Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:55

winnietje3 schreef:
breezy302 schreef:
winnietje3 ik kan je schema niet openen. Ik krijg elke keer de pagina kan niet weergegeven worden...

oh wat vreemd! Ik heb even printscreens gemaakt van het schema:
Klik1
Klik2

Dank je wel! Ik ga vanavond beginnen!

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:23

Yonker schreef:
In het begin van S2R dus les 1 t/m 5 was ik wel buiten adem.
Maar laatste tijd (ben nu bij lesje 14) merk ik dat ik niet meer buiten adem ben maar pap in de benen heb... Hopelijk gaat dit er nog uit anders ga ik never nooit 30 minuten volhouden :=

bij mij zit er de pap ook nog vaak in hoor,zelfs nu ik 30 minuten kan lopen.....weet niet waar het door komt,lijk het standaart te hebben :+ maar ik zet mij er over heen en doe net of ik gek ben. }:0

simone@ ik denk dat mijn benen elkaar eerder raken dan die van jou :D ik heb altijd van af dit punt gemeten,maar zal eens meten op het aller dikste gedeelte :P zal vast schrikken worden.

als ik op ''snelheid'' ben dan adem ik in 3 pasen in en de volgende 3 passen uit......en als er iemand langs komt houd ik mijn adem in :D en glimlach :')

imd

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic [deel 2]

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:24

Hahaha Amazone :)) Zou ik ook doen hoor, als ik iemand tegen zou komen..

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:40

Amazone dat geeft niet veel hoop, ik had gehoopt dat die pap er wel uit zou verdwijnen :P
3 passen... dat je daar echt op let... Juist als ik op mijn ademhaling ga letten, gaat het niet goed :)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:42

Ik let helemaal niet op mijn ademhaling. Maar door een muziekinstrument te bespelen heb ik veel ademhalingsoefeningen gedaan en dat me eigen gemaakt, dus mijn ademhaling zit eigenlijk altijd laag (in de buik dus)

Amazone, volgens mij was ik dat die dat zei hoor over dat meten :+
Ik meet dus echt op het dikste :D Dan is het 61 cm :j

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:12

Yonker schreef:
Hoe lang loop je eigenlijk al MB??

Begin november 2009 begonnen en anderhalve a 2 maand eruit geweest en de draad weer opgepakt.

Sim0ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:40

Yonker schreef:
Amazone dat geeft niet veel hoop, ik had gehoopt dat die pap er wel uit zou verdwijnen :P
3 passen... dat je daar echt op let... Juist als ik op mijn ademhaling ga letten, gaat het niet goed :)

Bij mij is de pap nu echt wel minder. Eerst waren ze echt loodzwaar, kreeg ze bijna niet van de grond, en dat is nu niet meer zo. Echt soepel en makkelijk gaat het natuurlijk nog niet, denk elke les weer hoe ga ik dit volhouden, maar toch lukt het wel elke keer :)

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 16:49

Ik weet van vorig jaar dat mijn benen al vrij snel gingen 'verzuren' vooral bij les 15 en verder, daar moest ik even doorheen en daarna was het klaar en kon ik gewoon verder ..

Heb nu ook een meetlint en een weegschaal aangeschaft, en een boekje om alles bij te houden :Y)

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:53

Vandaag les 3 gedaan. Waarom zijn die eerste min toch zo zwaar? Het ging wel ok maar die eerste min zijn echt een ramp!

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 17:58

haha, heb jij dat ook ?!
Ik ga zo les 4 doen, dan weet ik dat ik het ook eventjes moeilijk heb zo .. := Terwijl de laatste minuten wel makkelijker zijn .. :+

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:10

patos schreef:
Ik vroeg me trouwens nog af: wat maakt meestal dat jullie even moeten stoppen met lopen: verzurende/moeie benen of buitenadem zijn?

Meestal moet ik stoppen omdat mijn benen moe worden. Van buitenadem zijn heb ik eigenlijk geen last als ik gewoon een voor mij normaal en regelmatig tempo blijf lopen. Ik ga soms ook wel eens sprintjes trekken, en dan moet ik op een gegeven moment wel stoppen omdat ik dan buitenadem ben.
En nog een reden waarom ik wel eens stop, is omdat ik móet van mezelf. Afgelopen winter heb ik weken gehad dat ik amper gelopen had, en als ik dan ging lopen moest ik mezelf gewoon stoppen omdat ik anders te ver door zou blijven lopen. Want ook al gaat het lekker, je moet niet opeens te veel van je spieren en gewrichten gaan verwachten. Daardoor kan je vervelende blessures oplopen.

Ik ben vanmiddag weer wezen lopen, ging echt heerlijk! Vanmorgen was het nog best frisjes, maar toen ik ging lopen was het heerlijk. Stond wel wat wind, maar met het zonnetje d'r bij was het goed te doen. :j Weet niet precies hoe ver ik heb gelopen. Het rondje dat ik gelopen heb heb ik nog niet heel vaak gelopen. Maar ik schat, gezien de tijd hoelang ik bezig ben geweest, dat het zo'n 8 a 9 km was? Misschien iets meer.

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:14

breezy302 schreef:
Ik zit eraan te denken om ook te gaan hardlopen ( nouja eerst maar eens joggen). Ik heb totaal geen conditie en beweeg eigenlijk ook nooit. Mijn bedoeling is om mijn paard dan ook mee te nemen. Als ik met haar wandel en ik trek een sprintje dan vind ze dat echt prachtig. Wat zouden jullie aanraden hoelang ik voor de eerste keer moet gaan joggen?

Leuk dat je ook wilt gaan hardlopen! Om het op te bouwen zijn inderdaad overal schema's te vinden die je kunt gebruiken als richtlijn.

Wat betreft je paard meenemen; ik zou dat niet zo snel doen. In het begin zal het wel leuk zijn, maar naar maten je langer gaat lopen lijkt het me niet handig. Je moet namelijk goed blijven letten op je paard, en het lopen vraagt ook best wat energie. Maar goed, dat is denk ik iets dat je zelf uit moet vinden.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:43

ik loop het liefs ook in mn uppie!
paar weken geleden heb ik mijn zoontje mee genomen van 6 jaar,hij op zn fietsje! ik heb hem wel duidelijk verteld dat hij achter mij moet blijven fietsen en helemaal niks mag zeggen! :x
ik dagt zelf dit word de eerste en laatste keer......maar hij deed het echt heel erg goed.ik moest toen 2 x 15 min....en tussen door 1 minuut ''wandelen'',in die ene minuut kwam er een heeeeele lange zin uit zijn mond haha vond het toch knap dat hij daarna weer 15 minuten zijn mond kon houden ;)

ik vind nu nog steeds de eerste 2 a 3 minuten het zwaarst,voel dan allemaal vage pijntjes en mijn keel word dan even heet! (weet het ben vaag :+ ) daarna gaat het lopen stukken beter en na een minuut of 10 ben ik warm :D en loopt alles gesmeerd!
32 minuten is nu nog het langst wat ik heb gelopen,moest toen stoppen omdat ik al thuis was :D
maar mijn benen zijn het er niet altijd mee eens hoor......

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 18:45

SAKKIA schreef:
Ik let helemaal niet op mijn ademhaling. Maar door een muziekinstrument te bespelen heb ik veel ademhalingsoefeningen gedaan en dat me eigen gemaakt, dus mijn ademhaling zit eigenlijk altijd laag (in de buik dus)

tis ook zo druk hier! :+ weet soms niet meer wie wie is }:0
zal straks even meten ;)

winnietje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 19:08

breezy302 schreef:
winnietje3 schreef:
oh wat vreemd! Ik heb even printscreens gemaakt van het schema:
Klik1
Klik2

Dank je wel! Ik ga vanavond beginnen!

Leuk!! Veel succes, zelf heb ik week 1 het wandelen overgeslagen en ben met 1 minuut rennen 2 minuten wandelen begonnen :P

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:20

Amazone wat knap van je zoontje :)) Zal wel heul moeilijk voor hem geweest zijn, z'n mond houden terwijl mama aan het lopen was :(:)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 21:24

Mag ik me ook weer melden? Heb het lopen even gestopt de laatste weken. Kon er gewoon geen puf voor opbrengen, maar wil het nu toch wel graag weer gaan oppakken :o

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:21

jee vandaag 11 km gelopen met een looptijd van 9 km/h.
ik ben nu 6 weken aan het lopen. en ben eigenlijk begonnen met 5 km en dat gaan uitbreiden. mijn doel was eigenlijk 10 km lopen of 1 uur nonstop rennen maar dat heb ik nu al aardig behaald dus op naar de 15 km
ik loop niet met een schema maar gewoon. hou het gewoon bij voor me zelf. en bereken mijn route achteraf via afstandmeten.nl
loop nu ook met hardslagmeter vandaag wel iets hoger dan normaal. maar het voelde wel goed, dit nu weer even blijven lopen tot ik ook daar weer makkelijk loop en dan op naar de 15 km.
loopt trouwens zo'n 1x per week, zou eigenlijk 2x willen lopen 1x kort en iets hoger tempo en 1x lang.

wat is trouwens jullie loopsnelheid en hoe veel km lopen jullie?

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:34

Amazonne77, haha wat goed van je zoontje! Mag hij nu vaker mee? :D

Dieuwke_, welkom!

Floorsil, zo netjes zeg! :j Heb je ook in een aardig korte tijd opgebouwd vind ik. Zelf loop ik meestal een rondje van 10km (momenteel nog even weer met 1 a 2 wandelpauzes van ongeveer 2 min. tussendoor). De snelheid ligt meestal net wat hoger dan 10km per uur. :)

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 22:40

ik zou het liefst ook rond de 10 km of harder lopen.
ik vind het wel super lekker en qua conditie kan ik makkelijk meer alleen mijn benen willen vaak niet meer, dus die moeten echt meer conditie en kracht krijgen, maar dat komt denk ik wel.

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 23:12

Marrke schreef:
Amazonne77, haha wat goed van je zoontje! Mag hij nu vaker mee? :D

Dieuwke_, welkom!

Floorsil, zo netjes zeg! :j Heb je ook in een aardig korte tijd opgebouwd vind ik. Zelf loop ik meestal een rondje van 10km (momenteel nog even weer met 1 a 2 wandelpauzes van ongeveer 2 min. tussendoor). De snelheid ligt meestal net wat hoger dan 10km per uur. :)

ik loop meestal s'avonds,en dan ligt hij al in bed. :Z
maar straks in de mei vakantie mag hij best nog eens mee :D
floorsil@ petje af hoor,vind het echt heel knap van je!

Tari2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 07:54

Pffff, ik ben gestopt gister ;( Kreeg vreselijke verzuring in mijn onderbenen, echt schenen en kuit.. Heb ff gewandeld en gestretcht en weer verder gelopen maar moest echt stoppen. Heb dit nog niet eerder gehad en loop nu les 8 van serie 2. Zo vaag! Morgen maar weer proberen en hoop dat het dan weg blijft, ik wil hardlopen :( :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:12

SAKKIA schreef:

66cm bij mij :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:27

Goedemorgen :wave:

Weer niks gedaan, kom deze week gewoon echt tijd te kort om aan de gewone dingen toe te komen :n
Vanavond ook, ben om half 5 vrij en dan moet ik snel boodschappen doen, ben ik om 6 uur thuis en ik moet om half 7 bij de kapper zijn :+ Moet nog even bedenken wanneer ik moet eten :+
Morgen moet ik het huishouden even doen en van 10 tot 12 oud papier ophalen (denk dat vriendje lief dat gaat doen) en dan moet ik om 13.00 uur al weer gepoetst en geplooid klaarstaan want ik heb de hele middag optreden met de muziek tot eind van de middag en dan gaan we 's avonds nog bij mensen op visite.
Ik denk dat ik zondag morgen pas weer uitadem :+

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 08:31

Druk druk dus Sakkia.. Ja dan schiet het hardlopen er bij in :j
Ik ga vanavond voor lesje 14... Ben benieuwd of ik het kan volhouden :)