[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sMieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:36

marleen_usar schreef:
Helaas is dit niet mijn eind doel :(:) ik moet er nog 7 kwijt zien te raken.Maar onder de 80 is voor mij heel wat, heb namelijk een traag werkende schildklier en van die pillen die ik moet nemen die zorgen voor een mega honger gevoel de hele dag.

ik las je post..
je zou eens moeten overwegen om jodium te gebruiken die heft het weer een beetje op.
ik heb ook een schildklierafwijking en jodium helpt wel goed moet ik zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:37

Weet je wanneer ik maar 800 kcal binnen krijg? Als ik brak ben en om 3 uur 's middags m'n bed uit kom en er om 9 uur weer in lig. :x

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:38

_KellyAV schreef:
Rebeccaa schreef:
Nou ik vind 400 echt belachelijk weinig, dat is net iets meer als 2 boterhammen op een dag.. En dan nog wat avondeten. Ga je lekker van crash diëten.

Ik eet geen brood, en alles wat ik nodig heb krijg ik binnen. Overdag heb ik een reep en shake. Het is zeker geen crash dieet!!!!!!

Ik reageer hier niet vaak maar lees wel mee.. maar moet nu toch echt reageren. Dit is ZEKER wel een crashdieet!

_KellyAV

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:41

laat maar ik reageer wel niet meer.... Het zal niet heel gezond zijn maar er zijn zat dieeten wat vel ongezonder is..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:42

Het is wel crashen. Ik heb het ook ooit gedaan een eiwitdieet. Werkte perfect. Maar je moet héél héél sterk in je schoenen staan om goed af te bouwen en hopen dat je lijf het pikt. Je gaat je geweldig voelen een keertje mee eten ach kan toch geen kwaad het kan wel wat hebben....-Not. Bij mij zat het er sneller aan dan dat het eraf is gegaan. Helaas ken ik niemand die het wist te behouden. Ik raakte geestelijk in een dip. Het grip verlies. Je lijf reageert niet meer normaal. Dat je zo snel aankomt en voelt als een falen. Succes ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:43

_KellyAV schreef:
laat maar ik reageer wel niet meer.... Het zal niet heel gezond zijn maar er zijn zat dieeten wat vel ongezonder is..

Ja, Jantje rookt 30 sigaretten per dag, niet heel gezond, maar ach, Pietje rookt er 50 per dag dus wat maakt het uit!? Moet je lekker zelf weten wat je doet, jouw lichaam. :')

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:45

Rebeccaa schreef:
_KellyAV schreef:

Ja, Jantje rookt 30 sigaretten per dag, niet heel gezond, maar ach, Pietje rookt er 50 per dag dus wat maakt het uit!? Moet je lekker zelf weten wat je doet, jouw lichaam. :')

Jij zegt wat ik denk. Mensen praat je toch niet aan het verstand dat ze eigenlijk ongezond bezig zijn. Omdat ze dat zelf heel goed weten en daarom maar excusses gaan verzinnen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:46

Ook ik kom me hier melden :)

Ik ben begin 2011 begonnen met hardlopen en ben toen netjes afgevallen. Echter kreeg ik in juni Pfeiffer en moest ik stoppen met sporten. Ben een echte zoetekauw van mezelf en dus gek op alles waar suiker in zit. Icm met niet sporten ben ik dus echt weer wat aangekomen en wil dat er graag weer af hebben.

Inmiddels rijd ik weer 2x per week op mijn bijrijdpaardje en ga ik vanaf zaterdag 2x per week hardlopen bij een atletiekvereniging. Daar heb ik erg veel zin in en verwacht dat meer sport icm 3x per dag gezond eten en mijn snoepjes vervangen door fruit/rauwkost al een groot verschil gaat maken.
Ben vanaf maandag begonnen en voel me nu al fitter zonder al die suiker in mijn lijf. Verder drink ik zeker 1,5 liter water per dag, daar voel ik me ook heel lekker bij :j

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:48

kijk dan maar eens hier naar alle succesverhalen http://www.cambridgeweightplan.nl/
En een dieetiste of consulente zullen echt geen crashdieet aanraden..
Die vrouw vertelde mij: Cambridge is geen crashdieet omdat je gevarieerd eet (m'n avondeten dan) en bij een crashdieet eet je alleen maar dingen van de zelfde groep zoals, eieren dieet. Dan eet je dus een week lang of langer alleen maar ei.. Nee dat is wel goed voor je.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:50

Maar ik probeer geen excuses te zoeken en te vinden. Ik hou me er gewoon aan wat m'n omgeving zegt, en alle consulentes zijn gediplomeerd en weten dus waar ze mee bezig zijn ;)

Doormiddel van de consulente leer ik weer normaal en gezond eten.

Ik wil ook niet dat dit uitloopt op een enorme dicussie van welles nietes. Daar is dit topic immers niet voor bedoeld

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:53

KellyAV, het probleem is dat je je stofwisseling gaat vertragen. Eenmaal gewend aan 800kcal zal je niet makkelijk meer 1400 kcal kunnen eten zonder aan te komen.
Onthou, elk crashdieet vertraagt je stofwisseling en zal een volgende poging alleen maar moeilijker maken.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:56

F_Orumster schreef:
KellyAV, het probleem is dat je je stofwisseling gaat vertragen. Eenmaal gewend aan 800kcal zal je niet makkelijk meer 1400 kcal kunnen eten zonder aan te komen.
Onthou, elk crashdieet vertraagt je stofwisseling en zal een volgende poging alleen maar moeilijker maken.

ja dat weet ik. Als ik weet op wat gezond gewicht ben zullen we gaan afbouwen. Dan neem ik bijvoorbeeld ipv een reep een normale maaltijd en dat dan steeds wat uitbreiden zodat m'n lichaam er weer aan wendt. Ik denk dat als ik nog 10 kilo eraf moet dat dan het af en opbouw proces begint. De reden dat ik dieet doe is omdat ik al die andere dieeten moeilijk kan volhouden en dat het niet verder lukt dan 10 kilo. Ook niet bij een dieetist. En als je er 30 af moet wordt dat lastig

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 13:56

Zonnetje81 schreef:
Het is wel crashen. Ik heb het ook ooit gedaan een eiwitdieet. Werkte perfect. Maar je moet héél héél sterk in je schoenen staan om goed af te bouwen en hopen dat je lijf het pikt. Je gaat je geweldig voelen een keertje mee eten ach kan toch geen kwaad het kan wel wat hebben....-Not. Bij mij zat het er sneller aan dan dat het eraf is gegaan. Helaas ken ik niemand die het wist te behouden. Ik raakte geestelijk in een dip. Het grip verlies. Je lijf reageert niet meer normaal. Dat je zo snel aankomt en voelt als een falen. Succes ermee!

Bij een eiwitdieet is vet nog steeds gematigd en juist het vet heb je nodig op een eiwitdieet, aangezien je geen koolhydraten binnenkrijgt voor energie. Eiwitten dus altijd combineren met vet.

Ik doe nu anderhalf jaar een eiwit/vet dieet en heb langzaam opgebouwd naar 2 á 3 lichte roggebroodjes per dag, afentoe het oh zo lekkere vegaburgertje, een glaasje melk en hier en daar blauwe bessen. Avondeten is voor mij nog steeds eiwit/vet/groenten.
Ik val afentoe nog steeds een beetje af, hoewel dat nu echt niet meer noodzakelijk is, maar ach, voor het oog is het prima :+
Ik ben in 6 maanden van 90 naar 73 kilo gegaan, bij een lengte van 1,78m. Prima dus :j Het laatste jaar ben ik langzaam de laatste drie kilo kwijtgeraakt.

Het kan dus zeker wel, maar het is een heel gepuzzel, goed opletten hoe je lichaam reageerd en tergend langzaam opbouwen. Verder moet je niet verwachten dat je alles maar weer kunt eten, want je bent ooit dik geworden door die manier van eten :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:00

Ik eet alles wat ik wil, met mate :')

Ik eet 1 avond per week wat ik echt eens graag wou weten,
bijvoorbeeld een pakje friet met hamburger, of stukje pizza, of pasta of rijst.
En dan als dessert iets met chocolade.

Zo hou ik het prima vol en die 1 avond per week zondigen maakt de rekening niet :j

Als ik zeg friet of pizza, dan is dit wel een kleine portie!
Niet een superfriet met giantburger of een XL-pizza :+

Ik woog op mijn zwaarst 150 kilo, ben er nu bijna 42 af.
Nog 28 te gaan :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:04

Ik ga vanaf maandag niet meer mee eten met het gewone avondeten, maar met m'n stiefmoeder salades eten en zo en dan in het weekend normaal eten, en dat is dus ook gewoon wel eens frietjes of nouja gewoon lekker. Net als dat ik als ik uit ga ook gewoon lekker aan de chips en drank zit, ik dans dan zoveel/ben zo druk dat ik er niet eens van aan kom dus tja..

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:14

_KellyAV schreef:
kijk dan maar eens hier naar alle succesverhalen http://www.cambridgeweightplan.nl/

Als je wilt afvallen is Cambridge idd een aanrader. Ik heb twee klasgenoten van me in no time 20 kilo af zien vallen.
Als ook op gewicht wilt blíjven is het een heel ander verhaal, want dezelfde klasgenoten kwamen ook in no time weer enorm aan...

chipieke schreef:
Ik eet 1 avond per week wat ik echt eens graag wou weten,
bijvoorbeeld een pakje friet met hamburger, of stukje pizza, of pasta of rijst.

Zo doen wij het hier ook :j
Mijn vriend wil ook wat kilo's kwijt dus wij zijn samen bezig. Patatjes lusten we beiden echt heel graag dus op zaterdag hebben we patatdag en halen we iets lekkers bij de snackbar. En dan inderdaad een normaal portie en geen XL menus. Door die ene keer per week zondigen houden we de rest van de week makkelijker vol en dat werkt echt goed.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 14:17

sMieke jodium mag je niet extra nemen bij een traag werkende schildklier is echt slecht wel bij een te snelle schildklier.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 15:42

Shirley__ schreef:
Zoals ik dus zei ben ik eergister begonnen en nu al resultaat!:

JAJA 1KG minder!!! en net 2dagen bezig!! het is niet veel maar wel iets! *\o/*

Komop we kunnen het allemaal!!

niet veel, :?

nou ik ben ook maandag begonnen en ben 0 gram afgevallen

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:50

Wat gaan jullie hard!
Hier even update ondanks de feestdagen toch nog iets afgevallen sport nu gem 4x pw (1,5uur). Merk wel dat spieren harder worden, sportinstructeur verbaasde nogal dat ik zo even met gemak (12x en dan 3 sets) 85kg bij elkaar knijp tussen mn benen (gem vrouwen 30kg en mannen 50kg) :=
inmiddels zit ik op en af jaja voor het eerst ga ik het zeggen 121kg (of 122/123 savonds ;)).
(kwam van bijna 130).
Onder de 120 zou al top zijn is errug lang geleden :o.
Maar wil onder de 100.
Het "dieet" of hoe je het wil noemen (hele dag fruit en zo mun mogelijk koolhydraten) is goed vol te houden af en toe eet ik nog wel keertje broodje ofzo).
Ondanks dat het langzaam gaat ben ik gemotiveerder dan ooit := ben er niet hele dag mee bezog maar "voel" het wel. Bh's zitten niet meer strak, nieuwe broeken zijn al weer niet meer heel strak, rijbroek vd zomer gekocht vd week aan (in zomer moest ik plat op bed om aam te trekken :+) lubbert inmiddels en zit alleen goed met een riem :).
Al heeft nog niemand er iets van gezegd, geloof ook niet dat het heel erg opvalt vanwegem dat het langxaam gaat.

Mbt crash/eiwitdieeten. Ik ken 1 iemand (van de +-8) die het nu (2j later) nog steeds volhoud op een normaal eetpatroon. Rest is er allemaal weer aan + extra ;).
Tante is 40kg afgevallen met atkins hield goed vol maar met afbouwen zaten ze er zo weer aan. Ik denk niet dat zoiets (voor veel kg's) helpt misshien wel als je er 5 moet ofzo.

Gister date met jongen die was 80(!) kg afgevallen door maagband (was nog behoorlijk fors hoor maja hij was ook dik 2meter groot). Pff ben blij dat ik het nog "zo" kan gezien alle risico's van maagband (al had hij alles meezitten en was alles Gelukkig goed gegaan). Is ook sinds paar maandem weer begonnen met rijden (heeft vroeger fanatiek gesprongen etc maar door allerlei dingen gestopt em toen heel veel aangekomen).

Dus dames allemaal succes komende week! Yes we can! *\o/*

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 17:42

Ik wordt gek van mensen om me heen die vertellen dat crash dieten niet goed is. Als ik uiteindelijk 20kilo afval (hopelijk) dan moet je daarna zelf opletten met wat je eet, je komt door gezond eten echt niet die 20kg weer aan... Het ligt zoooo aan je zelf of je daarna giga weer aan komt ofniet.
Ik zit nu aan de kauwgom van weightcare, begin was goor maar nu is ie wel lekker fris :D
Deze week extra springlessen ingelast voor de beweging natuurlijk :D Dus zoals de reactie hierboven:

WE KUNNEN HET *\o/*

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:11

ik ben op het moment erg ongezond bezig, ik begin wel maandag na de vakantie :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:29

Shirley__ schreef:
Ik wordt gek van mensen om me heen die vertellen dat crash dieten niet goed is. Als ik uiteindelijk 20kilo afval (hopelijk) dan moet je daarna zelf opletten met wat je eet, je komt door gezond eten echt niet die 20kg weer aan...

Crashen werkt wel om gewicht eraf te krijgen, maar de ervaring is gewoon dat het er ook in no time weer aanzit als je weer normaal gaat eten. Met minder dan 1000 calorien op een dag gaat je lichaam in de spaarstand. Je lichaam denkt dan dat er weinig voedsel beschikbaar is en gaat extra zijn best doen om de reserves vast te houden. Op het moment dat je van 800 calorien per dag weer naar 1800 gaat (wat gewoon een gezonde hoeveelheid is voor een dag) dan zal je snel aankomen, omdat je lichaam denkt dat het snel weer reserves moet aanmaken.
3x per dag gewoon een gezonde maaltijd en verantwoorde tussendoortjes icm sporten en voldoende water werkt op de lange duur een stuk beter :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 18:38

Shirley het zou niet mijn ding zijn omdat je tijdens het dieet geen nieuw eetpatroon leert en dus overstappen moeilijk is... Maar sommige lukt het wel dus wie weet ben jij daar een van :)

Shirley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 19:46

Ik hoop het, ik zit nu ongeveer op 1000kcal per dag.
Gister zat ik er wel onder (700 best laag!!) maar merk wel dat ik nu wel van het hongerige gevoel af ben..
en af en toe een maaltijd vervangen door zo'n vervangende maaltijd is natuurlijk nooit slecht als je gestopt bent met crashen. Ik zal vast wel weer wat aankomen als ik weer gewoon mag eten, maar zal er proberen voor te zorgen dat ik gewoon niet zoveel aan kom als dat ik nu ben....

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 20:34

KellyAV ik kom je wel bij staan hoor, hier in het topic.

Ik ben momenteel ook bezig met Cambridge, de 500.