Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
DDDMakkink schreef:Wat is dan in feite beter?
Droogtrainen
Confusion trainen
Of piramide trainen
Of is het juist slim om dit af te wisselen?
annepaardoes schreef:Ik ga nu zondag weer trainen. Ik wil heel graag vaker dan 2x per week trainen, maar ik heb na elke training standaard 2 dagen spierpijn(vandaag spierpijn dag 1
)
missfitness schreef:annepaardoes schreef:Ik ga nu zondag weer trainen. Ik wil heel graag vaker dan 2x per week trainen, maar ik heb na elke training standaard 2 dagen spierpijn(vandaag spierpijn dag 1
)
Je moet wennen aan je trainingsintensiteit. Hoe langer je traint hoe beter je aanvoelt wanneer je de spier voldoende hebt getraind. Je voelt de spieren wel, maar de spierpijn wordt minder. Is moelijk uit te leggen maar werkt wel zo.
missfitness schreef:annepaardoes schreef:Ik ga nu zondag weer trainen. Ik wil heel graag vaker dan 2x per week trainen, maar ik heb na elke training standaard 2 dagen spierpijn(vandaag spierpijn dag 1
)
Je moet wennen aan je trainingsintensiteit. Hoe langer je traint hoe beter je aanvoelt wanneer je de spier voldoende hebt getraind. Je voelt de spieren wel, maar de spierpijn wordt minder. Is moelijk uit te leggen maar werkt wel zo.
Mindim schreef:missfitness schreef:Je moet wennen aan je trainingsintensiteit. Hoe langer je traint hoe beter je aanvoelt wanneer je de spier voldoende hebt getraind. Je voelt de spieren wel, maar de spierpijn wordt minder. Is moelijk uit te leggen maar werkt wel zo.
Ik heb wel vaak dat wanneer ik mijn armen heb getraind, ze een paar uur aanvoelen als loden pijpen zo zwaar
Spierpijn heb ik echt last van wanneer ik of een oefening totaal nieuw doe of wanneer het een tijdje geleden is of op een andere manier. Zo heb ik laatst gesquat met verschillende snelheden en dergelijke. Mijn hemel, kon de volgende dag bekant niet zitten. Mijn spieren branden tijdens het trainen, de keer daarop ging het een stuk soepeler, voelde wel dat mijn spieren getrained waren, maar meer als vaag gevoel op de achtergrond bij sommige bewegingen.
Monnie_ schreef:mag ik ook mee kletsen!!heb alle pagina's doorgelezen, super leuk!
Ik heb afgelopen training echt iets gescheurd met squatten, super dom.. heb al 4 dagen 'spier' pijn en dat lijkt me niet echt kunnen.. echt verschrikkelijk kan nogsteeds niet op de bank zitten
verder train ik 3x per weerk kracht, en op rustdagen uur cardio!
Nicole schreef:Monnie_ schreef:mag ik ook mee kletsen!!heb alle pagina's doorgelezen, super leuk!
Ik heb afgelopen training echt iets gescheurd met squatten, super dom.. heb al 4 dagen 'spier' pijn en dat lijkt me niet echt kunnen.. echt verschrikkelijk kan nogsteeds niet op de bank zitten
verder train ik 3x per weerk kracht, en op rustdagen uur cardio!
Auw klinkt pijnelijk ik had het vorige week met hersteltraining dat ik iets te ver door ging in men arm/schouder..
maar doe je ook aan deadliften en bankdrukken?
Hoeveel kilo heb je gedaan?
Silvia schreef:Voor wat betreft calorieën tellen: Ik denk dat de meesten hier die aan krachttraining doen ook interesse hebben in hun lijf. En krachttraining / sporten met daarna een patatje of Mac menu past gewoon niet bij elkaar. (af en toe wel natuurlijk.)
Ik doe aan krachttraining omdat ik gewoon net iets strakker in mijn vel wil komen zitten en op het huidige gewicht wil blijven. (of eigenlijk: dezelfde maat kleding wil houden) Door het calorie gebruik onder de loep te nemen kun je dat ook door middel van je voedsel inname onder controle houden.
Ik heb me zelf aangemeld bij het Voedingscentrum en heb daar ingegeven wat en hoeveel ik eet.
Dan krijg je een overzicht per product hoeveel calorieën iets is, hoeveel vet enz. Dat is een mooie leidraad voor mij waar ik op kan ""bezuinigen" als ik bijv. een balansdag in wil lassen.