wie ook te trage schildklier

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

Re: wie ook te trage schildklier

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 13:31

Ik ga overstappen op de euthyrox .
Sinds ik de teva slik heb ik veel vage klachten. Veel buikpijn, hoofdpijn, mijn nagels groeien niet tot nauwelijks, houdt vocht vast....Geen idee of het aan de teva ligt, maar sinds ik die slik heb ik ' problemen '.
Ik sta wel goed ingesteld en heb het ook niet koud en heb ook voldoende energie.
We hebben de vulstoffen vergeleken en naast elkaar gelegd en kwamen tot de conclusie dat misschien de euthyrox een optie is. Deze lijkt het meest op de thyrax.
We gaan er maar weer voor.....

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 10:05

Probeer Tirosint

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:23

Ik gebruik Tirosint en ik ben erg tevreden, ik heb geen bijverschijnselen en geen klachten, wel denk ik dat ik weer terug ga naar Thirax wanneer deze weer te leveren is. Even kijken of ik er dan net zo goed op doe als voorheen, zo niet dan blijf ik Tirosint doorslikken.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:50

Ik ken de tirosint niet.
Tot nu toe ben ik wel blij met de euthyrox.
De problemen die ik had verdwijnen nu bijna allemaal.
Ik had ook aangegeven liever weer terug te gaan naar de thyrax, maar zowel de huisarts als de apotheker heeft er een hard hoofd in dat deze terug gaat komen.
In principe staat het voor maart gepland zei de apotheker, maar ze geloven er niet in.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:40

Ik heb gelukkig totaal geen bijwerkingen met Tirosint. Als de Thyrax ooit weer terugkomt ga ik never nooit meer terug!! Zo ga je niet met mensen om!!!

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:26

mirim schreef:
Ik ken de tirosint niet.
Tot nu toe ben ik wel blij met de euthyrox.
De problemen die ik had verdwijnen nu bijna allemaal.
Ik had ook aangegeven liever weer terug te gaan naar de thyrax, maar zowel de huisarts als de apotheker heeft er een hard hoofd in dat deze terug gaat komen.
In principe staat het voor maart gepland zei de apotheker, maar ze geloven er niet in.

Mijn apotheek zegt dat het pas het derde kwartaal van dit jaar er weer is..

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-17 23:28

Mijn huisarts had het over maart-mei... Ik wacht de berichten in het nieuws maar af.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 08:54

Hier was iedereen wat sceptisch over het terugkomen van de thyrax.
Ik was wel tevreden over de thyrax en zei in eerste instantie ook wel terug te willen als hij er weer was, maar eigenlijk kan ik me ook wel erg vinden in de opmerking van flyfly.
" zo ga je niet met mensen om "
Wil ik de fabrikant van thyrax wel mijn klandizie gunnen ?!

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:07

Nah wat ik gisteren had... ging langs de balie van de huisarts voor nieuwe medicijnen en hoef eigenlijk nog niet bloed te prikken zegt die assistente ja maar je waardes zijn goed dus dan hoef je ook geen medicijnen meer :wow: was het maar zo'n feestje uiteindelijk maar een labbriefje gevraagd en dan na die uitslag maar discussie over of ik medicijnen mee krijg. Ben zooooooo klaar met deze huisarts

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:17

Eeh wat :o? :? :n :oo iemand diploma bij pak suiker gekregen. Heel vreemde reactie schildklier waardes zijn met pillen goed dus stop met pillen. Juist -O-

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 12:39

Weet ze niet dat dit een auto-immuunziekte is waar je de rest van je leven aan vast zit?

Als de huisarts je ook niet bevalt zou ik zeker verder gaan kijken. De contact met je huisarts, hoe vaak dat ook is, moet gewoon goed zijn, het gaat om je gezondheid.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 16:43

Jeetje wat een bizarre reactie. Maar hoor het vaker. Helaas had mijn moeder dat ook bij de nieuwe huisarts. Ze moet minderen met de thyrax en haar B12 krijgt ze niet meer omdat de waardes goed zijn . Echt zo belachelijk.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 20:44

Goh gek dat met medicatie je waardes goed zijn en dat er dan gezegd wordt stop er maar mee.
Hoe blond ben je dan.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 02:03

C_arola schreef:
Weet ze niet dat dit een auto-immuunziekte is waar je de rest van je leven aan vast zit?

Als de huisarts je ook niet bevalt zou ik zeker verder gaan kijken. De contact met je huisarts, hoe vaak dat ook is, moet gewoon goed zijn, het gaat om je gezondheid.

ik ben niet zo lang meer in nederland dus om nou voor die korte tijd nog te wisselen... ik heb alleen nu maar voor een week medicijnen, beter heeft de apotheek ze dan wel op voorraad straks. Zodra ik een recept heb

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-17 10:33

Als je niet lang meer in Nederland bent dan zou ik voor nu inderdaad niet meer over gaan stappen, dit haalde ik niet uit je eerdere bericht vandaar mijn reactie daarop.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 13:05

Nou thyrax is hier ook echt op ik krijg nu ook andere medicijnen
Baal

Krijg de euthyrox nu

Kan ik 1 op 1 overstappen denken jullie?
Ik slik 0.150 nu

Heb gevraagd of ik de pillen in 0.100 en 0.025 kan krijgen
Want alleen 0.150 moet ik eerst nog zien

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 13:28

Ik slik nu ook de euthyrox.
In eerste instantie gebruikte ik teva, maar die beviel toch niet.
Ik ben begonnen met 112 ug dat ging goed.
De bloeduitslag was iets minder dus de arts heeft, zonder overleg met mij, mij teruggezet naar 100 ug.
Na twee weken was ik enkele maar moe en koud, vochtophoping bij mijn ogen en enkels.
Dus nu weer terug naar 112 met de afspraak dat ik voorlopig geen bloed hoef te prikken, maar dat ze op mijn gevoel afgaan :)
Van de thyrax slikte ik trouwens 0,125 Mg , een witte en een blauwe.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 17:22

Okay fijn te lezen
Ik heb, zag ik, denk ik nog voor 2 maanden thyrax dus over 2 maanden gaan we er maar voor.
Dacht dat ik alleen nog het potje had maar zat nog in een ander potje blauw en wit ... oeps. Haha

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-17 20:38

Hier ook euthyrox. Wel lagere dosering. Tot nu toe doe ik het er prima op!

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 07:27

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 12:55

Tja...voor mij te laat. Ik ben er klaar mee, ik vind het geen stijl zoals deze fabrikant omgegaan is met de productie en levering.
En eigenlijk wel tevreden met de euthyrox , met een lagere dosering als van de thyrax voel ik me goed!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 14:49

Ik heb ook in de krant gelezen dat Thyrax weer beschikbaar komt. Deze heb ik nooit gebruikt,ik heb altijd Euthyrox gehad. toen die leveringsproblemen met thyrax begonnen ging kennelijk iedereen op euthyrox over,en daardoor kregen die toen ook een tekort. Ik kreeg altijd voor 3 maanden mee, en dat kon toen niet meer en kreeg ik nog maar voor 1 maand.Wegens tekorten.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 18:07

Jippie misschien kan ik het uitzingen en hoef ik niet over te stappen
Zal mijn werkgever fijn vinden ik werk er net 2 maanden zag het al helemaal voor me.
Totaal van het pad af.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-17 18:10

Dat zou inderdaad fijn zijn.

Ik heb besloten om terug te stappen op de Thyrax als de tirosint van mij op is. Dit duurt nog 1,5 maand ongeveer en de Thyrax zou met enkele weken weer beschikbaar worden.
De dosering wat ik nu aan tirosint slik is net te weinig en dat merk ik terwijl de Thyrax precies goed was. Dus over een tijdje over stappen en kijken of ik er weer goed op ga reageren.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 16:19

Hier had onze apotheek ook weer een actie, niet de eerste keer overigens.

Op advies van de internist was ik in dosering naar beneden gegaan met de Eutyrox.
En een recept daarvoor meegekregen, maar die was maar eenmalig geldig, wilde ik herhalen moest de huisarts dat even aan de apotheek doorgeven. Dat werd me nadrukkelijk vermeld door een medewerker van de apotheek. Prima dat geregeld.

Als wij hier via een bestellijn schriftelijk bestellen voor 10 uur kunnen we dat de dag er ophalen. Ook dat gedaan.
Dus ik haal vandaag medicijnen op zit er geen Eutyrox bij maar weer Thyrax.
Ik vraag nog, is dat op aanraden van de huisarts? Nee zoveel mensen vragen om Thyrax dat we dat maar gedaan hebben.
Echt te gek voor woorden! Voor het aanpassen in microgram moet ik toch echt wel een nieuw herhaalrecept hebben, maar zomaar ineens naar een ander medicijn kan zonder overleg.

Dat ze daar niet sporen wist ik al, maar nu zeker.
Ik ben overigens niet overgestapt, dat wil ik alleen in overleg met de (huis)arts.