Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

RubyRed

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 07:23

Nant: Goed bezig met je bodemonderzoek :P. Zo'n clinic lijkt me voor iedereen die gaat MTBen wel een goed idee, krijg je toch meer techniek enzo mee.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 08:58

Nant, oeps bodem onderzoek :D

Ik heb net de foto's binnengekregen van de Nederlandse fotograaf op de Alpe d'Huez. Zo gaaf :D Ik zit alleen als een krant op de fiets.
Afbeelding

:D

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:21

Als je in otterloo zit zou ik zeker een keer de posbank meepakken!
Dat is nog wel aan te fietsen denk ik.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:24

Ik heb even gekeken, het is ongeveer 30 km dus dat is inderdaad wel te doen. Wie weet zondag :D (Door de weeks gewoon werken, zaterdag naar een festival)

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 10:31

Ik was er afgelopen weekend met de auto en het lijkt me zooooo gaaf om daar te fietsen! Wel een hoop klimmen hoor (maar ook dalen natuurlijk), dus dat is iets om rekening mee te houden!

goofyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 22:47

Stoere foto splash!!

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:31

Ik ben gisteren weer een rondje met de damesgroep gegaan, ongeveer 50 km. Ging een stuk beter dan vorige week, waarschijnlijk omdat er nog maar 2 bar op mijn band stond in plaats van 7,5 :P. Nu dus maar opgepompt en dat fietste een stuk makkelijker. Zaterdag weer met de dames weg, en zondag een rondje met de mannen mee.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:44

Nant schreef:
Ik bennogsteeds niet klaar met mijn bodemonderzoek :=
Zaterdag de grond op het parcours in Noordwijk bestudeerd, prima bodem hoor :D

Ik nam het trappetje in het eerste gedeelte wat te hard en hing niet genoeg naar achter, fiets hing serieus in een boom gewoon! Ik heb mij opgevangen met mijn armen dus die zijn bont en blauw, verder nergens last van.

Ik wil wel een clinic gaan volgen, want ik val echt te vaak en ken alle technieken van het MTB'en maar half.

plus 1! Had gisteren parcourverkenning van mn cross triathlon as zondag; parcour wsa eerst te technisch en te gevaarlijk dus afgekeurd door de bond. Nu hebben ze het vernieuwd; naar mijn idee is die moeilijker en gevaarlijker geworden! 2x heel hard onderuit gegaan, benen, armen, schouder en hoofd liggen open ondanks mn bescherming. Was er zoooo klaar mee, heb mn fiets de bosje sin gepleurd en ben naar de auto gelopen! Na dit seizoen gaat die fiets marktplaats op, wat een rotsport dat MTB'n!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 16:30

Jammer dat niemand reageert op mijn vorige post.... -O-

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 20:21

Suus__ schreef:
Jammer dat niemand reageert op mijn vorige post.... -O-

Ga eens naar het forum van www.mountainbike.nl Geheid dat je daar meer info krijgt.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 22:24

Suus__ schreef:
Vandaag 17km gefietst (MTB), de berg op van 1500m! Pittig hoor, was een erg moeilijke route... liep héél steil af! We zitten in Oostenrijk dus vandaar :D

Even een vraagje, zit er over te denken een MTB te kopen. Hebben jullie nog tips voor mij? Ik heb op internet al het e.a. opgezocht maar weten jullie nog een goede webshop, of een fiets die goed is?

Sorry Suus, maar het is helemaal afhankelijk wat je allemaal van plan bent te gaan doen met die MTB. Alleen in Nederland fietsen of ook in het buitenland/bergen? Daar heb je weer een totaal andere fiets nodig. Bovendien hangt het natuurlijk ook van je budget af.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:22

Bedankt voor de tips!
Het is voornamelijk voor in de Nederlandse bossen, bergen zal ik niet zo vaak zien met de MTB die gaat hooguit mee op vakantie. Wat zijn de grote verschillen tussen een MTB voor in de berge, en één voor in NL?

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 23:58

Als je alleen in Nederland fietst, zou je kunnen volstaan met een hardtail (een fiets met alleen een verende voorvork). Als je veel in het buitenland op grote hoogtes fietst en forse afdalingen, heb je echt een fully (een fiets voor verende voor- en achtervork) nodig.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 00:19

Duidelijke uitleg!
Ik heb afgelopen vakantie op een hardtrail gereden, in de bergen en bossen van Oostenrijk en dat ging goed. Dus ik ga dan voor een hardtrail, is alleen nog even afwachten wanneer ik hem ga kopen!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 15:38

Ik heb dus heel weinig verstand van kwaliteit van fietsen.

Ik heb op deze gereageerd. Kan hem krijgen voor 250. Hij zegt dat hij hem een jaar geleden voor 400 gekocht heeft.

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr

Lijkt jullie dat redelijk? (het kost me ook nog minimaal 30 om hem op te halen)

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 17:42

Shiloh schreef:
Ik heb dus heel weinig verstand van kwaliteit van fietsen.

Ik heb op deze gereageerd. Kan hem krijgen voor 250. Hij zegt dat hij hem een jaar geleden voor 400 gekocht heeft.

http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr

Lijkt jullie dat redelijk? (het kost me ook nog minimaal 30 om hem op te halen)

Kijk anders eens op de volgende site voor tips: http://www.12gobiking.nl/racefietsen/aankooptips_2

Wat ik zo lees is de Shimano 105 geen verkeerde groep (heb er zelf ook geen verstand van)

Ik denk dat het belangrijker is dat de maat goed past.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:13

Zo ik heb een rondje van 55 km over de Veluwe gemaakt, uiteindelijk niet bij de Posbank uitgekomen. Ik zat op een verhard pad dat opeens over ging in Eem grindpad, dat is toch niet echt fijn met een racefiets dus afgeslagen toen ik een verhard pad tegen kwam. Afdalen in mulzand is ook niet fijn met een racefiets :P

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 18:14

Avontuurlijk SplashIsLief! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-13 22:54

Morgen ga ik weer fietsen, op de terugweg ga ik mijn nachtsetje proberen. Reflecterend oranje hesje die nog over was + reflectortjeledjes van de lidl + lamp die ik op de helm kan doen van de lidl. Het is eigenlijk bedoeld voor het paardrijden in de schemer en ik mis nog reflectoren om op het paard te doen, maar zo kan ik nog testen voor het echt nodig is. :P Van de week heb ik ook weer lekker gefietst, ik doe nog steeds 4 of 5 keer in de week 16km om naar de manege te komen, plus 16km terug. Als ik op buitenrit ga fiets ik (nog) niet, mijn fietszadel zit op de terugweg niet prettig meer, dan ben ik net iets te gevoelig nog.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-13 10:12

Ik heb voor mijn fiets met 105 groep 1600 euro betaald; grote kans dat de groep dus onvolledig is. Daarbij denk ik dat het model van de fiets ouder is dan 4 jaar. Belangrijkste is dat hij goed is onderhouden en de maten passen bij je lichaam :) Verder mooie prijs :D

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:07

Uiteindelijk is die fiets hem niet geworden. Sta nu op het punt om deze te kopen. http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr

Maar ik heb het gevoel dat ik er veel te veel voor betaal of zo. Ik vind het zoooo moeilijk, durf niet zo goed door te zetten. Ook omdat ik niet zo goed weet wat de bijkomende kosten zijn. Schoenen, kleding, helm...

pffft... Hebben jullie nog tips voor goedkope kleding?

Ik kan ook zo slecht inschatten hoe snel je het warm krijgt en of het in deze tijd van het jaar verstandiger is om gewoon een korte fietsbroek aan te schaffen of een lange.

Ik vind het gewoon lastig en ik ken in mijn omgeving ook gewoon niemand die er verstand van heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:48

Zelf gaat het er om dat ik naar de manege moet komen op een afstand van 16 km, dus voor mij zijn paardrijschoenen en paardrijbroek genoeg. Fietsschoenen geven ondersteuning bij het trappen, maar mijn paardrijschoenen doen dat ook. Alleen kan ik ze niet aan de trappers vastklikken dus heb ik normale trappers. Bij regen heb ik daardoor wel minder grip, maar dan ga ik toch met de auto. :P

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:59

Voor goedkope fietskleding kun je kijken bij Decathlon of Cyclewear.eu
In ieder geval niet besparen op een helm hoor! Mijn helm was 120 euro, maar je hebt ze uiteraard ook een stuk goedkoper.
Ik wilde per se deze omdat die bij mijn fiets paste :')
Fietskleding kan heel duur zijn (mijn broek en shirt waren samen 140 euro). Fietsschoenen heb ik via marktplaats. Al ben ik wel van plan ooit nieuwe te kopen, en dan wel witte :D Schoenen liggen nieuw vaak ook wel rond de 90-100 euro denk ik.

Met dit weer kun je nog met korte broek fietsen, als het straks echt kouder wordt dan is een lange broek wel fijn. Voor bovenkleding zou ik wel rekening houden met een vestje of shirt met lange mouwen, je armen bewegen niet dus die worden wel iets sneller koud. Althans, dat heb ik :P Eigenlijk is het per persoon verschillend of je een lange of korte broek aan hebt.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 12:34

Shiloh schreef:
Uiteindelijk is die fiets hem niet geworden. Sta nu op het punt om deze te kopen. http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr

Is een leuk damesfietsje. Afmontage is niet zo heel super, maar dat kan later altijd nog aangepast worden. Kijk wat je er nog van af kunt krijgen. Om mee te beginnen denk ik niet slecht, mits het je maat is.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:55

Ik heb een korte broek en gebruik beenstukken als het kouder wordt.

@Shiloh: weet je de nieuwwaarde van de fiets? Dat is ook een indicatie of je teveel betaalt.