Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:15

Hej, super dat de bv goed gaat! Was je er nog onzeker over of je het zou doen?

Kan je haar niet insmeren met babyolie na het badderen? En die babietjes worden toch nog niet zo vies (behalve na een goeie luier ;)) dus elke dag badderen hoeft ook niet persé.

Komt wel als ze 2 zijn en de zandbak ontdekt hebben :+

benangelique

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:52

was idd onzeker, maar toen ze er was, was daar ook de overtuiging! bizar is dat he.

huidje lijkt beter te gaan, maar vandaag had ze een hele open plek onder haar rechteroksel. Moord en brand schreeuwen toen de kraam dat samen met hans aan het schoonmaken was. Ik ben ff de badkamer uitgegaan, anders was ik net zo hard mee gaan huilen denk.

De stuwing is na 2 dagen aan het afnemen. Fijn, want ik was er gisteren echt ziek van, met koorts en al. Gelukkig kon ik onder de douche met de hand veel afkolven, dat scheelte een hoop.

Tessa kwam eerst om de 3, toen om de 2 en nu iedere 1,5 uur. Is dat normaal? ze drinkt ook maar max 10 minuten per borst sinds vandaag... Zal het morgen ook met de kraam overleggen, maar wilde het ook ff van jullie weten.

Marja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:02

benangelique schreef:
Tessa kwam eerst om de 3, toen om de 2 en nu iedere 1,5 uur. Is dat normaal? ze drinkt ook maar max 10 minuten per borst sinds vandaag... Zal het morgen ook met de kraam overleggen, maar wilde het ook ff van jullie weten.

Mijn advies: niet naar de klok kijken, maar gewoon je baby aanleggen als ze daar behoefte aanheeft, dan stabiliseert het vanzelf weer. Zij regelt het aanbod dmv haar vraag. Als ze vaker komt produceer jij meer melk. Je hebt nog heel wat regeldagen ed voor de boeg: verstand op nul, op de bank hangen en lekker laten drinken.
Binnen een paar minuten kunnen ze trouwens honderden ml wegtanken, vooral als ze straks wat groter is, dus denk niet dat als ze kort drinkt ze weinig drinkt.
Vertrouw er maar op dat je meisje het allemaal regelt!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 23:07

Chiara heeft altijd gemiddeld 10 minuten gedronken, soms nog weleens minder dan 5 ;)
Niet direct denken dat er iets mis is met je voeding hoor, de één krijgt het er nu eenmaal makkelijker uit dan de ander :)

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 08:02

Komt allemaal goed ba!

Hier worden de nachten wat moeilijker sinds ik aan het werk ben.
Voor ik ging werken sliep ie altijd tot half 7-7u.
Tegenwoordig begint hij al dikwijls vroegavond aan zijn nacht (ooit al om 16u...) Met gevolg dat ie natuurlijk 's nachts terug wakker wordt.
Hem 's avonds wakker maken om te eten helpt soms, maar niet altijd, gister heb ik hem rond 22u45 wakker gemaakt (sliep vanaf 18u) lag rond middernacht in bed, maar deze morgen was ie weer wakker om 4u10.
Lastig als je daar ook nog een fulltime job bij moet doen, en voel toch ook wel dat de bv wat aan mijn energie vreet.

Je merkt gewoon aan hem dat ie het ritme wat kwijt is, overdag wat moeilijker slaapt, en daardoor al vroeg als een blok in slaap valt 's avonds.

Maar laat 1 ding duidelijk zijn, stoppen is GEEN optie!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 08:33

Ik heb dat hier ook. Dame dronk eerst ong. 20 a 25 minuten. Ik bied 1 kant per keer aan, heel soms 2. Nu drinkt ze 10 soms 15 minuten en is dan klaar. Ik denk dan dat ze veel te weinig krijgt, omdat het veel korter is dan eerst. Maar dat hoeft niet zo te zijn dus?

Balen Toke, dat het ritme even zoek is. Kan me voorstellen dat dat vermoeiend is.

Wat zielig van dat plek onder de oksel BA. Hoe is dat gekomen?

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 08:35

Anke, heb je de indruk dat ze nog honger heeft? Slaapt ze evengoed? Dan moet je je nergens zorgen om maken, dan zal ze heus wel genoeg binnen hebben.
Ze zal zich heus wel laten horen als ze honger heeft!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:28

Beide kindjes hier dronken 5 min per borst. Standaard. := Britt dronk de eerste dagen wel langer. De eerste paar dagen was ik een half uur met voeden kwijt, maar al binnen een week zat ze op 10 minuten. En later dus 5 minuten per borst. Snelle drinkers hier. ;) Nooit druk om gemaakt.

BA: supergoed van je! Echt. Zeker omdat in jouw omgeving iedereen zo negatief is over BV. Geniet ervan! En idd even met je KV overleggen over de tijden, maar ik ben het wel met de bovenstaande reacties eens. Niet zo druk over maken. Kan ook het regelen zijn.

Die plekjes onder de oksels heb ik met Britt ook gehad. Wat smetplekjes die wat aan het irriteren zijn. Even met lauw water afspoelen en bepanthen erop. Is het zo weer genezen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 13:03

Toke schreef:
Komt allemaal goed ba!

Hier worden de nachten wat moeilijker sinds ik aan het werk ben.
Voor ik ging werken sliep ie altijd tot half 7-7u.
Tegenwoordig begint hij al dikwijls vroegavond aan zijn nacht (ooit al om 16u...) Met gevolg dat ie natuurlijk 's nachts terug wakker wordt.
Hem 's avonds wakker maken om te eten helpt soms, maar niet altijd, gister heb ik hem rond 22u45 wakker gemaakt (sliep vanaf 18u) lag rond middernacht in bed, maar deze morgen was ie weer wakker om 4u10.
Lastig als je daar ook nog een fulltime job bij moet doen, en voel toch ook wel dat de bv wat aan mijn energie vreet.

Je merkt gewoon aan hem dat ie het ritme wat kwijt is, overdag wat moeilijker slaapt, en daardoor al vroeg als een blok in slaap valt 's avonds.

Maar laat 1 ding duidelijk zijn, stoppen is GEEN optie!

Waarom laat je hem dan niet van 15.30 tot 16.30 slapen en dan rond 19.00/19.30 uur naar bed? Dat doe ik met Chiara ook :)
Maak haar dan rond 22.30 nog wakker voor een voeding en dan slaapt ze tot 8.00/8.30 door :)

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:14

Misschien niet zo'n slecht idee om hem al wat vroeger wakker te maken... Vind het alleen zo zielig als ie lekker ligt te slapen....

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 13:17

Chiara slaapt van 11.15 tot 12.45 dan van 15.30 tot 16.45 en dan van 19.00 tot 22.30, nog een voeding en dan slaapt ze de hele nacht door.

1 middagslaap werkt niet :n Dan is ze al helemaal doodop en compleet over der slaap heen. En het daarna tot 19 uur volhouden lukt haar dan ook niet.
En zo werkt het hier wel prima :D

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:22

Rhune heeft nog niet echt een vast ritme, enige wat ik wel weet, is dat ie eigelijk max 2u achter elkaar wakker is, en na het eten "direct" bed ingaat (misschien nog wel even wat op schootje blijven zitten, maar zeker niet meer gaan spelen).

Momenteel zit hij in de overgang van 4 of 5 voedingen, ligt vooral veel aan zijn slapen overdag en of hij 's nachts nog wakker wordt...

Voor ik ging werken sliep hij 's nachts altijd van ongeveer 23u - 6u30, maar overdag slaapt ie nu wat moeilijker, en dat verstoort dan zijn hele ritme (En dat van mij....)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 13:24

Chiara heeft ook een max van 2,5/3 uur wakker zijn en die is 10 maanden vandaag :D

Chiara sliep rond die leeftijd ook enorm slecht overdag, of eigenlijk helemaal niet. In januari is ze ineens veel gaan slapen, CB zei dat dit niets is om ongerust over te worden.

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 13:36

Ben er ook niet ongerust over, als ik thuis ben is het slapen ook geen enkel probleem, op de creche wel...
Hij kijkt daar enorm veel waardoor hij wel moe is, maar toch gewoon flink blijft en ze hem dus niet te slapen leggen.
Wanneer hij dan echt moe is, slaapt hij veel moeilijker in omdat hij TE moe is.
Ik ben nu voor de 3e week terug aan het werk, dus zal wel allemaal in de plooi vallen.

Wat zou ik toch graag huismoeder worden...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 13:52

'Huismoeder' is ook niet alles hoor :+

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:26

Werkende borstvoedende moeder ook niet ;-)

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:27

Wij zijn gewoon de bikkels, hoe dan ook ;-)

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:19

Pff, heb zojuist gekolfd. Merk goed dat Rhune vandaag al 2x gegeten heeft ipv 1, en dat ik minder melk heb.
Kreeg maar juist 180ml gekolfd, en heb er anders 300...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 15:20

Wees blij,... ik krijg er in 40 minuten misschien net 100 ml uit :+

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 15:21

WowAmigo schreef:

Ja, ik niet... :7

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:26

Maar ik moet zorgen dat Rhune voldoende heeft als ik werken ben he...
Ach, ik ga me er nu niet druk ik maken, de rest is voor thuis. Normaal gaat ie juist gegeten hebben als ik thuiskom, dus dan kolf ik dan nog wel eens opnieuw...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 15:28

Kun je dan niet extra kolven als je thuis bent of aanlengen met kunstvoeding? Ik neem aan dat er maar maximaal 3 voedingen door het KVD gegeven worden?

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:37

Cyntje schreef:
WowAmigo schreef:

Ja, ik niet... :7

Ik bedoelde alle vrouwen...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-10 15:38

Ok, ik dacht alleen werkende-borstvoeding-vrouwen :+

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:45

Hihi nee, het stond zo mooi onder elkaar:

Cyntje schreef:
'Huismoeder' is ook niet alles hoor :+

Toke schreef:
Werkende borstvoedende moeder ook niet ;-)

Ik dacht, moeders zijn gewoon bikkels, hoe dan ook, zo bedoelde ik het! ;)