Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

supersambo

Re: Verstandig afvallen voor Jojo-ers 4.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:35

Zucht, ik ga zo uit eten. Vind ik zo jammer van alle moeite. Maar goed, geen ijs na en ook maar geen voorafje.
Heb maar wat calorieen gespaard vandaag.
Totaal: 3 beschuiten met kaas 30+, 5 plakken ontbijtkoek (light) met boter (light) en een appel.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 19:47

Ik heb net een lekkere ovenschotel met veel groenten gemaakt zit dus voorlopig weer bommetje vol!

Vandaag wel weer paard gereden........ zucht heerlijk! Wat haat ik de winter toch!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:17

ik ben gestopt met dieeten ik eet alles en kijk nergens meer naar om ik sport veel en ik val alleen maar af. dieeten is heel slecht voor je en helpt totaal niet.
gewoon meerdere keren eten op een dag doe ik ook en het vliegt eraf.

ook mijn diettiste zegt het. ik ben aangekomen doordat ik weinig at. nu eet ik veel en kom niks meer aan.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:20

Klopt maar dan had jij hiervoor geen goed eetpatroon, je metabolisme is dan in de kneoi en dat is natuurlijk niet goed!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:14

ladyjoy schreef:
*komt even binnen vallen*

Ben het echt zat en wil deze zomer niet weer dikkie dik zijn en zocht steun in het oude afval topic (zat ik erg lang in, een paar jaar geleden, tot ik mijn toenmalige streefgewicht van 65 kilo had bereikt en daarmee 15 kilo was afgevallen). Maarr.. toen zat ik dit topic een beetje te bekijken en werd ik alweer :( van de té magere schema's die ik zag langs komen.. vind ik toch jammer dat er nog steeds mensen zijn die ZO weinig eten en daarmee denken verantwoordelijk af te vallen.. (en daarmee 'val' ik echt niet iedereen aan, ik zie ook meerdere mensen waarbij het wel handig/nodig is om iets aan het gewicht te doen en goede schema's hebben waarbij ze tenminste niet onder de 1000/1200 calo's per dag komen).

+:)+ Helemaal mee eens!

Zaterdag is beetje dag om te zondigen vind ik ;) :
O: croissant met vers geperste sinaasappelsap en kop koffie
T: Eetlepel tarwekiemolie en eetlepel omega 3-6-9 olie en nog steeds normale stoelgang ;) :+
T: appel
L: Meergranen wraps met chavraux, tapenade, zongedroogde tomaatjes, ham en ijsbergsla
T: Wat te druk op stal, wel vlak voor het eten een paar toastjes met filet american op
A: Quiche met broccoli, peer, creme fraise, eieren en blauwe kaas :9

Kortom, weer normaal eten zonder lightproducten op advies van de sportschool

Qua beweging: veel. Op de fiets naar stal, veel met paard gedaan (die had een pestbui, dus resulteerde in in de longeerbak even wat freestyle werk gedaan (veel meelopen dus)), nog wat gereden, stallen gemest, erf aangeveegd, voerzakken lopen sjouwen. Ik kwam nogal flauw thuis. Werd helemaal naar zelfs... :/ Moest even zitten voor ik eten kon gaan koken.
Verder twee maal per dag buikspieroefeningen als fysio-oefeningen.

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:01

Zaterdag is voor mij gewoon snoep dag.. :D en al helemaal in mn feestweek.

Maarja zondag nieuwe start nieuwe dag, begint met groene thee en een bak brinta.
zo eindelijk weer paardrijden!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 12:11

Oja ik heb gister oo nog 3 kwartier hard gelopen! dat was best fijn

Moiryn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:49

Ik meld me hier, als jullie dat niet erg vinden! Ik weet niet hoe ik het doe, maar ik blijf gewoon aankomen, en het is nu ook zo dat ik gewoon te zwaar ben. Aan te veel eten kan het niet liggen, ik eet eerder veel te weinig (zo kom ik op 1 broodje kaas mijn hele schooldag door, veel te weinig natuurlijk..), maar ik snoep te veel.

Ik wilde vandaag braaf gaan beginnen, maar kreeg de melding dat we naar een verjaardag gingen, daar klein stukje taart gegeten en wat japanse mix.

2 jaar geleden had ik een prima gewicht (met deze lengte), en daar wil ik eigenlijk naar terug. Ik heb niet iets van 'ik wil in .. weken .. kg afvallen', maar gewoon voor de zomer wil ik in bikini kunnen, en ik zit gewoon niet lekker in m'n vel :=

mijnvlinder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 21:43

Na al deze motiverende berichten gelezen te hebben, heb ik besloten me maar aan te sluiten. Ik ben sinds 2 weken gestopt met roken en de kilo's vliegen er aan ( 3 kilo in 2 weken). Ik ben 1.68 m en weeg op dit moment 70 kilo. En zie er behoorlijk dik uit. Mijn streef gewicht is 60 kilo. Ik hoop door de berichten hier te volgen gemotiveerd te blijven.
Mijn afslank methode : veel water drinken & 3x daags normaal eten + 2 tussendoortjes.

Hopelijk ga ik dat streefgewicht halen, heb ik straks een hele blije pony :)

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 22:26

Nou, de tapas en de taart zijn achter de kiezen. Verschrikkelijk, ik zit het klemvol :9
Morgen maar eens kijken wat deze week heeft opgeleverd (of juist heeft afgemind?)....

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:11

Wat leuk dat er weer alkemaal nieuewe mensen in het topic zijn :j

En ik vind dat iedereen hier echt goed gaat! Jullie blijven allemaal zo goed gemotiveerd!!

Duke: die tarwekiemolie en omega'nogwat'olie eet je die zo vloeibaar? Want er bestaan toch ook van die visolie pillen enzo? Gebruik je die ook?

Ik heb hier al een paar dagen niks meer gepost maar dat heeft ook niet veel zin. Ik heb me de laatste dagen er echt niet aangehouden... Ik zit echt in een dip. Laatste week was ik 0,5 kg aangekomen, ik kan niet hardlopen omdat ik nog last van mijn scheenbeen heb, ik moet ongesteld worden en volgend weekend is het ook nog carnaval.. help hoe kom ik door mijn dip heen en hoe kan ik deze week volhouden :\ ?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:14

andere sporten gaan doen, extra stallen uit mesten erghmmmmmmmm, erhmmmm, veel dansen? :P

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:15

Hallo Lieve mensen!!!
Hoe gaat het met de afvallers?
op deze kant goed erg druk gehad afgelopen week maar met het dieet gaan het super!
inmiddels ben ik morgen(maandag) 3 week bezig.
en vanmorgen gaf de weegschaal 73,8 aan...
ik begon met een gewicht van 78,4 dit woog ik op 19 januari dus ik ben nu in totaal *\o/* 4,8 kilo kwijt *\o/*

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:16

heeft iemand de afvallijst toevallig bij de hand
?

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:17

Airborn schreef:
andere sporten gaan doen, extra stallen uit mesten erghmmmmmmmm, erhmmmm, veel dansen? :P

jaa ik moet inderdaad andere sporten gaan doen. Nou roei ik ook 2x in de week maar wil eigenlijk ook gaan fitnessen.

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:19

Valeria schreef:
Hallo Lieve mensen!!!
op deze kant goed erg druk gehad afgelopen week maar met het dieet gaan het super!
ik begon met een gewicht van 78,4 dit woog ik op 19 januari dus ik ben nu in totaal *\o/* 4,8 kilo kwijt *\o/*

:wow: 4,8 kilo in 3 weken!! hoe doe je dat?

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:29

Kiki123 schreef:
Valeria schreef:
Hallo Lieve mensen!!!

:wow: 4,8 kilo in 3 weken!! hoe doe je dat?

Ik doe het koolhydraat arm dieet onder medische begeleiding omdat ik diabetes heb. omdat ik te zwaar ben kan dit hele nare complicaties geven.
dit dieet bestaat dus voornamelijk uit eiwitten en vetten.
en je mag dus geen koolhydraathoudende pruducten eten zoals pasta, rijst, pizza, fruit en andere meelproducten.
en met name ook veel bewegen.
ik heb hier een wi met balance board staan waar ik veel uurtjes op doorbreng.
mijn streven in om 15 tot 20 kilo af te vallen. en de eerste 4,8 zijn er al af.

Kiki123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:39

Valeria schreef:
Ik doe het koolhydraat arm dieet onder medische begeleiding omdat ik diabetes heb. omdat ik te zwaar ben kan dit hele nare complicaties geven.
en je mag dus geen koolhydraathoudende pruducten eten zoals pasta, rijst, pizza, fruit en andere meelproducten.

Echt super goed dat je het vol houd! lijkt me erg lastig een dieet zonder koolhydraten.
Misschien dat ik ook maar eens met een dietiste moet gaan praten. Nou heb ik geen diabetes maar het lijkt me ook fijn om van een 'buitenstaander'te horen wat ik kan verbeteren en als een soort stok achter de deur. Uiteindelijk moet je het toch zelf doen maar ik denk als het over een paar weekjes nog niet echt beter gaat dat ik dan toch maar een afspraak maak met de dietiste.
Heb jij eerst een afspraak met de huisarts gemaakt ? (ivm kosten die je terug kan krijgen enzo?)

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 01:08

Kiki123 schreef:
Valeria schreef:

Echt super goed dat je het vol houd! lijkt me erg lastig een dieet zonder koolhydraten.
Misschien dat ik ook maar eens met een dietiste moet gaan praten. Nou heb ik geen diabetes maar het lijkt me ook fijn om van een 'buitenstaander'te horen wat ik kan verbeteren en als een soort stok achter de deur. Uiteindelijk moet je het toch zelf doen maar ik denk als het over een paar weekjes nog niet echt beter gaat dat ik dan toch maar een afspraak maak met de dietiste.
Heb jij eerst een afspraak met de huisarts gemaakt ? (ivm kosten die je terug kan krijgen enzo?)

Ja ik heb eerst een afspraak gemaakt met de kliniek waar ik zit zeg maar, en toen een afspraak bij de huisarts die heeft een verwijsbrief geschreven.
het bevalt me erg goed al is het op sommige momenten wel erg moeilijk en verlang ik zo erg naar een aardappel bij het avondeten of een boterham tussen de middag.maar met de gedachte dat ik hopelijk met een slanker figuur op vakantie kan houdt ik het vol.

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:08

Kiki123 schreef:
Wat leuk dat er weer alkemaal nieuewe mensen in het topic zijn :j

En ik vind dat iedereen hier echt goed gaat! Jullie blijven allemaal zo goed gemotiveerd!!

Duke: die tarwekiemolie en omega'nogwat'olie eet je die zo vloeibaar? Want er bestaan toch ook van die visolie pillen enzo? Gebruik je die ook?

Ik heb hier al een paar dagen niks meer gepost maar dat heeft ook niet veel zin. Ik heb me de laatste dagen er echt niet aangehouden... Ik zit echt in een dip. Laatste week was ik 0,5 kg aangekomen, ik kan niet hardlopen omdat ik nog last van mijn scheenbeen heb, ik moet ongesteld worden en volgend weekend is het ook nog carnaval.. help hoe kom ik door mijn dip heen en hoe kan ik deze week volhouden :\ ?

Ja, dat neem ik puur op een eetlepel. Wel gelijk met een slok koffie, sinaasappelsap of melk erachteraan. ;) Nee, geen pillen hier verder.

Toen ik ongesteld moest worden, kwam ik ook een halve kilo aan. Week later was er 1,5 kilo af! Dus zegt niets! Gewoon doorgaan! Even een weekje niet wegen, de ongesteldheid voorbij laten gaan en dan weer wegen.

Valeria: :wow: super zeg!!! Tis niets voor mijn zo'n dieeet, maar als het werkt en je houd het vol, is het super.

Valeria

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:51

Duke Dankjewel!ik heb zo ook af en toen mijn dipjes, dat ik 3 dagen lijf hangen op hetzelfde gewicht.
ben nu wat ziekjes aan het worden. vanmorgen opgestaan met een flinke keelpijn en ben verkouden aan het worden..
ben begonnen met een capuccino en een vitaminetablet.
voor de rest heb ik eigenlijks nog geen flauw idee wat ik zal gaan eten.
denk maar dat ik als ontbijt een roerei met verse stukjes paprika,ui, en verse tomaat neem.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 09:52

Voor het eerst sinds ik begonnen ben met lijnen ben ik dit weekend finaal de mist in gegaan. Maar goed wat wil je als je én een etentje én een feestje én een verjaardag in één weekend hebt. Dan moet het wel ergens mis gaan.

Maar vandaag weer met frisse moet beginnen.
o: 2 blue band boterhammen met ontbijtkoek
t: minneola
l: 2 vk boterhammen met achterham
t: minneola + appel
a: nog geen idee

Ben trouwens ook zo ziek als een hond... %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:39

nikita_benno schreef:
ik ben gestopt met dieeten ik eet alles en kijk nergens meer naar om ik sport veel en ik val alleen maar af. dieeten is heel slecht voor je en helpt totaal niet.
gewoon meerdere keren eten op een dag doe ik ook en het vliegt eraf.

ook mijn diettiste zegt het. ik ben aangekomen doordat ik weinig at. nu eet ik veel en kom niks meer aan.

Klopt, ik zou ook 2000 Kcal per dag moeten eten, daar is dan al een percentage af voor het afvallen, want mijn behoefte ligt hoger.. Ik eet nog steeds te weinig, want je moet echt veel eten om hieraan te komen..

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 10:51

*\o/* *\o/* *\o/* -1,5 kg deze week *\o/* *\o/* *\o/*
In totaal ben ik nu 3,7 kg kwijt in 5 weken tijd. Het gaat dus helemaal niet zo beroerd als ik dacht :+

Super Valeria *\o/* Zoveel afvallen is ook een mooie motivatie om door te gaan!

Brrr, Duke, het lijkt me maar niks die lepels olie van jou ...

Kiki: het is pas volgende week carnaval, dus alles wat je nu niet in je mond stopt is meegenomen. En laat je niet bedotten door de weegschaal, als je ongesteld moet worden weeg je altijd flink meer, maar dat win je als je nu volhoud ook weer terug volgende week.
En tja, carnaval, dat zal gewoon een megadip geven. Lekker van genieten en daarna weer met frisse zin verder :D
Laatst bijgewerkt door kebie op 08-02-10 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

araber

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 11:17

knap gedaan voro de kilo's die er hier al af zijn gegaan

Ik wil graag mee doen! soms heb ik ook het idee dat ik te weinig eet en daar misschien van aankom dus ik post maar gewoon mee!
Ik hou trouwens verschikkelijk veel vocht vast iemand daar nog ideeen voor? Er moet zn 15 kilo af.

o: 2 boterhammen met slankie
t: brownie ( had iemand meegenomen naar het werk)
l; 3 boterhammen
t: appel
a: groenten en stukje vlees.