[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:12

riannetjhe

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:23

ngo een vraag ik wil graag ´s avond de pil gaan slikken doe het nu ´s morgens
kan ikdaar naa de stopweek mee beginne???

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:25

Dat ligt eraan wat voor pil je hebt. Bij sommige maakt het uit en bij sommige niet.
Wat ik zou doen is het gewoon een paar dagen een paar uur opschuiven, dan weet je zeker dat het geen problemen oplevert. Dus bijvoorbeeld dag 1 08.00u dag 2 10.00u dag 3 12.00u enz.

riannetjhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:26

jaa maar als ik op school zit dan lukt dat niet!! want daar zit ik vanf half 9 tot 4 snap je?

riannetjhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:27

ik heb e levonorgestrel/enthinylestradiol ofzoiets:D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-11 20:31

Lijkt me geen probleem opleveren (heb ook even gegooglet voor je) als je met de eerste pil om half 4 begint. Maar waarom kun je m niet mee naar school nemen dan? Kunt m toch gewoon in je portemonnee stoppen?

Puckvgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 01:08

Ik heb nog een vraagje over de nuvaring. Heb al een aantal bladzijdes mee gelezen, maar ik heb nog niets kunnen vinden over te diep inbrengen. Kun je er altijd bij? Komt het niet voor dat je vingers te kort zijn en dat je hem niet te pakken kunt krijgen? Ook niet na geslachtsgemeenschap?

Ook nog een vraagje wat betreft vergoeding ervan. Ik zit nu bij Zorg & Zekerheid en heb gewoon een standaard verzekering. Wordt de nuvaring volledig, gedeeltelijk of helemaal niet vergoed? Zo nee, hoeveel zou dan je eigen bijdrage zijn?

Ben de pil namelijk een beetje zat :+ Vergeet hem ook regelmatig namelijk.... :z

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 09:08

Pffff ik kom ook even binnenvallen...
Heb net een afspraak met de huisarts gemaakt, ik slik sinds mijn 17de de pil (dat is nu al 12 jaar..) en ik ben hem helemaal zat! Altijd maar moe zijn, 's morgens opstaan met de gedachte wanneer ik tijd heb om tussendoor wat te kunnen slapen, nergens meer zin in hebben, lusteloos en daarbij ook nog wat depri heb ik het idee.
Ik ben benieuwd wat ze me adviseert, ik ga liever niet naar de huisarts, vermijd ik zo veel mogelijk heb er daarom ook jaren mee gewacht....

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 10:58

Ik herken dat ook wel van de pil ja. Ik ben na 9 jaar overgestapt op de Nuvaring en na 2 jaar heb ik nu de Implanon in mijn arm zitten.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:06

Ben net terug van de h.a. Ik ga nu eerst stoppen met de pil, even een paar maanden afwachten wat het met mijn lichaam doet, en dan zie ik wel verder. Bevalt het goed dan misschien een spiraaltje of Nuvaring.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:09

Succes, alleen met condooms werken is niks voor mij, krijg ik zware irritatie van... :(

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:10

Puckvgl schreef:
Ik heb nog een vraagje over de nuvaring. Heb al een aantal bladzijdes mee gelezen, maar ik heb nog niets kunnen vinden over te diep inbrengen. Kun je er altijd bij? Komt het niet voor dat je vingers te kort zijn en dat je hem niet te pakken kunt krijgen? Ook niet na geslachtsgemeenschap?

Ook nog een vraagje wat betreft vergoeding ervan. Ik zit nu bij Zorg & Zekerheid en heb gewoon een standaard verzekering. Wordt de nuvaring volledig, gedeeltelijk of helemaal niet vergoed? Zo nee, hoeveel zou dan je eigen bijdrage zijn?

Ben de pil namelijk een beetje zat :+ Vergeet hem ook regelmatig namelijk.... :z

Je kan er altijd bij.

Bij CZ moet ik 21 euro bijbetalen per 3 ringen.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:14

Zonnetje81 schreef:
Succes, alleen met condooms werken is niks voor mij, krijg ik zware irritatie van... :(

Dank je, dat is minder fijn... er zijn toch ook condooms die van een ander materiaal gemaakt zijn? Ik heb wel vaker gehoord dat niet iedereen daar tegen kan.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 11:16

En ik vind de onderbreking ook een dooddoener :+ Maar die irriatie voel ik de dag erna nog...bah.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:13

ik ben nu krap een week aan de nuvaring, ik vind het helemaal geweldig!

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 12:24

Puckvgl schreef:

De ring kan je baarmoeder iig niet in, hij zal zich wel plaatsen rond de baarmoeder mond.. maar volgens mij is het haast onmogelijk dat je 'm kwijt raakt daar. Ook na de seks kun je de ring nog te pakken krijgen, alhoewel hij dan soms wel wat verder er in zit, maar dat is niet zo lastig.

En wat betreft vergoeding. Volgens mij wordt de nuvaring altijd voor de helft vergoedt, dus idd 21 euro betalen per 3 ringen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-11 13:19

denice schreef:
ik ben nu krap een week aan de nuvaring, ik vind het helemaal geweldig!

Heb je er al mee gesekst :o

Ik twijfel of ik het toch niet ga proberen, want het is wel makkelijk. Maar ik heb nu wel een schoner gevoel en met de seks vind ik het een raar idee (nooit getest). Eruit halen is gevaarlijk ivm die 3 uur, stel je valt in slaap, niet praktisch etc.

Ik heb nu 1 strip mircogynon 30 erop zitten. Eerste instantie hield ik veel vocht vast, nu lijkt het mee te vallen. Ik heb er geen pukkels mee, met de nuvaring wel 1 week per ring.

Pfff weet niet zo goed wat ik moet :+

Anseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 16:06

die pukkels waren bij mij int begin met de nuvaring ook erger of ook sporadisch zo een week, maar nou heb ik er haast helemaal geen last meer van. ligt eraan hoeveel stress ik heb en in combinatie met mijn hormonen.

maar met de seks heb ik er echt helemaal geen last van en hij het er ook weinig over gehad. int begin merkte we het wel, maar tegenwoordig voel ik het zelf niet meer...
en op het moment dat het gaat gebeuren met je manneke gaat ie echt nadenken over die ring hoor of ie m wel of niet voelt dan is ie zo opgewonden haha

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 17:46

Wat voel je dan als je em voelt?

Puckvgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-11 18:53

Anseltje schreef:
Puckvgl schreef:

De ring kan je baarmoeder iig niet in, hij zal zich wel plaatsen rond de baarmoeder mond.. maar volgens mij is het haast onmogelijk dat je 'm kwijt raakt daar. Ook na de seks kun je de ring nog te pakken krijgen, alhoewel hij dan soms wel wat verder er in zit, maar dat is niet zo lastig.

En wat betreft vergoeding. Volgens mij wordt de nuvaring altijd voor de helft vergoedt, dus idd 21 euro betalen per 3 ringen.

Heel erg bedankt voor je reactie! Ik denk dat ik binnenkort dan toch maar weer even langs de huisarts ga om het een en ander te regelen! ;)

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 12:35

Ehm ik heb ook even een vraagje.. Als je niet op de eerste dag van je ongesteldheid met de pil begint, gewoon zomaar ergens dus, hoelang duurt het dan voor de pil veilig is? (om het zonder condoom te doen zegmaar) In de bijsluiter staat 7 dagen, maar ik hoor ook heel vaak 1 maand..

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:03

Ik zou de bijsluiter volgen en anders voor de zekerheid pas bij de 2e strip aanhouden?

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 13:04

Aha oke :)

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-11 22:53

Als je niet op de eerste dag begint maar wel als je nog ongesteld bent is het 1 week daarna is het pas vanaf het begin van de volgende strip veilig.

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:36

hoi allemaal,
normaal heb ik nooit geen vragen over mijn anticonceptie maar ik krijg van de apotheek maar een vaag antwoord.
Ik zet even mijn feitjes op een rij:

- Kuurtje 1: 4-01 tot en met 10-01
-Kuurtje 2: van 12-01 tot en met 19-01

Laatste pil van de strip: 13-01 'savonds
Stopweek 14-01 tot en met 20-01

Ik heb dus een vraag. Ik heb nu twee kuurtjes antibiotica na elkaar omdat mijn blaasontsteking niet weg wil gaan. Nu moet ik mijn antibiotica doorslikken tot en met woensdag. Vanaf wanneer werkt mijn pil weer normaal ? ( dus ben ik weer betrouwbaar zonder condoom) ?

Normaal als ik blaasontsteking heb houdt ik het aan tot na mijn stopweek maar nu zit ik dus in mijn stopweek en ben ik nog bezig met mijn kuur.

Apotheek zegt dat mijn antiobiotica geen invloed op de pil heeft ( bijsluiter zegt van wel) dus daar luister ik maar even niet naar.
Weten jullie het ?