dat lijkt me niet echt kunnen.. echt verschrikkelijk kan nogsteeds niet op de bank zitten :+

Auw klinkt pijnelijk ik had het vorige week met hersteltraining dat ik iets te ver door ging in men arm/schouder..

maar doe je ook aan deadliften en bankdrukken?
Hoeveel kilo heb je gedaan?

boeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 11:29

Goede morgen allemaal ! jeetje eerst 4 paginas bij lezen en dan ga ik mee klepen !

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 12:20

Nicole schreef:
Monnie_ schreef:

Auw klinkt pijnelijk ik had het vorige week met hersteltraining dat ik iets te ver door ging in men arm/schouder..

maar doe je ook aan deadliften en bankdrukken?
Hoeveel kilo heb je gedaan?

ik heb opzich redelijk wat kracht, maar heb nog een winterjas aan zullen we maar zeggen :D die moet er AAAF!

dit is hoe zwaar en hoeveel reps ik doe
benchpress 4x12x20-kg
legpress 4x12x120 kg
Squatten 4x12x60-80kg
dumbell flyes 4x12x 5kg
bicep curl 4x12x6-8kg
Laatst bijgewerkt door Monnie_ op 10-03-12 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt

boeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 12:23

Mooi lijstje Monnie !

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 12:40

Voor wat betreft calorieën tellen: Ik denk dat de meesten hier die aan krachttraining doen ook interesse hebben in hun lijf. En krachttraining / sporten met daarna een patatje of Mac menu past gewoon niet bij elkaar. (af en toe wel natuurlijk. :P )

Ik doe aan krachttraining omdat ik gewoon net iets strakker in mijn vel wil komen zitten en op het huidige gewicht wil blijven. (of eigenlijk: dezelfde maat kleding wil houden) Door het calorie gebruik onder de loep te nemen kun je dat ook door middel van je voedsel inname onder controle houden.
Ik heb me zelf aangemeld bij het Voedingscentrum en heb daar ingegeven wat en hoeveel ik eet.
Dan krijg je een overzicht per product hoeveel calorieën iets is, hoeveel vet enz. Dat is een mooie leidraad voor mij waar ik op kan ""bezuinigen" als ik bijv. een balansdag in wil lassen.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 12:54

Ik let ook op mijn calorieen, maar ik heb 1 zondig dag en dat is vrijdag :+ Dan eet ik gewoon wel koekjes en wat chips 's avonds. Ik probeer wel gewoon niet boven de 2000 calorieen uit te komen.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 13:19

Silvia schreef:
Voor wat betreft calorieën tellen: Ik denk dat de meesten hier die aan krachttraining doen ook interesse hebben in hun lijf. En krachttraining / sporten met daarna een patatje of Mac menu past gewoon niet bij elkaar. (af en toe wel natuurlijk. :P )

Ik doe aan krachttraining omdat ik gewoon net iets strakker in mijn vel wil komen zitten en op het huidige gewicht wil blijven. (of eigenlijk: dezelfde maat kleding wil houden) Door het calorie gebruik onder de loep te nemen kun je dat ook door middel van je voedsel inname onder controle houden.
Ik heb me zelf aangemeld bij het Voedingscentrum en heb daar ingegeven wat en hoeveel ik eet.
Dan krijg je een overzicht per product hoeveel calorieën iets is, hoeveel vet enz. Dat is een mooie leidraad voor mij waar ik op kan ""bezuinigen" als ik bijv. een balansdag in wil lassen.

Calorie inname is zo belangrijk! Dit vergeten mensen vaak, maar als je dit goed op orde hebt dan kan je je doel bereiken. Verdeel je calorien over de juiste hoeveelheid vetten, koolhydraten en eiwitten. Door een goede verhouding hou je hetzelfde gewicht, maar zet je vet om in spiermassa. Maar naast deze voeding moet je de krachttraining ook met de juiste intensiteit doen.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-12 14:05

Ik ga morgen nog eens proberen om een les zumba mee te doen en zien of het mij bevalt, en dit in de plaats van de loopband of andere cardio machines. Wel nog eens krachttraining doen morgen.

En vanavond lekker gaan dansen :-D