[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marjet90

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:15

@Niien_S: Is het je eerste wissel na het laten zetten van je piercing? En zo ja, weet je van welk metaal je nieuwe sieraadje is? Veel sieraden zijn gemaakt van chirurgisch staal waar verbindingen van nikkel in zitten. Het kan goed zijn dat je navel reageert op je nieuwe sieraadje. Houd het even goed in de gaten en mocht het met schoonmaken niet minder worden, verwissel je sieraadje dan even om naar een titaniumsieraadje en kijk of er verbetering in zit :)

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 16:48

Waar kan je dat fysologish zeezout kopen? (:

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:57

Toen ik mijn helix net had, heb ik hem gewoon 's ochtends als ik uit bed kwam gewassen met Unicura, en 's avonds voor het slapen met Unicura. Mijne was binnen 3 maandjes ongeveer perfect genezen :) (Kan er nu alles mee, is gewoon gevoelloos, net als mijn oorbelgaatjes)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:00

SaBiNa_S schreef:
Waar kan je dat fysologish zeezout kopen? (:

Gewoon bij de apotheek of drogist. Met zeezout kan ook.

Niien_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:26

xTammyy schreef:
je moet denk ik ook iets langer dan een week blijven schoonmaken? :')

Doe ik ook wel, vind het alleen vervelend dat ie meteen weer gaat ontsteken :(

jetjuh schreef:
@Niien_S: Is het je eerste wissel na het laten zetten van je piercing? En zo ja, weet je van welk metaal je nieuwe sieraadje is? Veel sieraden zijn gemaakt van chirurgisch staal waar verbindingen van nikkel in zitten. Het kan goed zijn dat je navel reageert op je nieuwe sieraadje. Houd het even goed in de gaten en mocht het met schoonmaken niet minder worden, verwissel je sieraadje dan even om naar een titaniumsieraadje en kijk of er verbetering in zit :)

Ja mn eerste wissel idd.
Weet niet van wat voor metaal het is, zal het ff aankijken en dan ook een titanium sierraadje halen, kijken hoe dat gaat!
Volgens mij zit er al verbetering in, ik hou het in de gaten! Dankjewel!

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:51

Bonjoy schreef:
Toen ik mijn helix net had, heb ik hem gewoon 's ochtends als ik uit bed kwam gewassen met Unicura, en 's avonds voor het slapen met Unicura. Mijne was binnen 3 maandjes ongeveer perfect genezen :) (Kan er nu alles mee, is gewoon gevoelloos, net als mijn oorbelgaatjes)

Hier hetzelfde, ook geen last van gehad en snel genezen op deze manier.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:34

Ik heb zondag mijn tongpiercing laten zetten! Ben er echt zo blij mee! :D Nu moet ik over twee weken terug komen voor een korter staafje (omdat je tong eerst op schijnt te zwellen). Mijn tong is de eerste avond een heel klein beetje dikker geweest, maar was gisteravond alweer normaal.. Met eten doet het ook geen zeer meer. Wel heb ik een beetje last van het onderste balletje wat tegen mijn ondertanden aantikt tijdens het eten. ik denk door de lengte van het staafje. Zou ik al eerder een korter staafje kunnen nemen of is het evengoed verstandig om 2 weken te wachten?

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:37

Mochten er hier ook mensen zijn met een tongpiercing en zich zorgen maken over je 1e bezoekje aan de tandarts, vandaag moest ik er voor t eerst mee naar de tandarts, en hij heeft er niks van gezegd! Dus het kan ook heel erg mee vallen :)

Je kan het beste twee weken wachten, je denkt misschien nu dat je tong niet dik is, maar als je over twee weken kijkt en het vergelijkt met nu (foto is dan handig) dan zie je toch dat je tong nu wss wel wat dikker is! ;) En die korte is dan opeens ook best wel kort!

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:31

Ik twijfel ook al zo super super lang over een tongpiercing.
De twijfel is: kan ik wel aan dat ding wenne..

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 21:47

Dat kan je zeker ;) Duurt misschien bij de ene langer dan de andere, maar uit eindelijk went alles toch? Ik heb nu zelf een diamantje, in het begin haalde ik mn gehemelte er mee open maar nu blijft mn gehemelte gewoon heel en soms vergeet ik dat ik uberhaupt nog een tongpiercing heb ;)

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:12

ik ga morgen terug naar de piercer me navelpiercing toch na laten kijken want het is helemaal dik, en komt allemaal zooi uit, heb nu een gaasje met zeezout er op gelegd ik hoop dat het snel over is want wordt hier echt gek van

Chiaraa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 22:56

Ik heb mijn stretch laten zetten ( i know, iedereen heeft het en lekker orgineel, haha!) maar ben er
onzettend blij mee! had niet verwacht dat ie pijn zou doen, maar ik vondt dus van wel.
Het is een witte krul geworden van 4 mm.
Ik vindt hem onzettend mooi! maar mijn dermal laten zetten vondt ik toch wel minder pijnlijk!
Hoe lang moet ik hem erin laten zitten eer ik hem kan wisselen?
En wie weet een leuke site om een mooie en orginele stretch te vinden?

xxsamm_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 23:59

Mariettjj schreef:
Ik heb zondag mijn tongpiercing laten zetten! Ben er echt zo blij mee! :D Nu moet ik over twee weken terug komen voor een korter staafje (omdat je tong eerst op schijnt te zwellen). Mijn tong is de eerste avond een heel klein beetje dikker geweest, maar was gisteravond alweer normaal.. Met eten doet het ook geen zeer meer. Wel heb ik een beetje last van het onderste balletje wat tegen mijn ondertanden aantikt tijdens het eten. ik denk door de lengte van het staafje. Zou ik al eerder een korter staafje kunnen nemen of is het evengoed verstandig om 2 weken te wachten?

Hier bij ons (op Kapellebrug) is het de gewoonte dat je elke week terug komt, totdat je een staafje van 12mm of 10mm hebt. Dus je begint bij 18mm, dan 16mm enz.
En als je zelf nog vindt dat je staafje te lang is mag je terugkomen om een nog korter staafje. (ligt ook aan de dikte van je tong natuurlijk) De piercer kijkt dan even of het nodig is om naar 8mm te gaan en dan wordt die er zo voor je in gedaan. Ik heb nu ook 8mm.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 00:34

Zucht .. volgens mij probeert mijn lichaam me iets duidelijk te maken ... rechts oor m'n 2e gaatje pijnlijk, rechter MD dik + rood .. ging bijna door de grond, maar heb 'm heel erg aangedrukt, pleister er nu strak over en morgen zien of die zo weer even een tijd vooruit kan. Tot nu toe zit die er nog steeds in na ruim anderhalf jaar, dacht 'm van de zomer in Frankrijk kwijt te raken, toen zag die er echt slecht uit nadat ik 2x achter elkaar heel erg bleef haken achter mijn rugtas. Op zich als die eruit komt, goed laten genezen en opnieuw laten zetten (of dan links bij de ander in de buurt), maar ben bang dat ik me zo asymmetrisch en leeg ga voelen op die plek dan. Maar nu begint mijn rechter navelpiercing ook gezellig extra rood te worden. Help! Mijn weerstand wordt vanaf rechts aangevallen _O-

Meer mensen die weleens zo last hebben van hun piercings? Ik kan daar echt helemaal gek van worden, mijn rechter MD is sowieso zeer stressgevoelig en bij lage weerstand ook snel aan het irriteren, maar zo alles tegelijk vind ik wat overdreven?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 01:57

pleaaase ga fysiologisch zout niet kopen, dat is echt geld verspilling!
Je kunt het heel eenvoudig zelf maken het is een oplossing van 0,9% NaCl (keukenzout). Wat inhoudt dat je voor een liter 9 gram keukenzout moet gebruiken en daar dan een liter water aan toevoegen. Klaar is je fysiologsisch zout :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 09:24

Idinn het wordt herfst hé, bij sommige mensen gaat de weesrstand ineens omlaag en worden ziek. Dus daar reageren piercingtjengs ook op :P

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:19

Ik gebruik gewoon normaal zeezout dat werkt ook prima.

Aaah nog 3 dagen... ik kan niet wachten tot ik van die rotpiercing af ben dan.

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:11

ik had het mee gekregen van de piercer,en we hebben het hier thuis ook nog liggen !

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 13:40

@Chiaraa_ : Een stretch moet minimaal 5 weken genezingstijd krijgen voordat hij als 'genezen' verklaart wordt, je deze kan wisselen of eventueel naar een maatje groter mag stretchen :)
Ik las dat je 4mm erin hebt zitten, hebben ze deze vanuit een oorbelgaatje gelijk naar 4mm gestretched? Geen wonder dat het zeer deed! Wij houden als max. 2 mm per keer aan, voor het gemak van de klant maar ook om je stretch niet te overhaasten en deze inscheurt :)

@ idinn: Mijn rechterkant is ook aan het irriteren :P

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:41

Ik heb vanmiddag mn navelpiercing gekregen, ben er echt blij mee! :D :D
Afbeelding

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 17:44

kYliieJ schreef:
Ik twijfel ook al zo super super lang over een tongpiercing.
De twijfel is: kan ik wel aan dat ding wenne..

Dat vroeg ik me dus ook af.
Ik dacht dat je het altijd zou voelen zitten en er last van zou hebben met eten.
Maar dat is echt niet zo! Ik merk helemaal niet meer dat ik dat ding in mn mond heb.

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:03

xTammyy schreef:
Ik heb vanmiddag mn navelpiercing gekregen, ben er echt blij mee! :D :D
Afbeelding

Leuk! :)

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:07

Mag ik me hier ook melden? Heb volgens mij al eens eerder meegeklets met een van de vorige topic :P

Ik heb nog een heel verlanglijstje haha,
Maar wat ik me afvroeg bij de FH dat zit alleen maar door het voorste flapje neem ik aan? Dus niet door je hele oorschelp heen? Want dan ligt het maar net aan je oor of het mogelijk is vraag me af of mijn oor 'goed' is :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:11

Wha, als ik zo'n navel had wilde ik m ook piercen! Nice!!

Lovey_ou: Heb je helemaal gelijk in. Heb je een foto van je oor? :)

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 18:19

Haha die piercer zei ook dat ik er een hele mooie navel voor had, nooit zo over nagedacht eigenlijk :=