Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kimara_00 schreef:Ook eet ik m'n patatjes van klein naar groot
Pluizebolpum schreef:Kimara_00 schreef:Ook eet ik m'n patatjes van klein naar groot
Daarom eet ik zelden patat. Het is een heidens karwei om ze allemaal netjes op maat te leggen, nog los van de vreemde blikken die ik krijg als ik bezig ben.Maar of het HSP is, misschien wel, een manier om orde te scheppen in de chaos om je heen. En anders een licht autistisch trekje. Ik zie 'normale' mensen nooit zo moeilijk doen met eten.
Met sokken ben ik ook zo'n ramp. Ze moeten passen bij de kleding die ik aanheb, uiteraard hetzelfde zijn en vooral niet binnestebuiten. Dan voelt ik die draadjes verkeerd.![]()
Heb het ook met sommige stoffen, die zijn gewoon fout. Er is één soort stofje waar ik gewoon echt niet tegen kan, als ik daar aan gevoeld heb (in de winkel bv) dan sta ik een kwartier te 'ieuwen'. En dingen om mijn nek/hals trek ik niet aan. Dat voelt alsof ik stik. Heb als kind al weleens een coltrui verknipt om die reden. Vond mams niet helemaal geweldig.
donnar schreef:Al een tijdje niet gereageerd, maar wel keurig meegelezen. Inderdaad, met kleding ben ik een ramp, lipjes gaan nu wel beter en heb ik minder last van maar broeken... Ik kan er zo 35 passen waarvan er maar 1 goed zit, echt vreselijk. Eten gaat nu gewoon prima, maar ik merk wel dat als ik slechter in mijn vel zit dat ik dan meer moeite krijg met het doorslikken van eten. Vroeger werd ik ook helemaal gek van stukjes, dat kreeg ik echt niet weg.