Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 14:48

haay meiden, daar was ik weer!

Lilian, hihi inderdaad!! nog maar een maand! :D

Tamaramt, dus het wil nog steeds niet veel beter worden? pfff echt klote zeg!

Smurffie, gewoon doen!! is echt niet eng! ;)
heb je ondertussen al gebeld?
De PC moet toestemming vragen aan de zorgverzekeraar.. Tenminste zo ging het bij mij en ik ben verzekerd bij de Menzis. Was allemaal met 3 weken geregeld trouwens.

Mijn PC gaf wel aan dat als ik bijv. 1 cup kleiner zo gaan er geen anker hoefde. Maarja ik wil toch wel wat meer eraf, dus ook anker inderdaad :j

Op vakantie weer erg veel las van me schouders.. Wordt er echt moe van. Heb de oefeningen die jij zei Silvia, regelmatig gedaan. Die helpen wel :j Maar kan echt niet meer wachten.. Ik loop er al tegenaan te hikken sinds 2008, nu moet het maar eens gebeuren :P

Pebblesther

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 18:03

Mag ik mij hier ook melden? :D

Ik ben 2 weken geleden bij de PC geweest en sta nu ook op de wachtlijst voor een BVK!
Ik heb cup 85E en ga naar een C cup :)
Ik weeg nu 75 kg dus ik ben ook bezig met afvallen. Voor de operatie is dat opzich niet nodig maar ik wilde altijd al wat afvallen en dan is dit het juiste moment want als ik het na de BVK zou doen dan heb je kans dat je borsten theezakjes worden :=

Jullie hebben het over de ankermethode, mijn PC noemde het de sleutelgat methode. Denk wel dat dat het zelfde is, tepel wordt verplaatst en dan een litteken om de tepel heen, een verticaal litteken van de tepel naar beneden en een litteken onder de borst.

joyce_eddyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:21

hallo esther.
welkom hier.
wat spannend dat je op de lijst staat!
ik zelf heb alleen maar een ferticale lijn naar beneden. dit is een nieuwe methode. dus heb geen horizontale lijn onder de borst.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 22:34

alleen om de tepel en naar beneden is sleutelgat.. Als ook de onderkant open heeft gelegen en daar een litteken loopt is het een anker (goh)..

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 12:22

Oke dan valt het dus wel mee bij mij, geen anker :)

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:26

welkom esther!

dat is ook gewoon een anker :j
als ze je weefsel weghalen en je borst dus openligt, heb je een sleutelgat. Zodra ze je dan sluiten hou je een anker over ;)

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:38

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 20:01

Esther, als je het zo bekijkt wel inderdaad.
sleutelgat doen ze ook bij ons int ziekenhuis, maar dus alleen als je weinig cup verschil wil. Anders krijg je toch een platte pannekoek denk ik..

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:50

Wat een stilte hier zeg!

Ik ga vannacht de nachtdienst in, 2 nachtjes werken en dan 2 vrij. Dan weer 4 dagen, 6 vrij (ivm herfstvakantie daarna) en dan 6 werken en dan wordt ik alweer geopereerd.. Nog maar 3 weken vanaf vandaag.. Spannend hoor!!

Hoe is het met iedereen?

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:27

Spannend hoor Kadanzlover!!! Het komt nu echt dichtbij! Ik moet nog even wachten. Hoe veel cups wil je er af hebben?

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:21

jij staat op de wachtlijst toch? Is het bekend hoe lang die is ongeveer?

Ja, komt echt enorm dichtbij! Voelt als gisteren dat het nog 4 maanden duurde!
Ik heb nu een H cup, ze gaan zo klein als mooi is. Waarschijnlijk wordt het een grote C/ kleine D

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 19:46

ik ben hier ook al lang niet meer geweest!
hier gaat alles prima, littekens trekken langzamerhand wel wat weg. gebruik geen bio oil meer, omdat de 3maand is verstreken. wat gaat de tijd snel zeg! ik herrinner mij het nog als de dag van gister dat ik geopereerd werd. echt apart.

kadanzlover; oeh ja! jou operatie is ook al gauw!
voor je het weet is het zover!
spannend hoor!

mijn nicht gaat nu ook een bvk doen, toen ze hoorde dat ik het ook had laten doen, is zij er ook over na gaan denken. volgens mij is zij ergens in december aan de beurt!
ik hoor het hier in de buurt nu ook wel meer...

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 22:19

Mijn chirurg heeft het heel even over de sleutelgatmethode gehad maar gaf aan dat er dan behoorlijk veel spanning op het litteken komt te staan en daardoor niet voor iedere borst geschikt.

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 10:16

Kadanzlover: ik sta inderdaad op de wachtlijst. De wachtlijst in het UMCG is ongeveer 16 weken dus ik verwacht ergens in januari aan de beurt te zijn.

Simone: ja je hoort het om je heen inderdaad wel meer. Mijn vriendin heeft een paar jaar geleden ook een BVK laten doen en is er ook super blij mee :)

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 10:34

Simone, hihi dat heb ik met het afspreken. Voelt nog als gisteren dat ik dacht: nog 4 maanden.
En nu als alles goed is over 1,5 week al :oo

Een collega vroeg van de week wat er dan was, aangezien we het over me operatie hadden. dus ik vertellen. zij: jij grote borsten? wat heb je dan? ik: een H zij: dat bestaat helemaal niet! grapjas, het gaat maar tot DD. lol andere collega's en ik grote ogen op. Wat naief zijn sommige mensen toch ook hè :P

esther, pfoeh dat is wel een tijdje wachten. Maarja zoiets heb ik ook gewacht en was eigenlijk zo voorbij!
Wil je dan niet ergens anders heen, waar je sneller geholpen wordt? Snap ook wel dat je blijft waar je bekend bent hoor. heb ik ook gedaan :j

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:09

dat bestaat niet? wat voor maat had ze zelf dan dat ze in die illusie leefde? :P Wel heel wereldvreemd, zelfs hunkemoller heeft tegenwoordig H in de verkoop, dan heb je wel echt onder een steen geleefd!

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:12

hihi dat dacht ik dus ook :P lekker naief.
zij heeft zelf denk ik AA/ A? haar vriendin had ook een borstverkleining laten doen en die had DD. dat was echt de max. Ze was echt bloedserieus haha. Dus volgend mij denkt ze dat ik lieg :+ nouja dat is dan maar zo. kan er niet mee zitten :))

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:17

hallo allemaal,, ik ben "helaas" ook gezegend met een volle E-cup en een borstverkleining houdt mij al heel lang in de greep.
ik heb me er niet in verdiept,, maar na de "goede" berichten in het topic wel nieuwsgierig..

onderandere over de kosten die er aan vast hangen.

ik heb zelf enorme rugklachten die samen hangen met veel te zware borsten die er eerlijk is eerlijk na mijn swangerschap niet mooier op zijn geworden.
ik ben erg onzeker geworden over mijn borsten en ik ben nu toch eigenlijk wel op het punt dat er IETS moet gaan gebeuren.

is er iemand die mij verder kan helpen met het hele traject ? eventueel in een prive berichtje ?

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:34

Tatjana, welkom!
als je over een borstverkleining nadenkt is het handigste bij de huisarts langs te gaan en je klachten toe te lichten. Ik weet niet hoe makkelijk of moeilijk jou huisarts is, maar hij/ zij moet een verwijzing voor de plastisch chirurg schrijven. Zodra je die binnen hebt kun je bij de PC langs en moet die voor jou naar je verzekering schrijven waarom je deze operatie wilt. Dan kijkt de verzekering of ze het gaan vergoeden voor jou of niet.
Over het algemeen doen ze niet heel moeilijk volgens mij, als je de klachten hebt en een bepaalde cup en lengte en gewicht hierbij, dan is het zo geregeld.
Ik ben verzekerd bij de Menzis en nadat ik bij de PC ben geweest had ik binnen 3 weken bericht dat ze de ingreep volledig vergoeden.

als je nog meer vragen hebt, stel ze gerust hoor!

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:38

Kadanzlover, bedankt voor je berichtje, ik heb nu een 85 E die inmiddels aan de krappe kant beginnen te raken ( cup maat ) .
ik ben zel 1.64 hoog dus echt lang ben ik niet.

ik had voor mijn zwangerschap een gewicht van 72 kilo, inmiddels 82 helaas.

langsgaan bij de ha moet ik dan maar eens doen want ik ben inmiddels op het punt dat mijn rug zijn tol gaat eisen.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 15:46

Tatjana,
graag gedaan hoor.
Het zou best kunnen dat ze dan eerst willen dat je afvalt.. Je zit dan toch wel aan een wat hogere bmi. Maar misschien is de PC bij jou in de buurt niet zo moeilijk en jou verzekering ook niet.

Ik ben 1.82 en weeg 73 kg. Ik heb een 70H en heb ook flink last inderdaad. Ik werk in de zorg en de laatste late dienst heb ik gedaan op brufen bruis en paracetamol.. Pfff
maarja ik hoef nog maar 1,5 week als het goed is :D

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:03

Tatjana, dat je er in je hoofd al mee bezig bent geeft al aan dat de eerste stap gezet is. Je zult waarschijnlijk nog wel wat af moeten vallen voordat je geholpen wilt worden, dus daar zou ik wel alvast mee beginnen. Maar dan nog is de maat en de klachten voldoende om volledige vergoeding van de zorgverzekering te krijgen hoor :)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:07

bedankt voor jullie reatie ( en weer even een duwtje in de rug betreft het afvallen ) ben al een poosje bezig en was weer op het punt te zeggen BARST !! maar ga nu weer vroliujk door :j

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:08

Tat_jana schreef:
bedankt voor jullie reatie ( en weer even een duwtje in de rug betreft het afvallen ) ben al een poosje bezig en was weer op het punt te zeggen BARST !! maar ga nu weer vroliujk door :j

Ja moet je echt doen! Dan doe je het ook écht ergens voor!! Hoe lager je vetpercentage des te makkelijker/beter het zal gaan! In de privekliniek waar ik geholpen ben hanteerde zelfs de regel dat je niet meer mocht wegen dan de centimeters achter je meter (ik ben 1.80, dus max. 80 kg). Ik was toen 68 kilo en dat heeft het resultaat zeker wel positief beïnvloed.

PDI

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:04

en daar komt ook bij, dat hoe zwaarder je bent, hoe meer risico de narcose met zich mee brengt.
En inderdaad het herstel gaat veel makkelijker als je weinig vet hebt en je huid enz. dus goed doorbloed is.