Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 15:52

Anoniem1994 schreef:
Nou ik sta op de wachtlijst om uit huis geknikkerd te worden... Damn...

Rot, maar misschien kun je proberen om er iets positiefs van te maken en daar iets van te leren.
Het zal iig anders worden dan bij jou thuis, maar dat hoeft niet altijd negatief te zijn.
Wsl wel wat minder vrijheid dan je nu gewend bent, maar nogmaals probeer dat positief te benaderen.
Probeer de positieve dingen te zien en niet de negatieve, al is dat erg moeilijk in de pubertijd.
Neem de tijd om te denken en te ervaren ipv gelijk je mening klaar te hebben.
Ik hoop dat je er veel van leert en je dat goed kan gebruiken in je toekomst.
sterkte!

Esmeralda

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 15:57

kan het niet zo zijn, dat de buren dit ook lezen?? Je bent hier anoniem maar toch, sommige hebben aan een half woord genoeg.

In elk geval wens ik je heel veel sterkte en wijsheid toe.
En uit huis plaatsen wil niet zeggen, dat je afgesloten word van de buiten wereld
Misschien is het juist wel even fijn, andere omgeving en de hulp die zo hard nodig heb krijgen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 17:57

Zie het positief in: Je staat op de wachtlijst om je leven weer op een goede manier op te pakken :)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 19:25

Lees een poosje niet mee in het topic, en alles krijgt een andere wending.
Ook mensen zonder account kunnen meelezen in dit topic.
Je hoeft niet perse alles op te schrijven. Sommige mensen hebben aan een half woord genoeg.

Je had nog meer broertjes en zusjes toch?
Hoe staat het dan met hun?
Lijkt mij dat julie als compleet gezin de dupe van je buurjongen worden.

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 02:38

Ik kan het niet als positief zien... zal me ook nooit lukken...
En waarom dat is, dat kan ik hier niet uitleggen.

Ik merk dat het steeds moeilijker word... praten.. ik ben zo veranderd... en niet positief.
Ben vandaag via de telefoon behoorlijk tekeer gegaan tegen iemand van de kinderscherming.. van sommige dingen die ik gezegd heb, daar heb ik spijt van, maar ik moet alles maar gewoon toelaten.
En dat trek ik niet meer...

Elke dag word ik wel weer geconfronteerd met dingen die me zo ongelofelijk veel pijn doen... wekenlang laat ik alles toe, als ze vinden dat ik een mega mislukking ben, dan is het zo... maar vandaag kon ik het echt niet meer.

Pff... ik zou zo graag rust willen... gewoon even niet bang zijn als de telefoon ovegaat, of als de postbode komt..
Ik word gek, echt knettergek.. een paar dagen geleden was het al zo erg dat ik dacht dat een internetvriend van me iemand van de kinderbescherming was die me via msn wou uithoren 8)7

Anastacia; Ik heb 1 zus van 20...
Haar kunnen ze niks maken (Al proberen ze dat wel).. :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 13:55

Kan me voorstellen dat je graag rust wilt. Misschien ga je dat ook krijgen als je uit huis gaat.
Sorry, maar ik vind wel dat je ouders behoorlijk in gebreken zijn gebleven. Als zij niet alleen maar hadden afgewacht had dit wsl helemaal niet zo ver hoeven komen. Dat had jou veel stess gescheeld, omdat je dan veel beter had geweten waar je aan toe was geweest.
Weet je nu wat het precies betekend dat je uit huis moet, waar je naar toe moet en wat je kan verwachten?
Ik denk namelijk dat dat al een hoop rust zal geven. Zoals ik je laatste bericht lees komt het steeds als een (nare) verrassing over je heen en ben je bang voor wat er nog gaat komen.
Als je ouders er niet achter aan gaan met bellen, dan is het denk ik erg verstandig om dat zelf te doen. Gewoon blijven bellen tot je antwoorden krijgt en geen verrassingen achteraf. Niet bang zijn dat ze dat vervelend zullen vinden ofzo, want het is voor jou al vervelend genoeg en je hebt recht op antwoorden. Instanties gaan vaak langzaam en daardoor moet je steeds blijven bellen om te vragen of er nog "iets" is gebeurd aan beslissingen over jouw case.

Sterkte!

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-11 00:46

Ik zit er aan te denken dit topic binnenkort te laten sluiten :)
Denk dat het daar tijd voor is...

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 08:19

Is er al wat aan de situatie veranderd dan?
Als dat niet zo is, vind ik het onbegrijpelijk dat er niet word ingegrepen.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 14:35

Hoe staat het er nu voor TS ?

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 02:27

Er is een heleboel gebeurd, meerendeels was ik het absoluut niet mee eens, maar er zijn ook wel een paar positieve dingen gebeurd :j

Heb een gesprek gehad met iemand van community support (Hulpverlening), en die hulp heb ik aangenomen.
Was er erg op tegen toen we de brief kregen, en het voelde alsof ik geen keus had, maar bij het gesprek bleek dat ik zelf mocht weten of ik het aannam of niet.
En ik had een beetje het idee dat het hulp was voor geestelijk gehandicapten, door de manier waarop de hulp beschreven werd, maar het bleek ook gewoon te zijn voor jongeren met grote problemen.
Mocht ook nog zeggen hoe oud degene moest zijn die elke keer hier komt, dat vind ik wel fijn want heb al eerder hulp gehad van iemand die tegen pensioen aanzat en dat ging gewoon niet.. ze zien alles zo anders dan mij.

Verder is Maandag de rechtzaak, en er komt steeds meer b*llshit bij, dus we hebben een advocaat genomen.
We hebben ook al mijn oude hulpverleners gebeld om te vragen of ze een brief wouden sturen over hoe hun vonden dat ik het gedaan heb, en waarom de hulp gestopt is.
1 Hulpverlener waar ik een behoorlijke band mee had is woest, omdat de kinderbescherming mij blijft confronteren met dingen die ik gedaan heb (Automutilatie bijvoorbeeld) en er dingen in het rapport staan die absoluut niet kloppen.
Zij heeft zelf ervaren dat het anders is en heeft dus geholpen met het een en ander rechtzetten :j

Zelf ben ik behoorlijk sterk geworden, en in het rapport stond dat ik niet liet merken wat ik er zelf van vondt... en dus heb ik de telefoon gepakt en gebeld.. en volgens mij is het duidelijk voor ze en is hun beeld van mij extreem veranderd.
Ze dachten dat het er echt niet in zat, dat ik maar over me heen liet lopen, maar nee! Niet meer!

Ik ben het zat dat anderen bepalen hoe mijn leven is, dat de kinderberscherming altijd denkt te weten wat beter is voor mij en dat ze altijd maar denken dat nee, ja betekend!

Zo wouden ze mij spreken op mijn verjaardag, ik heb ze vriendelijk gevraagd mijn verjaardag een fijne dag te laten en mij die dag niet lastig te vallen met rapporten en gesprekken.
En ik word wakker, kijk op het dressior en wat vindt ik daar? Een rapport van de kinderbescherming. Toen hebben we redelijk geïrriteerd opgebeld met de vraag; Waarom toch sturen als ik heb aangegeven geen post van de kinderbescherming te willen hebben op mijn verjaardag?
Daar kregen we geen normaal andwoord op.

Dat was de druppel die de emmer liet overlopen en toen heb ik ze medegedeeld dat ik niet meer te bereiken ben voor gesprekken met de kinderbescherming.

Ik moet zeggen dat ik me lang vreselijk verdrietig heb gevoeld door wat ze over me zeggen, en de schijnheiligheid van de reclasseringsambtenaar, maar ik voel het al even niet meer.
Ik ben gevoelloos voor wat ze zeggen, en ik voel des te meer wat ik wil en kán, dat ik niet zo makkelijk omver te lopen ben en dat als ik iets wil dat het de moeite waard is om ervoor te gaan :)

Ben begonnen mijn leven helemaal om te gooien, ik ben naar een muziekschool gegaan voor les, en begin morgen met gehoorzaamheid 1 met onze hond... elke week ga ik met behoorlijk tegenzin opweg naar de muziekschool, maar elke keer als ik er eenmaal ben vindt ik het hartstikke leuk :j

Het gaat dus beter, en dat is eigenlijk ook een gedeelte van de reden dat ik er aan denk om dit topic te laten sluiten... verder lees ik veel over mijzelf op bokt, dat sommigen mijn topic een ''gebed zonder eind'' vinden en meer.. dat heeft me aan het denken gezet.
Ik vindt het fijn dat er zoveel mensen voor me geweest zijn, zonder jullie was mijn leven nogsteeds een drama, maar ik begrijp ook heel goed dat er veel zijn die vinden dat het maar eens afgelopen moet zijn met Anoniem1994 :)
Vandaar dat ik er heel goed over nadenk en het wel laat weten wanneer dit topic dichtgaat.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 11:03

Dit klink toch positief.

Veel succes maandag en vergeet niet. je moet niets je mag.

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 11:54

Wat een ontwikkeling heb jij meegemaakt zeg! Het begin van het topic verschilt al 100x met wat je nu
allemaal schrijft.. En ook al 'ken' ik je alleen via bokt, ik ben toch heel trots op je , en ik wens je ontzettend
veel geluk toe in de toekomst, dat het nu voor jou alleen maar beter kan gaan en de dipjes zoveel mogelijk
uitblijven. Zet hem op, ik geloof in je!

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-11 15:34

Bedankt allebij :)

Het is bij de rechtbank zeer slecht gegaan, maar het is niet verstandig om daar nu op in te gaan... als ik er aan denk begin ik vanbinnen al te koken. Laat vanavond of morgen wel wat weten :j

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 15:43

Anoniem1994 schreef:
Het gaat dus beter, en dat is eigenlijk ook een gedeelte van de reden dat ik er aan denk om dit topic te laten sluiten... verder lees ik veel over mijzelf op bokt, dat sommigen mijn topic een ''gebed zonder eind'' vinden en meer.. dat heeft me aan het denken gezet.
Ik vindt het fijn dat er zoveel mensen voor me geweest zijn, zonder jullie was mijn leven nogsteeds een drama, maar ik begrijp ook heel goed dat er veel zijn die vinden dat het maar eens afgelopen moet zijn met Anoniem1994 :)
Vandaar dat ik er heel goed over nadenk en het wel laat weten wanneer dit topic dichtgaat.

Ik ben blij dat het beter met je gaat, je "klinkt" sterk!
Nog een tip: ook van de mening van bokkers moet jij je niks aantrekken. ;) Probeer voor jou de nuttige dingen eruit te halen en de rest leker te laten voor wat het is. Voor een ander die niet in jouw situatie zit is het natuurlijk niet voor te stellen ookal denken sommige misschien van wel :(:)
Als jij niet in dit topic schrijft zal het vanzelf afzakken, maar mocht je ineens weer wat steun willen hebben, kun je nog altijd reageren wanneer je hem niet op slot laat zetten!
Igg sterkte meid!

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 01:08

Omdat ik toch weer wat vragen kreeg over hoe het met me gaat, en het makkelijker is om het gewoon 1 keer te typen in het topic dan meerdere keren in de pb;

Eind Januari moest ik naar de rechtbank, en wat daar gezegd werd maakte mij woest! Ik kreeg een taakstraf, voogd en ze wouden dat ik naar een speciale school ging omdat ze niet geloofde dat ik mijn best ging doen. Die eerste twee, daar zit ik gewoon aan vast en kan ik niks meer aan veranderen, maar toen we thuis waren zijn we direct opzoek gegaan naar een andere optie voor school.
Ik wou niet naar een speciale school, en ben hard op zoek gegaan naar wat wel iets voor me was.
Via via kwam ik bij een speciale opleiding voor jongeren met behoorlijke problemen (Drugs verslaving, agressie, en meer waardoor school lastig is) en ondanks dat ik eigenlijk een hoger niveau zou mogen heb ik mijn VMBO laten zitten en ben ik er voor gegaan. Daar was ik welkom en krijg ik de kans mijzelf te bewijzen. In februari mocht ik langskomen voor een gesprek, en 7 Maart ben ik begonnen.

Ik ga elke dag naar school, haal elke dag een 4 (wat gelijk staat aan een 10 bij een normale opleiding), en heb een aantal vrienden… en het allerfijnste; Een paar dagen geleden belde mijn Voogd me op omdat ze een gesprek had gehad met mijn Leermeester. Ze had nog nooit zoveel positiefs over één leerling in een zin gehoord.
De opleiding die ik doe duurt minimaal 7 maand, maar voor mij moeten ze een uitzondering gaan maken omdat ik sneller ga. Ook snapte mijn leermeester niet dat mijn oude school niet gezien heeft hoe goed ik kan leren.
Omdat ik blijkbaar iets meer kan dan ik eigenlijk zou moeten kunnen met mijn lage iq (71), heeft mijn Voogd een nieuwe IQ test aangevraagd en meteen opnieuw psychologisch onderzoek om te zien of hetgeen wat eerder vastgesteld is wel klopt.

Kwa school gaat het dus goed ;)

Mijn buurjongen zie ik regelmatig weer.. een hele poos was hij weg, maar nu is hij weer terug.
Gelukkig is hij niet naar mijn huis gekomen, en laat hij me verder ook helemaal met rust.

Op de vraag hoe het nu gaat kan ik dus maar 1 ding zeggen; Goed.
Ik doe keihard mijn best om mijn leven weer op de rit te krijgen, en als ik het even niet meer zie zitten… van die momenten waarop ik denk dat ik helemaal alleen ben en niemand van mijn bestaan af weet (of wil weten).. dan lees ik de berichtjes in dit topic terug.
Geen één van jullie allen kent me… en toch hebben er zoveel voor me klaargestaan. Als ik ergens mee zat had ik keuze uit minstens 50 bokkers om te pb’en en zelfs een hoop bokkers die emailadressen en mobiele nummers gaven… ongelofelijk!

Ik ben jullie dan ook erg dankbaar, want ik denk niet dat ik zover was gekomen zonder jullie steun.

Heel verhaal.. hoop dat het een beetje duidelijk is.
Ik ga de laatste tijd niet meer na 12 uur naar bed en ben nu dus hartstikke moe maar had al gezegd dat ik eerder zou vertellen hoe het gaat en dus heb ik mijn best gedaan toch het een en ander te vertellen ;)

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 06:55

ben blij dat het goed met je gaat meid hou dit vast !!!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 07:07

Fijn dat het beter met je gaat, maar waarom krijg je een taakstraf en een voogd?
alleen omdat je niet goed je best doet? Om die reden doen ze dat niet zomaar.
Dan moet er toch meer aan de hand zijn? :?

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 12:15

die voogd en taakstraf heb ik ook niet daarvooor, maar die speciale school daar moest ik heen omdat ik niet mijn best zou doen :)

De taakstraf omdat ik niet naar school ging, en de voogd ook, die is inplaats van de reclassering gekomen.
Al is de voogd er ook voor de dingen thuis enzo..

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 12:27

Meid, ik heb je verhalen doorgelezen en vind het super wat je allemaal gedaan hebt. Ik hoop voor je dat alles goed komt en dat je de kracht kunt blijven vinden zo sterk te zijn.
Succes met dingen die nog komen gaan! :)

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 13:01

wat een super update om te horen!!
Ik zeg ga zo door!!

Montreux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 16:59

Klinkt heel positief allemaal :j. You go girl!!! Ik hoop dat je buurjongen je verder met rust zal laten. heb je al bedacht wat je gaat doen als dit onverhoopt niet het geval is?

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 19:23

Wat goed dat het zo goed met je gaat!

Tammii

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 20:21

Goed bezig meid!! :D +:)+ Stap in de goeie richting, fijn voor je :o

xJustMe6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:53

Een positieve update! Top! :)

Ben blij voor je dat het beter gaat!

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 00:41

Bedankt voor jullie berichtjes :)

Ik heb wel nagedacht over wat ik moet doen als hij wel terugkomt... maar het is moeilijk, en ondanks dat ik zeg dat ik dit nóóit meer ''laat gebeuren'' weet ik dat je zoiets nooit moet zeggen.
Elke keer dat het gebeurde wist ik ergens wel wat ik moest doen (Gillen, slaan, schoppen), maar ik kon gewoon niks doen... alsof mijn gedachten en lichaam niet bij elkaar hoorden. Ik dacht; Doe iets, gil ofzo! En mijn lichaam deed niks.. ik kon het gewoon niet.

Maar ik ben sterker nu en zolang ik maar in mezelf geloof komt het wel goed denk ik :)

Ik durfde nooit positiefe dingen over mezelf te zeggen... als ik alleen al dacht;Goh ik ben toch niet zo'n mislukkeling... dan voelde ik me een vreselijk leugenaar.
En ik schaamde me daar gewoon voor, hoe kon ik nou zoiets denken of zeggen?

Nu durf ik best te zeggen dat ik het niet slecht gedaan heb.. ben er zelfs wel trots op :)