[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:18

Myryana schreef:
ShirleyM schreef:
Ik heb laatst geprobeerd verder te stretchen naar 4 mm met een setje van AOP waarbij de de tunnel op de taper schroeft. Hier zat een scherp randje aan waardoor het gaatje is gaan bloeden. Ik heb nu weer mijn 3 mm erin gedaan om het te laten helen. Hoe lang moet ik nu wachten voor ik weer verder kan, gewoon een maand of langer omdat het wondje is geweest?

Ik zou minimaal een maand wachten, en eigenlijk ook nog naar 2mm terug gaan maar dat is beetje eigen keuze.

Waarom zou je terug gaan naar 2? Heelt het dan beter? Het is inmiddels een week geleden en alles ziet er verder rustig uit nu dus weet niet of het dan nog verstandig is om alsnog 2 erin te doen? Ik ga zoiezo wel even een poos wachten met verder gaan tot ik zeker weet dat alles weer netjes geheeld is.

Myryana

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 12:25

Als het nu rustig is dan hoeft het niet meer naar 2 idd.
Meestal als je oor een wondje/scheurtje of blowout heeft dan is het verstandig te downsizen en dan meestal 1 of 2 maten kleiner. Dan heeft je oor wat meer rust en kan het rustiger genezen. Bij sommige mensen kan namelijk 1mm kleiner zelfs nog problemen geven op dat moment.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:01

Natasja91 schreef:
xDramaQueen schreef:
wauw kind, wees ontzettend trots op jezelf +:)+

Wat is dit nu voor een rare reactie....
Als sterilon heeft gewerkt mag ze daar toch blij mee zijn en het melden?
Dat jij daar niet voor kiest moet jij weten..

Ik gebruik zelf ook sterilon ;)

Gaat erom dat ze toch vanwege het goedbedoelde advies een helix laat schieten, vervolgens al na 1 dag loopt te schreeuwen "hij is lekker niet ontstoken lekker puh" om vervolgens een paar dagen later hier weer te huilen omdat ie toch ontstoken is, maar advies aannemen.. ho maar. dus misschien een tip om eerst bij te lezen voordat je zoiets zegt ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:13

Aop heeft idd hele erge leuke nieuwe plugs, ik wilde een mega bestelling plaatsen maar helaas zijn er 2 paar die ik wil al een hele lange tijd uitverkocht.. heb nu ingesteld dat ik gemaild word als ze er weer zijn..

ik heb oa op het oog:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en nog wat silicone tunneltjes in felle kleurtjes :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:14

Ja leuk zijn die!

Ik ga ook nog ff een paar silicone tunneltjes bestellen. Zulke leuke kleuren hebben ze :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 13:18

ja echt voor iedere outfit 1 :D alleen ff kijken hoe me oren erop reageren, van mijn bali blossoms heb ik nooit last van oorkaas maar met titanium :wow: non stop!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:48

Hmmm balen... had een maandje terug een stretcher gehaald bij de piercingshop, zou 5mm zijn geweest, en had nu dus een 6mm besteld. Twijfelde meteen al om het wel een 5mm was, want hij gleed er wel erg makkelijk in, ook gemeten toen en leek meer op een 3,5/4mm... lekker dus 10 euro uitgeven voor niks toen...
Heb meteen stretchers van 5mm, en voor de zekerheid ook 4mm besteld, hoop dat die morgen binnen komen en ik weer verder kan.

Die boven hier met die bloementjes zag ik net ook voorbij komen bij alloverpiercings, ze zijn zo lief!
Als ik uitgestreched ben tot 6mm ga ik ook lekker tunneltjes en plugjes shoppen <3

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 14:51

Iedereen heeft eindmaten.. Ik ben nu begonnen met stretchen en zit heel aandoenlijk op 2.5mm :Y) Maar heb echt nog geen eindmaat in gedachte..

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 15:01

Mijn linker is ook nog maar op 2mm, de ander nu dus ongeveer op 4.
Het si verslavend blijkt maar weer :=
Ik ga tot 6 voorlopig, dan kan het nog goed dichtgroeien.

Met wat voor spulletjes stretchen jullie? Spirals/tapers?

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 15:20

@DQ, 1 ik heb niet gezegt lekker puh,
2 ik ging niet huilen.

Maarja,
Na hoeveel weken mag je een andere piercing erin doen by een helix?

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 15:54

9 maanden als je geluk hebt :)
Maar joh, als we dat nu zeggen wissel je toch over een paar weken wel.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:04

Tutti_Frutti schreef:
Mijn linker is ook nog maar op 2mm, de ander nu dus ongeveer op 4.
Het si verslavend blijkt maar weer :=
Ik ga tot 6 voorlopig, dan kan het nog goed dichtgroeien.

Met wat voor spulletjes stretchen jullie? Spirals/tapers?

dat zou ik niet te snel zeggen, ze zeggen namelijk dat je tot 10 mm? dat dat nog teruggroeit, ik ken iemand ze heeft 14 mm in gehad en je ziet niets meer, ik heb 8 gehad en het groeide niet meer dicht (tot 4 mm open) daarom heb ik ze nu maar weer in, eindmaat is 8 mm omdat ik dan wél een duidelijk gat heb, leuke zichtbare afbeeldingen op plugs en mijn oor zijn oorspronkelijke vorm nog houdt :D

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:37

Hangt natuurlijk af van de rekbaarheid van je huid idd, maar bij 6mm ben je toch bijna wel zeker dat het nog dichtgroeit, of je houd een gaatje van 2/3mm over, en daar lig ik ook niet wakker van gelukkig :)

Mocht ik groter gaan dat is het bij mij ook de max dat het niet groter wordt dan je eigen oorlel inderdaad!
(Even off-topic: zat jij niet 2 jaar terug ofzo ook bij GSPH en huppelkutjes in de JHK :')?)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 16:55

heb weer een hoop bijgelezen, maar ik las indd dat er mensen met een helix dat ontsmetten met sterilon?
mag dat wel, mij is namelijk verteld ( ooit in een ver ver verleden) dat een piercing ontsmetten met zeezout in warm water moet.

bovendien heb ik ook nog een vraag gesteld, zijn hier ook bokkers die ervaringen hebben met een tepelpiercing?

deed het erg veel pijn, wordt het verdoofd oid?

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:08

Ik had een tepelpiercing.
Het zetten viel me opzich wel mee, is wel even een fel prikje maar daarna was de pijn ook weer weg.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:09

Sterilon wordt door bijna iedereen afgeraden omdat het zo aggressief is ook de goede bacteriën dood dacht ik. Sommige mensen zijn eigenwijs, en doen het toch, eigen schuld dikke bult als het dan toch mis gaat.
Ik ontsmet mijn oorlelgaatjes die ik aan het stretchen met unicura als die vervelend doen, en als ze geheeld zijn haal ik ze er 's nachts uit om te luchten.
Vriendinnen van mij kregen voor hun piercings (forward helix en een staafje door de huid voor je tragus) een groene zeep vanuit de shop mee :)

nikkialex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:11

Warbling schreef:

Ben je nou klaar?
Ik stopte hoor,
Maar neee mevrouwtje moet weer doorgaan met mij te irriteren

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:12

nikkialex schreef:
Warbling schreef:

Ben je nou klaar?
Ik stopte hoor,

Kappen nu jullie. Vecht dit via pb uit, maar ga niet dit topic verzieken.

marlies85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:17

nikkialex schreef:
Warbling schreef:

Ben je nou klaar?
Ik stopte hoor,

Als je er nu niet meer op reageerd is er voor de ander lol zo vanaf........

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:18

Ketaki schreef:
heb weer een hoop bijgelezen, maar ik las indd dat er mensen met een helix dat ontsmetten met sterilon?
mag dat wel, mij is namelijk verteld ( ooit in een ver ver verleden) dat een piercing ontsmetten met zeezout in warm water moet.

bovendien heb ik ook nog een vraag gesteld, zijn hier ook bokkers die ervaringen hebben met een tepelpiercing?

deed het erg veel pijn, wordt het verdoofd oid?

Sterilon is niet goed, is te aggressief omdat het dus de goede en slechte bacterien dood ;)

Ik heb beide tepels laten piercen en ik moet zeggen dat naast mijn tongsplit en mijn outerlabia dit echt de pijnlijkste piercings waren. Het wordt niet verdoofd maar sowieso helpen die "verdovings"sprays ook niet.

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:19

MENSEN / MEDEBOKKERS,

graag ontopic nou.

@ myryana,

wat is een ouderlabia dan weer?

een tongspit, is dat zoiets als wat een slang ook heeft? :)

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:21

Outerlabia zijn je buitenste schaamlippen ;)
En ja inderdaad, een tongsplit is zoiets wat een slang heeft idd :D

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:42

@ xDramaQueen

Ah!
Excuses, dat had ik niet helemaal door.
Begrijp je reactie nu wel :D
Lees altijd vlug door omdat het meeste over plugs/tunnels gaat en dat heb ik toch niet.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:44

Ik kreeg trouwens van iemand de tip om tea tree oil te gebruiken op dat rare bultje bij mijn tragus.
Weet niet meer wie dat was??
Maar... hallelujah wat een gouden tip was dat!!
2 dagen en hij was nog maar 1/3 zo groot :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 17:45

Tutti_Frutti schreef:
Hangt natuurlijk af van de rekbaarheid van je huid idd, maar bij 6mm ben je toch bijna wel zeker dat het nog dichtgroeit, of je houd een gaatje van 2/3mm over, en daar lig ik ook niet wakker van gelukkig :)

Mocht ik groter gaan dat is het bij mij ook de max dat het niet groter wordt dan je eigen oorlel inderdaad!
(Even off-topic: zat jij niet 2 jaar terug ofzo ook bij GSPH en huppelkutjes in de JHK :')?)

ik ben 22 bijna 23 en ik kom dus nooit in het jhk _O-

mijn huid stretcht heel makkelijk maar mijn wondjes genezen ook langzaam, zo zie je nog steeds mn labret na 6 jaar ofzo en mijn bovenste navelpiercings is ook zichtbaar.

Tutti_Frutti schreef:
Sterilon wordt door bijna iedereen afgeraden omdat het zo aggressief is ook de goede bacteriën dood dacht ik. Sommige mensen zijn eigenwijs, en doen het toch, eigen schuld dikke bult als het dan toch mis gaat.
Ik ontsmet mijn oorlelgaatjes die ik aan het stretchen met unicura als die vervelend doen, en als ze geheeld zijn haal ik ze er 's nachts uit om te luchten.
Vriendinnen van mij kregen voor hun piercings (forward helix en een staafje door de huid voor je tragus) een groene zeep vanuit de shop mee :)

nog beter voor je oorlellers is jojoba olie ;)

ik had 2 tepelpiercings, heb nu sinds een maand de ander ook eruit gehaald ik was er helemaal klaar mee met die korsten iedere keer weer, bij mij deden beide tepels vreselijk veel pijn, ik laat me liever tattooeren maar nu zeg ik er wel bij dat ik hééééle gevoelige tiets heb :+