Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
nynke55 schreef:Toch mooi dat dit topic is er is, was al bijna vergeten te prikken, vandaag.

Glossi schreef:Zet de injecties 2x per week. In de zomer toen het een tijdje slecht ging heb ik zelfs een paar weken 3x geprikt. Laatst ging het een tijd goed en ging ik minder prikken maar dat was niet zo verstandig. Mega terugval gehad! Ben nu nog aan het herstellen. Dus ik blijf voorlopig op 2x per week. Met de groepsbestelling b12 uit DL ga ik 1 doosje Methyl en 1 doosje Adenosyl bestellen. Ben benieuwd hoe ik er zometeen op reageer. Vorige keer eerst mega begin vererging gehad met de methyl dus we zullen zien!
Meestal prik ik op een vaste dag

Glossi schreef:Dat zou ik op moeten zoeken. Het is iig beide een actief b12. Hydroxo word omgezet in methyl en adenosyl. Beide werkt ietsje anders. Vandaar dat ik beide wil proberen. Methyl en adenosyl zijn beide goed, net als de hydroxo. Wat jij bedoelt is dat het soms voorkomt dat iemand niet goed op de hydroxo reageert maar wel op de methyl en dan met sprongen vooruit gaat. Denk dat het maar net wat je lichaam meer nodig heeft.
Glossi schreef:Kido, zelfde prijs
Silly1972, hoe lang prik je nu? Er word deze week b12 in DL besteld. Als je mee wilt doen moet je me een pm sturen dan kan ik vragen of je er nog bij kunt.
Mowoah schreef:Hallo allemaal,
Ik heb de ziekte van Crohn en heb vandaag te horen gekregen dat ik ook voor B12 moet spuiten. Mijn waarden waren al eerder te laag, maar nu dus echt te laag, zodoende dat ik moet laten spuiten.
Ik moet eerst eens in de week (4 weken lang) en daarna om de 3 maanden.
Ga zo even op mijn gemakje het topic doorlezen, fijn om ervaringen te kunnen lezen.
nynke55 schreef:Mowoah schreef:Hallo allemaal,
Ik heb de ziekte van Crohn en heb vandaag te horen gekregen dat ik ook voor B12 moet spuiten. Mijn waarden waren al eerder te laag, maar nu dus echt te laag, zodoende dat ik moet laten spuiten.
Ik moet eerst eens in de week (4 weken lang) en daarna om de 3 maanden.
Ga zo even op mijn gemakje het topic doorlezen, fijn om ervaringen te kunnen lezen.
Mowoah, je zou eigenlijk de B12 site even moeten bezoeken, daar vind je alles over B12 tekort en de ziekte van Crohn. Jouw opstartdosis is te laag.
Ik weet verder ook niet of ik een ernstig te kort heb of dat het is om me nu op te lappen omdat het niet goed met me gaat, helemaal niet goed zelfs. Maar ben wel geinteresseerd in je mening, waar vind ik de informatie? Stichtingb12tekort.nl? Want daar vind ik niks of ik kijk erg slecht. Kido schreef:Glossi schreef:Kido, zelfde prijs
Zit ff te googlen maar zit er in beide ook dezelfde hoeveelheid B12?
Daar kom ik nog niet geheel uit...