Diabetes voor het leven ! deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Valeria

Re: Diabetes voor het leven ! deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:01

Zeker Weten Pipo!

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:48

Bedankt voor de reacties! Ik denk dat er 30-45 minuten tussenzat.
Ik kan niet preciezer zijn want ik was er niet helemaal bij..
Ik heb om 6 uur 2 tostis gegeten en de hele rampeplan begon rond 9 uur..

Wat mij nu "zorgen" maakt is dat ik al onwijs lang niet lekker in m'n vel zit en daarmee bedoel ik dan qua gezondheid en nu heeft deze waarde van afgelopen dinsdag mij over de drempel of hoe je dat ook zegt gezet..

In het ziekenhuis kan ik helaas niet curven ivm bepaalde patientengegevens en registraties of zo. Heel vaag anyway. Wel balen anders hadden we dat zo kunnen doen..

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 08:55

Je hoeft ook niet te curven, 1x nuchtere waarde 's ochtends is genoeg joh. Even langs een diabetesverpleegkundige lopen, die heeft altijd wel een aantal leenmeters liggen en vindt het vast geen probleem voor 1 keertje die te gebruiken voor een snel testje. Die worden bij ons ook gebruikt om het type meter uit te proberen op een meteravond, dus daar worden de hoeveelheid strips etc. toch niet van bijgehouden.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:00

Wat sofy zegt! En je zou zo die van mij mogen gebruiken, maar wat ik me wel afvraag is of dat wel handig is?! Als jij je al tijden niet goed voelt is het dan niet veel handiger om naar je huisarts te gaan en via hem/haar een en ander uit laten zoeken??
Als jouw nuchtere waarde gewoon goed is, moet er toch een andere oorzaak zijn dat jij je niet goed voelt!
Ik weet eigenlijk niet of het misschien ook mogelijk is, als je dat echt eerst uit wilt proberen, om bij de apotheek een keer bloed te laten prikken??

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:01

Als je sowieso niet fit bent, kan je altijd ff bloedje laten prikken via de huisarts natuurlijk..

Ik had vroeger ook altijd al hypo´s trouwens, maar nooit hypers. Tot dit jaar dus....

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:03

ik heb trouwens heel vaak vriendinnen geprikt en die zaten altijd tegen de 6 aan, nooit op de 4. Maar dat verschilt ook per persoon natuurlijk.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:32

Ik had afgelopen nacht nachtdienst en en nog steeds wakker kan niet slapen, ga dit zo wel doen. Heb nu net een ontbijtje op. Ik wil ervoor zorgen dat ik om 7 uur nog steeds nuchter (vanaf strak als ik ga slape ) ben en dan ga ik naar de manege waar een vriendin van mij met dm is en dan kan zij mij misschien prikken? En dan ga ik weer de nacht in

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:43

Ben heel benieuwd!

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:47

Ik ook. En anders moet ik gewoon verder onderzoeken..
Jullie gaan het van me horen! Ga nu proberen te slapen ookal ben ik nog klaarwakker.
Ben al 22,5 uur op :')

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 09:56

Welterusten!! (probeer vooral je hoofd leeg te maken!!)
(en zorg er voor het prikken wel voor dat je vinger goed schoon is, dus eerst even wassen)

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 10:28

Meld me hier even.

@ charmaniiee Een waarde van een niet diabetes persoon ligt meestal tussen de 5 en 6 in. Het zou best kunnen dat je je met die waarde niet goed gevoelt hebt, maar boven de 4 is geen hypo en dus ook geen reden voor een ambulance om daar wat aan te doen. Ook als "gezond "persoon kun je weleens wat lager uitkomen of wat hoger alleen herstelt je lichaam dit weer zelf, dat is het grootste verschil met een diabeet. Mocht je er ongerust over maken zou ik gewoon eens naar de huisarts gaan. Ik heb zelf een tijdje te laag gezeten ( ben geen diabeet ) doordat ik een dieet had vanwege allergie, kreeg alleen speciale voeding 6 weken, toen ik erna weer overging naar normaal eten zat ik te laag. Voelde me steeds niet lekker en kwam erachter toen we op school op elkaar gingen oefenen met suikerwaardens prikken, ik zit een half uur na de lunch, 2 sneeen brood en een kom soep op 3.7mmol, wel een hypo dus. Heb toen een week 4 -punts dagcurve via huisarts geprikt en zat eigenlijk constant onder de 4.5mmol. Advies gekregen om wat extra suikers te eten omdat het waarschijnlijk door dieet kwam en 3 maanden later nog eens te prikken. Toen was het weer goed.

zal me ook even voorstellen, ik ben Sandra mijn vriend is diabeet type 1 sinds twee jaar. Het "voordeel "is dat we beide in de zorg werken, hij verpleegkundige en ik verzorgende-ig en daardoor iets meer weten over diabeet zijn. Mijn vriend staat enorm scherp ingesteld, Hb1ac tussen 5.5mmol en 6mmol. Hij gebruikt sinds ruim een half jaar nu een pomp ipv spuiten en is hier erg tevreden mee. Nadeel van zelf verpleegkundige zijn is dat hij precies weet en vaak heeft gezien wat de gevolgen van diabetes kunnen zijn en hij let er dan ook op dat hij niet te hoog komt, voor het slapen zit hij op 8mmol maximaal op 10 anders gaat hij weer bijspuiten, overdag zit hij rond de 5 a 6, nadeel is dat hij dan bij inspanning vaker hypo's krijgt omdat hij niet hoger wil zitten. Ooit krijg ik hem nog wel eens overtuigd, laatst is hij een dag gaan airsoften en dus de hele dag bezig en heeft hij mijn advies opgevolgd rond de 8mmol te beginnen en te blijven eten/drinken. Toen maar 1 hypo over hele dag gehad ipv normaal ongeveer elk uur bij zo'n dag. Hij begint dus te luisteren ;-) haha.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:50

even snel tussen haakjes; zijn hier mensen die vaak vliegen? hebben jullie problemen met de douane ivm spullen voor je diabetes?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:57

Wij hebben wel gevlogen en nog nooit problemen gehad!!
Wel altijd voor de zekerheid een bewijsje (verklaring) bij de apotheek (in het engels) bij me gehad!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 13:59

okee gelukkig, ik heb een engelse verklaring van het ziekenhuis meegekregen.
Ga namelijk dinsdag voor het eerst vliegen :=

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:08

Wat leuk!
Waar ga je heen en hoe lang?

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:15

Ga 8 dagen naar Kos :)
Lekker een weekje uitrusten!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:38

O, wat klinkt dat lekker!!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 14:55

Lekker Mijke! Ik vlieg ook vaker, heb mn insuline gewoon in mn handbagage, soms pikken ze me eruit en moet ik bewijsje van het ziekenhuis laten zien, maar meestal niet.

Sandra, welkom hier! Knap hoor van je vriend, om zo strak ingesteld te zijn! Dat lukt mij niet.... Zou het wel willen, maar ja... Heeft hij nooit last van zn suiker met stress of emoties ed?

Charmaiineee: gewoon naar de ha gaan voor onderzoek hoor! Kan zoveel oorzaken hebben, bijt je niet vast op dat het een hypo geweest kan zijn!

Valeria, fijn dat je weer naar huis mag, je krijgt wel veel voor je kiezen zeg! Hopen dat je nu wat meer rust krijgt, minder stress, zodat je je suiker ook beter onder controle kunt houden. Kop op he!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 15:10

Mijkee_ schreef:
even snel tussen haakjes; zijn hier mensen die vaak vliegen? hebben jullie problemen met de douane ivm spullen voor je diabetes?

naar Turkije gevlogen en weer terug, en helemaal geen problemen, en dat papiertje in het engels is genoeg hoor! Ze zien zoveel mensen met die spullen dat ze er niet meer van op kijken en is dus ook niets over gezegd! Geen zorgen om maken (Deed ik de eerste keer ook :D) Nu naar Mexico dus weer een heel ander verhaal, gewoon meemaken dus! Veel plezier he!
Gaat het goed met je studie?

twinducklin
Welkom :) Wel goed van je vriend dat hij er zo op let, maar niet slim om bij het sporten zo laag te zitten. ooit leert hij het dan wel, want dan ontstaan er ook gevaarlijke situaties...

bij mij gaat het sinds deze week weer erg goed *\o/*
let er weer op, meet niet meer, maar reken weer de dingen uit en het gaat weer goed:D

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 22:30

charmaniiee, heb je nog geprikt vanavond??

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 05:02

Nee toen ik er was moest ze rijden.. :-( volgende keer beter

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 14:48

Wat vinden jullie van 15 jarige mensen die een tatoe laten zetten met daarop dat ze diabeet zijn?
Dat bijvoorbeeld als je bewusteloos raakt dat er snel hulp komt omdat je diabeet bent.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:06

Weet je, ik vind het idee eigenlijk super!! Maar waar zou je hem dan zetten?? Ik ben zo iemand die helemaal niet wil dat iedereen 'ziet' dat ik diabeet ben, dus zou hem dan op een niet zichtbare plek zetten. Maar het nadeel is dan weer dat wanneer er iets mis is, mensen hem ook niet zien... :P

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:09

Meisje uit mijn klas heeft hem op haar onderarm. Laten we zeggen, op het gedeelte dat niet zo snel bruin wordt. Kan het niet anders uitleggen :+
Ze heeft wel toestemming van haar dokter gevraagt. Die was het daar mee eens.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 15:13

tattoo van een suikermolecuul :D