Bij mij op het losmaken van het middenrif en de banden, pezen, vliezdn daar omheen, zodat ik weer door kon ademen. Mijn ademhaling zat chronisch te hoog, door de spanning in het middenrif. Het punt tussen mijn ribben onder het borstbeen. Na de behandeling kon ik weer dieper inademen en beter uitademen.
Ik adem ook chronisch te hoog, is iets wat ik al járen doe.. Ik weet hoe ik kan ademen door m'n buik en heb er trucjes voor maar 't blijft moeilijk om iets te veranderen wat je standaard doet. Vond je dat niet lastig te veranderen dan?
janouk
Geplaatst: 17-02-14 17:51
Na mijn ballet opleiding ben ik ook chronisch te hoog blijven ademen: middenrif zat blijkbaar vast. Zodra de osteopaat het middenrif los heeft, gaat de ademhaling vanzelf naar beneden: daar heb ik niets voor hoeven doen. Geen hartkloppingen meer, etc. Na een half jaar merkte ik dat het weer terug kwam, dus opnieuw laten behandelen. En top. Ik moet zeggen, ik zou willen dat ik dit jaren eerder ontdekt had. Dit werkt voor mij.
Heb net besloten dat ik weer in behandeling ga. Heb er gewoon veel te veel last van. Schrik er wel minder van, begin er aan te wennen maar echt, veeeel te veel. Ik wil normaal kunnen leven en genieten, en feesten zonder dat ik me druk moet maken om de drukte en de mensen en aargh. bah. Ergens in dit topic was een goede naam genoemd... die maar even opzoeken..
De laatste paar dagen gaat het gelukkig weer goed alleen slieg mijn hart weer op hol en moest ik mijzelf even flink toespreken en toen ging het weer goed.
Ik heb a.s. woensdag m'n eerste afspraak bij maatkracht.. ben benieuwd. Ik wil er gewoon vanaf. Morgen en maandag carnavallen in de drukte..ben benieuwd...
laughterline
Geplaatst: 28-02-14 23:15
appiesjappie schreef:
De laatste paar dagen gaat het gelukkig weer goed alleen slieg mijn hart weer op hol en moest ik mijzelf even flink toespreken en toen ging het weer goed.
Wat bedoel je trouwens als ik vragen mag met dat je hart op hol sloeg? Hartkloppingen? Wel fijn dat 't wat beter gaat
Ik heb donderdag mijn eerste gesprek met de psycholoog. Ik hoop het eindelijk onder controle te krijgen. Dit is in elk geval een eerste stap!
Carlijn101
Geplaatst: 02-03-14 17:15
Boehoe stomme stommehyperventilatie!!! Gister lekker wezen carnavallen, niks aan de hand. Vandaag met een kater dag 2. Althans dat was de bedoeling, maar niet fit en drukte resulteert in 'hyper'. Hadden een kroegentocht gepland, maar ik lag in de eerste kroeg al bijna op de grond. Inmiddels herkenbaar: bloedheet, zweten, trillen, lijkbleek, huilen(heel irritant, schaam me dood in de kroeg).. Dus maar omgedraaid . Kost vaak wel enkele uren voor ik me wat minder slap voel, dus blijven heeft helemaal geen zin.. Stom stom stom!! Zo dit moest ik even kwijt
Ah Baalen joh! Ik huil ook altijd meteen, kan er niks aan doen, t gebeurd gewoon. Echt stom
Beterschap!
Carlijn101
Geplaatst: 02-03-14 18:01
Ik heb echt een hekel aan meiden die op stap huilen (ligt natuurlijk wel aan de reden). Maar ja dit is zo stom, gebeurd gewoon ook al is er geen verdrietige reden voor... Maarja wel het flauw vallen voor kunnen zijn nu. Dat is nog erger
Oh balen zeg! Net met carnaval! Misschien kwam het door weinig slaap. En de drukte in de kroeg. Ja ik vind het ook altijd wel eng maar daar moet ik dan even niet aan denken anders blijf ik in hangen. Ik adem de laatste weken te hoog. Ik denk dat het daardoor komt. Waarom ik te hoog adem weet ik niet.
Inney
Geplaatst: 04-03-14 18:53
Hier ook een carnavals hyperventilatie aanval
Ik heb de eerste twee dagen amper alcohol gedronken omdat ik weet dat dat bij mij hyperventilatie kan veroorzaken/verergeren. (minder controle etc) De derde dag voelde ik me echter best goed, vriend was bij me, dus het leek me wel veilig om een drankje meer te drinken. Not.. Ik voelde me alles behalve dronken maar op de terug weg kwam ik toch in de hyperventilatie. Bang zijn om weg te vallen, voeten niet meer voelen, overgeven..
Was er gelukkig vrij snel weer uit, maar pff. Fijn was anders.
Ik heb eens een beetje meegelezen en lees heel veel herkenbare verhalen.
Het ging bij mij heel lang goed tot ik gisteren pech kreeg met de auto. Ik rook en brandlucht, dus pechhulp erbij. Gekeken en niks aan de hand, was nieuwigheid. Is heel goed mogelijk want de auto is splinternieuw. Maar dan loopt mijn planning in de soep, rij verder, brandlucht van de auto blijft en ik raak bang dat er wat gebeurd. Vandaag weer in de auto gestapt, vanmorgen ging het goed, maar vanmiddag op de terugweg voelde ik de paniek opkomen. Ga geforceerd ademhalen ed Uiteindelijk zet ik thuis de auto weg en er is helemaal niks meer te merken van een brandlucht. Ondertussen zit ik hier met nog steeds pijn tussen mijn schouderbladen. Ik weet dat er nu niks meer aan de hand is en toch kan ik het niet helemaal onder controle houden.
Ik moet wel weer een afspraak maken bij de Fysio dat helpt me goed. Mijn rompspieren zitten gewoon vast en dat helpt niet.
Ik krijg trouwens ook hartkloppingen en hoge bloeddruk. Hier heb ik medicijnen voor. Ik raakte namelijk een beetje in een vicieuze cirkel wbt de hartkloppingen. Die waren op een gegeven moment 24/7 aanwezig en weken achter elkaar.
Verder ben ik oo dit moment Gestresst omdat ik alleen thuis ben en mijn vriend tot vanavond laat aan het werk. Waarschijnlijk lig ik al in bed als hij thuiskomt. Maar alleen slapen is voor mij een drama nadat we een inbraak hebben gehad vorig jaar. Ik lig stijf van angst in bed (meer angst voor de angst hoe gek dat ook klinkt) en ik moet mezelf er regelmatig aan herinneren dat ik wel moet blijven ademhalen.
Het is gewoon zo stom, ik weet echt dat er niks aan de hand is en dat er geen reden is me zo druk te maken, maar soms lukt het me niet om het onder controle te krijgen. Bij mij helpt een liedje zingen altijd goed je moet diep inademen en langzaam weer uitademen tijdens zingen dus dat helpt.
Haha 'wat doet ze dan met je' Moest er ff om lachen Maar vooral richten op de ademhaling volgensmij. Ben pas 1x daar geweest dus kan en mag er nog weinig over zeggen. Maar het verschil is dat ze zelf alles heeft gehad dus je hoeft niet uit te leggen hoe je je voelt wat soms moeilijk is.
Vandaag intake gehad en nagegaan wat voor klachten ik heb etc. Doelen gesteld, kijken welke dingen ik vermijd en welke we daarvan kunnen oefenen. Ook nog ademhalingsoefeningen meegekregen voor als ik merk dat ik tegen een aanval begin te kruipen. Volgende keer gaan we aan de slag met ademhalingsoefeningen voor 'in het dagelijks leven' zegmaar, omdat ik ook chronisch hypventileer.
Ik heb er wel vertrouwen in, maar je moet zelf discipline hebben om te oefenen natuurlijk. Maargoed als ik over 3/4 maanden zonder hyperventilatie en angst het leven door kan...... Graag!
Maar dat is opzich logisch toch? Je gaat je er meer op focussen, dus je denkt er meer aan, bent er meer mee bezig. Tuurlijk heb je er in het begin dan wat meer 'last' van omdat je er mee bezig bent Uiteindelijk zal 't wel wennen
Maar zolang jij je adem niet onder controle kan krijgen, gaat je hyperventilatie gewoon niet weg. Goed ademen is de basis.. Ik adem vanaf kinds af aan al verkeerd. Super moeilijk om dat te veranderen, maar merk wel dat dat het ding is wat me nog in de weg staat.. Want ik heb 't ook vermeden toen ik bij de psycholoog was, die ademhalingsoefeningen, bah bah bah Verschrikkelijk haha. Maar goed, wat moet moet. En als het helpt ...
Ik hou jullie wel op de hoogte als jullie willen?
Carlijn101
Geplaatst: 05-03-14 19:46
Bij mij gaat het juist altijd beter met wat drankjes op, dan maak ik me niet meer zo druk..
Maar komen jullie 'eruit'? Ik ben echt nog bijna 2 uur heel slap gebleven, trillen, geen kracht in m'n spieren enzo.. Dit is niet erg als ik thuis op de bank lig, maar een kroeg of andere drukte in en ik lig op de grond..
Ik ben helaas nog niet zo ver als jullie qua ademhaling, met therapi gestopt toen ik merkte er geen/minder last van te hebben als ik goed in mijn vel zit.. Maar nu twijfel ik toch..
In de auto... Dat is eng.. Dan heb ik het eigenlijk nooit zo..