[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seraphim

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:34

Ja maar dan ben ik wel ineens wel 90 euro kwijt, dat vind ik iets minder :=

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:35

Of je het nou in een keer uitgeeft of in 2 delen. Waarschijnlijk ben je die 90 euro uiteindelijk toch kwijt. :')

Lindava1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:35

jillie1994 schreef:
Ik wacht nog wel even. :=

Je kan ook gewoon een muts opzetten :+

Seraphim, tragus pijnlijk? Daar heb ik nou werkelijk niets van gevoeld ;)
En een helix kan je ook gewoon bij een juwelier laten zetten (die kraakbeen mag piercen..) Kost het wat minder ;)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:36

Maar een juwelier schiet toch altijd?

Kan me iig niet voorstellen dat er veel juweliers zijn die een piercing opleiding achter de rug hebben.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:37

Ja daar heb je gelijk in RS, hij komt er uiteindelijk toch wel haha.
@ Lindava: nee, mijn tragus deed helemaal niet pijn, maar volgens mij piercer deed het bij veel mensen wel pijn, vanwege de dikte van het kraakbeen.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:38

En ik heb eerlijk gezegd niet zo'n vertrouwen in juweliers :=

Lindava1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:43

Hier hebben we de Bonteekster, een beetje een sieraden en piercing winkel en mogen officieel in kraakbeen piercen met zo'n nieuw pistool geval, en zijn aangesloten bij tattoo bob. bij mijn vriendinnen is het altijd goed gegaan, en scheelt een hoop geld ;)

Hier op sterrenburg hadden we ook een vrouw die gerust oorpiercings inclusief de vlinder bij mensen in de neus schoot als neuspiercing :=
Na een paar waarschuwingen is haar vergunning ingetrokken :+

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:46

Vraag me af of daar dan ook een geheel steriele piercingstudio bij zit.
En zo'n schietapparaat vertrouw ik niet helemaal, aangezien die niet weg gegooid worden, dus wie weet wat daar aan kan blijven hangen.
Tenzij er een nieuwe techniek is? Wat is er anders aan dit 'nieuwe' pistool? Is het wegwerp, of word het daarna in een sterilisatie machine gedaan?
Wat word er in gedaan wat door je oor gaat?

Ben er gewoon benieuwd naar.

Lindava1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:25

Nee geen piercing studio.. het enige wat ik begreep is dat het pistool niet meer schiet maar je de piercing zelf als het ware erdoorheen duwt. Meer weet ik er ook niet van. Zo hebben ze laatst 2 piercings bij een vriendin van mij gezet ;)

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:36

arabcarla schreef:
hai.... ik me neus 3x opnieuw moeten doen alle 3 de keren gewoon schieten ik heb echt geen last gehad... maar dat is nu ook zo'n 8-9 jaar geleden....
Oke mensen nu de vraag ik wil een navelpiercing laten zetten a.s zaterdag maar waar zitten er goede zetters in noordholland.... beetje alkmaar-schagen-wieringerwerf in de buurt....
Wat ik kan ik het beste nemen ivm de rijbroeken staafje of ringetje..... ivm het helen.... en wat zijn de kosten ongeveer zijn zoveel anders op de site's
thnx

Hallo,

ik heb ook een navelpiercing. Staafje en ik heb geen problemen met rijbroeken. Ik heb het bij een vrouw laten zetten die het niet als werk doet, maar gewoon bij haar thuis voor erbij. (HHW) Dus daar kan ik je niet mee helpen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:38

Lindava1989 schreef:
Hier hebben we de Bonteekster, een beetje een sieraden en piercing winkel en mogen officieel in kraakbeen piercen met zo'n nieuw pistool geval, en zijn aangesloten bij tattoo bob. bij mijn vriendinnen is het altijd goed gegaan, en scheelt een hoop geld ;)

Hier op sterrenburg hadden we ook een vrouw die gerust oorpiercings inclusief de vlinder bij mensen in de neus schoot als neuspiercing :=

Dat mogen ze niet, ENKEL in de oorlel en nergens anders. ;) Die nieuwe apparaatjes zouden wel sterieler zijn als de schietapparaten van vroeger maar alsnog mag het niet in kraakbeen omdat daar nog andere risico's zijn buiten het steriele. De oorlel is vergevingsgezinder dan het kraakbeen.

Lindava1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:44

Ayasha schreef:
Lindava1989 schreef:

Dat mogen ze niet, ENKEL in de oorlel en nergens anders. ;) Die nieuwe apparaatjes zouden wel sterieler zijn als de schietapparaten van vroeger maar alsnog mag het niet in kraakbeen omdat daar nog andere risico's zijn buiten het steriele. De oorlel is vergevingsgezinder dan het kraakbeen.

Ze zijn de enigste hier in Dord die ook kraakbeen mogen doen. Geregeld met GGD en tattoo shop geloof ik.. maar precies weet ik het niet, dus pin me er niet aan vast ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 15:50

Lindava1989 schreef:
Ze zijn de enigste hier in Dord die ook kraakbeen mogen doen. Geregeld met GGD en tattoo shop geloof ik.. maar precies weet ik het niet, dus pin me er niet aan vast ;)

Bij mijn weten is het in Nederland ook gewoon verboden dus of ze liegen je wat voor of de GGD maakt grondige fouten. ;)

Lindava1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 16:26

Tsjaaa.. ik zei al, Pin me er niet op vast :P

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:15

Ayasha schreef:
jillie1994 schreef:
Ik wil zo graag zo'n piercing bovenin mijn oor. (weet de naam nog steeds niet := ) Ik wil hem het liefst deze week zetten, maar de wind en kou lijkt me een probleem te zijn haha.

helix en dat pikt alleen een beetje _O-

Hoelang heeft het ookalweer geduurd voor jij hem had? Mhihihi :P

Kraakbeen schieten mag helemaal niet meer toch? <:)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:17

Nou mijn helix is helemaal van slag met dit weer. Mijn oor deed gisteren zoveel pijn en nu is hij goed ontstoken. (heb hem al meer dan 10 jaar)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:19

Ik als op de fiets zit doe ik ook maar een muts op.... Mn industrial houdt ook niet erg van die kou :7.

Passowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:20

ik heb m'n helix en tragus al vn m'n 15 en 17jaar..waren beide zo goed als direct genezen en nog nooit last vn gehad in de winter :P lucky me

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:27

suus_ schreef:
Hoelang heeft het ookalweer geduurd voor jij hem had? Mhihihi :P

Kraakbeen schieten mag helemaal niet meer toch? <:)

Laten herpiercen heb ik 'm nog steeds niet maar ik ben niet bang voor de genezing. :') (ironisch genoeg kan die pijn me niks schelen. :') )

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:57

De juweliers hier in de buurt schieten inderdaad alleen. Ik laat hem zetten waar ik mijn tongpiercing ook heb laten zetten, daar zijn ze van me gewend dat ik flauw val van naalden! :+

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 17:58

Nou ik heb 'vroegah' ook m'n 3 helixen laten schieten, maar heb nooit last gehad van de kou. Lekker toch, beetje afkoeling :+

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:13

Lindava1989 schreef:
Nee geen piercing studio.. het enige wat ik begreep is dat het pistool niet meer schiet maar je de piercing zelf als het ware erdoorheen duwt. Meer weet ik er ook niet van. Zo hebben ze laatst 2 piercings bij een vriendin van mij gezet ;)

Dan is dit dus alles behalve goed. Schieten blijft schieten.

Keuring van de GGd wil niet veel zeggen. GGD heeft zelf geen enkel verstand van piercen. En tattooeren is iets heel anders dan piercen.

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:15

Ik ben voor mn neuspiercing ook naar een shop geweest die goedgekeurd was door de GGD. Ze hebben toen mijn piercing geschoten! Daarna kreeg ik pas te horen in dit topic dat schieten slecht is. Ga ik dus nooit meer terug heen! :n
Goedkeuring van de GGD wil niet alles zeggen...

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:20

Ik ben zelf bij een GGD keuring geweest.
Kleine toelichting: GGD beweerde dat je een piercing/tattooklant van te voren pijnstilling moest geven.

En dat is maar een voorbeeld.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 18:38

}:0 }:0