Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wiebke schreef:Hoi Maartpaard.. ik heb ook de Mirena spiraal en ik ben er erg tevreden over! De hoeveelheid hormonen in je lijf zijn echt een stuk minder dan met het slikken van de pil! Stemmingswisselingen heb ik niet gehad...
Je zou nog naar bv de prikpil kunnen kijken.. of de nuvaring? Voor mij waren dat allebei géén opties, bij de prilpil kan het tot 1,5 jaar duren voor je weer vruchtbaar bent en de nuvaring was dacht ik voor meiden tot 80 kilo.. en daar ga ik wel overheen
MaartPaard schreef:Haha oke. Heb je verder nog tips?
MaartPaard schreef:Nuvaring lijkt me niet echt fijn, het lijkt me dat dat ding er zo uit kan vallen of dat het in de weg zit of iets dergelijks. Ook ben ik bang voor nog steeds heftige menstruatie bij een nuvaring. Prikpil is inderdaad geen optie voor mij. Daar zitten toch juist veel hormonen in? Ik meot sowieso nog even een afspraak maken met de HA. Maar komende 2 weken wegens tijdgebrek nog even geen tijd voor.
Heeft hier iemand ook een koperspiraal? En mijn schoonzusje heeft nu een soort staafje in haar arm gekregen die ze voor 3 jaar laten zitten die ook hormonen afgeeft. Heel apart, ik heb er mijn twijfels bij. Iemand ooit van dit ACmiddel gehoord?
MaartPaard schreef:En wat zijn jullie meningen over deze pil? Ethinylestradiol/levonorgestrel?
lammie2701 schreef:Implanon bevat dezelfde hoeveelheid hormonen als de mirenaspiraal is mij toen gezegd...
magda_90 schreef:Als je een spiraaltje hebt, is je cyclus dan nog te regelen zoals met een pil of ben je die controle kwijt? Dus dat je alsnog 'onregelmatig' ongesteld wordt i.p.v. om de 3 weken op een vrijdag bijvoorbeeld? Want dat is mij nog niet duidelijk.
Mars schreef:MaartPaard schreef:En wat zijn jullie meningen over deze pil? Ethinylestradiol/levonorgestrel?
Slechte ervaring hier, stemmingswisselingen, huilbuien, ik was niet meer mezelf. Ben toen overgestapt op de Yasmin en die beviel super.
Toch ben ik het meest tevreden over de Mirena tot nu toe.